Påskesen

skanninger og lægebesøg

159 indlæg i dette emne

Vi glæder os til billede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så var jeg til første scanning idag - og hvor var det bare helt fantastisk!!  :kuller
Vi så den fineste lille baby, med et blinkende hjerte. Den lille er nu 2,46cm og hun sagde at terminsdatoen var helt korrekt. Den lå endda og vinkede til os samt bevægede sig lidt! :loveshower  
Hvor er det hele bare blevet meget mere virkeligt efter man har set en lille hoppende baby med fint blinkende hjerte.  :7himmel
I skal da lige se et lille billed.

post-9744-0-72433400-1411070815_thumb.pn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sikke en sød lille minibaby. Tænk, ikke engang tre cm men den kan vinke allerede??? Vildt.

 

Jeg var til lægebesøg idag. Alt er tip top. Men tænkte på at det er lidt sjovt at jeg hverken fik taget graviditetstest eller foretaget gynækologisk undersøgelse.

Folk der ikke er gravide kan jo gennemgå en hel graviditetskonsultation uden rent faktisk at få bekræftet/konstateret tilstanden? :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var ret vildt! Havde slet ikke regnet med at den kunne bevæge sig så meget allerede.  :wub

 

Har også været til 1. lægebesøg idag og jeg fik lavet en GU, hvor hun undersøgte livmoderhalsen samt tog div. prøver. Tror det er meget forskelligt fra læge til læge om de laver en GU.

Men ja man kunne i princippet gå rigtigt længe og tror man var gravid uden at være det. Hvis man f.eks. kun havde taget 1 graviditetstest og denne var falsk positiv. Har dog aldrig hørt om at det skulle være sket.  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fantastisk med al de fine scanningsbilleder! Og dejligt at høre alle jer der har allerede været til 1. Lægeundersøgelse, at I gik fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg til første scanning idag - og hvor var det bare helt fantastisk!!  :kuller

Vi så den fineste lille baby, med et blinkende hjerte. Den lille er nu 2,46cm og hun sagde at terminsdatoen var helt korrekt. Den lå endda og vinkede til os samt bevægede sig lidt! :loveshower  

Hvor er det hele bare blevet meget mere virkeligt efter man har set en lille hoppende baby med fint blinkende hjerte.  :7himmel

I skal da lige se et lille billed.

 

Stort tillykke med den fine scanning  :loveshower  :loveshower Og dejligt at terminen var spot on ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

iih hvor sjovt at se jeres billeder! glæder mig selv til søndag (d.28 sep) .. hvor jeg vil være 10+5 (regner jeg med!!) kan slet ikke vente! :D

 

Btw.. da jeg var til 1.lægeundersøgelse fik jeg heller ikke taget nogle undersøgelse (havde i forvejen fået taget blodprøver+ urinprøver hos sygeplejersken en uge inden, så fik svar på dem) og så fik jeg også min vandrejournal.. men ellers en helt uinteressant samtale hehe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1.lægebesøg eller mere besøg hos sygeplejersken er vel overstået. Vi fik udfyldt masse papir og er gået i gang med vandrejournal. Der blev ikke fortaget noget gynækologisk undersøgelse men der blev taget blod til dobbelttest prøve, urin blev undersøgt og så fint ud og til sidst blev der målt blodtryk som også så fint ud.

Skal ind til lægen den 1/10 om en uge ca. Og få en risiko vurdering. Derefter ville mine papir blive sendt til fødestedet... Vi fik at vide vi selv skal bestille tid til NF, så det gør min kæreste og jeg i aften.

Det viser sig også at min egen beregninger om termin ikke er præcis da min cyklus var på 31 dage og ikke 28 så skulle terminen hedde den
1 - 6 maj og ikke den 29 april som jeg fik det til, men det var jo tæt på. Det kan være jeg så hører i maj gruppen i stedfor men venter og ser hvad NF siger.

Der blev dog ikke skrevet noget termin på vandrejournalen endnu da det bliver NF der har den endelig termin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1.lægebesøg eller mere besøg hos sygeplejersken er vel overstået. Vi fik udfyldt masse papir og er gået i gang med vandrejournal. Der blev ikke fortaget noget gynækologisk undersøgelse men der blev taget blod til doubletest prøve, urin blev undersøgt og så fint ud og til sidst blev der målt blodtryk som også så fint ud.

Skal ind til lægen den 1/10 om en uge ca. Og få en risiko vurdering. Derefter ville mine papir blive sendt til fødestedet... Vi fik at vide vi selv skal bestille tid til NF, så det gør min kæreste og jeg i aften.

Det viser sig også at min egen beregninger om termin ikke er præcis da min cyklus var på 31 dage og ikke 28 så skulle terminen hedde den

1 - 6 maj og ikke den 29 april som jeg fik det til, men det var jo tæt på. Det kan være jeg så hører i maj gruppen i stedfor men venter og ser hvad NF siger.

Der blev dog ikke skrevet noget termin på vandrejournalen endnu da det bliver NF der har den endelig termin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tidlig scanning nr. 2 her ifølge jordemoderens beregning 9+0. Alt var perfekt! 2,3 cm's dejlighed. Kunne se to arme og to ben og en vrikkende numse, anlæg til øjne og alt muligt... Hun kunne endda sige at ægget kom fra venstre æggeleder... Storebror på 23 mdr var med og var så sød og sjov hele seancen igennem.... Foreløbig termin 30. April. Nu tør vi rigtigt glæde os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

eeeej det lyder da bare som en dejlig oplevelse 'sensommerbaby' - var det en "Normal" ultralydsscanning hvor det bare er 2D og sort hvid? Skal scannes når jeg er 10+5 og er vildt nysgerrig på hvor meget jeg kan se! Hvis du har lyst til at dele dit billede kunne det være hyggeligt (men forståeligt hvis ikke!) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

eeeej det lyder da bare som en dejlig oplevelse 'sensommerbaby' - var det en "Normal" ultralydsscanning hvor det bare er 2D og sort hvid? Skal scannes når jeg er 10+5 og er vildt nysgerrig på hvor meget jeg kan se! Hvis du har lyst til at dele dit billede kunne det være hyggeligt (men forståeligt hvis ikke!) :)

 

Du kan også se et billede her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for hjælpen Rose - jeg vil sige at mit billede ligner mere http://www.min-mave.dk/artikler/graviditetskalender/dag-for-dag/uge-9/article-79.htm bortset fra at min livmoder er lidt mere rund :)

Men altså det er vist nok vildt så meget der sker dag for dag lige nu- dem der er til nakkefold sent vil opleve en meget mere babyagtig væsen end dem der er det lidt tidligere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 uger til nf!! Nøjsh, Hvor jeg glæder mig!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for links til billeder! :)
Uhh hvor spændene VimsFims, så må du lige komme med en update herinde<3 jeg har i dag præcis 3 uger til NF (men glææææder mig til tidlig scanning på søndag!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1.lægebesøg eller mere besøg hos sygeplejersken er vel overstået. Vi fik udfyldt masse papir og er gået i gang med vandrejournal. Der blev ikke fortaget noget gynækologisk undersøgelse men der blev taget blod til dobbelttest prøve, urin blev undersøgt og så fint ud og til sidst blev der målt blodtryk som også så fint ud.

Skal ind til lægen den 1/10 om en uge ca. Og få en risiko vurdering. Derefter ville mine papir blive sendt til fødestedet... Vi fik at vide vi selv skal bestille tid til NF, så det gør min kæreste og jeg i aften.

Det viser sig også at min egen beregninger om termin ikke er præcis da min cyklus var på 31 dage og ikke 28 så skulle terminen hedde den

1 - 6 maj og ikke den 29 april som jeg fik det til, men det var jo tæt på. Det kan være jeg så hører i maj gruppen i stedfor men venter og ser hvad NF siger.

Der blev dog ikke skrevet noget termin på vandrejournalen endnu da det bliver NF der har den endelig termin.

Dejligt med lægebesøg overstået :) Hvornår blev tiden til NF så ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tidlig scanning nr. 2 her ifølge jordemoderens beregning 9+0. Alt var perfekt! 2,3 cm's dejlighed. Kunne se to arme og to ben og en vrikkende numse, anlæg til øjne og alt muligt... Hun kunne endda sige at ægget kom fra venstre æggeleder... Storebror på 23 mdr var med og var så sød og sjov hele seancen igennem.... Foreløbig termin 30. April. Nu tør vi rigtigt glæde os :)

fedt med en skøn skanning  :loveshower  :loveshower  :loveshower Mit æg kom fra højre side :D det er altså vildt så meget man kan se allerede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tidligere fået 2 tidlige scaninger for hhv. 3 og 6 uger siden :)

 

Nakkefold på tirsdag :) Glæder mig, men er også ret så nervøs.. Håber håber håber at alt er okay, så jeg kan begynde rigtig at tro på det  :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre om alle de skønne scanninger samt jer der snart skal afsted.  :kuller  

 

Uhh har i dag fået tid til NF - præcis 12 dage til vi skal se den lille igen!  :loveshower  Det bliver så skønt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid gik der fra I var ved lægen til I fik indkaldelse til NF? Jeg var jo ved lægen i fredags (lidt over en uge siden) og still no news :)

Glæder mig til at komme afsted igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med lægebesøg overstået :) Hvornår blev tiden til NF så ?

Vi har fået/bestilt tid til NF tirsdag den 14. Oktober så det er jo meget snart. Vi glæder os til at se spiren for første gang :-D <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid gik der fra I var ved lægen til I fik indkaldelse til NF? Jeg var jo ved lægen i fredags (lidt over en uge siden) og still no news :)

Glæder mig til at komme afsted igen!

Vi fik at vide vi selv skal bestille tid til NF da vi var ind ved sygeplejersken i tirsdags. Det fik vi gjørt samme dag, online om aften og kunne selv vælge dato og tid... Jeg vil være ca. 11+3 i følge sygeplejerskens beregning men i følge min egen som jeg nu har stærk mavefornemmelse om, ville jeg være 11+6 til NF

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid gik der fra I var ved lægen til I fik indkaldelse til NF? Jeg var jo ved lægen i fredags (lidt over en uge siden) og still no news :)

Glæder mig til at komme afsted igen!

 

Vi fik "brev" i e-boks ca. en uge efter 1. lægebesøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bestilte også NF på nettet  - meget nemt! :)

 

Har i dag været til første scanning (tidlig scanning på privat klinik) SÅÅÅÅ dejligt at se det hele er som det skal være derinde<3 og der var masser at se!! Så fint, vi fik også både billeder og dvd med hjem :D den lille spirervip boltrede sig rundt og jordemoder synes den var lige aktiv nok til at få taget billedet, men jeg synes det var skønt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bestilte også NF på nettet  - meget nemt! :)

 

Har i dag været til første scanning (tidlig scanning på privat klinik) SÅÅÅÅ dejligt at se det hele er som det skal være derinde<3 og der var masser at se!! Så fint, vi fik også både billeder og dvd med hjem :D den lille spirervip boltrede sig rundt og jordemoder synes den var lige aktiv nok til at få taget billedet, men jeg synes det var skønt :D

åhh det lyder som en fantastisk skanning  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER