Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Alt er heldigvis fint :glad

Der er en lille mislyd på hjertet, men umiddelbart noget hun vil vokse fra :)

Liff synes til gengæld at det var ren tortur at blive scannet :blink nøj hun var gal!

men nu har hun været med i IKEA og har fået lidt at spise og nu sover hun i sin nye autostol.

Godt af alt er som det skal være med Liff :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man ved man er blevet forældre når to voksne mennesker er helt oppe og køre når baby leverer en god bonusble :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tigerspring

Ida er født omkring terminen så det passede meget godt på hende den gang, hvis man fik us fra terminen.

Eigil er født 11 dage over tid, men synes at han viser tegn på tigerspring idag. Han vil kun sove i mine arme, han søger brystet hele tiden, han grader uden nogen som helst grund. Han er i det hele taget pylret idag.

Hvordan passede de der tigerspring på jer andre der har født over tid ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går vil CM stort set ikke sove, i dag har hun ikke lavet andet... Er spændt på natten, men så skulle tigeren også snart være væk for denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tigerspring

Ida er født omkring terminen så det passede meget godt på hende den gang, hvis man fik us fra terminen.

Eigil er født 11 dage over tid, men synes at han viser tegn på tigerspring idag. Han vil kun sove i mine arme, han søger brystet hele tiden, han grader uden nogen som helst grund. Han er i det hele taget pylret idag.

Hvordan passede de der tigerspring på jer andre der har født over tid ??

Anabella er født 8 dage over tid og ud fra termin passede de til punkt og prikke - eller, hun startede altid fire dage før hun "skulle" :)

Julius er født til termin og det passer også ok derudfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anabella er født 8 dage over tid og ud fra termin passede de til punkt og prikke - eller, hun startede altid fire dage før hun "skulle" :)

Julius er født til termin og det passer også ok derudfra.

Okay tak for svar. Hvis det er tigeren bi har besøg af herhjemme(det passer meget godt på det jeg læser) så er det nemlig også 4 dage før han "skal" ifølge appen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tigerspring

Ida er født omkring terminen så det passede meget godt på hende den gang, hvis man fik us fra terminen.

Eigil er født 11 dage over tid, men synes at han viser tegn på tigerspring idag. Han vil kun sove i mine arme, han søger brystet hele tiden, han grader uden nogen som helst grund. Han er i det hele taget pylret idag.

Hvordan passede de der tigerspring på jer andre der har født over tid ??

Her er M født 7 dage over termin. Og vi kunne se små tegn ligesom du beskriver et par dage før tigerspringet skulle komme ifølge app'en!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh at have baby præget af tigerspring til fotograf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne juble idag :glad

1) Julius har været sød at have med på besøg hos Marius dagplejer og sov en fin lille lur dernede.

2) Julius har sovet en lur på 2,5 / 3 timer hos mig i sofaen og lidt alene i sofaen i eftermiddag.

3) Vi har hygget, pludret og sunget her i aften. Julius elsker hjulene på bussen allerede og stor smiler.

4) Har for første gang puttet Julius i sin egen seng til nat og han faldte i søvn i løbet af 5/10 min

Skøn skøn dag og Marius har simpelthen også været helt fantastisk idag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tigerspring

Ida er født omkring terminen så det passede meget godt på hende den gang, hvis man fik us fra terminen.

Eigil er født 11 dage over tid, men synes at han viser tegn på tigerspring idag. Han vil kun sove i mine arme, han søger brystet hele tiden, han grader uden nogen som helst grund. Han er i det hele taget pylret idag.

Hvordan passede de der tigerspring på jer andre der har født over tid ??

Jeg fødte godt nok Freya tæt på en måned før termin, men her synes jeg heller ikke springene passer helt. Jeg synes de ligger senere end hvad de burde.. Så den version findes også.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne juble idag :glad

1) Julius har været sød at have med på besøg hos Marius dagplejer og sov en fin lille lur dernede.

2) Julius har sovet en lur på 2,5 / 3 timer hos mig i sofaen og lidt alene i sofaen i eftermiddag.

3) Vi har hygget, pludret og sunget her i aften. Julius elsker hjulene på bussen allerede og stor smiler.

4) Har for første gang puttet Julius i sin egen seng til nat og han faldte i søvn i løbet af 5/10 min

Skøn skøn dag og Marius har simpelthen også været helt fantastisk idag :)

Skønt at høre :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For helvede altså hvor er jeg træt af min søn bare ikke gider spise det meste af dagen for tiden...Han skifter lidt mellem hvad måltid han gider..pt gider han kun sin havregrød om morgenen...

Men helt ærligt han bliver 10 mdr snart og spiser ikke rigtig mellem måltider fordi han der oftest sover og frokost idag har han ikke en gang spist en kvart bonde brød...nogen dage får jeg en banan i ham sidst på eftermiddagen...og en smule af vores aftensmad...

Han tømmer pt sin nat flaske på 240 fordi han jo langt fra spiser hvad han burde i løbet af en dag...

Nogle gode råd ? Føler snart jeg sulter min dreng og måltiderne er bare forfærdelige og tager op mod halvanden til to timer før jeg så giver op :-(

Det er garantereten fase sådanne perioder har Simon også haft.

Men hvis han trives så ville jeg ikke bekymre mig.

:kram

De råd jeg har - tag dem du kan bruge og glem resten...

Kort måltiderne ned. Max 30 minutter og så fjern maden uden at sige noget andet end tak for mad agtigt.

Tilbyd så mad hver 3. Time.

Spis lidt når han spiser så i sidder og hygger sammen.

Ingen pres eller fokus på hvad han spiser.

Lad ham sidde selv og kratte i maden og vent med at tørre hænder og ansigt til i er færdige.

Tilbyd evt hapser mens han selv sidder med noget i hånden.

Tilbyd evt grød efter aftensmaden så han er fyldt mere op til natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pfft! Ikke for noget vel... Og jeg kan amme hvorsomhelst, også på en bænk eller et toilet for den sags skyld. Men at slå en skillevæg op omkring ca 2 kvadratmeter og sætte to klapstole og så kalde det "hyggerum til amning" i en familieattraktion, det synes jeg sgu er lidt til grin :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pfft! Ikke for noget vel... Og jeg kan amme hvorsomhelst, også på en bænk eller et toilet for den sags skyld. Men at slå en skillevæg op omkring ca 2 kvadratmeter og sætte to klapstole og så kalde det "hyggerum til amning" i en familieattraktion, det synes jeg sgu er lidt til grin :rolleyes

:Lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er garantereten fase sådanne perioder har Simon også haft.

Men hvis han trives så ville jeg ikke bekymre mig.

:kram

De råd jeg har - tag dem du kan bruge og glem resten...

Kort måltiderne ned. Max 30 minutter og så fjern maden uden at sige noget andet end tak for mad agtigt.

Tilbyd så mad hver 3. Time.

Spis lidt når han spiser så i sidder og hygger sammen.

Ingen pres eller fokus på hvad han spiser.

Lad ham sidde selv og kratte i maden og vent med at tørre hænder og ansigt til i er færdige.

Tilbyd evt hapser mens han selv sidder med noget i hånden.

Tilbyd evt grød efter aftensmaden så han er fyldt mere op til natten.

Tak for dine råd. Må forsøge mig lidt frem og ellers håbe det bare er en fase vi skal igennem.

Synes bare det er hårdt pt plus nattesøvnen er noget rod med opvågninger næsten hver time altså....

Men håber det snart vender igen på den ene eller anden konto for er ved at være godt brugt pt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dine råd. Må forsøge mig lidt frem og ellers håbe det bare er en fase vi skal igennem.

Synes bare det er hårdt pt plus nattesøvnen er noget rod med opvågninger næsten hver time altså....

Men håber det snart vender igen på den ene eller anden konto for er ved at være godt brugt pt...

Held enig i rådene. Og det er sandsynligvis bare en fase. Hvis du er bekymret for om han får nok så suppler med mere mm/mme end du plejer (hvis han ellers gider det? Det lød mest som om det var fast føde han ikke gad..)

Og så kram :kram til dig ovenpå en lang nat..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dine råd. Må forsøge mig lidt frem og ellers håbe det bare er en fase vi skal igennem.

Synes bare det er hårdt pt plus nattesøvnen er noget rod med opvågninger næsten hver time altså....

Men håber det snart vender igen på den ene eller anden konto for er ved at være godt brugt pt...

Får han slet ingen flasker om dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - en helt uovervejet (for)del ved at have et flaskebarn: far kan tage en nat. Er jo et helt nyt, veludhvilet menneske :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får han slet ingen flasker om dagen?

Han får kun sin nat flaske for det sagde sp var helt fint. Før da han stadig fik en eller to flasker om dagen kunne vi slet ikke få ham til at spise fast føde i forhold til nu...

Men når det er helt galt får han det der købe pulver grød for at han stadig får det han skal...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han får kun sin nat flaske for det sagde sp var helt fint. Før da han stadig fik en eller to flasker om dagen kunne vi slet ikke få ham til at spise fast føde i forhold til nu...

Men når det er helt galt får han det der købe pulver grød for at han stadig får det han skal...

Ja det gælder jo om at finde det der virker... Prøv evt at låne Helens bog om børn og mad på biblioteket - jeg husker den som god. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op, hvor er kærligheden til A bare vokset, efter vi er begyndt at være alene på barsel. Jeg troede ikke, der var mere at komme efter, men det er der altså :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op, hvor er kærligheden til A bare vokset, efter vi er begyndt at være alene på barsel. Jeg troede ikke, der var mere at komme efter, men det er der altså :kuller

:kuller :yay

Det lyder til at barsel alene er er hit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg savner at putte med min baby. Nu skal der bare være fart over feltet når er vågen og vil sove i egen seng når man er træt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror MÅSKE at Liff er ved at acceptere flasken :o

Hun har taget 20-25 ml i dag og har rent fakrisk suttet i stedet for at bide...

Vi prøver igen i morgen i håb om at hun godtager den snart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg savner at putte med min baby. Nu skal der bare være fart over feltet når er vågen og vil sove i egen seng når man er træt.

Ditto! Noah har også for længst fundet ud af at det kun er i hans seng og hans barnevogn man kan sove. Ingen andre steder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.