Sunshine

Voksipose eller dyne i barnevognen?

11 indlæg i dette emne

Jeg er lidt i tvivl, om en voksipose er pengene værd til at bruge i barnevognen eller om det vil være mere fornuftigt bare at købe en dyne.

Hvad har I brugt? Og hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lift+dyne og senere dyne. Mest af alt fordi jeg synes det er det der er rigtigt (altså som i, sådan gjorde man da jeg gik og drømte om at få en baby da jeg var lille. Ikke som i at det andet er forkert)

Det fungerer for os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været super glad for vores voksi - både fordi den var dejlig varm (kunne sove udenfor i frostvejr med kun en body på og være dejlig varm) og den gik hele vejen op omkring hovedet - men også fordi Lise har det med at sparke dynen af. Jeg ville ikke have undværet den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været super glad for vores voksi - både fordi den var dejlig varm (kunne sove udenfor i frostvejr med kun en body på og være dejlig varm) og den gik hele vejen op omkring hovedet - men også fordi Lise har det med at sparke dynen af. Jeg ville ikke have undværet den!

:ditto (men jeg har også været glad for at have haft en babydyne :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med en voksi/drømmepose/duniDuo slipper du for bekymringerne om dit barn mon har fået sparket dynen af og ligger og bliver kold. Og du slipper for at dit barn skal pakkes ind i flyverdragt/mange lag tøj om vinteren.

Tror jeg brugte den fra oktober til maj (og hun fik højst en fleecedragt på, ofte kun en striktrøje for at holde skuldrene varme) og gik så over til en et-lags voksi sommerpose (kender ikke mærket, da jeg har arvet den) i sommermånederne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er tilhænger af lift + babydyne. Det var bare det der fungerede bedst for os :) Vi havde (har) også en duniduo, men jeg blev bare aldrig RIGTIG glad for at bruge den, så droppede den ret hurtigt, og brugte i stedet dynen :)

Så det er nok smag og behag, hvad man synes bedst om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været super glad for vores voksi - og ville stadig bruge den hvis ikke han var vokset ud af den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Duniduo! :biglove Absolut et af vores bedste køb. Men man kan ikke undværre en dyne også, for det kan også være alt for varmt at ligge i en pose.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt både voksipose og dyne (altså ikke samtidig) ;)

Voksiposen har jeg brugt til alle 3 børn og er meget glad for den. Særligt i vintermånederne.

Jeg har købt en sommerdyne til voksien, men der fungerer en let dyne bedre.

Vi købte en voksipose brugt (kun brugt til et barn i max. 6 mdr) for 500kr. Og det er 11 år siden.. Og den holder endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke undvære vores Voksi. Silke Elia havde som lille et meget stort behov for at blive svøbt og der var den perfekt. Den holder en perfekt temperatur. Om sommeren når der er varmest bruger vi dog bare dynebetræk. Har en silkedyne til voksien til overgangen.

Silke Elia kan stadig passe den og skal helt sikkert i den til vinter igen selvom hun er 2 år om lidt. Jeg laver bare en 3-års binding og giver hende en uldtrøje på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres gode svar :) Det er så dejligt, at man kan søge gode råd hos jer :)

Det ser ud til, at vi må have en både og løsning ;-)

Om det så bliver duniduo eller voksi, det må så være det næste, vi skal finde ud af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER