Pippi

Sætter I babyprojektet på pause i "trælse" måneder

32 indlæg i dette emne

Jeg vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere det kort, men sætter I babyprojektet på pause i de måneder, hvor terminen ikke er helt optimal? Med min datter havde jeg termin den 27.december og det var for os måske ikke det mest optimale tidpunkt. Derfor tænker vi på at springe den ægløsning over, som ender med den termin, men så alligevel er det jo træls, at gå glip af en chance for baby?! :-S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Absolut IKKE.

 

Jeg vil ikke udskyde noget som helst.

 

W har fødselsdag på sin fætters fødselsdag, som også er 2 dage før min. Min spire der ikke blev til noget alligevel, skulle have fødselsdag mellem W og mig - og hvis det kommer dertil at vi skal forsøge at lave en baby der har fødselsdag i julen (men jeg håber altså IKKE vi når dertil) så er det det vi gør. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og nej.

 

Vi startede i god tid med at prøve at gøre Erica til storesøster og der ventede vi bevidst med at gå i gang til maj, så vi var ude over december-termin. Vi nød ikke at have travlt og bare tog det som det kom og derfor "sløsede" vi også lidt da vi var henne i august-terminen, da vi gerne ville på ferie sydpå. Havde vi haft fuldt fokus på projektet havde vi nok valgt anderledes, men på det tidspunkt gav det mening og et par måneder fra eller til gjorde ikke den store forskel.

 

Nu, 21 måneder senere ærgrer det mig, at vi valgte sådan - for jeg er stadig ikke gravid og nu overvejer jeg ikke at springe over december-termin længere. Jeg håber meget at det lykkedes inden, men jeg vil ikke udskyde det længere - føler jeg har ventet så rigeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde vi ikke første gang og fik barn midt i december. Da vi gik i gang igen, sprang vi den cyklus over med termin lige oveni vores datters. Nu nærmer vi os igen den termin og denne gang bliver den ikke sprunget over!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi f.eks. ikke forsoegt over sommeren og efteraaret, (ikke alene)fordi jeg helst vil undgaa et sommerbarn igen, for vi har hotel, sprogskole og restaurant hernede i Italien, hvor der ikke er pasningstilbud i flere maaneder over sommeren. Saa ville jeg skulle vaere "fuldtidsenemor" en stor del af tiden med nyfoedt, fordi min mand arbejder rigtig meget. Det ser jeg ikke for mig, men altsaa... Det kan godt vaere, det viser sig at projektet saa ikke lykkes i det "rigtige" maaneder og vi naar hen paa den tid af aaret alligevel, men saa er det jo fordi, det er saadan, universet vil have det :)

 

Naar det saa er sagt, saa pausede vi faktisk den maaned, vi lavede Noah. Vi var bare ikke ret gode til det, saa min soester endte med at flytte sit bryllup frem, saa jeg kunne deltage i 8. graviditetsmaaned og det ikke var for koldt til det bryllup, de oenskede sig. Men se, det gik jo altsammen alligevel... Det er noget, der er svaert at kontrollere, tror jeg. I Italien siger man, at boern kommer, naar boen vil komme! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde overvejelserne da vi startede, men valgte at fortsætte - børn kommer alligevel når de vil, tror faktisk ikke rigtig på, at det kan planlægges. 

 

Nu hvor der ikke er genvinst endnu, efter 18 måneder, så er jeg glad for vi ikke har prøvet at undgå nogle måneder, for jeg ville have ærgret mig rigtig meget og ville have spekuleret på om jeg mon havde misset lige præcis den cyklus hvor det havde kunne være lykkedes  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig set projektet på stand by pga. trælse måneder og det er jeg glad for, for vi har ikke haft vildt let ved det, så jeg ville ærgre mig hvis vi havde droppet nogen bestemte måneder.. Så nu har vi termin i september som er en måned med en del fødselsdage i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Næ, for ingen ved hvor lang tid det tager... Jeg vil helst have et sommerbarn, men med PCO og alder at tage i betrækning vil vi ikke holde pause i flere måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiih, tak for jeres mange svar. Det får mig til at overveje juleterminen lige én gang mere, for ja tænk hvis det var der min baby ville komme!

Tror I at det er træls for børnene at have fødselsdag der eller er de ligeglade, fordi de aldrig har prøvet andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiih, tak for jeres mange svar. Det får mig til at overveje juleterminen lige én gang mere, for ja tænk hvis det var der min baby ville komme!

Tror I at det er træls for børnene at have fødselsdag der eller er de ligeglade, fordi de aldrig har prøvet andet?

Det kan da godt være de hellere ville være født en anden måned, men det dør de nok ikke af. Min Anna er fra 16/12, 3 år og umiddelbart ikke bevidst om at det skulle være træls. Hun vil f.eks altid kunne få klassen med hjem, modsat dem med fødselsdag i skoleferier. Der er fordele og ulemper ved det meste.

Og jeg er i hvert fald ubeskriveligt taknemmelig for, at vi ikke sprang den cyklus over, hvor Anna blev lavet, på trods af termin 24/12 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke holdt pause, da jeg ville have ærgret mig enormt hvis vi havde haft svært ved at blive gravide og ikke havde gjort forsøget.

Vores første er december barn født den 13.12.

Han er nu 7 år og foreløbig har han intet problem med det, han synes mest det er en sej måned at have fødselsdag i :) om han med tiden får et problem med, det kan jeg ikke vide, men so far har han ikke.

Min far har fødselsdag d 30.12 og det synes han ikke er fedt. Han er på det tidspunkt, ved at være træt af alle fester. Så jeg ved ikke om det gør en forskel hvornår i december man er født, men det er man jo ikke helt herre over også tænker jeg man må forsøge at skabe så gode rammer som muligt og tror godt det kan blive vendt til noget godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej. Vi vil bare gerne have en sund og rask og ikke mindst levende fuldbåren baby, så er det fuldstændigt underordnet om det bliver med termin på mærkedage, helligdage osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiih, tak for jeres mange svar. Det får mig til at overveje juleterminen lige én gang mere, for ja tænk hvis det var der min baby ville komme!

Tror I at det er træls for børnene at have fødselsdag der eller er de ligeglade, fordi de aldrig har prøvet andet?

Sidste år stod vi i samme situation, vi ville gerne have nr. 2- men det passede præcis med en juletermin dvs. Omkring den 22.-24., afhængig af ÆL. Eftersom vi havde forsøgt i nogen tid på det tidspunkt og haft 2 bioer, så blev vi enige om, at det var dumt at spilde et forsøg/en måned, tænkt hvis det var den måned heldet var med os :) Og sådan blev det, jeg endte med en termin den 24. December, som godt nok blev rykket til den 23. December til NF :) Jeg havde regnet med, at jeg ville gå over tid, som jeg gjorde med nr. 1, så egentlig var det nærmere nytårsaften der var "i fare". Jeg endte med at fødte 1 måned før termin :)

Vores tanker omkring fødselsdag var, at det var op til os at sørge for, at barnet fik holdt fødselsdag som den store gjorde. Så havde jeg født juleaften, så havde vi fejret fødselsdag fra om morgenen og indtil aften ved 17-18 tiden, derefter måtte det så være juleaften og fødselsdag :) Forstået sådan at fødselsdagsgaverne om morgenen skulle være i almindeligt ujulet papir og julegaverne naturligvis i julepapir :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiih, tak for jeres mange svar. Det får mig til at overveje juleterminen lige én gang mere, for ja tænk hvis det var der min baby ville komme!

Tror I at det er træls for børnene at have fødselsdag der eller er de ligeglade, fordi de aldrig har prøvet andet?

Jeg har fødselsdag d. 15. december, og jeg har aldrig syntes, at det var træls ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, vi ville overhovedet ikke overveje at springe over for at slippe for eks. juletermin eller andres fødselsdage. Jeg vil bare gerne have lov at få en sund og rask, og ikke mindst levende baby omkring terminen, hvornår den så end bliver.

 

Med vores den mindste var terminsdatoen helt og aldeles perfekt. Jeg havde termin i april, og alt var fryd og gammen - lige indtil vi til akut scanning fik at vide at hendes hjerte var holdt op med at slå, så hun blev født da vi skulle have været 20+0 og nåede aldrig at være i live udenfor maven. Så vi har selvsagt ikke meget fidus til at gøre os i planlægning af rette terminsdato herhjemme.  

 

Vores store pige er født 27. december, hvor vi havde termin 19. december, og indtil videre har det planlægningsmæssigt været lidt besværligt for os, fordi vores familie bor meget spredt. Så det kan da godt være at det kommer til at være et træls tidspunkt for hende når hun er ældre, men vi vil da gøre vores bedste for at få det planlagt bedst muligt for hendes skyld. Men det er heldigvis kun den ene dag om året, så jeg tænker at det nok skal gå.

 

Jeg har i øvrigt en fætter og en kusine der er født juleaften (og meget andet familie der er født i december), og som små kunne de godt få lidt for meget af det gode sidst på dagen, som jeg husker det, men som ældre har jeg ikke opfattet at det skulle være noget problem. De har altid holdt fødselsdagsbrunch til formiddag/eftermiddag d. 24. og så holdt jul om aftenen, og det har da været super fint så vidt jeg har kunne fornemme.

 

Og så for lige at dække fødselsdage på mærkedage også - jeg er født samme dag som min mor, en fætter og en kusine. Min far har fødselsdag to dage før. Og jeg har altid elsket at have fødselsdag samme dag som min højt elskede mami <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom til at tænke på alternativet.... I princippet ville det jo være ikke at have fødselsdag :)

jeg mener at hvis ens barn skulle klage over datoen det er født senere hen, må man jo bare sige at det var der det ville ud! Hvis barnet skulle være født en anden måned/ årstid ville det jo faktisk ikke være præcist dette barn men en anden kombination af æg og sædcelle dvs også et helt andet barn....

( jeg har selv fødselsdag fire dage før jul og det har altid været rigtigt hyggeligt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm.. Jeg tror måske godt jeg kunne finde på det. Altså at springe over.

Min datter blev lavet i første forsøg, og nr 2 her er lavet ved et uheld, hvor vi beskyttede os.. Og kun knaldede en gang den måned!!!!!!!

Så umiddelbart mener jeg at jeg jo nok er ret hurtig til at blive gravid.. Også tror jeg faktisk godt jeg kunne finde på at springe over eller vente :)

Men tror ikke jeg skal have flere børn - så det er svært at sige..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når først jeg var gået igang med at forsøge, ville jeg ikke springe en cyklus over.

Her anden gang gik vi først igang, sådan at min termin tidligst kunne blive måneden efter jeg blev færdiguddannet. Så vi sprang ikke som sådan over, men ventede med at gå igang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi talte om at springe over decembertermin, men valgte at tage marts med, som med min cyklus ville give tidlig decembertermin = ikke mulighed for juleaftensbarn. April ville vi nok være sprunget over - eller det ved jeg ikke, for det blev sådan, at jeg blev gravid i marts med termin 2. december. Jeg fødte min datter 10. december 2014. Eftersom hun er knap 6 uger ved jeg ikke, om hun kommer til at synes, det er træls ;) Jeg har syntes, at det var øv, men har også tænkt, at børn kommer når de kommer. Jeg har desuden efterhånden hørt fra mange decemberbørn at det er fint at have fødselsdag dér. Der er også mange, der synes det er træls med fødselsdage i andre måneder (juli pga ferie, januar fordi folk ingen penge har etc.). Vi vil gøre vores til at vores datter får dejlige fødselsdage med fokus på FØDSELSDAGEN og ikke jul.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke vente. Har dog en kusine som er født 25. december, og hun synes en overgang i skoletiden, at det var træls. Synes de fandt en god løsning. Hun fik to "fødseldagsdatoer" i den periode. Den 25. juni holdt hun fødselsdag for sine skolekammerater, og 25. december med familien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi springer over så vi undgår december. Ikke for barnets skyld, men fordi jeg synes december er hård nok i forvejen. Vi har også en nevø på Sjælland med fødselsdag i december. Jeg gider ikke, at december skal være mere begivenhedsrig end den allerede er..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi havde været i gang i 9 mdr, så sprang vi marts over (december termin - lige omk 24. dec). Vi har i forvejen 5 familiefødselsdage i december, og når vi kommer til nytår, så orker vi helt ærligt ikke at se vores familie mere. Det bliver bare så intenst. (Vi var dog på vej i behandling, og derfor ret overbeviste om at det nok ikke gjorde fra eller til, hvis vi prøvede selv).

 

Hvis vi hypotetisk set stadig var i gang, når vi kom til marts i år, så tror jeg også, at jeg ville stemme for at springe over denne gang (selv om vi så ville have været i gang i 21 mdr). Jeg tænker lidt, at det ikke går nogen forskel, at vi lige venter en enkelt måned nu, fremfor at få en 'besværlig' december resten af livet.

 

Dog ville vi så kun springe en måned over, og afhængig af datoerne, så ville jeg være OK med en medio-januar termin eller en ultimo-november / primo-december termin. Det er primært dagene fra 20. dec. til 10. jan. jeg gerne vil undgå.

 

Men respekt for, at så mange af jer giver den gas i hver måned :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil ikke springe over, men nu er det nok også fordi at min mand har fødselsdag D. 24 dec og har et helt andet forhold til det med at have fødselsdag i december. Han har altid været vant til det sjovt nok:p og har aldrig haft et problem med det. Da han var mindre holdte det nogen gange den 19'december for klassen, men i dag har han ingen problem overhovedet og jeg er bare meget obs på at formiddagen er hans fødselsdag og det er der vi fejre ham.

PS han skulle have været født D. 2 december og blevet taget ved akut kejsersnit kl 17.54 d. 24 efter 2-3. Dage med veer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor vi snart har prøvet i 1½ år uden antydningen af graviditet kan den unge komme ud selveste juleaften hvis det er det, der skal til. ;) Vi springer ikke måneder over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER