tinapingvin

Den 23. maj 2010

9 indlæg i dette emne

Til dem der gerne vil læse hvordan det hele forløb sig.

Jeg var ret utålmodig da jeg vågnede den 22. maj og kunne ikke vente med at se lillebror. Natten havde været slem da storesøster Mila havde en dårlig nat, så hun sov hos mig. Jeg var bare så træt da jeg stod op om morgenen, men satte Mila foran fjernsynes og begyndte at massere mine ankler. Jeg gik ned for at lave morgenmad - den helt store omgang koldskål, med jordbær, bananer og frisk ananas til. Vejret var simpelthen så flot udenfor, så bestemte mig hurtigt for at mig og Mila skulle cykle en lang tur.

Kl. 11 begyndte vi vores cykeltur, og føj det var hårdt, men vi hyggede os Vi kørte om til en sø der ligger 3 km væk, fodrede ænder og ællinger og hyggede. Vi cyklede tilbage ved en halv to tiden. Og så blev Mila lagt i barnevognen.

Jeg kunne godt mærke mine plukveer, men sådan har det jo altid været. Da Mila kom op kunne jeg mærke jeg blev lettere irriteret ret hurtigt, og havde ingen tålmodighed Men vendte det om ret hurtigt. Vi fik en masse godt at spise til aften, eller det vil sige pizza og da Mila var lagt besluttede jeg mig for at gå i seng

Jeg kom ind i seng kl 22 ca. og der havde jeg lige snakket med min søster som havde spået det blev den 22. maj,det kunne jeg informere hende om det ikke gjorde. MEN jeg sagde at de 2 ting jeg ikke havde lyst til var at vandet gik i min seng og at jeg skulle føde den 23. maj som er 9 måneders dagen for min mors død! Skrev så en besked til en veninde at jeg ville se hvad natten bragte.

22.08 fik jeg et par plukveer og tnkte at det skulle da prøves det med at nuldre brystvorter, og der kom 2 meget kraftige plukveer lige efter hinanden, efterfulgt at et smæld i underlivet. Så rendte vandet ellers bare ud af mig. Råbte på Dennis og sagde "Houston we have a problem" Han fandt hurtigt nogle håndklæder til mig og der blev tørret op, og så stod vi der og kiggede på hinanden Hvad gør vi så nu???

Besluttede mig for at ringe til FG først, og de ville gerne se mig da der så småt var ved at komme veer, ikke noget slemt, men i og med jeg var hurtig føder sidst så var det en god idé at komme ind. Vi ringede til Dennis lillebror og hans gravide kæreste om de ville komme herud at sove da vandet var gået og vi skulle afsted Der gik 20 min,så var de her.

Veerne kom stadig men der var 7-10 minutter imellem og jeg kunne sagtens snakke under dem og opfattede dem slet ikke som slemme.

Vi sad og snakkede med dem indtil 23.45 og de var så overraskede over vi klarede det så roligt, det var vi nu egentlig også selv, men det var også fordi jeg ikke havde ondt.

Vi kørte derind kl. 23.45 og var derinde kl 00.05 hvor vi blev modtaget af en SOSU ass. som ville vise mig ind i et undersøgelses rum, hvortil jeg svarede at jeg tror da jeg har brug for en fødestue Ellers grissede jeg bare det heletilderinde da vandet stadig løb (havde en af Mila's bleer på, hihi)

Vi kom ind på fødestue 1, og JM Anita kom ind og tog imod os hvor vi snakkede om hvordan aftenen var forløbet, hun ville så lige undersøge mig, og sagde at det ikke så ud til jeg var i fødsel for humøret var højt

Jeg blev undersøgt, og var hele 5 cm åben. Så vi blev skrevet på tavlen med det samme Jeg blev spurgt om jeg ikke ville i karbad selvom jeg havde en dårlig oplevelse med det sidst da jeg fik kvalme med mere, men jeg takkede ja tak for jeg havde det jo godt, så hvorfor ikke.

Hun fyldte karret og der gik lige lidt tid inden jeg kom i, tror kl. var 00.45 da jeg kom i det. Og i kan tro jeg hyggede mig. Lå og flød rundt i en bade ring og drak kaffe

2w1uo47.jpg

Jeg kunne stadig snakke under veerne og havde det godt og havde ikke som sådan ondt når de kom. Da jeg så villeom på knæene at sidde ændrede veerne lige pludselig karakter og mellemrummet blev mindre. Da skulle jeg til at koncentrere mig om dem. Her var kl. 1.40 ca.

20gfk2d.jpg

Lige pludselig var jeg i overgangs fasen og det presse godt på bag til og der var kun et par minutter imellem. JM var rigtig god til at sig at jeg skulle huske at slappe af når de kom i stedet for at spænde i hele kroppen,og det hjalp virkelig meget. Jeg kunne bedre håndtere det. Da hun ville lytte efter hjertelyd midt i en ve kunne hun ikke finde den og jeg måtte op af badet. Så skyndte mig selv at op og over på madressen,og var faktisk lettere nervøs. Da jeg kom derover var presseveerne godt igang, og jeg måtte presse med, allerede i første ve var hovedet født. JM siger - nej prøv at se alt det hår, og han har krøller "SAY WHAT" tænkte jeg bare. Jeg kiggede på Dennis og sagde - "det er altså dit barn" (og grunden til det var at Mila var helt skaldet da hun var født, så vi troede også han ville være det). Fik også lige sagt til SOSU ass.at det var da vist godt jeg fik en fødestue i stedet Nå men jeg måtte presse igen og JM pillede lige lidt dernede og svup sagde det (tror det var en arm der var i vejen) og ud kom resten af kroppen og han blev lagt på min mave den bette mand

Dennis græd af glæde og jeg var overvældet for havde håbet på en perfekt fødsel og den kunne ikke blive bedre. Jeg var oppe at gå knap en time efter og fik også tisset inden de kom ind til os igen og de var meget overrasket over at jeg allerede var oppe. Men jeg havde det simpelthen så godt!

Alt i alt var det en perfekt fødsel. De første 3½ time var næsten smertefri selvom jeg havde veer, og den sidste halve time var virkelig til at holde ud. Jeg har ikke før haft så meget overskud under en fødsel og er glad for det blev sådan en fantstisk oplevelse, og jeg gjorde det gerne igen, for det hele var så perfekt!!

De sagde derinde at jeg var en super føder og jeg skulle da føde mange børn endnu, men desværre var ham her min sidste! Jeg kunne skrive glædes ord hele tiden, og folk må tro det er løgn det jeg siger, men det var slet ikke et smertehelvede for mig, det var helt igennem perfekt!

Bette grynt som vi kalte ham blev født kl 1.56 og vejede 2820 gram og var 48 cm lang - så en bette stump men helt igennem perfekt!

Kl 5.20 stod vi på egen adresse igen. Og Mila havde slet ikke opdaget vi havde været væk. Så hun var overrasket og glad da hun vågnede og så lillebror.

Billeder fra mobilen:

Bette grynt og mig en halv time efter fødslen

2mpinaa.jpg

Bette grynt lige kommet hjem

1679z80.jpg

Bette grynt med krøller og masser af hår

2r4qwxt.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Wow sikke en fantastisk fødsel... Hvor må det have været sjovt som storesøster at have vågnet op og så var der bare en lillebror :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som en fantastisk smuk og dejlig fødsel :loveshower og sikke fin han er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et overskud :) Fantastisk billede af dig i baderingen med kaffe :gp

Det lyder som en drømmefødsel også selv om det var på 9 mdr. dagen for din mors død. Det kan jo også være en kærlig hilsen fra hende :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da bare som en skøn fødsel. Og hvor er han bare en lækker bette en! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja - TINA! Total overskuds agtigt! Men han er skøn ham Anton! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en skøn fødsel.

Super billede af dig i baderingen med kaffen - du ligner altså ikke en der er ved at føde :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig god fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nuhr hvor er han fin :)

Det lyder som en skøn fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER