babyboy

hvor tidligt i fødsel?

31 indlæg i dette emne

Ville gerne hører lidt forskellige historier om hvor tidligt fødslen er gået i gang, og hvordan det foregik? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøv at læse fødselsberetningerne her

Der kan du læse om en masse forskellige fødsler :) God læselyst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er bare kort, gider ik at læse lange romaner .. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville gerne hører lidt forskellige historier om hvor tidligt fødslen er gået i gang, og hvordan det foregik? :-)

Hvad er det du vil vide? Hvor lang tid det tog fra vandet gik til bebsen var født?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener du hvornår i graviditeten fødslen er gået i gang... altså fx 38+4 eller 40+6 og sådan?

For det kunne jeg da egentlig også godt være nysgerrig på :P

Og så måske lige med en tilføjelse på om det er første, anden osv. fødsel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men jeg kan da svare på det så.

1. barn. Startede med vandafgang, fik veer efter 1½ time, fødte 22½ timer efter at vandet gik. Fødte 40+0 (terminsdato)

2. barn. Startede med veer, vandet gik en ½ time før jeg fødte, fødte 4½ time efter 1 ve. Fødte 41+2 (9 dage lange over terminen ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 barn : Fik veer kl 2 om natten, tog på fg kl 15.30, fik taget vandet deroppe, kom i karbad som smertelindring, Andy er taget med sugekop efter ca 2 timers presseveer og er født kl 22.22 ( 40+6 ) :loveshower

2 barn : Fik veer ved 17 tiden, tog på fg kl 00.30, vandet gik deroppe og Cody er født kl 03.43 efter 15 min presseveer ( 39+5) :loveshower

3 barn : Veerne startede kl 16.30, fik ve-storm, tog på fg kl 21.30, Jm tog først vandet i pressefasen, Jessie er taget med sugekop efter jeg forgæves havde presset i over 1 1/2 time hun er født kl 23.23 som stjernekigger (42+0 ) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1.barn = veerne startede blidt søndag aften ved 17:30 tiden og Jonas blev født mandag kl 17:30 :s

2.barn fødte jeg ved kejsersnit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik veer 29+5. Blev kørt med ambulance til sygehus og fik ve-hæmmer og lungemodner x 2. Stadig veer, men det udviklede sig ikke mere end det. Veerne forsatte dog on/off de næste uger, hvor jeg stort set var indlagt hele tiden. Fødte 36+ ved akut kejsersnit pga af meget træt, nær bristet livmoder efter så lang tid med veer.

p.s. de sagde jeg skulle forvente en pige på omkring 2800 gram. Isabella var 3900 gram 4 uger før tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. fødsel:41+3 veer startede 04.00 født 07.44 taget med kop pige 3960g/56cm

2. fødsel: 40+5 veer startede 22.00 født 23.16 dreng 4070g/51cm

Må indrømme at jeg har måtte spørge om man kan føde på under en time for at være sikker på at jeg kan nå på sygehuset her ved 3. fødsel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik veer 29+5. Blev kørt med ambulance til sygehus og fik ve-hæmmer og lungemodner x 2. Stadig veer, men det udviklede sig ikke mere end det. Veerne forsatte dog on/off de næste uger, hvor jeg stort set var indlagt hele tiden. Fødte 36+ ved akut kejsersnit pga af meget træt, nær bristet livmoder efter så lang tid med veer.

p.s. de sagde jeg skulle forvente en pige på omkring 2800 gram. Isabella var 3900 gram 4 uger før tid ;)

holda op.... ja mon ik hun var klar til at komme ud så.......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine veer begyndte kl. 07:30 og var ret regelmæssige.. Tog på sygehus 11:00 og han kom ud 14:18 efter 1½ times presseveer og med hjælp fra sugekop..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis sådanne historier :-) .

Jeg ska til vægtscanning med den lille idag, er ret spændt. Pga sukkersyge må jeg ik gå over tid, så er ret spændt på hvornår han får lyst til at komme :-) .

Var på sygehuset i søndags 29+0 med meget ondt i maven og plukveer, de var bange for at han ville ud nu, men heldigvis ik ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille blev født 39+6 ( dagen før termin ) og jeg havde vandafgang klokken 2 om natten og var på sygehuset klokken 4 ca og hun blev født ved hjælp af metalkoppen klokken 12.11 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mikkel taget ved akut kejsersnit i 41+2, efter et døgn med heftige veer, 3 timers presseveer, og 4 forsøg med hård kop.

Thomas er født vaginalt i 39+6, efter 23 timers veer. Havde et voldsomt efterforløb, men vil ikke skræmme livet helt af dig ;)

Mike blev født i 26+2, efter vandafgang, havde vandafgang, og fik så vedrop. Havde veer i ca. 3-3½ time.

Emma er taget ved akut kejsersnit i 34+3 efter 24 timers vandafgang.

Magnus er taget ved akut kejsersnit i 35+0 efter 5 (!!)dage med vandafgang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må ik gå over tid, har jeg fået at vide .. De håber at det selv går i gang, så de slipper for at sætte mig i gang.

Er der ik noget man kan gøre selv, for at få gang i det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 barn: Veer startede i løbet af eftermiddagen, blev regelmæssige i løbet af aftenen, tog på FG omkring kl. 4 om morgenen med 4 min mellem veerne - åbnet 4 cm.

Hårdt og langt forløb med epidural (der ikke virkede), vedrop (og medfølgende vestorm) som endte i AKS 17.30. Havde på det tidspunkt haft regelmæssige veer i over et døgn, samt 12 timer med kun 2 min. mellem hver ve og var ikke mere åben end 6 cm.

2. barn: Igangsætning - 4 dage med veer on/off. Endte i KS da jeg ikke kunne klare mere fysisk eller psykisk

3. barn: Planlagt stille og roligt KS. Den bedste fødsel af dem alle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

holda op.... ja mon ik hun var klar til at komme ud så.......

Det er ikke vægten som er afgørende for hvornår barnet er klar til at blive født desværre. Vægten siger ikke noget om den mentale udvikling.

Hilsen en mor til en datter som blev født 35+6 som vejede 3350 g

Jeg må ik gå over tid, har jeg fået at vide .. De håber at det selv går i gang, så de slipper for at sætte mig i gang.

Er der ik noget man kan gøre selv, for at få gang i det?

Nej desværre så hjælper hverken hop, trappeløb, amerikansk olie etc ikke!! Det vil også være rigtig dumt at bruge sine kræfter på at løbe på trapper, for de kræfter skal du bruge på at føde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay .. Syns det ville være dejligt hvis min søn kom til verden noget før termin, med en passende vægt :) .. Håber virkelig .. Kan næsten ik vente mere ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay .. Syns det ville være dejligt hvis min søn kom til verden noget før termin, med en passende vægt :) .. Håber virkelig .. Kan næsten ik vente mere ..

Jeg kan ikke lade vær med at tænke på, hvis du ikke må gå over tid, om du ikke har forhørt dig til din jordemoder omkring igangsættelse ?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ik kan kommer selv, blir jeg sat i gang lidt før termin .. Selvom jeg gerne ville før ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ik kan kommer selv, blir jeg sat i gang lidt før termin .. Selvom jeg gerne ville før ..

Jeg ville lige sige, at vægten, som Mettemor også skriver, ikke har noget at gøre med om de bliver betragtet som premature. Jeg fødte ved AKS i uge 36+ en pige på 3.900 gram. Hun blev på sygehuset betragtet som prematur (selvom det selvfølgelig ikke var så meget), selvom hun var stor. Efterfølgende har hun haft og har stadig en del premature tegn.

Jeg gik i fødsel i uge 29 (som blev stoppet) og vi fik meget at vide om premature, da de regnede med hun ville blive født en del før tid. Det har mere at gøre med hjernen udvikling, organernes udvikling osv. end det har at gøre med vægten.

Min datter har f.eks. været meget sansefølsom. Hun har bl.a. haft utroligt svært ved at være sammen med andre mennesker. Hun har haft svært ved at være i legestue, og vi måtte droppe vuggestuepladsen fordi, hun slet ikke kunne overskue mennesker og larm. Hun har haft brug for meget faste rammer og rutiner, for at hun føler sig tryg. Det er først nu, at vi kan begynde så småt at udfordre hende lidt af gangen. Derudover har hun været ekstremt syg. Har fået den ene infektion efter den anden, hvilket også kan være et kendetegn hos de premature.

Jeg siger ikke, at det er sådan for alle, men at man bestemt bør tænke på, at det KAN have følger at sætte et barn for tidligt i verden. Der er vel også en grund til, at lægerne gerne venter så længe som muligt med at lave f.eks. PKS. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis sådanne historier :-) .

Jeg ska til vægtscanning med den lille idag, er ret spændt. Pga sukkersyge må jeg ik gå over tid, så er ret spændt på hvornår han får lyst til at komme :-) .

Var på sygehuset i søndags 29+0 med meget ondt i maven og plukveer, de var bange for at han ville ud nu, men heldigvis ik ..

Jeg måtte heler ikke gå over tid, pga. graviditets sukkersyge, men han ville bare ikke for tidligt ud :) så 40+0 kl 9.00 blev jeg sat i gang med en stik pille, kl 12 begyndte jeg at kunne mærke kraftige plukveer, kl 16 fik jeg for alvor veer, kl 16.45 gik vandet og jeg fik vestorm, kl 17.37 blev han født efter kun 1 presseve..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville ske nogle dage før termin, hvis der intet er sket inden ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, ved ikke hvordan jeg skal fortælle mit for JM har en mening om længden mens jeg har en helt anden, samt forløbet er lidt kringlet. (vi tager bare min :P) du kan evt læse hele forløbet under FB'er herinde på forummet.

Anyway :btopic

- Vandet gik 5.35, var på FG 6.10, blev undersøgt og var hele, ja hold nu fast, 8-9 cm åben og min pige er født 08.08 (3350 gram og 50 cm, 38+4)

En fodnote til det med graviditetssukkersyge. Jeg fik det også under min graviditet og fik at vide, ved en samtale med en læge at jeg ikke måtte gå over tid pga babyer, hvis mødre har graviditetssukkersyge/alm sukkersyge har tendens til at blive meget store. Jeg ville blive sat igang allersenest på terminsdatoen, hvis der ikke var sket noget inden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER