sukkermus84

Thailand med pige på 13 mdr -del jeres erfaringer!

9 indlæg i dette emne

Hej damer (og mænd, hvis der er nogen?)

 

Vi skal snart til Thailand i 14 dage, på rejsetidspunktet vil vores pige være ca. 13 måneder. Vi skal flyve direkte til Phuket, så ingen mellemlandinger. Vi skal bo på samme hotel / resort i 14  dage, så der bliver heller ingen flytten rundt i løbet af ferien, men vi skal selvfølgelig på nogen udflugter i løbet af ferien.

 

Er der nogen som har erfaringer i vil dele - både gode og dårlige. Hvad er vigtigt at huske, hvad kan man undvære? Og hvad gør man lige med den daglige mælk? Skal man evt. medbringe kalktilskud?

Her er lidt af det jeg selv har skrevet på listen indtil videre. Hvis der mangler noget, eller hvis noget er helt overflødigt vil jeg meget gerne høre jeres erfaringer.

 

Til flyveturen

Sovepose/dyne
bamse
sut (2stk)

Madpakke + snacks (rugbrød, boller, muffins, rosiner, frugt, frugtstænger + vand/mælk)

Lidt legetøj (en bog, et par klodser, mm.)

Bleer + pusleting (husk små poser!)

Hagesmæk (ske / gaffel / glas / tallerken?)

Ekstra tøj – 2 sæt (nattøj?)

 

I kufferten

Bleer – 1pk.

Vådservietter – 2 pk.

Stofbleer – 3-4 stk.

Affaldsposer – 2 rl.

Evt. 1-gangs underlag/hagesmække

Myggenet

Klapvogn (paraply?)

Bæresele?

Handy-sit / barnevognssele

Badetøj + solhat (solbriller)

Svømmebleer

Kortærmede bodyer – 10-15 stk.

Shorts / tynde bukser – 2-3 par

Langærmet bluse / tynd jakke – 1-2 stk.

Håndsprit

Panodil + D-dråber + termometer

Solcreme

Fugtighedscreme + shampoo

Babyalarm + oplader

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej sukkermus

Rigtig god tur.

Jeg havde for mange år siden min 13 mdr datter med til Thailand, og det var super godt.

Det resort vi boede på havde nogle søde ansatte som godt kunne lide børn. De ville meget gerne både nusse, made og passe - så vi skulle selv sige fra når det blev for meget. Mange af dem arbejde 10 mdr. af året uden at se deres børn, så de var i total underskud.

 

Mht. mælk fik hun bare youghurt i stedet for. D dråber gav vi ikke, da vi var i solen hver dag.

Hun havde en soldragt på, det var nemt når vi var ude og svømme i poolen. Og så en solhat. Ellers blev meget af dagen tilbragt i skyggen med at lege og sove en middags lur. Det var svært at sove i varmen, så rytmen blev lidt anderledes og længere vågen om aften. Det stressede lidt et par dage, men så slappede vi af med det var sådan det var her. Hun fik en masse vandmalon smootihes og andet godt de lavede, og spiste meget frugt og agurg. Og så flødeis om aften fordi der ikke røg så mange kalorier ind i varmen.

 

Vi brugte en solid paraplyklapvogn til at komme lidt rundt med, men endte med at sove lur på en solseng i skyggen eller på værelset.

 

Udover din liste, ville jeg tage en affaldspose med i flyet, til ekstra affald og lorte bleer, og give en godte når I lander og letter, eller sutten det hjælper på ørene. Vores datter fik ikke nattøj på men gik bare omkuld da det var muligt i flyet, der er en masse højtaler udkald der er ret så irriterende. Vi sad forrest så da hun sov lagde vi henne på gulvet på dynen foran vores fødder den ene vej. Den anden vej var der en meget sød ansat som gav os lov til at få babyliften til væggen, selv om hun var lidt for gammel. Var helt kanon sov hele vejen.

Både på hotel og alle restauranter havde de barnestole, så vi havde ikke selv sæde med.

 

God tur, er meeeeeeget misundelig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps... vi havde nogle glas med fugtmos og gladmad med til flyet og til tider hvor hun spiste uden os.

Og så noget grødpulver, der skulle blandes med vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Vi har en "almindelig" klapvogn, men jeg tænker at vi skal have fat i en lille paraplyklapvogn også. Den store bliver til at sove i hvis vi tager på heldagsture. Den lille er praktisk til kortere ture (vi satser på at begge kan pakkes i den airshell vi har bestilt i lufthavnen)

Vi overvejer lidt om vi skal have fat i sådan en flyde-vest, så hun altid flyder ovenpå i vandet. Hun vil selvfølgelig altid være under opsyn (vi rejser sammen med både farfar, farmor og faster), men bare for at være 100% sikker på at der ikke sker noget, hvis hun nu skulle finde på at stikke af (hun går ikke endnu, men hun kan alligevel komme rimelig hurtigt rundt).

 

God ide med lidt pulver mad, det må vi hellere tage med for en sikkerheds skyld. Jeg har også købt nogle frugtstænger til at tage med.

Desværre kunne vi ikke få de forreste pladser på flyet, så jeg er lidt spændt på hvordan det kommer til at gå med pladsen. Vi har dog booket nogle sæder hvor der skulle være lidt ekstra benplads. Som sagt er vi heldigvis 5 voksne, så vi må jo skiftes lidt til at sidde med hende. Vi har en Trillepose som vi regner med at tage med til flyveturen, så kan hun bliver puttet i den, og ligge ved vores fødder (forestiller jeg mig, måske er det urealistisk?)

 

Kan godt forstå du er misundelig, vi glæder os også meget til at komme afsted. Og selvom jeg er lidt usikker lige nu på hvad og hvor meget man skal medbringe hjemmefra, så skal det jo nok gå alt sammen selvom vi glemmer noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

SIdst jeg var i Thailand ca. 3 år siden var jeg ikke gravid endnu. Vi var i Hua Hin sådan en lidt større by. I det lokale supermarked bemærkede jeg dog, at der var MASSER af bleer, MME og alt mulig baby udstyr - og i de mærker man kender. NAN f.eks. og bleerne var generelt pampers. Jeg lagde mærke til det, fordi vi jo gik i babyplaner på det tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har ikke meget tid lige nu men var afsted i julen med min datter på 22 mdr og de har mælk på langt de fleste restauranter og i alle supermarkeder etc så det skal du ikke bekymre dig om! ( og på hotellerne )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SIdst jeg var i Thailand ca. 3 år siden var jeg ikke gravid endnu. Vi var i Hua Hin sådan en lidt større by. I det lokale supermarked bemærkede jeg dog, at der var MASSER af bleer, MME og alt mulig baby udstyr - og i de mærker man kender. NAN f.eks. og bleerne var generelt pampers. Jeg lagde mærke til det, fordi vi jo gik i babyplaner på det tidspunkt :)

 

Bleer, baby pudder skal man især være OBS på i Thailand, der kan være parfume i (også selvom det pampers, de har nogle andre krav der). Da min kæreste og jeg var ude og rejse med hans søn for 2 år siden, havde vi selv bleer med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER