Guest

Scanning og lægebesøg

74 indlæg i dette emne

Jeg skal til TS D 9/10... Så vi kan vente på datoen sammen :D

Ja det kan vi. Men synes nu godt nok at tiden indtil videre er gået hurtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det kan vi. Men synes nu godt nok at tiden indtil videre er gået hurtigt

Puha jeg synes bare at tiden snegler sig afsted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg synes bare at tiden snegler sig afsted

Jeg tror det er fordi vi var så mange projekter herhjemme der skal være færdige inden vinter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syns det er dejligt at se at der er flere der først skal til 1. graviditets undersøgelse i 9ende uge. Syns nemlig selv at det var sent.

Men det ser ud til at være normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også først når jeg er over 9+0, der er bare så lang tid til !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal når jeg er 9+5 dvs. På Onsdag er der en uge til endnu :/

- nogen der har erfaring hvor længe der så går før nf scanning, tænker det er lægen der sende besked osv. Men der vel er ventetid ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal når jeg er 9+5 dvs. På Onsdag er der en uge til endnu :/

- nogen der har erfaring hvor længe der så går før nf scanning, tænker det er lægen der sende besked osv. Men der vel er ventetid ?

Normalt ligger nf omkring 12+/- og man kan blive sat frem eller tilbage. Lægen sender besked, og så får man brev med indkaldelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved I om der skal laves en gynækologisk undersøgelse? Jeg skal afsted imorgen 9+0 og skal selvfølgelig ind til en læge som bor her i vores lille landsby og har virkelig ikke lyst til at hun skal lave sådan en undersøgelse på mig. 

Ved min søn i 07 fik jeg en men i ´10 fik jeg at vide at de ikke lavede dem mere?? Så ved ikke helt hvad jeg skal satse på...??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved I om der skal laves en gynækologisk undersøgelse? Jeg skal afsted imorgen 9+0 og skal selvfølgelig ind til en læge som bor her i vores lille landsby og har virkelig ikke lyst til at hun skal lave sådan en undersøgelse på mig.

Ved min søn i 07 fik jeg en men i ´10 fik jeg at vide at de ikke lavede dem mere?? Så ved ikke helt hvad jeg skal satse på...??

Jeg fik at vide i 12 at det ikke var/er en nødvendighed mere, men nogle læger udfører det atdugvæk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide i 12 at det ikke var/er en nødvendighed mere, men nogle læger udfører det atdugvæk

Okay :) jeg skrev lige og spurgte en veninde der bruger samme lægehus som mig og fik en datter sidste år, og hun siger at det laver de ikke mere, så det skal jeg ikke pyyyhaaa. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle.

Var til tidlig scanning i lørdags, men de kunne kun se at graviditeten sad rigtigt og at der var en blommesæk...skal scannes igen torsdag for at se om der er hjerteblink. Er 5+5, er der nogen der har prøvet lignende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle.

Var til tidlig scanning i lørdags, men de kunne kun se at graviditeten sad rigtigt og at der var en blommesæk...skal scannes igen torsdag for at se om der er hjerteblink. Er 5+5, er der nogen der har prøvet lignende?

Jeg er fra november gruppen. Det skete også for mig, men til næste scanning var der hjerteblink. Nogen er lidt længere tid om at få have i hjertet. 5+5 er også meget tidligt og man kan jo godt være et par dage kortere henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, altid rart man ikke er den eneste

☺ Det er bare træls at vente på svar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 1. Undersøgelse. Den gik som den skulle. Min læge havde et scanningsapperat, så jeg så også lige en lille bønne hoppe rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanja 83

Ej hvor lækkert :) !

Jeg kan slet ikke vente til min tryghedsscanning i morgen, er så mega nervøs !!

Jeg skam først til1. Lægeundersøgelse i uge 9+ noget :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i 9+1 idag. Jeg blev dog noget overrasket over han ville scanne mig, for det gjorde han ikke da jeg ventede min søn. Men dejligt at se hjerteblink.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en god idé med sådan en tråd så vi kan følge med i hvad i andre også gør :)

Jeg var hos lægen for første gang i går og fik konstateret min gravidet og fik en termin også  (22/05) :)

Skal igen den 8 okt til en GU samt at få ordnet alt papir-arbejedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til den dejligste tryghedsscanning i uge 6+4 :) !

Så det fineste hjerteblink, baby er perfekt, livmoder, moderkage og fostervand er også helt som det skal være :) !

Så lykkelig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nærmer vi os tiden til NF scanninger :)

Nogle der har været af sted eller har fået indkaldelser? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til første lægebesøg, det gjorde det lidt mere virkeligt, men er stadig meget usikker, i og med at jeg ikke har så mange symptomer og har ikke haft kvalme, lægen sagde at så var jeg da bare heldig, så det håber jeg da på (min mor havde heller ikke kvalme med mig, så måske det går i arv ;P )

Hvor langt tid gik der, fra jeres lægebesøg til at I fik tiden til nakkefold?

Jeg skal vist undersøges for skævt bækken, så måske kan jeg ikke føde naturligt, det håber jeg virkelig at jeg kan :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået tid til nf scanning d. 29 oktober. Glæder mig helt vildt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Piger :)

i går var jeg nede ved lægen og sygeplejersken for at få lavet vandrejournal, taget blodprøver og urinprøve.

lægen skulle ikke undersøge mig for neden, puha, det er jeg glad for, det er det værste jeg ved.. jeg modtager på et tidspunkt en indkaldelse til scanning med posten.. bliver så spændende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej ladies.. længe siden jeg lige har været herinde.. Alt er fint ved mig. jge var til læge for to uger siden og alt var super fint. Har fået tilsendt alle mine tider til scanninger og glukose belastning pga min bmi og jeg har også fået tilsendt første tid til JM.

Jeg skal til NF scanning på næste ondsag den 23 oktober så det ser jeg meget frem til. Ellers er alt andet godt.. kæmper med kvalme der opstår ved sult.. bliver pludselig sulten og det giver kvalme... ikke just noget min bmi har godt af... Heldigvis er jeg ikke til alt det søde... puha.. jow varm kakao... åhh mums...

 

Glæder mig til at høre hvordan det går Jer andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej ladies.. længe siden jeg lige har været herinde.. Alt er fint ved mig. jge var til læge for to uger siden og alt var super fint. Har fået tilsendt alle mine tider til scanninger og glukose belastning pga min bmi og jeg har også fået tilsendt første tid til JM.

Jeg skal til NF scanning på næste ondsag den 23 oktober så det ser jeg meget frem til. Ellers er alt andet godt.. kæmper med kvalme der opstår ved sult.. bliver pludselig sulten og det giver kvalme... ikke just noget min bmi har godt af... Heldigvis er jeg ikke til alt det søde... puha.. jow varm kakao... åhh mums...

 

Glæder mig til at høre hvordan det går Jer andre :)

Jeg har også været ved lægen, og skal også scannes den 23. Oktober, men det er da vidst en torsdag ;)

Det bliver så spændende :)

Ellers har jeg det fint igen, det er egentlig kun træthed der plager mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til læge i tirsdags, for at få bekræftet graviditeten.
Ringer til min egen læge imorgen, og håber han har tid allerede imorgen, plejer ikke at være et problem.

Tryghedsscanning på onsdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER