Carcassonne

Pusleplads

20 indlæg i dette emne

Hej :)

 

Vi skal have pusleplads ude oven på vores vaskemaskine på badeværelset, og det passer bare perfekt i størrelsen med puslepuden oven på så det er jo skønt :). 

 

Men idet at det jo ikke er et puslebord har jeg ikke hylder eller lignende til opbevaring af bleer og lignende, så vil hænge nogle hylder op på væggen. Men hvor meget plads har man brug for? Hvilke ting skal I have stående ved puslepladsen og hvor meget fylder det ca?:) 

 

Gerne kom med billeder, så man kan bedømme lidt:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have bleer, vaskeklude, zinksalve, babyolie til badevandet, lidt stofbleer og en lille smule tøj. Vi har det i nogle små kurve på hylderne :) Samme organisering bliver der i det lille puslebord, som vi køber til at have stående ovenpå, men der bliver lidt færre mængder af det hele :)

Kan tage et billede, når jeg kommer hjem i aften.

Vi skal jo så have det meste tøj i et klædeskab i soveværelset. Der skal selvfølgelig en del mere plads til, hvis man har alt tøjet ved puslepladsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have bleer, vaskeklude, zinksalve, babyolie til badevandet, lidt stofbleer og en lille smule tøj. Vi har det i nogle små kurve på hylderne :) Samme organisering bliver der i det lille puslebord, som vi køber til at have stående ovenpå, men der bliver lidt færre mængder af det hele :)

Kan tage et billede, når jeg kommer hjem i aften.

Vi skal jo så have det meste tøj i et klædeskab i soveværelset. Der skal selvfølgelig en del mere plads til, hvis man har alt tøjet ved puslepladsen :)

 

Tøjet har jeg i en rumdeler i stuen :) så den del bekymre mig ikke (bor i 2-værelses så hun har værelse i stuen, men seng hos os i soveværelset) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det vigtigste er at have plads til bleer, stofbleer, vaskeklude, salve og måske et ekstra sæt tøj/body. Små kurve på en hylde du kan nå, virker som en god løsning når pladsen ikke er så stor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg taget et billede. Vi har kun to kurve indtil videre. I den ene kurv er der vaskeklude og i den anden er der bleer. Salve og olie har vi lagt i skuffen i puslebordet :)

Vi har en stakfuld stofbleer liggende oven på bordet (kan måske fornemmes bag alt mit zpagetti garn), men planen er egentlig at de skal i en kurv også, og så skal der være en kurv med lidt tøj :)

frjeNCu.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg taget et billede. Vi har kun to kurve indtil videre. I den ene kurv er der vaskeklude og i den anden er der bleer. Salve og olie har vi lagt i skuffen i puslebordet :)

Vi har en stakfuld stofbleer liggende oven på bordet (kan måske fornemmes bag alt mit zpagetti garn), men planen er egentlig at de skal i en kurv også, og så skal der være en kurv med lidt tøj :)

frjeNCu.jpg

Ser dejlig overskueligt ud :) 

 

Tænker også noget ala 2 hylder hvor der så kan stå 2-3 kurve på :) og lige ligge lidt små håndklæder:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja tror også det bliver ret nemt at holde styr på tingene på den måde :)

og kurvene er ca A4 størrelse i "grundplan" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja tror også det bliver ret nemt at holde styr på tingene på den måde :)

og kurvene er ca A4 størrelse i "grundplan" :)

 

hehe grundplan :P 

 

har nogle stykker, som dog ikke matcher hinanden, men tror jeg prøver med dem først:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe grundplan :P

har nogle stykker, som dog ikke matcher hinanden, men tror jeg prøver med dem først:).

Haha, ja vidste ikke lige, hvordan jeg skulle formulere det :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe tror den korrekte formulering ville sku beskrives i areal eller rumfang :-) eller bare længde/brede, men din var bare bedre :-p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er et billed af vores.. Jeg har købt kurve i jysk, hvor jeg har bleer og vaskeklude og stofbleer og en lille hylde til de forskellige salver :)

post-7863-0-14635000-1422551476_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I bund og grund har du kun brug for bleer, stofbleer, vaskeklude/vådservietter (alt efter hvad I vil bruge) og evt en dispenser med sprit til hænderne, hvis der er langt til en vask.

Måske er zinksalve en rar ting, men jeg har aldrig selv benyttet det. Vi har til gengæld skulle have plads til en del creme pga børneeksem :)

Du behøver ikke have mange bleer i kurven eller på hylden ad gangen, der kan du fylde op løbende og du lærer hurtigt, hvor mange du ca bruger om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen med erfaring, der har lyst til at fortælle om det godt eller dårligt med en blespand?

Umiddelbart tænker jeg jo, at der ikke er noget en alm. skraldespand ikke kan gøre.

Men kan se de har en i bilka til 100 kr. og det vil jeg da gerne give hvis den har en god funktion :) Altså ved jo godt hvordan den virker, men er den god / dårlig? lugter de?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen med erfaring, der har lyst til at fortælle om det godt eller dårligt med en blespand?

Umiddelbart tænker jeg jo, at der ikke er noget en alm. skraldespand ikke kan gøre.

Men kan se de har en i bilka til 100 kr. og det vil jeg da gerne give hvis den har en god funktion :) Altså ved jo godt hvordan den virker, men er den god / dårlig? lugter de?

Den er total unødvendig. Vi havde en sidste gang, men så snart min datter fik andet end modermælk begyndte bleerne at lugte og derved stank spanden og vi smed den ud. Vi skal ikke have en denne gang.

Vi bruger sådan nogle bleposer fra Kvickly, som neutraliserer lugten og så bliver de smidt ud i den store skraldespand hver gang (eller lige udenfor døren i carporten som en start).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er total unødvendig. Vi havde en sidste gang, men så snart min datter fik andet end modermælk begyndte bleerne at lugte og derved stank spanden og vi smed den ud. Vi skal ikke have en denne gang.

Vi bruger sådan nogle bleposer fra Kvickly, som neutraliserer lugten og så bliver de smidt ud i den store skraldespand hver gang (eller lige udenfor døren i carporten som en start).

Okay, det var også min tanke bare at smide ud for hver gang. Men kender ingen der har en , hvilket der så nok er en grund til :)

Har aldrig kunnet se logikken i en blespand, så er rart lige at få bekræftet at den er unødvendig.. Ville også kun købe en hvis der var en der råbte op om at den var genial og nærmest tømte sig selv..

Tænkte egentlig bare en alm pose, men vil da lige kigge de der bleposer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er total unødvendig. Vi havde en sidste gang, men så snart min datter fik andet end modermælk begyndte bleerne at lugte og derved stank spanden og vi smed den ud. Vi skal ikke have en denne gang.

Vi bruger sådan nogle bleposer fra Kvickly, som neutraliserer lugten og så bliver de smidt ud i den store skraldespand hver gang (eller lige udenfor døren i carporten som en start).

 

Enig. Vi havde en sidst, men den STINKER bare hurtigt; også selvom der er den der pose-lukke-mekanisme-dims i :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Vi havde en sidst, men den STINKER bare hurtigt; også selvom der er den der pose-lukke-mekanisme-dims i :(

Okay, blespand er hermed dødsdømt. :) Hehe.. Tak! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt (læs: jeg har bestemt) at bruge sådan en kurvedims fra IKEA til at komme vaskeklude, creme, termometer osv i - vi brugte dem også i den vuggestue jeg har arbejdet i. De er ganske brugbare, mega billige, tager ikke plads på bordet og man kan skubbe lidt til dem og fange opmærksomheden hos den lille ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt (læs: jeg har bestemt) at bruge sådan en kurvedims fra IKEA til at komme vaskeklude, creme, termometer osv i - vi brugte dem også i den vuggestue jeg har arbejdet i. De er ganske brugbare, mega billige, tager ikke plads på bordet og man kan skubbe lidt til dem og fange opmærksomheden hos den lille ;)

Troede at jeg kunne vedhæfte et billed af det - men det virkede vidste ikke :/ 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER