Mama

Hvis er barnet?

20 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg er lige nu godt og grundig gal i skralden! Mine svigerforældre har en direkte forventning om at de skal være med til det hele og bestemme det hele. De vil købe babyudstyret, hvor dejligt ja, men det gør de uden at spørge os om hvad vi ønsker os. Det er alt lige fra hvordan vi skal indrette vores værelse så der er plads til barnet til hvad barnet skal hedde og kønsscanningen vil de være med til.

Er det normalt??

:gal

Hvad skal jeg dog stille op? Vil gerne tage snakken op med dem, men er sgu bange for at jeg raser og spyder med ild som en drage! I min verden er det helt ude af proportioner det her!

Ps.: Hvis tråden er i det forkerte forum, må det gerne flyttes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du blir nødt til at sige det til dem - selvfølgelig er det pænt af dem, men med måde vil jeg sige ! Held og lykke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger din mand til det? Og nej det er absolut ikke iorden det er jeres barn og ALLE beslutningerne er jeres!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nixen bixen om de skal bestemme noget som helst. Det er JERES barn og ikke bedsteforældrenes. <_<

Tror måske jeg ville tage en snak med de kommende bedsteforældre, ellers ender det jo nok som du selv siger at du spyder ild.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger din mand til det? Og nej det er absolut ikke iorden det er jeres barn og ALLE beslutningerne er jeres!!!!

Min mand kan ikke se de ting som jeg lægger mærke til, fordi han hele livet igennem har været vant til at hans forældre tager beslutninger for ham. Så jeg står jo alene med det, fordi det er mig der ikke bryder mig om det.

Føler at de tager al glæden fra mig. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal sige det direkte til dem. Sig til dem at du har glædet dig til selv at gøre tingene. Hvis de vil indrette værelse kan de gøre det i deres eget hus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal sige det direkte til dem. Sig til dem at du har glædet dig til selv at gøre tingene. Hvis de vil indrette værelse kan de gøre det i deres eget hus.

Super god idé! Den kan de få stukket i hånden næste gang de lægger planer!

Jeg er bare bange for at blive uvenner med dem i en tid hvor jeg helst ser at livet for en gangs skyld forløber sig stille og roligt. Jeg forstår udmærket at de glæder sig, men de må da forstå at det ikke er deres barn. Jeg er sgu da for syv søren ikke deres rugemor!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super god idé! Den kan de få stukket i hånden næste gang de lægger planer!

Jeg er bare bange for at blive uvenner med dem i en tid hvor jeg helst ser at livet for en gangs skyld forløber sig stille og roligt. Jeg forstår udmærket at de glæder sig, men de må da forstå at det ikke er deres barn. Jeg er sgu da for syv søren ikke deres rugemor!

du skal ikke være bange for at blive uvenner med dem. De vil gerne have det barnebarn og så må de jo holde sig på god fod med dem. Evt. kan du vælge et eller andet de må bestemme, så du gyder jorden :) F.eks. den første natdragt eller noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sgu så svært. Det ville have været nemmere hvis min mand var enig med mig. Så kunne han tage snakken med sine forældre. Det ville de nok være mere modtagelige overfor når det kommer fra deres barn. Når jeg siger det, vil de sikkert opfatte det som om jeg vil fryse dem ude. Men nu skal jeg selvfølgelig heller ikke være fordomsfuld, selvom jeg har grund til det.

Jeg må tage tyren ved hornene. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sgu så svært. Det ville have været nemmere hvis min mand var enig med mig. Så kunne han tage snakken med sine forældre. Det ville de nok være mere modtagelige overfor når det kommer fra deres barn. Når jeg siger det, vil de sikkert opfatte det som om jeg vil fryse dem ude. Men nu skal jeg selvfølgelig heller ikke være fordomsfuld, selvom jeg har grund til det.

Jeg må tage tyren ved hornene. <_<

Ja du er nødt til at tage tyren ved hornene. Du er også nødt til at forklare manden at du gerne selv vil prøve at blive mor med alt hvad det indebærer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh fuck det lyder som min svigermor(d) da vi skulle have August.

Men bare vær sød og meget bestemt og fortæl dem hvad du føler.

For det er jeres barn og jeg kan godt forstå du gerne vil selv.

Men prøv at smile til dem og lad dem og tage dem med på råd så de føler de er med til at tage beslutningen (selvom det er dig i den sidste ende)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg vil lige sige at man skal ikke bruge det kommende barnebarn som en trudsel for at få sin vilje.

I min verden skal man ikke true de kommende bedsteforældre til at bakke ud med at sige de ikke må se bebs osv.

Det tror jeg ikke kommer noget godt ud af, hvis de ellers er normalt fungerene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg vil lige sige at man skal ikke bruge det kommende barnebarn som en trudsel for at få sin vilje.

I min verden skal man ikke true de kommende bedsteforældre til at bakke ud med at sige de ikke må se bebs osv.

Det tror jeg ikke kommer noget godt ud af, hvis de ellers er normalt fungerene

Nej, det skal for alt i verden ikke gå udover barnet. Det ville jeg aldrig kunne få mig selv til.

Hvordan vandt du over din svigermonster? De er sgu så snedige og så snu. Man skal virkelig være vaks.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du bliver nød til at sige noget til dem, det ville jo være rigtigt træls at få et komplet værelse med babyudstyr man ikke selv kan lig fordi man vil være gode venner med sine svigerforældre! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv sikke da en dum situation... :(

Jeg tror det er SUPER vigtigt at du får sagt fra med det samme, så i kan få løst konflikten inden barnet kommer.

Det kan godt være de har en masse forventninger, men så må du forklare dem, at det vil i gerne selv ordne... Og at det alt sammen er noget i suverænt bestemmer, ligegyldig om de så er enige eller ej.

Og som Morpige siger, så vælg noget bestemt ud som de kan få ansvaret for... For at give dem fornemmelsen af at de stadig er involverede.

Det er jo JER der bliver en lille familie nu... Og jeg tror det er vigtigt at man får alle forberedelserne med, for at "blive klar" til ansvaret og omvæltningen...

Sådan synes jeg hvert fald det har været her hos os... Vi har virkelig fået meget ud af at gøre klar til babys ankomst.

Og desuden bliver det kun værre når først jeres lille guldklump er kommet til... Så det er virkelig vigtigt at få det ud af verden inden den tid...

Så kan alle nå at "falde til" i rollerne, og få konflikten lidt på afstand, så i sammen kan nyde den lille når den kommer :)

Og NEJ i mit hoved er det ikke normalt... og jeg var også blevet til en ildspyende drage-kvinde hvis jeg skulle finde mig i sådan noget... :gal

Jeg synes de træder langt over alle grænser for normal interesse... Og de skal da på ingen måde blande sig i barnets navn eller om de skal med til scanninger osv.

(hvis det var mig så ville jeg nægte at snakke navne når de var der, og så holde jeres valg hemmeligt helt til fødslen eller måske endda dåben)

Jeg håber du finder "modet" til at snakke med dem om det... Og hvis du bliver ophidset så må du jo forklare dem, at det er fordi det virkelig går dig på, og at du ikke mener det i en ond mening... Du vil bare ikke have at de tromler jer ned og trækker tingene ned over hovedet på jer!

Og sig til dem at deres interesse og glæde er meget værdsat, men at de bliver nødt til at respektere dine grænser.

Jeg håber meget at i finder ud af det hele... for jeg har stået på sidelinjen og set min mor og min svigerinde, gå fra venner til ærkefjender fordi de ikke havde snakket om, og afstemt, hinandens forventninger inden tiden... Det går meget bedre nu... men det tog dem faktisk flere år at finde balancen igen... Og det var IKKE rart for nogen, så længe det stod på :(

Hvis du har mulighed for det, ville jeg nok råde dig til at snakke det igennem med en veninde eller anden, inden du snakker med dine svigerforældre... Det kan godt hjælpe dig til, at du nemmere kan forholde dig til, at snakke roligt med dem om det.. Hvis du er kommet af med vreden og aggressionerne på forhånd overfor en udenforstående...

Sender mange tanker og :kram2 til dig, og ønsker held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej TroldeMor,

Årh, hvor er jeg dog glad for de ting du skriver. Du sætter ord på mine tanker og følelser. Det er de sidste to dage at jeg har sagt: "Hov.. der er noget galt her." Så du har helt ret i det med at det ville være smartest at snakke med en veninde om det før jeg tager snakken med de kommende bedsteforældre.

Når jeg er faldet til ro må jeg tage snakken op. Håber virkelig på at de viser forståelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også lige vende det med en veninde og få sagt de ting du gerne vil så I lige kan få det vendt og finde ud af hvordan man får det sagt så det kommer bedst muligt ud :) Jeg ville også blive virkelig ked af det hvis nogen bare tog over! Det er jeres barn og det er dejligt at de deler glæden over det nye vidunder men det er altså JERES vidunder og de skal ikke være mere med end hvad I synes er godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er den eneste i verden som kan vise andre hvordan de skal behandle dig.

Og så skal din mand bakke dig op, hvis det er sådan DU har det!! Det er DINE FØLELSER at de er sådan og sådan og dem skal du stole på og det skal han også!! Også selvom han ikke er enig!

Han kender dig meget bedre end de gør, så det ville være fint hvis han sagde "Vi er så glade for jeres begejstring og al den hjælp i vil give, men det her er vores første barn og vi vil gerne selv styre begivenhederne".

Man lærer ingenting ved at få gjort tingene for sig, det er en mega bjørnetjeneste....Og ja, hvis de vil dekorere værelse så kan de gøre det hjemme hos dem selv :)

Det er slet ikke sikkert i har samme smag, og det gør da ikke noget du siger det til din svigermor....det bør hun da vide!!

Ellers er hun da en knaldperle.... :)

Vær stolt af dig selv og ej dine følelser!! Knejs med nakken!! Du er dig så vær STOLT!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det skal for alt i verden ikke gå udover barnet. Det ville jeg aldrig kunne få mig selv til.

Hvordan vandt du over din svigermonster? De er sgu så snedige og så snu. Man skal virkelig være vaks.

Altså jeg har ikke vundet endnu, for pokker jeg har en del problemer, men denne kamp vandt jeg :-))))))

MEn jeg fandt ud af det jeg ville have af udstyr og når jeg så var sammen med dem, hev jeg kataloger og diverse frem og spurgte til råds og spurgte hvad de havde på det tidspunkt, og snakkede om hvormeget tingene havde ændret sig(selvom jeg havde bestemt mig)og blev ved med at snakke så meget at min sviger troede at det var hende som tog beslutningen for mig og så skrev vi det hele på en liste og lagde budget og hahaha det blev liggende hos dem, og vupti vapti for jeg det jeg ville have .-)))))))))

Men ved godt det kræver maks at være sådan og jeg havde meget svært ved det, men fandt jo så ud af det hjalp.

Min mand fattede minus for de var aldrig dominerende når han var der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du kan få snakket lidt fornuft ind i din mand, for han skal støtte dig op omkring det her! (også selvom han ikke kan se problemet)

Er helt enig med Troldemor ^_^

Forstår godt du ikke vil være uvenner med dem, men det er virkelig vigtigt, at du får sat nogle grænser NU!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER