MunkaPi

Lift eller voksi?

21 indlæg i dette emne

Hej, jeg står som 3. gangsgravid og overvejer om jeg skal vælge det ene eller andet denne gang. Eller måske begge dele?

Til mine to ældste børn brugte jeg lift og det fungerede rigtig fint. Men jeg er blevet tilbudt en voksipose til lillefisen, og overvejer om det overhovedet er nødvendigt.

Hvad har i af erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg elske voksiposen, og karla bruger den stadig :)

Vi havde ingen lift, og det vil jeg gerne have næste gang. Sammen med voksi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde/har begge - en sleebee godt nok, ikke en voksi. Jeg ved ikke... vi har aldrig for alvor taget voksien i brug. Lift var bare nemmere synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, når man køber barnevogn er det jo svært at få en uden lift :) Og vi købte en brugt Brio-"voksi" til 200kr, så vi har begge dele, fordi vi gerne vil prøve os frem til det :) Men det kommer måske også an på hvornår på året dit barn bliver født?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt at bruge lift, fordi jeg har termin til slut marts, og synes det er nemmere med en lift når man nærmer sig sommeren. Men skulle jeg have et vinterbarn så havde jeg nok kraftig overvejet det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde begge og var super glad for det. I starten sov han i liften indenfor. Vuggen var ludt stor. Og vi havde den med til når vi var ude så sov han indenfor i den. Voksi brugte vi altid når han sov i barnevognen udenfor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har termin i april. Vi har "arvet"

Min kusines barnevogn, og jeg har glemt at spørge om der er lift med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde begge og var super glad for det. I starten sov han i liften indenfor. Vuggen var ludt stor. Og vi havde den med til når vi var ude så sov han indenfor i den. Voksi brugte vi altid når han sov i barnevognen udenfor

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg brugte også liften som begynder-seng/på besøg-seng til de store (den yngste er 11 år nu). Men som legetæppe når man er ude, er voksien måske et godt supplement senere hen... Og måske bare ekstra luksus... Åh og der er så længe til at overveje ... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger kun vores slebee. Liften bliver bestemt ikke slidt op herhjemme. Felix havde jeg også i slebee posen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde begge og var super glad for det. I starten sov han i liften indenfor. Vuggen var ludt stor. Og vi havde den med til når vi var ude så sov han indenfor i den. Voksi brugte vi altid når han sov i barnevognen udenfor

:ditto (bare tremmeseng i stedet for vugge ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med den danske Sleepbag? Jeg synes den ser lækker ud. Jeg kunne godt tænke mig både lift og "pose". Håber jeg kan få det hele brugt, da vi har solgt både barnevogn, lift og Voksi fra de to store

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde begge dele.

Min søn var glad for at ligge både i lift og voksi. Min datter brugte næsten kun lift og meget lidt voksi, hun blev aldrig fan af at sove ude og den kunne derfor undværes.

Så for vores vedkommende var liften uundværlig, imens voksien var god at ha.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med den danske Sleepbag? Jeg synes den ser lækker ud. Jeg kunne godt tænke mig både lift og "pose". Håber jeg kan få det hele brugt, da vi har solgt både barnevogn, lift og Voksi fra de to store

Mener du SleepBee (fra Bilka/Føtex)? Jeg har været glad for vores :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener du SleepBee (fra Bilka/Føtex)? Jeg har været glad for vores :)

Nej Sleepbag: http://www.sleepbag.dk

Den er vist forholdsvis ny. Så den bare i en reklame herinde. Kender ikke nogen som har prøvet den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej Sleepbag: http://www.sleepbag.dk

Den er vist forholdsvis ny. Så den bare i en reklame herinde. Kender ikke nogen som har prøvet den

Den ser da total lækker ud... Nu får jeg helt lyst til at købe ny, når vi skal have nr.2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ser da total lækker ud... Nu får jeg helt lyst til at købe ny, når vi skal have nr.2

Ja ikke? Og så er det rumteknologi! Wauw! Men koster nærmest det samme som voksi. Kan rigtig godt li det med at hele posen kan vaskes og tumbles

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lift og duniduo og håber at gøre brug af begge dele :-)

Til duniduoen har vi også pladen så den ka bruges som lift men sys det virker upraktisk samt ikke særlig rart for bebs at sove med den plade under såå den vil vi ikk bruge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har både voksi og lift og vil ikke undvære nogen af dem - voksi er fantastisk til når den bette får hendes lur ude i barnevognen mens jeg synes liften er rar at have med når vi er på familiebesøg eller ude og handle for at hun ikke skal sidde for meget i autostolen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det skønt med alle de input.... Må nok hellere satse på begge dele ( eller noget lignende en voksi - mærket er ikke vigtigt bare bebs har det godt).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt Voksi til mine 2 første børn, men med min tredje prøvede jeg en sovepose. Jeg oplevede alt for mange gange da de var lidt større at de kunne sparke Voksi posen af, hvilket ikke var specielt godt om vinteren :-( Jeg købte den fra Sleepybag fordi den kan bruges når de sover udenfor og når de skal sove inde. Jeg ved at man kan vælge forskellige dyner, jeg valgte en ulddyne, da jeg selv er meget til uld. Jeg synes den er i den høje ende af prisskalaen, men den er godt nok også i en rigtig god kvalitet og materialer og har rigtig mange anvendelse muligheder. Der er også mange andre soveposer på marked, men kunne ikke lige finde en med ærmer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER