girly1988

Køb til baby :-)

131 indlæg i dette emne

Vi har købt en babydyne og et sæt baby sengetøj med ugler i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik jeg langt om længe købt mig en pusletaske, en helt anden slags en jeg troede, men da jeg var ude og kigge, pille og mærke på de forskellige i dag blev jeg forelsket i en og købte den - heldigvis kostede den "kun" 599 - for nøj jeg synes godt nok sådan noget er dyrt.

 

Uh uh og kryds lige fingre for at jeg får fingrene i den puslekommode jeg drømmer om i weekenden, butikken som havde sagt den var udsolgt indtil januar mener at de får 10 stk. hjem her i weekenden af den - såå fedt jeg lige tilfældigt tjekkede deres hjemmeside i går og skyndte mig at kontakte dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal lige se det sidste nye. Min kusine har nemlig strikket en trøje til lillemanden. :-) det er første gang hun har prøvetvat strikke så synes det er ret flot :-)

post-4224-0-12295500-1413369535_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er da såå fin girly. Det er dejligt med strikkede ting. Venter i spænding på at se hvad oldemor har lavet til lille pigen. Kan forstå på hende hun har strikket en hel del - og det på trods af hun er oldebarn nr 6 og der også er yngre børnebørn endnu hun strikker til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre SDB - og tillykke med pusletasken!! :)

- girly 1988, uuh sådan en sweater er bare så kringlet at strikke! Så det er viiiirkelig et godt stykke arbejde, hvis hun aldrig har prøvet det før :) Er helt misundelig- den er virkelig flot!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak Fru_Simonsen :kiss

 

Vi har i dag fået sat hængertræk på vores fine lille 3 dørs Opel Corsa, ikke så meget til baby som pga. baby, nu er vi i hvert fald sikre på vi kan få barnevognen med når vi skal til Samsø og besøge min familie - som nok bliver en del gange :kuller det var trods alt billigere end at investere i en ny bil - samtidig har jeg i flere år været mega træt af at mandens cykel blev proppet ind i bilen når den skulle med, nu kan den hænge udenpå og generelt frihed når det kommer til at hente og bringe større ting, for det er sjovt som det altid er umuligt at låne svigerfars bil som ellers har hængertræk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre SDB - og tillykke med pusletasken!! :)

- girly 1988, uuh sådan en sweater er bare så kringlet at strikke! Så det er viiiirkelig et godt stykke arbejde, hvis hun aldrig har prøvet det før :) Er helt misundelig- den er virkelig flot!

Tak for de fine ord. Vil jeg fortælle min kusine, så blir hun da endnu mere stolt og vil måske strikke lidt mere til os når hun ved andre os kan lide det hun laver ! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiihhh... I dag har jeg shoppet "amok" i stof2000 og indkøbt materialer til et hjemmesyet voksiposebetræk. Nårh det bliver flot! :loveshower
Jeg har fået kontakt til en sød pige igennem hendes kreblog, som vil sy det for mig for en skilling. Glæder mig til at se det færdige resultat!

- Derudover har jeg indkøbt garn i baby-alpaca og knapper, så jeg kan hækle et par bodystockings til vores lille pige. Er næsten færdig med "prøven" i en rest garn jeg havde liggende herhjemme :) Det er rigtig god øvelse lige at prøve mønsteret af, inden jeg bruger af det dyre garn. Størrelsen siger 0-3 mdr. og jeg synes den ser meget stor ud. Jeg prøver lige med en mindre hæklenål når jeg går i gang med den rigtige body..

 

Ja, og så købte jeg stof ind til et babysengebetræk, da stof2000 havde 50% ophørsudsalg :D Kunne ikke lade være. Økotex standart, rigtg fin "pastel" lilla. Ikke noget fancy, men vi mangler alligevel et par betræk at vælge imellem (jeg ved af erfaring at baby meget nemt får overskidt/gylpet/tisset dynebetrækket- så det er rart at have 3-4 stk. at vælge imellem).

 

Anyways.. Uh, det kribler sådan for tiden i mine "krea-fingre" <3

- Andre herinde som også så småt har gang i kraprojekterne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal hjem til min mor og hjælpe med at sy bukser og sengebetræk på mandag - jeg er ikke spor kreativ så er heldig mor kan sy lidt og oldemor og farmor kan strikke og især oldemor er virkelig dygtig. Tror også oldemor må til Århus og hjælpe mig med at sy lidt mere (mens min mor er på ferie så hun ikke bliver ked af jeg vælger en anden end hende) men oldemor er gammel syersk og virkelig virkelig dygtig.

Jeg er slet slet ikke kreativ men har fået sat en masse fine wallstickers op på lillepigens værelse og det er bare blevet så fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter vi havde været på Skejby og få tjekket at lille pigen havde det godt, kunne vi lige så godt smutte forbi Ikea og se om de havde fået den puslekommode hjem vi sådan ønsker os - og sørme så om den ikke lige var kommet ind ad døren her til aften - så nuppede vi da lige sådan en - så nu er den også på plads og vi er bare så glade for at alle de store poster nu er på plads og for at vores prinsesse har det godt i maven  :loveshower

 

Så skal den bare samles imorgen og så er huset (okay lejligheden) på plads til hendes ankomst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter vi havde været på Skejby og få tjekket at lille pigen havde det godt, kunne vi lige så godt smutte forbi Ikea og se om de havde fået den puslekommode hjem vi sådan ønsker os - og sørme så om den ikke lige var kommet ind ad døren her til aften - så nuppede vi da lige sådan en - så nu er den også på plads og vi er bare så glade for at alle de store poster nu er på plads og for at vores prinsesse har det godt i maven  :loveshower

 

Så skal den bare samles imorgen og så er huset (okay lejligheden) på plads til hendes ankomst

 

Skønt at I er ved at være på plads :super :) og at lillepigen har det godt derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er endnu ikke nået til at kigge babytøjet fra Filippa igennem, men eftersom hun er fra juni, så er der helt sikkert lidt mangler ift. at få en vinter-pige ud.

 

Jeg vil have en køredragt til lillesøster, men har endnu ikke fundet én - og hvad størrelse skal jeg købe? Tænker 56 eller 62 men valget derimellem er svært! 56 kan hurtigt blive for lille, omvendt kan hun komme til at svømme i 62 i en tid :chin: Og skal det være i fleece eller hellere en fler-lags?

 

Drømmer også om at finde et helt særligt sæt til at tage hende hjem i - som Filippa havde (og det kan ikke genbruges, da der står "Born 2011" på :D)

 

Oh, so many choices :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fan af heldragter :) ... Vi har ikke så mange af dem, så det ønsker / skal vi have nogle flere af, når han kommer ... Men altså hvad har man som vinterbaby indenunder - en kortærmet body ? En langærmet body ? Evt. strømpebukser ? :)

Synes mange heldragter er lidt tynde i kvaliteten ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 eller er det 3 kr :) De fås så kun i hvide :) Men jeg kender en del der har været glade for den løsning, jeg foretrækker dog selv bleer :)

Så var vi i ikea og fik købt flere numsehåndklæder ... Og ja kun 2 kr stykket :) Så tak for tippet. De er dog lidt mindre end dem vi har i forvejen - og kvaliteten ikke helt den samme ... Men et godt køb til prisen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok ikke køb, men gaver til lillepigen.

 

Oldemor har strikket det smukkeste kronprinsesse Mary svøbetæppe i cremehvid - hun har simpelthen såå meget talent, derudover har hun strikket en flot grå kørerdragt, og det fineste lyserøde sæt med bukser med seler, cardigan med flot strikket mønster, lille fin hue og små sko som hun gerne vil have vi bruger når vi skal hjem fra sygehuset (det må vi lige se på.) - samt flere ting hun endnu ikke har vist os.

 

Mormor har syet 3 flotte sengebetræk, samt 6 par bukser (jeg hjalp med de 3) og et barnevognstæppe i patchwork, og har endelig lavet det patchwork tæppe færdig som hun startede på til mig da jeg var 10 år - som så passer til en alm. str. seng - glæder mig sådan til at se tingene. 

 

Farmor er igang med at strikke et barnevognstæppe til lillepigen. 

 

Hun kommer ihvertfald ikke til at mangle personlige og fine tæpper med de bedstemødre og oldemor  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fan af heldragter :) ... Vi har ikke så mange af dem, så det ønsker / skal vi have nogle flere af, når han kommer ... Men altså hvad har man som vinterbaby indenunder - en kortærmet body ? En langærmet body ? Evt. strømpebukser ? :)

Synes mange heldragter er lidt tynde i kvaliteten ...

Du må nok prøve dig frem og mærke hvordan baby er. De skal selvfølgelig ikke fryse, ej heller være for varme. Umiddelbart tænker jeg langærnet body og ikke strømpebukser, fordi det bliver for besværligt at få udenpå og baby i den første tid meget vil være hos en person eller putte med dyne/tæppe - men måske bliver jeg klogere )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fan af heldragter :) ... Vi har ikke så mange af dem, så det ønsker / skal vi have nogle flere af, når han kommer ... Men altså hvad har man som vinterbaby indenunder - en kortærmet body ? En langærmet body ? Evt. strømpebukser ? :)

Synes mange heldragter er lidt tynde i kvaliteten ...

Jeg har ikke brugt langærmet body indenunder heldragt eller langærmet trøje på min datter :) Jeg betragter bodyen som en undertrøje, så derfor har det været kortærmet og når der er rigtig varmt udenfor så kun body eller t-shirt. M. Er et varmt barn, hun er fra juli og hun levede den første måned af hendes liv mest i ble/ble og body med korte ærmer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik hentet barnevognspakken hjem idag, så nu er det bar barnevognen jeg skal ringe og sige hvornår vi vil hente :-)

Min bror har givet os en fin puslehynde samt et sæt sengetøj...rigtig fint :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom der hvide stofbleer, vaskeklude, badeslag med hætte, næsesuger, kam/børste sæt, samt digitalt termometer i hus :-)! Jow jow det går fremad ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt dette fine sæt i dag :)

NrZw2RU.png

Så har vi mulighed for transport af autostol, barnevogn og alt i een de første mange måneder :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt dette fine sæt i dag :) NrZw2RU.png

Så har vi mulighed for transport af autostol, barnevogn og alt i een de første mange måneder :yay

Den ser smart ud :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt dette fine sæt i dag :)

NrZw2RU.png

Så har vi mulighed for transport af autostol, barnevogn og alt i een de første mange måneder :yay

Ser ud til at fylde minimalt - smart :-)

Er det en lift der er med udover autostolen ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser ud til at fylde minimalt - smart :-)

Er det en lift der er med udover autostolen ?

Det er både lift/barnevognskasse, autostol og klapvogn :)

Vi har egentlig en barnevogn, men vi blev enige om, at sådan helt fra start, så var det her en god løsning, hvis vi både skal have klapvogn med til søster osv. :) Vi brugte også meget de første 5-6 mdr., at M. sad i autostolen, hvis vi Eks. Var på tur i Storcenter eller lign., hvis altså hun ikke var på armen af en af os :) Men med den næste er der jo 2 at tage hensyn til, så det må gerne være nemt og til at have med at gøre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er godt nok smart ønskebebs.

Vi har lige været i Vejle og hente em gratis kravlegård med madras og det hele - hos mandens ene kammerat - deres nr 3 er lige knap 1 år og kravler lystigt rundt - og moderen ville ikke have flere børn nu (hun fik desværre en slem fødsels depression efter nr 3).

Vi er bare glade for at have fået en smart kravlegård med hjul og alt muligt - de havde ellers prøvet at sælge den, men ingen vil købe pga den er lys naturtræ = vores held os gav de den bare

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

c

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER