My love

Måske i kan hjælpe

61 indlæg i dette emne

Hvad med sådan noget telemarketing/kundeservice ved Telenor og lignende? Jeg ved godt at det ikke giver dig erfaring i forhold til drømmejobbet, men måske kunne det give flere penge/a-kasse timer og stadig indenfor en overskuelig arbejdstid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu siger jeg lige noget til dig, som jeg også sagde til min mand for hvad... snart 5 år siden: 

Hvis valget står mellem et arbejde som kræver du ansætter en barnepige nogle dage om ugen til at hente / bringe vs at du skulle gå fra hus og hjem - hvad ville du vælge?

 

Det optimale ER ligesom passé for jer... Det skib er sejlet, om man vil. Det optimale for os vil da klart også være at mine børn ikke var i institution lang tid, hver dag, men alternativet vil gøre mere ondt for os alle 4. Derfor må de afsted, og så må den som først får fri hente. 

 

Jeg sidder lidt med en følelse af, at du ser begrænsninger overalt... Aften- og nattearbejde i en butik: Find et sted a la en fast food restaurant. Her er du aldrig alene på disse tidspunkter. Eller husk på hvor lille risikoen er! I har ikke nogen der kan hente eller bringe: Nej, men det kan findes... Der findes MANGE mennesker derude som gerne vil hjælpe en fortravlet familie mod en skilling. Og hvis du skal arbejde så sent du ikke kan hente selv, så kan du sandsynligvis aflevere lidt senere også. Hjemmehjælper overskrider dine grænser - men ved du reelt hvad arbejdet går ud på? Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg VED at det er langt mere end at tørre røv.

 

Hvad med handicaphjælper? Det kræver at du finder en til at hente din datter de dage du har vagt, da det typisk er 24-timers vagter, og du skal så kun arbejde få dage om ugen. Der er stadig personlig pleje involveret, men det er langt mere relationsarbejde. 

 

Tænk muligheder... Fint nok at se begrænsninger, men søg løsninger på dem, fremfor at bruge dem som undskyldning.

Enig i dette :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu siger jeg lige noget til dig, som jeg også sagde til min mand for hvad... snart 5 år siden:

Hvis valget står mellem et arbejde som kræver du ansætter en barnepige nogle dage om ugen til at hente / bringe vs at du skulle gå fra hus og hjem - hvad ville du vælge?

Det optimale ER ligesom passé for jer... Det skib er sejlet, om man vil. Det optimale for os vil da klart også være at mine børn ikke var i institution lang tid, hver dag, men alternativet vil gøre mere ondt for os alle 4. Derfor må de afsted, og så må den som først får fri hente.

Jeg sidder lidt med en følelse af, at du ser begrænsninger overalt... Aften- og nattearbejde i en butik: Find et sted a la en fast food restaurant. Her er du aldrig alene på disse tidspunkter. Eller husk på hvor lille risikoen er! I har ikke nogen der kan hente eller bringe: Nej, men det kan findes... Der findes MANGE mennesker derude som gerne vil hjælpe en fortravlet familie mod en skilling. Og hvis du skal arbejde så sent du ikke kan hente selv, så kan du sandsynligvis aflevere lidt senere også. Hjemmehjælper overskrider dine grænser - men ved du reelt hvad arbejdet går ud på? Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg VED at det er langt mere end at tørre røv.

Hvad med handicaphjælper? Det kræver at du finder en til at hente din datter de dage du har vagt, da det typisk er 24-timers vagter, og du skal så kun arbejde få dage om ugen. Der er stadig personlig pleje involveret, men det er langt mere relationsarbejde.

Tænk muligheder... Fint nok at se begrænsninger, men søg løsninger på dem, fremfor at bruge dem som undskyldning.

Godt skrevet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker bare, at du næsten ikke kan tillade dig at være kræsen i jobvalg, når I har behovet, det er jeg ked af, for det er jo ikke optimalt på anden vis. Mht. PAU, så forstår jeg ikke du vil søge det, når du ikke mener pædagog er noget for dig :blink Det er trods alt et lille springbræt den vej..

Du har jo også forsøgt eventyret med drømmejobbet og desværre var det ikke muligt at få til at løbe rundt, så tror virkelig du skal overveje grundigt om det overhovedet er den vej du skal gå som privat børnepasser (det hedder det her når det er privat ;)) når du når så langt igen..

Jeg vil være kommunal næste gang. Vil ikke ud i at være privat igen. Men jeg vil gerne have lidt faglig viden hvilket jeg er blevet rådet til at få igennem pau. Pædagogen er jo ikke inde over det med de helt små børn. Ikke det jeg havde i hvert fald.

Nej jeg kan måske ikke tillade mig at være kræsen, men jeg nægter at tørre røv på gamle mennesker. Det er langt over mine grænser og jeg kan heller ikke bare vælge alle mulige job da der også skal være nogen til at aflevere og hente min datter og der er altså kun mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne det være en løsning at acceptere lange dage for din datter (og jeg kan godt forstå at den er HÅRD, men det vil jo bare være en periode :kram2) og så prøve det af, at søge et af de job, der skræmmer dig, f.eks. hjemmehjælper? Det er jo grænseoverskridende for de fleste indtil man kommer i gang og om ikke andet, kan du jo sige, at du har forsøgt så :) Og hvis du fx bare gav det 3 måneder, så kunne du måske få optjent timerne til a-kassen, og så kunne du være lidt mere "kræsen" bagefter. :)

Jeg forstår dig til dels godt, jeg er på sin vis også "kræsen" i min jobsøgning og vil også gerne have det hele ;) Men jeg tænker at man kan overleve meget, hvis man vedtager med sig selv at det er midlertidigt :)

Hjemmehjælpere bliver det aldrig. Jeg kan ikke det med personlig hygiejne på andre voksne mennesker, jeg får det helt dårligt ved tanken. Stor respekt for dem der gør det. Men jeg gør ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du kunne få hjemmehjælper job (kræver det egentlig ikke også uddannelse? Eller hvordan er det?) evt. ved kommunen, så kunne det måske endda hjælpe dig på vej til at blive kommunal dp. :) Jeg tænker i hvert fald at hands-on praktisk erfaring med pleje i kommunen kan hjælpe dig mere, end en uddannelse, der godt nok er med børn, men alligevel ikke direkte rettet dit drømmejob (som er dagplejer - ikke?).

Jo drømme jobbet er dagpleje, men det kræver faktisk ikke nogen erfaring eller noget. Men jeg har selv valgt at sige at det kunne være godt med pau for at få noget faglig viden. Men lige ju i mit område mangler de ikke dagplejere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu siger jeg lige noget til dig, som jeg også sagde til min mand for hvad... snart 5 år siden: 

Hvis valget står mellem et arbejde som kræver du ansætter en barnepige nogle dage om ugen til at hente / bringe vs at du skulle gå fra hus og hjem - hvad ville du vælge?

 

Det optimale ER ligesom passé for jer... Det skib er sejlet, om man vil. Det optimale for os vil da klart også være at mine børn ikke var i institution lang tid, hver dag, men alternativet vil gøre mere ondt for os alle 4. Derfor må de afsted, og så må den som først får fri hente. 

 

Jeg sidder lidt med en følelse af, at du ser begrænsninger overalt... Aften- og nattearbejde i en butik: Find et sted a la en fast food restaurant. Her er du aldrig alene på disse tidspunkter. Eller husk på hvor lille risikoen er! I har ikke nogen der kan hente eller bringe: Nej, men det kan findes... Der findes MANGE mennesker derude som gerne vil hjælpe en fortravlet familie mod en skilling. Og hvis du skal arbejde så sent du ikke kan hente selv, så kan du sandsynligvis aflevere lidt senere også. Hjemmehjælper overskrider dine grænser - men ved du reelt hvad arbejdet går ud på? Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg VED at det er langt mere end at tørre røv.

 

Hvad med handicaphjælper? Det kræver at du finder en til at hente din datter de dage du har vagt, da det typisk er 24-timers vagter, og du skal så kun arbejde få dage om ugen. Der er stadig personlig pleje involveret, men det er langt mere relationsarbejde. 

 

Tænk muligheder... Fint nok at se begrænsninger, men søg løsninger på dem, fremfor at bruge dem som undskyldning.

Alt sådan noget med handicap hjælper og hjemmehjælpere er ikke en mulighed. Jeg kan det simpelthen ikke, jeg får det dårligt bare ved tanken, og det er sådan jeg har det. Personlig pleje det kan jeg simpelthen ikke. Stor respekt for dem der kan. Men jeg kan ikke,

Vi bor ude på landet og umiddelbart kender jeg ikke nogen der kunne tage vores datter. Vi kan ikke en gang komme i biffen fordi der ikke er nogen der kan. Så det er ret svært. Og vi skulle jo også gerne have råd til at ansætte en og det har vi ikke lige nu. Så der er jo flere ting i det. Jeg er godtaget til at få min HG up to date og vi skal nok klare den i mens da jeg kan beholde mit job i weekender og ferier. Men håbet er stadig pau

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg undskylder hvis jeg virker kort for hovedet. Det har været en total møg dag så humøret er ikke lige i top

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige indskyde, at det med tankstationer og røverier er passe nu. Mange tankstationer har safepay, hvor det er en maskine der håndterer alle pengene, så man som ansat ikke kan komme til pengene. Jeg arbejdede næsten 2 år i en Statoil og hørte i den periode ikke om et eneste røveri. De eneste gange der har været noget, der minder om et røveri, er folk der er så langt ude, at de bare gerne vil i fængsel, og så er de stille og roligt gået op til kassen og har sagt "prøv at hør, mit liv er noget lort, vil du ikke gerne ringe til politiet og sige at det her er et røveri, så jeg kan komme i fængsel" - uden at true eller have våben.

Jeg syntes faktisk at det var ret hyggeligt arbejde, en masse mennesker der bare lige skulle have lidt til aftenen og jeg kunne udføre mine opgaver som det passede ind i min rytme. Jeg var aldrig bange for røverier, selv om jeg normalt et en bangebuks ;)

Jeg tror det bedste du kan gøre dig selv, er at give dig selv tid til at tænke over hvad det skal ske. SKAL du træffe en beslutning nu, eller kan du arbejde i et par måneder mere, og se hvad der sker? Tag en dyb vejrtrækning, mærk efter. Du virker som typen, der hurtigt tager beslutninger - og det er ofte en rigtig god evne. Men når det kommer til så store beslutninger, så gør dig selv den tjeneste at give dig tid til at mærke efter. Så når du træffer en beslutning, så er det den rigtige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan vil jeres muligheder være for at flytte tættere ind til byen, måske noget billigere, tættere på potentielt arbejde?

Vi et lige flyttet på kollegie og har ofret 1/3 af den plads vi før havde. Men det er tættere på og giver plads i økonomien. Og selv om vi bor tæt nu, så er det virkelig meget værd at have det økonomiske råderum :)

Kollegie vil nok ikke være det i skal lede efter, men måske en lille 3-vær (eller 2-vær) mens i sparer nogle penge sammen, du får uddannelse etc :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige indskyde, at det med tankstationer og røverier er passe nu. Mange tankstationer har safepay, hvor det er en maskine der håndterer alle pengene, så man som ansat ikke kan komme til pengene. Jeg arbejdede næsten 2 år i en Statoil og hørte i den periode ikke om et eneste røveri. De eneste gange der har været noget, der minder om et røveri, er folk der er så langt ude, at de bare gerne vil i fængsel, og så er de stille og roligt gået op til kassen og har sagt "prøv at hør, mit liv er noget lort, vil du ikke gerne ringe til politiet og sige at det her er et røveri, så jeg kan komme i fængsel" - uden at true eller have våben.

Jeg syntes faktisk at det var ret hyggeligt arbejde, en masse mennesker der bare lige skulle have lidt til aftenen og jeg kunne udføre mine opgaver som det passede ind i min rytme. Jeg var aldrig bange for røverier, selv om jeg normalt et en bangebuks ;)

Jeg tror det bedste du kan gøre dig selv, er at give dig selv tid til at tænke over hvad det skal ske. SKAL du træffe en beslutning nu, eller kan du arbejde i et par måneder mere, og se hvad der sker? Tag en dyb vejrtrækning, mærk efter. Du virker som typen, der hurtigt tager beslutninger - og det er ofte en rigtig god evne. Men når det kommer til så store beslutninger, så gør dig selv den tjeneste at give dig tid til at mærke efter. Så når du træffer en beslutning, så er det den rigtige :)

Jeg er egentlig efter en snak med skolen afklaret om at jeg tager de tyve uger og så ser vi derefter hvad der skal ske. Samtidig beholder jeg mit job for at tjene lidt ekstra ved siden af su.

Med hensyn til at flytte er det ikke en mulighed. Vi ejer huset og vi vil ikke kunne komme af med det. Folk køber desværre ikke huse hvor vi bor. Og vi er også rigtig glade for det. Hvis vi skulle flytte ind til den by hvor jeg arbejder så skal vi måske lægge dobbelt så meget i husleje for samme str. Så det sparer vi bestemt ikke noget på.

Jeg har fulgt en af de andre råd om at vælge su lån og betale noget af med det. Egentlig kører vores økonomi godt bortset fra lige denne måned. Men ellers var den begyndt at kører. Og jeg ser muligheder nu i det jeg skal i gang med :) og så er jeg bare glad i dag :) svigermor har inviteret mig til Rasmus seebach koncert. Jeg elsker den mand og har ikke været ude uden mand og barn i snart tre år så glæder mig helt vildt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER