somummy

Smalltalk Juni 2015

692 indlæg i dette emne

Tak for lykkeønskningerne alle sammen.

Vi er lidt rundt på gulvet herhjemme, med tre søde børn som på ingen måde tror det er nat på samme tid...zzzzzzzzzzz.

 

Som jeg fik skrevet fra hospitalet så fik jeg veer natten til tirsdag. Jeg kunne ikke sove og troede det var nerver og dårlig mave. Men kunne godt mærke ved 05 tiden at det var fuldtræffer veer. Så jeg vækkede manden. Og så gik det ellers stærkt. Vi var på hospitalet kl. 6 istedet for kl. 7 som planen jo ellers var. Svigermor blev vækket og børne forladt sovende. Der havde jeg veer hvert minut og var begyndt at åbne mig i hastig fart. JM kunne godt se vi ikke kunne vente på min tid til PKS og kaldte natholdet retur til mig. kl. 7.15 var hun ude og jeg nåde at have de mest onde veer lige op til. Alt gik meget hurtigt og meget professionelt.  Min bedøvelse virkede ikke så kom i narkose. Moderkagen sad rigtig godt fast som jeg regnede med så lægen var meget tilfreds med kejsernit valget. Jeg ville dog til en hver tid føde normalt hvis det var muligt, hold da op det er svært at have så ondt efter en operation og skulle passe børn, op og ned fra sengen, sofaen osv. I dag, 5 dage efter kan jeg gå nogenlunde normalt dog og kan selv rejse mig fra en stol. 

 

Jeg er lige overrakset hver gang, hvor fuldstændig ligeglad jeg bliver med alt og alle når jeg har veer. Manden skulle bare tie stille, men JM måtte gerne sige præcis det samme, og jeg kunne have tynd mave for åben dør foran en vildt fremmed dame (JM). Jeg kunne holde en fremmed narkose sygeplejerske i hånden som om hun var min bedste veninde og ligge med blottede bryster og skræv foran 8 fremmede. Hold nu op, hvor jeg tager hatten af for alle de mennesker der har det arbejde at tage sig af os andre!!!

 

Vi havde to rigtig gode dage på hospitalet og blev simpelthen plejet så godt og omsorgsfuldt. 

 

Jeg ville dog gerne have været forberedt på massive efterveer, og tarmsmerter - avs avs avs på en smerteskala var det nr. 9, veer er en 10'er. Min redning på tarmen blev gammel garvet sygeplejerske som masserede maven og gav mig et varmt omslag- åhhh en engel.

 

Babyen sover hele dagen og æder hele natten, ammede mere eller mindre 4 timer i nat.... det skal lige vendes engang. Ved ikke helt hvordan, for det lykkes sq aldrig med de andre. Men håbet er stadig grønt (omend lidt træt).

 

Jeg glæder mig til at høre fra jer andre når I har født, det kan vist ikke vare så længe før det sker.

Det gik da lige pludselig stærkt :o Men stort tillykke endnu engang :loveshower

Det lyder som en rigtig god oplevelse i har haft på sygehuset. Det er jo en skøn start :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har jeg fået væske i fødderne sådan rigtigt! Godt man har en mand der vil massere ens føder om aftenen. Har også gået meget de sidste par dage. Og i morgen skal vi ud og pille et drivhus ned, så der bliver der heller ikke tid til at få benene opad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået væske i fødderne sådan rigtigt! Godt man har en mand der vil massere ens føder om aftenen. Har også gået meget de sidste par dage. Og i morgen skal vi ud og pille et drivhus ned, så der bliver der heller ikke tid til at få benene opad.

Hold da op. Er helt misundelig over dit overskud. Jeg bor nærmest på sofaen nu :oops Dejligt din mand vil massere fødder :) Jeg får masseret ryg og lænd hver aften :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldige damer, at i har en der tænker på at massere jer efter en lang dag :) Det kan man godt nok også have brug for. 

 

Jeg trænede pilates i går, men fandt hurtigt ud af at det bliver sidste gang inden fødslen. Selve træningen gik fint, men bagefter fik jeg så ondt i hofter og mavemuskler, at jeg bad til at jeg ikke ville gå i fødsel, for det ville da blive et helvede.  :wacko Så nu slår jeg mig også ned på sofaen, og enkelte ture med hunden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldige damer, at i har en der tænker på at massere jer efter en lang dag :) Det kan man godt nok også have brug for. 

 

Jeg trænede pilates i går, men fandt hurtigt ud af at det bliver sidste gang inden fødslen. Selve træningen gik fint, men bagefter fik jeg så ondt i hofter og mavemuskler, at jeg bad til at jeg ikke ville gå i fødsel, for det ville da blive et helvede.  :wacko Så nu slår jeg mig også ned på sofaen, og enkelte ture med hunden.

Uhh det lyder hellere ikke rart :kram2 Heldigvis er det jo snart op over, så vi får forhåbentlig ikke for mange dage på sofaen... Jeg har heldigvis en tumling der skal underholder lidt en gang imellem, så det låser mig ikke helt fast som det gjorde sidst og det kunne ses på vægten :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh det lyder hellere ikke rart :kram2 Heldigvis er det jo snart op over, så vi får forhåbentlig ikke for mange dage på sofaen... Jeg har heldigvis en tumling der skal underholder lidt en gang imellem, så det låser mig ikke helt fast som det gjorde sidst og det kunne ses på vægten :o

Nope, var det heller ikke. :) synes der er lang tid til 42+ hvis det først er der man skal sættes igang. :) 3 uger ekstra. Men du har ret i at der efterhånden er en håndgribelig udløbsdato på sofalivet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope, var det heller ikke. :) synes der er lang tid til 42+ hvis det først er der man skal sættes igang. :) 3 uger ekstra. Men du har ret i at der efterhånden er en håndgribelig udløbsdato på sofalivet.

Nu ved jeg ikke om det er lavet om i Viborg, men med Marius havde jeg tid til igangsættelse 41+4 (fordi 41+3 var en søndag) så jeg håber reglerne er de samme, som sidst. Der er jo bare desværre ingen der ved hvor lang tid det så tager... Jeg må vist ikke få stikpiller hvis jeg når så langt pga kejsersnittet sidst. Så enten hedder det den der ballon ting eller også tager de vandet hvis det er muligt...

Glæder mig til næste uge uden planer før fredag. Der skal godt nok bruges tid på sofaen og slappes af :D Nu er det ved at være sidste chance for total afslapning mens Marius er i dagpleje...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke om det er lavet om i Viborg, men med Marius havde jeg tid til igangsættelse 41+4 (fordi 41+3 var en søndag) så jeg håber reglerne er de samme, som sidst. Der er jo bare desværre ingen der ved hvor lang tid det så tager... Jeg må vist ikke få stikpiller hvis jeg når så langt pga kejsersnittet sidst. Så enten hedder det den der ballon ting eller også tager de vandet hvis det er muligt...

Glæder mig til næste uge uden planer før fredag. Der skal godt nok bruges tid på sofaen og slappes af :D Nu er det ved at være sidste chance for total afslapning mens Marius er i dagpleje...

Jeg sys jeg har hørt 41+3 flere steder, så det er nok meget normalt på sygehusene. I så fald er der under 3 uger for mig :P men han må nu gerne komme før.

På Roskilde får man ikke stikpiller, men nogle man skal spise i stedet. Har aldrig brudt mig om stikpiller. Dem jeg har fået for andre ting ligner altid sådan nogle patroner eller noget i den stil. 

Ja man må udnytte at slappe af når man kan :) man får ikke meget tid til det efter fødslen. Tænker også det bedste er at man er så udhvilet fra nu af som muligt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op. Er helt misundelig over dit overskud. Jeg bor nærmest på sofaen nu :oops Dejligt din mand vil massere fødder :) Jeg får masseret ryg og lænd hver aften :glad

Det er ikke overskud, der var bare ikke andre til at hjælpe. Og nu havde vi købt det på en genbrugsside, og så er man jo nødt til at få det hentet ret hurtigt.

Jeg var med i formiddags, men da Milas jo stadig får lur, er manden taget ud for at fortsætte alene. Så nu får jeg mig en slapper, mens menssmerterne murrer og murrer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldige damer, at i har en der tænker på at massere jer efter en lang dag :) Det kan man godt nok også have brug for.

Jeg trænede pilates i går, men fandt hurtigt ud af at det bliver sidste gang inden fødslen. Selve træningen gik fint, men bagefter fik jeg så ondt i hofter og mavemuskler, at jeg bad til at jeg ikke ville gå i fødsel, for det ville da blive et helvede. :wacko Så nu slår jeg mig også ned på sofaen, og enkelte ture med hunden.

Han tænker sgu ikke selv, jeg beder om det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke overskud, der var bare ikke andre til at hjælpe. Og nu havde vi købt det på en genbrugsside, og så er man jo nødt til at få det hentet ret hurtigt.

Jeg var med i formiddags, men da Milas jo stadig får lur, er manden taget ud for at fortsætte alene. Så nu får jeg mig en slapper, mens menssmerterne murrer og murrer

Øv, I ikke lige kunne finde en anden til at hjælpe, men det er en fordel at Milas skal sove for dig...

Mon mens smerterne skal blive til mere ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, I ikke lige kunne finde en anden til at hjælpe, men det er en fordel at Milas skal sove for dig...

Mon mens smerterne skal blive til mere ?

Tror det ikke, men har dem stadig. Også nogle strenge omgange engang imellem. En af vores venner var forbi. Han var sikker på at det bliver i nat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det ikke, men har dem stadig. Også nogle strenge omgange engang imellem. En af vores venner var forbi. Han var sikker på at det bliver i nat

Synes du skal vente en dag eller to. De har drøn travlt deroppe... Men stadig, søde, rare og imødekommende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes du skal vente en dag eller to. De har drøn travlt deroppe... Men stadig, søde, rare og imødekommende ;)

Det blev ikke i nat ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I kravlegård det jeres bebs? Hvorfor/hvorfor ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I kravlegård det jeres bebs? Hvorfor/hvorfor ikke?

Vi har. Vi fik en så Marius kunne sove i stuen i fred for kattene. Da han blev lidt større stod han i den udenfor badeværelsesdøren og hoppede mens jeg var i bad, så jeg ikke skulle være bange for, om han slog sig på badeværelsesgulvet. Jeg dur ikke før jeg har fået mit morgenbad..,

Denne gang har vi ingen dyr tilbage, men den skal bruges som fristed for lillebror, så han kan sove i ro og mag indenfor uden Marius genere ham og formentlig også til at være i når han kan stå, når jeg skal i bad.

Så egentlig en ting der ikke er must have for os, men jeg har faktisk været rigtig glad for den sidst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har overvejet en kravlegård, fordi vi har hund, og jeg vil gerne have et sted i stuen hvor hunden ikke lægger sig eller går hen til bebsen. Han har det med at ligge sig på alle tæpper, fordi de er selvfølgelig lagt der for hans skyld, mener han, men er ikke vild med tanken om at han ligger på legetæppet fx  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor vil jeg altså bare gerne være frisk igen og slippe af med opkast og snot... Specielt når jeg nu ved efter en måling på sygehuset igår, at jeg har regelmæssige plukveer i ny og næ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også nederen at være syg, når man gerne vil være klar til fødsel, Anita  :huh

 

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal tænke. Er lige kommet hjem fra jordemoderen, der siger at jeg kun har 1 cm livmoderhals tilbage og er rigtig godt blød. Er vel positivt, men betyder jo ikke nødvendigvis jeg går i fødsel lige nu. Så ved ikke om det lige øgede forventningen på en god eller dårlig måde. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor vil jeg altså bare gerne være frisk igen og slippe af med opkast og snot... Specielt når jeg nu ved efter en måling på sygehuset igår, at jeg har regelmæssige plukveer i ny og næ...

Har så ondt af dig! Må være forfærdeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også nederen at være syg, når man gerne vil være klar til fødsel, Anita  :huh

 

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal tænke. Er lige kommet hjem fra jordemoderen, der siger at jeg kun har 1 cm livmoderhals tilbage og er rigtig godt blød. Er vel positivt, men betyder jo ikke nødvendigvis jeg går i fødsel lige nu. Så ved ikke om det lige øgede forventningen på en god eller dårlig måde.

Det betyder nødvendigvis ikke du føder lige om lidt, men helt sikkert positiv, efter min mening. Din krop er i gang med at gøre klar og arbejder for sagen...

Jeg fik at vide igår at jeg er en finger åben og har livmoderhals tilbage. Aner faktisk heller ikke helt hvad jeg skal forvente, andet end kroppen arbejder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også nederen at være syg, når man gerne vil være klar til fødsel, Anita :huh

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal tænke. Er lige kommet hjem fra jordemoderen, der siger at jeg kun har 1 cm livmoderhals tilbage og er rigtig godt blød. Er vel positivt, men betyder jo ikke nødvendigvis jeg går i fødsel lige nu. Så ved ikke om det lige øgede forventningen på en god eller dårlig måde.

Nej det er jo det. De vurderinger der, er altså ikke meget værd alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også derfor der lidt hip som hap med at få sådan noget at vide. Men er da rart at man ikke skal bruge veer på at fjerne livmoderhalsen til den tid  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu også med dårlig mave :prik Det kører bare for mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu også med dårlig mave :prik Det kører bare for mig :(

Nogle siger at det er kroppens måde at få tømt tarmene så der er klar til baby. Rendte selv på toilettet 3 eller 4 gange den dag jeg fødte. Embrace it :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER