MissH

Andres mening om babynavnet..

15 indlæg i dette emne

Vi har efterhånden besluttet, hvad vores lille pige skal hedde.
Da min kæreste er ½ grønlænder, synes jeg, at det ville være super, hvis vi fandt et smukt, grønlandsk pigenavn. Og her er det så: Aviaya :)
Kan også staves Aviaaja og Aviaja, men vi kan bedst lide Aviaya.
Mange af vores venner, familie, bekendte, osv. synes også, at navnet er smukt, men lidt for udansk... Hmm -_- ' Den er svær..
Hvad synes I? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I skal klart gå efter jeres mavefornemmelse, og så må omgivelserne vænne sig til det. Og det skal de også nok. Da min svigerinde var gravid med min nevø for 7 år siden, syntes jeg først, det var børneplageri, at min bror insisterede på, at han skulle hedde Viggo, men der var ikke nogen tvivl om, at det blev sådan, og da han så kom til verden, så kunne han ikke have heddet andet :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ventede med at annoncere navn til efter fødslen, blandt andet for at vi ikke kom i tvivl, når familie eller andre kommenterede. ;) Jeg synes I skal vælge navnet 100% efter, hvad I har lyst til :)

Jeg synes også at navnet er smukt, og synes ikke at det er et problem, at det er "udansk" (Det er da noget, som alle kan udtale :)), men går personligt helst uden om navne, der er svære at stave eller kan staves på forskellige måder. Men det er jo et spørgsmål om, hvad man er til og samme "problematik" kan jo opstå ved et så almindeligt navn som Sofie/Sophie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw det er smukt.

I skal vælge det I synes. Basta!

Og så tror jeg slet ikke man skal tænke på om det er udansk, der er så meget man kan hedde efterhånden at det ikke er specielt med et "anerledes" navn mere. Hun kommer sikkert i klasse med en Pus, en Koriander og en Fredag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Aviaya er et SKØNT navn :wub Og pyt med om det er for udansk! Er det ikke netop for at hylde det grønlandske i hendes gener?? I skal vælge det navn I synes er perfekt til jeres lille pige! Alle andre kan pakke sammen, og så må de kalde deres egne børn noget mere dansk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så fint :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aviaya er super skønt og det skal i da vælge hvis i føler for det...folk vænner sig til det lynhurtigt når de ser prinsessen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så smukt et navn. :loveshower

Det er jeres datter, derfor jer der vælger hendes navn. Det er lige meget om det er udansk, det er jo for at hylde de grønlandske gener.

Vores datter hedder Ida Bakurowitz Elley Pedersen. Min mor mente ikke at Bakurowitz og Elley skulle med da det netop ikke er dansk. Men vi valgte det for at hylde hendes udlandske gener. Ida 1/16 polak og 1/32 hollænder. Derfor Bakurowitz og Elley.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er dæleme ligemeget hvor dansk navne er, hvis ikke der lige er 7 andre børn i folks bevidsthed der har navnet så kan opleve en del rynkede næser... Vores piger hedder Sif og Saga hvilket er meget (som i VIRKELIG gamle) nordiske navne, men alligevel har folket rystet på hovedet og kommenteret negativt... Min gamle farmor nægter pure at kalde dem ved deres navne, men opfinder kælenavne til dem fordi hun synes at det er for mærkelige navne...

Så skid hul i hvad andre mener! Synes det er et super smukt navn!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre - de vænner sig til det! Det var bestemt heller ikke populært i min familie at vi ville kalde vores pige for Lise, men nu synes de jo ikke at hun kan hedde andet, nu er det det mest naturlige i verden.

Derudover er det et fantastisk smukt navn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres søde besvarelser. Det gjorde lige, at jeg er blevet endnu mere sikker på, at vidunderpigen skal kaldes Aviaya :) <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smukt navn!

 

Jeg er halv grønlænder, men er slet ikke inde i "den grønlandske verden", tilgengæld vil jeg sige at SÅ udansk synes jeg ikke det lyder.

Det lyder meget fint og smukt. Og jeg har hørt navnet før, men slet ikke vidst at det har grønlandske rødder.

Min kæreste er assyrer fra Irak, et kristent område, og jeg er selv halv grønlænder, så vi er også meget ala hvor udenlandsk/ internationalt skal vi??

Jeg er faktisk meget mere til navne ala Thiago, Gabriel, Alexander eller Adrian. Og det synes jeg er MEGET udansk. Men det er i sidste ende vores barn, ligesom i skal vælge hvad I har lyst til at kalde JERES datter :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er der også en lille "pære-dansk" (MEGET lyshåret) pige der hedder, i Davids vuggestue :)

Jeg synes det er rigtig sødt, og har aldrig tænkt det som "udansk", men mere som moderne/anderledes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt! Tak, hvor er det rart at høre jeres positive meninger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et fiiiint navn! Punktum.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER