Påskesen

skanninger og lægebesøg

159 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer der allerede har været til NF som fik kønnet at vide der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der nogen af jer der allerede har været til NF som fik kønnet at vide der?

Er på besøg fra december :)

Det er stadig for usikkert med at udtale sig om køn til NF, så derfor er det ikke noget de gør :) Medmindre der er komplikationer ved NF, altså dårlige tal, så kan man tage mod tilbudet om en moderkagebiopsi. Derved tjekkes alle kromosomer og dermed kan de også se kønnet og derfor kan man så få den Info lidt før andre eller kan, hvis man ønsker det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på besøg fra december :)

Det er stadig for usikkert med at udtale sig om køn til NF, så derfor er det ikke noget de gør :) Medmindre der er komplikationer ved NF, altså dårlige tal, så kan man tage mod tilbudet om en moderkagebiopsi. Derved tjekkes alle kromosomer og dermed kan de også se kønnet og derfor kan man så få den Info lidt før andre eller kan, hvis man ønsker det :)

Tak for svaret Ønskebebs :-) så må vi bare vente pæn til md-scanning engang for at få det at vide hvis ikke de selv siger noget om det til NF scanning på tirsdag. Vi er bare så nysgerrige og vente tiden er lang :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret Ønskebebs :-) så må vi bare vente pæn til md-scanning engang for at få det at vide hvis ikke de selv siger noget om det til NF scanning på tirsdag. Vi er bare så nysgerrige og vente tiden er lang :-(

Jeg har, som sagt, aldrig hørt nogen sige noget om køn til NF :) Og det er jo også sådan, at man kan rende ind i et skanningspersonale, som ikke ønsker at bruge tid på at kigge efter køn til MD ;) Det gjorde vi da jeg ventede den første af vores, der betød så ikke noget, for vi ville ikke vide kønnet, men bare så du er forberedt og ikke blive skuffet ;) Det er jo helt normalt at købe en kønsskanning i dag, så måske skulle I overveje det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået svar i dag!!! 1:74 gå hjem, baby er fin❤️❤️❤️

Jeg skal lige være helt med her, nu er jeg nemlig kommet ud af min egen bobbel!!

Hvorfor skulleder være 50% chance for abort efterfølgende????

De sagde til os at ved at foretage dette indgreb som moderkagebiopsi, så er der 1% chance for abort

 

Stort tillykke med det gode resultat! Hvor er det skønt at høre.  :loveshower  Nu håber jeg bare på positivt svar på torsdag/fredag. Var afsted til moderkagebiopsien idag og det var heldigvis ikke så slemt. Nu er det bare ventetiden.

 

Nej nej ikke 50% risiko. Fik af vide at der var ½ % eller 0,5 % - kan godt se at det kan misforstås.  :)  Nej ville aldrig have taget imod tilbudet, hvis der var 50% risiko for abort.  ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har, som sagt, aldrig hørt nogen sige noget om køn til NF :) Og det er jo også sådan, at man kan rende ind i et skanningspersonale, som ikke ønsker at bruge tid på at kigge efter køn til MD ;) Det gjorde vi da jeg ventede den første af vores, der betød så ikke noget, for vi ville ikke vide kønnet, men bare så du er forberedt og ikke blive skuffet ;) Det er jo helt normalt at købe en kønsskanning i dag, så måske skulle I overveje det :)

Med min datter fik vi det at vide ved MD og jeg har hørte mange som fik det at vide allerede ved NF hvis den der scanner er helt sikker... Og det skulle være forskelligt fra sted til sted og fra person til person altså den der scanner. Så nu må vi se...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer også an på hvornår ens nf ligger.

Fx er jeg 13+1 på onsdag når jeg skal til nf..

Hvis jeg bliver sat frem, kan de godt se kønnet!

Min veninde fik det at vide til nf- de sagde dog kun med 75% sikkerhed :)

Men jeg ville nu nok betale mig fra en scanning før jeg turde tro på det ;)

Og ih!! Bliv nu onsdag morgen, så den nf kan blive overstået !!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med det gode resultat! Hvor er det skønt at høre.  :loveshower  Nu håber jeg bare på positivt svar på torsdag/fredag. Var afsted til moderkagebiopsien idag og det var heldigvis ikke så slemt. Nu er det bare ventetiden.

 

Nej nej ikke 50% risiko. Fik af vide at der var ½ % eller 0,5 % - kan godt se at det kan misforstås.  :)  Nej ville aldrig have taget imod tilbudet, hvis der var 50% risiko for abort.  ^_^

Jeg kunne simpelthen heller ikk forstå det husk at ringe i mellem 13 og 13.30 hvis de ikke selv ringer inden!!

Jeg tingede i fredags kl 13. Og så ringede de tilbage kl 14.30 ca.

Men ja ventetiden er bare ulidelig, især den dag i forventer svar, men få slappet godt af, du km gost få lidt ubehag de næste par dage, lyt til din krop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer også an på hvornår ens nf ligger.

Fx er jeg 13+1 på onsdag når jeg skal til nf..

Hvis jeg bliver sat frem, kan de godt se kønnet!

Min veninde fik det at vide til nf- de sagde dog kun med 75% sikkerhed :)

Men jeg ville nu nok betale mig fra en scanning før jeg turde tro på det ;)

Og ih!! Bliv nu onsdag morgen, så den nf kan blive overstået !!!

Jeg tror nu også du har ret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer også an på hvornår ens nf ligger.

Fx er jeg 13+1 på onsdag når jeg skal til nf..

Hvis jeg bliver sat frem, kan de godt se kønnet!

Min veninde fik det at vide til nf- de sagde dog kun med 75% sikkerhed :)

Men jeg ville nu nok betale mig fra en scanning før jeg turde tro på det ;)

Og ih!! Bliv nu onsdag morgen, så den nf kan blive overstået !!!

Uhhh 13+1 er da sent, de siger jo godt nok 11+3 til 13+3 men hvis du bliver rykket mere frem end det, kan de jo ikke måle NF prøvede det selv med vores nr 2,

????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er det ikke til 13+4 man kan få lavet NF? :) Jeg skal på fredag hvor jeg er 13+2 (måske +- 1 dag, da jordemoderen til min tidlige scanning sagde jeg nok var en dag mindre henne end først udregnet).. håber de kan se hvad de skal!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fra november gruppen. Det er helt til 13+6 at man kan få lavet nf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fra november gruppen. Det er helt til 13+6 at man kan få lavet nf.

Enig- NF er mellem 11+4-13+6 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne simpelthen heller ikk forstå det husk at ringe i mellem 13 og 13.30 hvis de ikke selv ringer inden!!

Jeg tingede i fredags kl 13. Og så ringede de tilbage kl 14.30 ca.

Men ja ventetiden er bare ulidelig, især den dag i forventer svar, men få slappet godt af, du km gost få lidt ubehag de næste par dage, lyt til din krop

 

Vi fik af vide, at de ville ringe, hvis der var noget galt. Hvis alt så fint ud ville vi modtage brev torsdag eller fredag - afhængig af post danmark. :rolleyes  Det er patologerne, der sender brevet og lægen/sygeplejersken bliver kun informeret om resultatet, hvis der er noget galt. Tror det er forskelligt fra hospital til hospital, hvordan de gør. Vi følges på OUH (Odense).

 

Ja havde lidt mens lignende smerter hele dagen i går - men slet ikke stærke smerter. Idag har jeg det okay, men kan godt mærke, at hvis jeg bevæger mig for meget, gør det ondt igen. Heldigvis har jeg fri idag og i morgen.  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weeeee... En rigtig dejlig NF skanning med fantastisk resultat er overstået. risiko tallet var på 1:11367 :loveshower
Baby er ca. 6 cm. Jeg er 12+3 i dag og min termin er rykket tilbage med 4 dage så nu hedder den endelig termin 25/4-15 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kontaktede dem, netop fordi jeg er blevet sat to uger tilbage til den tidlige scanning.. Men de mente det var fint med nf 13+1.. Men ja, jeg risikere jo faktisk at de kan ende med at rykke mig de to uger igen!!

Men, jeg håber bare på en sund og rask baby, og hvis ikke de kan måle nakkefold, må de jo tilbyde en biopsi - selvom jeg da håber på de kan se nakkefold, og at baby bare er helt okay derinde :)

 

Jeg er godt nok MEGET nervøs!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er det ikke til 13+4 man kan få lavet NF? :) Jeg skal på fredag hvor jeg er 13+2 (måske +- 1 dag, da jordemoderen til min tidlige scanning sagde jeg nok var en dag mindre henne end først udregnet).. håber de kan se hvad de skal!!

  

Jeg er fra november gruppen. Det er helt til 13+6 at man kan få lavet nf.

  

Enig- NF er mellem 11+4-13+6 :)

Det må være forskelligt så, for i mine papir står der 13+4 (retter min 13+3)

Jeg har bare selv stået i situationen og blev rykket næsten 14 dage frem og de kunne ikke måle, blev ikke tilbudt biopsi da de regnede ud efter min alder og blodprøve, det er snart 7 år siden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været til NF idag, og blev rykket 5 dage frem, så termin nu er 17.04❤️ Det var virkelig vildt at se vores lille bobbel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kontaktede dem, netop fordi jeg er blevet sat to uger tilbage til den tidlige scanning.. Men de mente det var fint med nf 13+1.. Men ja, jeg risikere jo faktisk at de kan ende med at rykke mig de to uger igen!!

Men, jeg håber bare på en sund og rask baby, og hvis ikke de kan måle nakkefold, må de jo tilbyde en biopsi - selvom jeg da håber på de kan se nakkefold, og at baby bare er helt okay derinde :)

Jeg er godt nok MEGET nervøs!!

Jeg tror ikke det er normal procedure at tilbyde biopsi, hvis ikke de kan måle nakkefolden pga. Terminen er rykket eller sådan :unsure Så tjekker de vel næseben og udregner fra det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik af vide, at de ville ringe, hvis der var noget galt. Hvis alt så fint ud ville vi modtage brev torsdag eller fredag - afhængig af post danmark. :rolleyes Det er patologerne, der sender brevet og lægen/sygeplejersken bliver kun informeret om resultatet, hvis der er noget galt. Tror det er forskelligt fra hospital til hospital, hvordan de gør. Vi følges på OUH (Odense).

Ja havde lidt mens lignende smerter hele dagen i går - men slet ikke stærke smerter. Idag har jeg det okay, men kan godt mærke, at hvis jeg bevæger mig for meget, gør det ondt igen. Heldigvis har jeg fri idag og i morgen. :)

Nå okay, mine prøver blev sendt til Vejle, så ville der gå 3-4 dage til vi kunne få de første svar som var 3 kromosoner, og der efter ville der gå yderligere 14 dage til vi fik de sidste svar på brev!

Jeg fik lavet biopsi tirsdag og ringede selv ind fredag efter jeg opdagede det på mine papir at man selv skulle ringe!

Ja jeg havde også den der mens murrende smerter den første dag, 2. dag skulle jeg også passe på at jeg ikke gik for meget eller rejste mig for hurtig for så gjorde deto ondt. 3. dag havde lidt som om jeg havde plukveer, maven trak sig sammen flere gange, men det var ikke noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke det er normal procedure at tilbyde biopsi, hvis ikke de kan måle nakkefolden pga. Terminen er rykket eller sådan :unsure Så tjekker de vel næseben og udregner fra det :)

Det tror jeg nemlig også du har ret i, + moders alder og blodprøver

Men mener man selv kan bede om en biopsi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå okay, mine prøver blev sendt til Vejle, så ville der gå 3-4 dage til vi kunne få de første svar som var 3 kromosoner, og der efter ville der gå yderligere 14 dage til vi fik de sidste svar på brev!

Jeg fik lavet biopsi tirsdag og ringede selv ind fredag efter jeg opdagede det på mine papir at man selv skulle ringe!

Ja jeg havde også den der mens murrende smerter den første dag, 2. dag skulle jeg også passe på at jeg ikke gik for meget eller rejste mig for hurtig for så gjorde deto ondt. 3. dag havde lidt som om jeg havde plukveer, maven trak sig sammen flere gange, men det var ikke noget!

 

Ja det er også kun første svar vi får torsdag eller fredag (de tre hyppigste kromosomfejl) - det endelige svar skal vi vente 3-4 uger på! Synes godt nok det er lang tid. Men håber og tror på at hvis det var dårligt svar, ville de have ringet i går eller i dag.  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 13+3! Fiiin lille nakkefold, men desværre var blodprøven taget 8+5.. Og den skulle være taget tidligst 9+0.. Så har fået taget en ny blodprøve :)

Men nakkefolden var lille, der var fin næseben og den hoppede lovligt rundt og fjollede! Vi hørte 5 sekunders hjertelyd, men så hoppede den væk så hun opgav.. Min lille aktive spunk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke Myliona!

 

Uh, jeg er spændt på om mine blodprøver blev taget det rette tidspunkt, de må være lige på grænsen. Det håber jeg for det er ikke min ultimative favorit at få taget de prøver... :oops

Jeg skal jo afsted på fredag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi endelig svar på moderkagebiopsien!

 

Og vi venter os en skøn, sund og rask lille dreng!!  :loveshower

Det er bare helt fantastisk!!  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER