Pippi

Sætter I babyprojektet på pause i "trælse" måneder

32 indlæg i dette emne

Det gjorde vi.

Da det passede med termin i august som er booket med fødselsdage så valgte vi at holde pause. Og gør det igen i forbindelse med termin i december januar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Iiih, tak for jeres mange svar. Det får mig til at overveje juleterminen lige én gang mere, for ja tænk hvis det var der min baby ville komme!

Tror I at det er træls for børnene at have fødselsdag der eller er de ligeglade, fordi de aldrig har prøvet andet?

 

Jeg har en kusine der har fødselsdag den 24. december og hun hader det. Og jeg har altid (som barn især) syntes at det var synd for hende. Alle havde så travlt med jul, at hendes fødselsdag let blev glemt, eller i hvert fald aldrig fik den der samme specielle stemning som andres. Selvom der altid blev holdt fødselsdag, så blev det jo aldrig rigtig på dagen, eller det blev forhastet og meget overskygget af det der ellers skulle foregå. Og selvom hun fik dobbelt gaver, så fik hun alligevel aldrig rigtig den samme samlede mængde, som hendes søskende med fødselsdag på andre tidspunkter af året.

 

Jeg har ikke umiddelbart lyst til (for mit barns skyld, ikke for min) at det skulle risikere at få fødselsdag så tæt på jul. Jeg har selv den helt modsatte af min kusine, nemlig den 24. juni - altså med et halvt år mellem jul og fødselsdag på begge sider og har altid syntes at min mor gav mig den bedste fødselsdag i hele verden. Og så husker jeg bare altid mine fødselsdage som så skønne i sommermånederne. Jeg får altid jordbær på min fødselsdag f.eks. :)

Derfor ønsker jeg mig ultimativt mest et sommerbarn, fordi jeg selv forbinder min egen fødselsdag med noget godt og min kusines med noget (for min kusines vedkommende) skidt, eller i hvert fald knap så glædeligt. Den har jeg lidt svært ved at slippe. Lige nu holder vi pause fra pb (af nogle helt andre årsager, og var det ikke for dem, så havde vi ikke holdt pause pga. evt. termin), men jeg må indrømme at det gør det lettere for mig at håndtere at være nødt til at holde den, når jeg ved at det er de "trælse" måneder vi springer over lige nu, hvis det giver mening? :)

 

Dvs. jeg regner med at det bliver lettere fra den næste cyklus igen, for den vi kommer til om lidt, ville højst sandsynligvis (hvis mens og æl kommer som forventet) give en termin der hed 29. oktober. Og jeg har altså forelsket mig lidt i tanken om en lille Halloween baby :blush :kuller Tænk nogle awesome børnefødselsdage det kunne blive til :) Men som min mand sagde: "Søde det dur jo ikke, hvad så hvis vi får to, så får den anden den kedelige fødselsdag?" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi ikke har heldet med os denne cyklus eller den næste, kunne jeg godt finde på at springe marts og april over.

Synes nemlig også julen er så booket i forvejen.

Vi er lige startet, så har det fint med at holde pause.

Min mand er dog ikke helt enig i det med pausen, så det ender nok med en kombination, hvis vi ikke er gravide inden. Prøver ikke aktivt, men beskytter os ikke optimalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en moster, der har foedselsdag den 31. dec og min soester har foedslesdag den 1. januar  :balloon  :loveshower

 

Jeg kunne ikke finde paa at pause pga jul og nytaar... Men det er jo mig :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi stopper ikke før PB lykkes. Om så vi skulle ende med en lille julebaby. Ønsket er så stort og i sidste ende betyder det virkelig ikke noget, hvornår vores barn kommer til verden, bare han/hun kommer  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv født i december, og har altid HADET det! Da jeg var mindre var der altid julepapir på mine fødselsdagsgaver, og som voksen holder jeg aldrig fødselsdag for andre end familien, fordi jeg er træt af afbud pga. julefrokoster!

Når det så er sagt, så tog det 3,5 år at lave vores pige, og vi står lige nu selv og overvejer at starte på PB2, uden at tænke på at vi "risikerer" et december-barn.

Hvis man får et december-barn tror jeg bare det er vigtigt at sørge for at holde jul og fødselsdag adskilt. Ingen fødselsdagsgaver med julepapir, ingen julemad til fødselsdagen osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere det kort, men sætter I babyprojektet på pause i de måneder, hvor terminen ikke er helt optimal? Med min datter havde jeg termin den 27.december og det var for os måske ikke det mest optimale tidpunkt. Derfor tænker vi på at springe den ægløsning over, som ender med den termin, men så alligevel er det jo træls, at gå glip af en chance for baby?! :-S

 

Vi har haft et par pauser, i løbet af de knap 2år vi har prøvet- 

Én gang på grund af ferie og en anden gang pga. bryllupper/store fester. Ellers ikke :)

 

Vi vil helst ikke tage pauser, da vi begge er ret så skruk efterhånden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER