Sandie

Pandekager (PCOS opskrift)

14 indlæg i dette emne

Lækre pandekager som er PCOS venlige ;)

4 æg

1 dl. speltmel eller Majsmel

1½dl. boghvedemel

5dl vand eller mandelmælk

2 tsk. kardemomme

2 tsk. kanel

1 nip salt

evt. halv mosset banan / en anelse reven appelsin/citron skal.

Det hele blendes/piskes sammes, og steges i lidt olie

De spises med banan eller friske blåbær, hakkede hasselnødder/mandler og evt. lidt kokosmel.

(Tip. Kan laves uden kanel og kardemomme og så kan de bruges med grøntsagsfyld til aften/frokost )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De skal helt sikker prøves.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skal helt sikker prøves.

Dejligt de kan bruges.. jeg elsker dem.. laver dem dog på en lille/mellem pande og så tynde, de mætter efterhånden ret meget ;)

Jeg bruger en banan og skære i skiver og lægger på og drysser med hakkede mandler... mums det godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan ser mine ud ;)

185846_498935552756_713842756_6558902_3893802_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skal helt sikkert prøves :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MUMS Sandie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mums!! Tak skal du have!

Kan man ikke søde med søddråber istedet for banan? Eller bliver det helt skidt?

Det ser godt nok lækkert ud! :)

Jeg troede at majs var forbudt ved pco? Der er temmelig meget stivelse i er der ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MuuuuuuuuuumS :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mums!! Tak skal du have!

Kan man ikke søde med søddråber istedet for banan? Eller bliver det helt skidt?

Det ser godt nok lækkert ud! :)

Jeg troede at majs var forbudt ved pco? Der er temmelig meget stivelse i er der ikke?

Altså sødemiddel i opskriften.. jeg putter ingenting i.. heller ikk most banan.. og de smager fint uden noget som helst. Jeg spiser banan på når de er lavede og det er rigeligt sødt så :)

Jeg ved faktisk ingenting om pcos og mad.. så ved ikk om majsmel er dårligt.. altså der står jo bare i min madbog om pcos så man burde vel godt spise det.. men ellers brug speltmel.. JEg havde faktisk ingen af de to ristyper sidst jeg jeg brugte rismel, det smager også fint..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså sødemiddel i opskriften.. jeg putter ingenting i.. heller ikk most banan.. og de smager fint uden noget som helst. Jeg spiser banan på når de er lavede og det er rigeligt sødt så :)

Jeg ved faktisk ingenting om pcos og mad.. så ved ikk om majsmel er dårligt.. altså der står jo bare i min madbog om pcos så man burde vel godt spise det.. men ellers brug speltmel.. JEg havde faktisk ingen af de to ristyper sidst jeg jeg brugte rismel, det smager også fint..

Nej det er også rigtigt :) Der kommer heller ikke ret meget sukket i en almindelig pandekageopskrift, så det går nok......

Glæder mig til at prøve den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså sødemiddel i opskriften.. jeg putter ingenting i.. heller ikk most banan.. og de smager fint uden noget som helst. Jeg spiser banan på når de er lavede og det er rigeligt sødt så :)

Jeg ved faktisk ingenting om pcos og mad.. så ved ikk om majsmel er dårligt.. altså der står jo bare i min madbog om pcos så man burde vel godt spise det.. men ellers brug speltmel.. JEg havde faktisk ingen af de to ristyper sidst jeg jeg brugte rismel, det smager også fint..

Men speltmel er i hvert fald ikke pco-venligt. Man skal bruge kamutmel (en anden gammel fiberrig hvedesort der bla.a. fås i Irma) eller mandelmel (der koster spidsen af en jetjager!).

Men jeg skal da helt sikkert prøve dem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men speltmel er i hvert fald ikke pco-venligt. Man skal bruge kamutmel (en anden gammel fiberrig hvedesort der bla.a. fås i Irma) eller mandelmel (der koster spidsen af en jetjager!).

Men jeg skal da helt sikkert prøve dem!

Ja som sagt så ved jeg ingenting om hvad der er rigtigt for pcos.. havde da håbet jeg kunne regne med min bog om pcos men det kan jeg så ikke :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja som sagt så ved jeg ingenting om hvad der er rigtigt for pcos.. havde da håbet jeg kunne regne med min bog om pcos men det kan jeg så ikke :boo

GU kan du så.... nu er den 1 dl - jo i forhold til en kæmpe portion pandekager.. så det er jo ikke fordi du æder dem alle nu og her!

Stol du blot på din bog :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER