girly1988

Køb til baby :-)

131 indlæg i dette emne

Hvis der er nogen af jer piger herinde, der bor i Aarhus-området så er der børnebazar i dag ii Nrgiarena i dag :)

- Jeg regner med at tage afsted sammen med en veninde for at se om vi kan finde lidt tilbud til vores børn - hvem ved..

 

- Her mangles stadig et væghængt puslebord, og tøj.

Regner med at få kigget alle vores babyting igennem i dag, så jeg kan få et overblik over hvad vi mangler. Nu er der kun 40! dage til tilbage :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fik idag købt et par sutter samt 2 par bukser i bilka...så mangler kun meget få ting efterhånden...selvfølgelig var der udsolgt af d dråber nu jeg endelig huskede det imens jeg var afsted...tsk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag var min morfar med kone forbi Århus da min morfar skulle tjekkes op på sygehuset - de havde taget "lidt" ting med til mig jeg kom forbi og hentede.

 

Fra min morfars kone aka. Mies Oldemor;

Det smukkeste hjemmestrikkede Kronprinsesse Mary tæppe i 125x125 cm i cremefarvet - det er simpelthen sååå smukt.

Hjemmestrikkede bukser, cardigan med mønster, hue med mønster og små sko - alle i gammel rosa - med masser af små fine detaljer

En smuk lysegrå hjemmestrikket køredragt med indbygget hue, dertil hjemmestrikkede sokker og vanter - igen det er virkelig så smukt strikket og med små fine træ knapper

 

2 sæt hjemmesyede sengebetræk fra min mor i lyserød/lillafarver med dyr på

 

Samt en mørkelilla strækvikle som min morfars kones barnebarn ikke skal bruge mere, hendes søn på 6 måneder er 8,8 kg og alt for stor at bære i den, og hun skal ikke have flere børn nu da han er nummer 4 - så den har vi fået af hende gratid.

 

 

Simpelthen fantastisk med så flotte gaver - for jeg ved min morfar og hans kone har brugt ekstremt mange penge på det garn der er brugt - alene køredragten er der garn for 700 kr. alene - og de er altså begge folkepensionister i et stort, dyrt usælgeligt hus. - man bliver helt flov over de flotte gaver de giver. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej lyder som nogle virkelig flotte gaver i har fået da....hold da op :-)

Her tror jeg mest på vi får lidt ting og sager når han er født....det er indtil nu kun min bror der er helt vild efter at finde noget til hans nevø :-) og så den ene fine bluse min kusine har strikket såå...

Hvor mange bodyer har i andre i de små str...? Har ikk så mange og er lidt i tvivl om jeg skal anskaffe nogle flere inden han kommer eller vente til han er her ;-) har os opdaget jeg ingen natdragter har i str. 62...men igen det kan hurtigt skaffes eller være et ønske jo ;-)

Manden og jeg er dog enige om vi lig skal ha fat i nogle luffer til når han skal sove i barnevognen...men det jo heller ik nogen formue ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønne gaver, SDB :glad

 

Girly1988: jeg har også købt luffer til lillesøster. Husk at være opmærksom på, at det jo er vintertid og små børn skal passes ekstra på. Min veninde fik får 5-6 år siden at vide, at hendes søn født i februar ikke måtte sove ude de første 2-3 uger (det gør man måske automatisk ikke, fordi de er så små, men alligevel værd at huske på). Jeg har lige sakset dette fra Sundhedstyrelsens hjemmeside:

 

"Børn under 1 år - og specielt spædbørn under 1/2 år - er særligt udsatte for kuldepåvirkning."

Læs mere om børns udeophold i kulden. Det skal jeg i hvert fald være opmærksom på, eftersom storesøster er sommerbarn, så der var ingen (eller i så fald nogle andre) overvejelser at gøre sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en heldragt mere til lillesøster på outletmesse i weekenden, dog i 68, så der går lige lidt inden hun skal i den.

 

I går fik jeg købt "den særlige første bamse" :kuller Sådan en fik Filippa også, og da jeg kom i tanke om det, så måtte lillesøster også have én ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror arbejdede på et tidspunkt på et lager hvor de solgte bamser...så da han stoppede der købte ham og min mor nogle bamser til når vi havde heldet med os i forhold til at sku have en lille bebs :-) så de har ligget klar længe hehe....:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nogle virkelig flotte gaver - bliver også helt flov over alt det vi har fået men er utrolig taknemmelig. Det der med barselsgæster er kommet helt bag på mig - for vi har ærlig talt ikke selv brugt det med at besøge folk der har fået babyer (jo søskende) men ellers har jeg aldrig ville "trænge" mig på - og har kun givet måske en enkelt barselsgave - så bliver helt forvirret over at mine venner og veninder alle bare er helt oppe og kører og vil se min gravide mave og vil besøg os når baby kommer - havde jeg aldrig forestillet mig. 

 

VI har fået de strikkede ting allerede nu fordi min mor+stedfar og morfar+stedmormor bor på Samsø, og jeg ved at det den kommende oldemor har lavet håber hun på at Mie skal hjem fra Skejby i og så skulle vi jo have det allerede nu. - De kan jo ikke bare lige komme forbi det kræver lidt planlægning med færger mv. - plus min mor og hendes mand ikke har bil og de derfor skal med offentlig transport frem og tilbage eller have mulighed for at overnatte hos min søster som bor 45 km fra os. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag fandt jeg endelig en barnets bog som jeg synes var flot og levede op til mine ønsker  :loveshower  Da jeg køber den spørger ekspedienten (dame på en ca. 40 år) om det er til mig selv, ja det er det godt nok, så opdager hun min gravide mave - nåh ja det kunne hun jo godt se, om jeg da allerede vidste det var en pige når jeg ikke var længere henne - ja jeg har ihvertfald termin om 3½ uge hvor hun burde komme. 

 

Jeg føler mig ellers efterhånden jævnt stor og synes det er tydeligt jeg er langt henne, men den rare ekspedient synes åbenbart min mave var lille fin - hun får da lige en ekstra kærlig tanke med på vejen 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har idag bestilt babyalarm :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har idag bestilt babyalarm :-)

Hvilken en kom du frem til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken en kom du frem til?

Det blev neonate 6500D og bestilte på www.pixizoo.dk :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det blev neonate 6500D og bestilte på www.pixizoo.dk :-)

Fedt - er også den vi har købt  :) håber vi bliver glade for den i begge lejre 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super hurtig og god service fra pixizoo.dk bestilte lidt i to igår eftermiddags og halv 11 idag var de i vores brugs klar til afhentning! Det havde jeg ikke troet da...men skønt noget går hurtigt ;-)

post-4224-0-69538500-1415359563_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg shoppet lidt igen - denne gang også til mama her så hun er ved at være klar:

 

- 6 ammetoppe fra H&M (regner med at ammetop og cardigan bliver min faste uniform fremadrettet når hun kommer)

- 2 ammebher fra H&M (bare de billige sampak til en start)

- 6 par bløde store mormor trusser til efter fødslen

- 2 lette tørklæder så jeg kan dække til hvis jeg ammer og er sammen med gæster (er ret blufærdig)

- engangs ammeindlæg 

- Økologisk uld ammeindlæg

- Lanolin creme til hvis der kommer så på brysterne

 

Til lillepigen købte jeg:

- 4 langærmede bodyer i str. 62

- 2 sæt luffer 

- 1 hue

- Termometer med bøjelig spids

- Babyolie

- Zinksalve

- Baby vatpinde

- Hovedhale skumsvampe

- Næsesuger

- Baby otrivin saltvandsspray

- D-pearls vitamin dråber

- Toilettaske 

 

 

SÅ er listen reduceret til at vi mangler: Hovedhale vaskefad, badelagen med hætte til baby, baby badestativ til badekarret (de ting regner jeg med vi kan købe når vi skal hente barnevognen) og en billig, semilang, blød, natskjorte med knapper hele vejen til mor her og føde i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg shoppet lidt igen - denne gang også til mama her så hun er ved at være klar:

 

- 6 ammetoppe fra H&M (regner med at ammetop og cardigan bliver min faste uniform fremadrettet når hun kommer)

- 2 ammebher fra H&M (bare de billige sampak til en start)

- 6 par bløde store mormor trusser til efter fødslen

- 2 lette tørklæder så jeg kan dække til hvis jeg ammer og er sammen med gæster (er ret blufærdig)

- engangs ammeindlæg 

- Økologisk uld ammeindlæg

- Lanolin creme til hvis der kommer så på brysterne

 

Til lillepigen købte jeg:

- 4 langærmede bodyer i str. 62

- 2 sæt luffer 

- 1 hue

- Termometer med bøjelig spids

- Babyolie

- Zinksalve

- Baby vatpinde

- Hovedhale skumsvampe

- Næsesuger

- Baby otrivin saltvandsspray

- D-pearls vitamin dråber

- Toilettaske 

 

 

SÅ er listen reduceret til at vi mangler: Hovedhale vaskefad, badelagen med hætte til baby, baby badestativ til badekarret (de ting regner jeg med vi kan købe når vi skal hente barnevognen) og en billig, semilang, blød, natskjorte med knapper hele vejen til mor her og føde i.

Hold op du har styr på det sidste små grej....må vist snart få tjekket op på de ting...og komme igang med at pakke taske til sygehuset....bum bum..:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op du har styr på det sidste små grej....må vist snart få tjekket op på de ting...og komme igang med at pakke taske til sygehuset....bum bum..:-)

 

Det var nemlig også for at få styr på pusletaske og hospitalstaske jeg ville have købt de sidste småting - kunne mærke den 1½ time jeg var afsted var mere end rigeligt på mine kræfter så vil hellere have det klar og bare kunne vente på hende - kan jo passende skrive julekort i ventetiden og få bagt boller til fryseren og julesmåkager til hvis vi får barselsgæster - så er der da projekter nok til de næste par uger.   :)  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget tøj har I i størrelse 50 ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget tøj har I i størrelse 50 ? :)

Intet :) Vi har kun en lille smule i str. 56, mest fra 62 og op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget tøj har I i størrelse 50 ? :)

Ingenting i str 50 en del i str 56 og ellers str 62. Tror ikke på vores puge er så lille at 50 er relevant. Håber dog at hun ikke er så lang vi ikke får brugt alt det i str 56

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok... Fint med jeres input :)

Har en enkelt body i str. 50 ... Mest i str. 56 og lidt i 62...

Overvejede at købe mere i str 50, men det ville også bare være træls, hvis det slet ikke bliver brugt ... Tror jeg lade det blive ved det, jeg har nu :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev prinsessen igen forkælet - denne gang havde farmor været ude og købe 2 bodyer til hende i str. 56 - nu har jeg snart 20 tror jeg - håber dæleme hun kan passe str. 56 længe  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev prinsessen igen forkælet - denne gang havde farmor været ude og købe 2 bodyer til hende i str. 56 - nu har jeg snart 20 tror jeg - håber dæleme hun kan passe str. 56 længe  :blink

20? Lyder jo helt vildt hehe..så mange har jeg ikk engang i alt tror jeg i de små str....:-)

Regner med jeg hurtigt kan skaffe hvis behovet opstår ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20? Lyder jo helt vildt hehe..så mange har jeg ikk engang i alt tror jeg i de små str....:-)

Regner med jeg hurtigt kan skaffe hvis behovet opstår ;-)

 

Jamen det eskalere når både mormor, farmor, og mor alle har købt til hende - men for fanden har jo prøvet at forklare mig mor og svigermor at jeg selv har købt tøj - at vi har rigeligt i de små størrelser og at jeg simpelthen selv ville have styr på at have 10 stk. så jeg havde til hvis hun nu gylper meget mv. - at de to så ikke hører hvad man siger og så komme nu (3 uger før termin) og har købt små størrelser til mig er ja lidt træls. 

 

SÅ fortæller jeg svigermor at jeg har RIGELIGT i str. 56 nu - nåh om vi hellere vi have i str 50 - nej tak ingenting i str. 50 tak - str. 62 og helst faktisk 68 og op da vi har meget tøj der også. 

 

Tør da ikke sidde og vente på om de måske muligvis kunne finde på at købe til os - når de allerede har købt de fleste af de store og dyre ting - regnede faktisk med tøj så var det jeg selv skulle ordne. 

 

Ej lyder utaknemmelig og det er jeg slet slet ikke - det meste er i hvid/creme så kan det jo altid gemmes hvis der kommer en lillebror/lillesøster og så er det måske heller ikke helt så slidt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De slider slet ikke på tøjet i den størrelse der :) Det er først når de kommer i 74-80 vil jeg sige, nok endda allermest fra 86 :) De små str. Vi har fra M. Kan man knap se er brugte ved meget af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER