Vinnus

Pigehår, what to do?

34 indlæg i dette emne

Nu hvor Pixie endelig har fået nok hår, er vi begyndt at få kommentarer om hvornår hun skal klippes. Det er jeg lidt ambivalent med lige pt.

Det er åbenbart de fleste som mener at små piger skal have pandehår, men det skal jo klippes ofte.

Indtil videre har vi sat håret op i et "springvand" ovenpå hovedet. Vi har prøvet en enkelt gang med rottehaler, men håret er jo så fint at det meste røg ned igen.

Hvad gør I med jeres pigers hår? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu hvor Pixie endelig har fået nok hår, er vi begyndt at få kommentarer om hvornår hun skal klippes. Det er jeg lidt ambivalent med lige pt.

Det er åbenbart de fleste som mener at små piger skal have pandehår, men det skal jo klippes ofte.

Indtil videre har vi sat håret op i et "springvand" ovenpå hovedet. Vi har prøvet en enkelt gang med rottehaler, men håret er jo så fint at det meste røg ned igen.

Hvad gør I med jeres pigers hår? :)

T får klippet pandehår, men åh hvor jeg dog hader det! Skulle aldrig være begyndt at klippe hendes pandehår, for det vokser så sindssygt hurtigt!

Jeg klipper det en gang i måneden, men alligevel når det altid at vokse helt ned til hendes øjne så det begynder at irriterer hende.. Og hun gider slet ikke sidde stille når hun bliver klippet, så det bliver altid takket.

Hvis jeg var jer, så ville jeg lade det gro! Det begynder vi at gøre nu, og så bare sætte spænder i når det bliver så langt at det irriterer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah pandehår er ikke rigtig en mulighed her :p det er så vild og krøllet så en frisure i sådan en frisør forstand er umulig! Så vi lader det stadig gro!

Vi klippede det lige i nakken på et tidspunkt og pandehåret blev klippet før krøllerne for alvor tog magten! Men ellers har hendes hår ikke set en saks. Jeg gætter på i et år.

Det bliver lettere og lettere at tæmme med en elastik så det er vist det rette valg. Så er der bare alle de dage hvor en elastik ikke lige kommer i (hver dag når far afleverer :rolleyes ) så har hun hvid mikrofon hår!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra har ikke pandehår, vi vil helst lade det gro og havde samme længde over det hele.

Hun har oftest håret i en hestehale og så hårspænder foran i hver side. Hendes hår er dog ikke langt fra at alt kan komme i hestehalen, men kan ikke helt endnu. Når hun bare er hjemme har hun tit blot håret sat med spænder, det ser så kært ud,med den længde hår hun har, men det kunne hun ikke for ½ år siden.

Cassandra er ikke blevet klippet endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har lige langt hår over det hele - hendes far har nedlagt veto mod pandehår ;) Der kommer spænder og/eller elastikker i hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har godt nok ikke nogen datter, men jeg vil klart sige nej til pandehår.

Det var et mega traume for mig, da jeg var lille :P hadede det..

Så hvis jeg nogensinde får en lille pige, så skal hun selv bede om at få det. Jeg gør det ikke af egen fri vilje :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura får først pandehår den dag hun selv beder om det.

Jeg vil bare lade det gro, så hun har lige langt hår hele vejen rundt og så sætte det op.

Jeg havde pandehår indtil jeg selv måtte bestemme og jeg hadede det til sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var umiddelbart planen at Lise aldrig skulle have pandehår, da Per hader det, men så gennemgik hun en laaaang fase, hvor hun hverken ville have spænder eller elastikker i håret, så der blev jeg nødt til at klippe pandehår på hende. Ellers hang håret ned foran hendes ansigt og gik helt ned forbi hagen, så det duede bare ikke. Nu vil hun gerne have spænder og elastikker i igen, så jeg overvejer at lade det gro nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cecilia er 22 måneder og er aldrig blevet klippet! hendes år er ret langt, længere end skuldrene og vi sætter det op med spænder, sløjfer og elastikker hver dag. synes det er nemt :) ( og sjovt) og jeg tænker at man med pandehår alligevel skal have spænder etc. i resten af håret, så er det da lidt same same?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af mine piger har pandehår. Gry's hår vokser ikke voldsomt meget foran, men rigtig meget i nakken, så det har jeg klippet 2 gange nu, og hun har efterhånden en rigtig fin kort page hele vejen rundt.

Emilia er født langhåret, og har altid bare haft en dut i det forreste hår, fordi det hverken ville det eller det andet.

Har altid sagt at hvis jeg fik piger, skulle de ALDRIG have pandehår, for har altid selv hadet det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi også bare ladet det gro. Ayahs hår er langt nok til at komme i en hestehale. Vi kan endda flette det nu :D

Det er for øvrigt aldrig blevet klippet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er åbenbart en meget ond mor som har givet datteren pandehår :o hun er ligeglad, så tænker at så må det vel være ok ;-) den dag hun selv beder om noget andet, så snakker vi jo om det

:ditto

Jeg synes Edith er mega nuttet med sin page med pandehår ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er åbenbart en meget ond mor som har givet datteren pandehår :o hun er ligeglad, så tænker at så må det vel være ok ;-) den dag hun selv beder om noget andet, så snakker vi jo om det

:ditto

C har perioder hvor hun hader spænder og elastikker. Og den kamp gider jeg simpelthen ikke om morgenen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla har pandehår, og jeg klipper det selv, når det bliver for langt. Det samme med resten af håret. Når hun har lyst til spænder og pynt, så kan hun godt få længere hår og vi kan droppe pandehåret, men jeg synes det er mere praktisk end alt muligt hårpynt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja har pandehår. Hun nægter at få spænder og elastikker i håret og så er det bare mest praktisk med pandehår. Men når hun engang siger OK til har spænder, så får hun langt pandehår - ligesom mig har hun en træls genstridig hvirvel i sit pandehår

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er åbenbart en meget ond mor som har givet datteren pandehår :o hun er ligeglad, så tænker at så må det vel være ok ;-) den dag hun selv beder om noget andet, så snakker vi jo om det

Ha ha! Jeg ville faktisk elske at Mie kunne få pandehår! Den kamp vi kæmper HVER morgen (og eftermiddag) ville jeg gerne undvære og så er der altså bare noget Cute over pandehår!

Jeg har jo også selv pandehår! En forbandet kamp men det klær mig nu bedst!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er der galt med pandehår?  :blink  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har pandehår.... :-) Hun nægter ret ofte elstikker og spænder, så

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke der er noget galt med pandehår :)

Men vi har valgt at S ikke skal have pandehår (medmindre hun selv ber om det), fordi vi synes det er mere praktisk og rart at hun kan få håret helt væk fra hovedet :) det har keg altid selv været meget glad for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og mht spænder og elastikker, så var det altså også noget Sophia skulle lære - som så mange andre ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og mht spænder og elastikker, så var det altså også noget Sophia skulle lære - som så mange andre ting.

Edith nægtede bare at lære det ;) - det er faktisk først indenfor de sidste par måneder, at hun gider og slet ikke hver dag..

Også selvom vi (prøver at) bruge® det hver dag og har prøver i langt over et år, fordi hun har en hvirvl, der får håret til at falde lige ned øjnene og det er ikke helt langt nok til hestehale/tungt nok til falde bagover på hovedet endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har skråt pandehår - dvs fordi det ikke er vokset helt med ned endnu. Hun har nemlig høje tindinger. Men hun har altid spænder eller elastik i og har aldrig været et problem. Hun har alt for tyndt hår til at pandehår ville være pænt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje gider ofte ikke spænder og elastikker så hun har en lang page og pandehår. Det ser rigtig sødt ud og så er det praktisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura på snart 7 havde pandehår da hun var lille og det klædte hende bare på ingen måde.

Vera på 4.5, hendes hår voksede så langsomt og havde næsten ingen hår på hovedet da hun var 2. Men hun endte ud i en frisure med pandehår, men har først nu givet udtryk for at det vil hun ikk længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER