NoEmMor

Jeg er i vildrede OPDATERING I # 16

28 indlæg i dette emne

Emil er en ung herre med et ekstrem temperament. Det er så voldsomt at jeg ikke aner mine levende råd. Han opsæger bevist situationer hvor han ved at han vil få et nej, et tydeligt tegn på at han prøver grænser, hvilket i sig selv også er helt normalt, men reaktionen der kommer på det nej, er helt helt hen i vejret (i mine øjne.) Så snart vi siger nej TÆSKER han hovedet ind i det første og det bedste, og han bliver ved og ved og ved. Han bliver så arrig og kan være hysterisk i op til 45 minutter. Jeg er helt og aldeles grædefærdig over at det skal gå ud over hans hoved, og vi gør ALT for at stoppe ham. Der er intet der hjælper. Han har så mange buler fordi det ikke er altid vi lige når at gribe ham. Han har givet både sin far og jeg næseblod fordi han banker sit hoved ind i vores, og han bider som en i helvede når han får de anfald, som han får flere gange om dagen lige pt.

Når han skal i seng er det, det samme. Vi hygger med en bog og når vi så siger godnat, banker han hovedet ind i tremmerne, og derfor kan vi ikke rigtig gå fra ham, for han bliver ved (har nemlig prøvet) Det er frygtelig hårdt og er virkelig ked af det, og aner ikke hvad jeg skal gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ei, det er da voldsomt! Jeg kan GODT forstå, du ikke kan have det, når det er hans hoved, det går ud over! Uha!

Og jeg, der klagede over min lille tyran - det er slet ikke i nærheden af det, du beskriver! Jeg har slet ingen gode råd, men hvis det var mig, ville jeg ringe til min sundhedsplejerske med det samme. Hende er jeg nemlig meget, meget tryg ved :) Hvad siger dagplejen/vuggestuen?

:goodluck :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo set ham "live" og det er præcist som Alexander var. Heldigvis var det en fase og det holdt op igen, men fasen varede i længere tid end jeg forventede. Men nu er det lang tid siden og jeg husker ikke præcist hvor lang tid det var.

Jeg ved ikke hvad man kan gøre ved det, udover at være konsekvent og blive ved med at prøve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja være konsekvent er vi også, men synes det er meget meget svært at være konsekvent når han gør skade på sig selv. For det smerter mig at se ham med store blå mærker, og det skal han heller ikke gå rundt med. Aner bare ikke hvad fanden vi skal gøre.

Han er simpelthen så hidsig og rasende, og han gør alt for at gøre skade på sig selv! Det er helt hen i vejret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ei, det er da voldsomt! Jeg kan GODT forstå, du ikke kan have det, når det er hans hoved, det går ud over! Uha!

Og jeg, der klagede over min lille tyran - det er slet ikke i nærheden af det, du beskriver! Jeg har slet ingen gode råd, men hvis det var mig, ville jeg ringe til min sundhedsplejerske med det samme. Hende er jeg nemlig meget, meget tryg ved :) Hvad siger dagplejen/vuggestuen?

:goodluck :kram

I vuggestuen er der ikke det fjerneste. Han kan godt finde på at smide sig på gulvet men de ignorerer ham og så holder han op med det samme, og når vi ignorerer ham herhjemme, så fortsætter han bare, og det er meget meget hårdt han banker sit hovet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv ven, sikke en lille hidsigprop, hvordan er hans sprog? Almas er ikke særlig godt endnu og det kan jeg mærke frustrere hende rigtig meget

jeg syntes også du skal prøve at ringe til din sundhedsplejerske, måskke har hun nogle gode råd til hvordan i kan takle det så han ikke gør skade på sig selv.

En anden god ting er at sætte ord på hans følelser, feks. du er sur nu emil, det er okay at være sur bla bla bla

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en fase søde :kiss

Andy havde også den vane i en periode hvor han knaldede hovedet ind vægge og i gulvet hvis han ikke fik hans vilje, han kunne finde på at rykke sig selv fuldstændig vandvittigt i håret, var sikker på det ville ryge af i totter en dag :blush

Det vi gjorde dengang, var at sige nej det vil jeg ikke ha, blev han så ved, røg han på trappen, og han kom til at sidde der til han var kølet ned, vi plejede at sige at han skulle sidde der 2 min, men hver gang han begyndte at skabe sig smed jeg 2 min oveni, han kunne sidde der længe nogle dage, hold op det var hårdt, men det hjalp :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en fase søde :kiss

Andy havde også den vane i en periode hvor han knaldede hovedet ind vægge og i gulvet hvis han ikke fik hans vilje, han kunne finde på at rykke sig selv fuldstændig vandvittigt i håret, var sikker på det ville ryge af i totter en dag :blush

Det vi gjorde dengang, var at sige nej det vil jeg ikke ha, blev han så ved, røg han på trappen, og han kom til at sidde der til han var kølet ned, vi plejede at sige at han skulle sidde der 2 min, men hver gang han begyndte at skabe sig smed jeg 2 min oveni, han kunne sidde der længe nogle dage, hold op det var hårdt, men det hjalp :)

Tak for rådet- Men herhjemme vil det bare ende med at han banker hul i hovedet. lige i skrivende stund sidder jeg faktisk og hyler, for er så ked af det og samtidig rasende på ham. Klokken er nu 21.22 og vi har haft putning siden kl 19. Og han har uden at overdrive skreget og banket hovedet ind i alt i 1 1/2 time. Synes virkelig vi har prøvet ALT- Time-uot i gangen (der er endt med at han abre ligger og banker hovedet ned i fliserne (han har cykelhjelm på) time out på trappen der er endt med at han falder ned af den fordi han er så arrig. Prøvet at sætte ord på hans følelser, der heller ikke har den fjerneste effekt. Lige nu er jeg bare færdig og ked og frustreret. Hans far er inde ved ham nu og han fortsætter bare med at skrige- Den eneste måde han ikke gør skade på sg selv er hvis vi fastholder ham, og det er så ekstrem ubehageligt, og han gør ALT for at bide, kradse, sparke, etc. så ja, ved ikke lige hvad jeg vil med dette indlæg, er bare ked og træt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for rådet- Men herhjemme vil det bare ende med at han banker hul i hovedet. lige i skrivende stund sidder jeg faktisk og hyler, for er så ked af det og samtidig rasende på ham. Klokken er nu 21.22 og vi har haft putning siden kl 19. Og han har uden at overdrive skreget og banket hovedet ind i alt i 1 1/2 time. Synes virkelig vi har prøvet ALT- Time-uot i gangen (der er endt med at han abre ligger og banker hovedet ned i fliserne (han har cykelhjelm på) time out på trappen der er endt med at han falder ned af den fordi han er så arrig. Prøvet at sætte ord på hans følelser, der heller ikke har den fjerneste effekt. Lige nu er jeg bare færdig og ked og frustreret. Hans far er inde ved ham nu og han fortsætter bare med at skrige- Den eneste måde han ikke gør skade på sg selv er hvis vi fastholder ham, og det er så ekstrem ubehageligt, og han gør ALT for at bide, kradse, sparke, etc. så ja, ved ikke lige hvad jeg vil med dette indlæg, er bare ked og træt!

Hold da op, ja det kan jeg da godt se så, det lyder godt nok voldsomt, har desværre ingen råd så :(

Men kan ikke lade være med at tænke på om han selv er klar over hvad han føler? Han lyder som en der har lidt kaos indvendig, og ikke ved hvordan han skal reagerer :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har desværre ikke nogle gode råd :(, så ville bare lige smide et par af dem her til dig :kram :kram Det lyder utroligt hårdt for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Øv det må absolut ikke være sjovt. Selvom I ikke synes det er sjovt at fastholde ham, så er det til hans eget bedste og det er det i skal tænke på, hvis det er det, der kan få ham ned i tempo igen. jeg ville mens i holdte ham forsøge at starte med at få ham til at tænke på sin vejtrækning med dybe indåndinger - se om det evt kan få ham hurtigere kølet ned. Det vil uden tvivl kræve "blod" sved og tårer, men måske det vil hjælpe. :kram

(p.s. Er Emil kun 1 år? )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Øv det må absolut ikke være sjovt. Selvom I ikke synes det er sjovt at fastholde ham, så er det til hans eget bedste og det er det i skal tænke på, hvis det er det, der kan få ham ned i tempo igen. jeg ville mens i holdte ham forsøge at starte med at få ham til at tænke på sin vejtrækning med dybe indåndinger - se om det evt kan få ham hurtigere kølet ned. Det vil uden tvivl kræve "blod" sved og tårer, men måske det vil hjælpe. :kram

(p.s. Er Emil kun 1 år? )

Nej han er 19 mdr- Og ja det er rigtigt at det er for hans eget bedste, når vi fastholder ham, og det skal vi selvfølgelig huske på, og det gør det hele lidt nemmere når vi har det i mente. Han sover nu og har lige fået det hele ldit på afstand, så nu kan jeg tænke klart igen, så det hjalp rigtig meget lige at blive mindet om, at det jo er for hans egent bedste når vi fastholder ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej han er 19 mdr- Og ja det er rigtigt at det er for hans eget bedste, når vi fastholder ham, og det skal vi selvfølgelig huske på, og det gør det hele lidt nemmere når vi har det i mente. Han sover nu og har lige fået det hele ldit på afstand, så nu kan jeg tænke klart igen, så det hjalp rigtig meget lige at blive mindet om, at det jo er for hans egent bedste når vi fastholder ham

Det var godt det hjalp :) og dejligt han sover nu!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun lige skimmet din tråd hurtig igennem, så jeg har ikke set om det følgende jeg vil skrive er blevet foreslået til dig.

Har du/I prøvet og ligge enten en hånd/fod eller en pude i mellem hans hovede og den overflade han nikker skalder ??

Jeg har aldrig oplevet sådan en reaktion fra min pige, men har jo som mange andre set et hav af forskellige børne programmer.

Der er flere der bruger den metode med at lægge noget i mellem og holde det der, og ellers ikke give barnet noget opmærksomhed. På den måde for barnet lov til at rase ud, og du får visheden om at han ikke kommer alvorligt til skade.

Har du egentlig prøvet og snakke med din SP om det ??

Jeg håber at det snart er overstået, for jeg kan sagtens sætte mig ind i hvor hårdt det må være og se på ens barn opfører sig på den måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis min datter får et nej kan hun også blive så hysterisk at hun smider sig på gulvet.. og er fuldstændig ligeglad med om hun slår sig :(

Det er bare ikke særlig sjovt at se på.

Det værste er dog når hun blir så ophidset over det at hun kaster op. :(

Hun blir heldigvis hurtigt god igen - og da vi altid holder fast ved "nej", så blir der ikke mere over det.

Jeg tror faktisk at mange børn gør det, men det er selvfølgelig lige voldsomt nok at han blir ved og ved. og så i 45 min.

Jeg ville nok også prøve at snakke med SP om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu er det et par dage siden jeg skrev mit indlæg om min Emil, så vil lige komme med en lille opdatering. Igår var min mor og hendes mand her. Min mor ville gerne putte ham og det var rigtig dejligt, og lige hvad vi trængte til. Han var sur men ikke noget i forhold til hvad det plejer at være, og det tog ca 30 minutter. Det var skønt at hun puttede ham. I aften var det så mig der igen skulle putte, og det gik ud over alt forventning. Det tog ca 15 minutter og det var en rigtig god oplevelse. Kl 19.45 gik vi ind i seng og kiggede i en bog. Han blev gal da vi gik ind på værelset, men da vi fandt bogen frem slappede han af igen. Efter at have kigget i bogen slukkede jeg lyset og lagde mig ved siden af ham. Han blev mildest talt RASENDE, men jeg sang for ham og puttede ham så han ikke kunne gøre skade på hverken mig selv eller ham. Mit ene ben hen over hans så han ikke kunne sparke og armenen ind i dynen. Alt imens vi lå sådan sang jeg hele tiden "langt ude i skoven" Efter 3 minutter fjernede jeg mit ben og han lå bare og lyttede. Efter yderligere 2 minutter havde han frihed til at få armene ud af dynen men beholdt dem dog under dynen og kl 20 sov han som en sten.

Vi har taget tremmesengen ned da han selv kunne komme ud af den, og i junior-sengen kan vi ligge ved siden af ham. Nogle vil måske mene det er dumt at ligge sammen med ham, men lige nu er det den eneste måde vi kan sikre at han ikke skader sig selv, når han blver sur.

Er så ekstrem glad og lettet over at det var en succes oplevelse at putte ham. At han ikke var rasende i længere tid og at han bare faldt i søvn uden de store problemer!

Tak for alle jer der kom med en masse råd og kram- Det var så dejligt, og er super glad for at I gad at læse med og tage stilling!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han har brug for i en periode at I ligger ved siden af ham, så er det det I skal gøre!! Dejligt det er gået så godt her til aften!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu er det et par dage siden jeg skrev mit indlæg om min Emil, så vil lige komme med en lille opdatering. Igår var min mor og hendes mand her. Min mor ville gerne putte ham og det var rigtig dejligt, og lige hvad vi trængte til. Han var sur men ikke noget i forhold til hvad det plejer at være, og det tog ca 30 minutter. Det var skønt at hun puttede ham. I aften var det så mig der igen skulle putte, og det gik ud over alt forventning. Det tog ca 15 minutter og det var en rigtig god oplevelse. Kl 19.45 gik vi ind i seng og kiggede i en bog. Han blev gal da vi gik ind på værelset, men da vi fandt bogen frem slappede han af igen. Efter at have kigget i bogen slukkede jeg lyset og lagde mig ved siden af ham. Han blev mildest talt RASENDE, men jeg sang for ham og puttede ham så han ikke kunne gøre skade på hverken mig selv eller ham. Mit ene ben hen over hans så han ikke kunne sparke og armenen ind i dynen. Alt imens vi lå sådan sang jeg hele tiden "langt ude i skoven" Efter 3 minutter fjernede jeg mit ben og han lå bare og lyttede. Efter yderligere 2 minutter havde han frihed til at få armene ud af dynen men beholdt dem dog under dynen og kl 20 sov han som en sten.

Vi har taget tremmesengen ned da han selv kunne komme ud af den, og i junior-sengen kan vi ligge ved siden af ham. Nogle vil måske mene det er dumt at ligge sammen med ham, men lige nu er det den eneste måde vi kan sikre at han ikke skader sig selv, når han blver sur.

Er så ekstrem glad og lettet over at det var en succes oplevelse at putte ham. At han ikke var rasende i længere tid og at han bare faldt i søvn uden de store problemer!

Tak for alle jer der kom med en masse råd og kram- Det var så dejligt, og er super glad for at I gad at læse med og tage stilling!

Har i prøvet at have en nat lampe tændt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej søde, jeg har slet ikke set din tråd før nu :kram

Det lyder godt nok ikke rart :( Men dejligt, at det er gået godt i går aftes. Krydser fingre for, at du nu har fundet "kuren"

Mange tanker og :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det er vendt sig nu og det bare bliver "nemt" fremover... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i prøvet at have en nat lampe tændt?

Hej

Ja vi har prøvet en natlampe og det går ikke. Det eneste der virker lige pt. er at vi ligger hos ham. Og det er også hyggeligt at ligge sammen med ham

Sara

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Ja vi har prøvet en natlampe og det går ikke. Det eneste der virker lige pt. er at vi ligger hos ham. Og det er også hyggeligt at ligge sammen med ham

Sara

Det er da også en god løsning. og hvad gør et kvarter puttetid med barnet.. det er da hyggeligt.. håber virkelig det bliver sådan for jer fremover.. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virkelig dejligt at læse! Blev bare så glad på dine vegne! :loveshower

Det lader til, at han har følt sig helt, helt tryg - puttet godt ned under dynen med mors ben henover sig! Det er bare nogle gange skønt for dem at mærke "grænserne" på dén måde :)

Hvor er det bare godt gået! Håber, det fortsætter!! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at I har fundet en løsning, og at der er fremgang.

Du skal ikke hører på folk der mener at det er galt og ligge og putte sammen med ham ved sengetid.

Hvis det er det han har brug for så er det sådan I skal gøre det.

Lige pludselig er det ikke nødvendigt mere, og han skal nok selv sige når han ikke gider det mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar

Igår var det far der puttede og det tog 3 minutter

så det er virkelig dejligt at han ikke er så rasende mere. Håber det fortsætter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER