Guest

Gode råd til fjernelse af "snot" kager?

13 indlæg i dette emne

Lærke har så meget snot i tiden at når hun vågner er næse og omkring liggende område dækket af "snot" kager :( det gør ondt på hende og tager lang tid at fjerne med en våd klud, og kan ikke tage hende i bad hver morgen som indtil videre har virket bedst.

Nogle der har nogle gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger ofte en sikkerhedsvatpind (kan også tage det inde i det yderste af næsetippen) med lidt vand på - og ellers en vatrundel med vand på. Det er noget mere blødt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fugt snotkage med olievenolie og lidt vand, lad virke, brug bloed klud med lidt struktur og sikkerhedsvatpind :) 

 

Jeg bruger en klud af bambus, som er grov i overfladen, men alliegevel meget bloed, hvis det giver mening? Noah graeder, hvis jeg fjerner snot med IKEAS stive bomuldsvaskeklude... 

 

Saa smoerer jeg naesen med Lansinoh bagefter, men en anden fed creme kan vel ogsaa goere det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik altid vaseline på overlæbe og hele næse regionen inden vi gik i seng, det hjælper huden med fugt og fedt for man bliver så pokkers øm.

Jeg bruger det faktisk stadig når min hud er helt tynd pga næse pusning når jeg er forkølet.

Jeg tror også jeg vil gå olie vejen til at fjerne det, om ikke andet så som forsøg.

Lige en fugtig klud til det værste bare forsigtigt og så smøre olie på og lade sidde lidt. Og så tørre af med en fugtig blød klud.

Måske en skum klud er bedre?

Hmm der er jo også de der skum klude i Bilka med olie af en slags som skummer. De kunne nok være gode at tørre over med først inden olie!

Det er da et forsøg værd! Det føles som sæbe men der er ikke sæbe i men utrolig effektiv til næsten al slags snavs, man skal bare tørre over med en alm klud bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik altid vaseline på overlæbe og hele næse regionen inden vi gik i seng, det hjælper huden med fugt og fedt for man bliver så pokkers øm.

Jeg bruger det faktisk stadig når min hud er helt tynd pga næse pusning når jeg er forkølet.

Jeg tror også jeg vil gå olie vejen til at fjerne det, om ikke andet så som forsøg.

Lige en fugtig klud til det værste bare forsigtigt og så smøre olie på og lade sidde lidt. Og så tørre af med en fugtig blød klud.

Måske en skum klud er bedre?

Hmm der er jo også de der skum klude i Bilka med olie af en slags som skummer. De kunne nok være gode at tørre over med først inden olie!

Det er da et forsøg værd! Det føles som sæbe men der er ikke sæbe i men utrolig effektiv til næsten al slags snavs, man skal bare tørre over med en alm klud bagefter.

Hvad hedder de klude i Bilka? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hedder de klude i Bilka? :)

De ligger sammen med de alm skumklude henne i kosmetik afd. indpakningen er med mørk lilla.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smører området rundhåndet ind i lansinoh og lader det være lidt, inden jeg tørrer af med vat. Hvis han er lidt slidt af forkølelsen, så får det lidt ekstra lanolin bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smører området rundhåndet ind i lansinoh og lader det være lidt, inden jeg tørrer af med vat. Hvis han er lidt slidt af forkølelsen, så får det lidt ekstra lanolin bagefter.

Hvor fåes det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fåes det?

På apoteket men det koster 80kr for en mikroskopisk tube.

Du kan købe lanolin salve i Kvickly det er så ikke kun lanolin. Apotekets baby salve er også rigtig godt alternativ med lanolin i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På apoteket men det koster 80kr for en mikroskopisk tube.

Du kan købe lanolin salve i Kvickly det er så ikke kun lanolin. Apotekets baby salve er også rigtig godt alternativ med lanolin i.

Jeps, apoteket og relativt pebret - mililiter prisen falder dog markant, hvis man køber en lidt større tube, og jeg synes, at det er så drøjt, at en tube holder længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og Lansinoh er godt til roede babynumser, snotnaeser, brystvorter, uldblebukser og som uldkur til alt toej med uld og egne smaa skavanker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvickly har noget laninolcreme til en overkommelig pris :) det har vi været glade for (har dog ikke prøve med snot)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER