Myliona

Holde hjemme fra dagpleje pga søvn?

21 indlæg i dette emne

Camille vågnede kl 4.30, og har derfor kun sovet 6 timer.

Jeg er ledig, og går derfor hjemme..

Jeg plejer at sende Camille afsted, på trods af dårlig søvn.. Gør dog dagplejemoren opmærksom på at hun bare kan ringe.. Mest fordi jeg tænker det ikke skal gå udover de andre, at Camille er kortluntet ;) pt er der dog kun to andre, hvor den ene er ved indkøring og kun er der 1-2 timer, så der er jo masser tid.

Men så læste jeg artiklen og de mange kommentar til den på facebook. Artiklen om at forældre "holder fri".

Også siger det bare "bang dårlig samvittighed", en dag som i dag - for burde jeg holde hende hjemme??? Er det egoistisk at sende hende afsted??

Hun er afsted fra 9-15.

Jeg har gjort en masse tanker, men vil egentlig gerne høre jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kig på hendes almen tilstand.

Jeg tror at hvis jeg havde muligheden ville jeg beholde hende hjemme, men jeg har jo ikke stået i situationen! Herhjemme har jeg ikke muligheden for at beholde hende hjemme og så kommer hun af sted, selv med dårlig søvn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som studerende har jeg ofte fridage. Og jeg kunne sagtens finde på at holde Theo hjemme på sådan en dag. Det er jo super fedt at kunne gøre, når man rent faktisk har muligheden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er ikke syg eller pylret nu. Det eneste der taler for hun skulle blive hjemme i dag, er at hun nok får en halv-skæv dag, når hun kun har sovet 6 timer :) også kan hun godt blive lidt kort-luntet ;)

Jeg overvejer at holde hende hjemme, til en hyggedag.. Men min kæreste siger det er smartest at hun kommer afsted, da dagplejen jo er det eneste "stabile" i hendes hverdag og det kan jeg godt se :( og det ER også kun 3 vågne timer hun er afsted...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville nok sende Vigga afsted for hun eeeelsker at lege i dagpleje og så aftale med DP at hun bare ringer hvis der er noget... dog er jeg da ikke helt enige I at hun er det eneste stabile i hverdagen som din kæreste siger??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg havde mulighed for det kunne jeg godt finde at holde Ronja hjemme pga dårlig søvn. Jeg kan dog godt se din kærestes pointe. Men prøv at se på hvordan hun er og så vurdere Det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis i jeres tilfælde, ka jeg godt se, at DP er det stabile i Camilles liv og det er måske argumentation nok for at hun skal afsted.

Dog ville jeg selv holde Anabella hjemme, hvis det var en dag, hvor jeg "alligevel bare" skulle være hjemme :)

Den artikel du nævner har jeg lige læst og den er på ingen måde påtænkt sådan et tilfælde her. Den mor de bruger som eksempel, sender barnet afsted 7-16 hver dag selvom hun er hjemme - du sender Camille afsted 9-15 og så vidt jeg har forstået, har I da fridage og ferie sammen! Så ingen dårlig samvittighed til dig!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh, den der artikel på FB :(

Du holder jo ikke ferie eller fri! Du sørger arbejde og du gør jo netop Camille en god ting ved at holde fast i sin hverdag/rytme.

Og selvfølgelig er det da okay at holde en fridag med sit barn og hygge, men jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed over at sende hende af sted. Det er jo ikke fordi du dovner den derhjemme :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, Camille har masser af fridag, de er som regel bare planlagte :) havde hende hjemme en dag i sidste uge bare til hygge..

Mette: hun veksler mellem mig, sin far og sin farmor og farfars hjem.. Det eneste sted hvor hun er "hver dag", så det er egentlig den del jeg tænker med det er det mest stabile :)

Uden jeg havde kommenteret noget, har Camille hentet sine sandaler og sagt "Dorthe! Lege Toppe-lopper" (topper er drengen dernede).. Hun synes vist jeg er kedelig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også sende hende afsted. Hvis du havde et job, havde du jo sendt hende afsted. Nu er du så ledig, men du skal jo i princippet stå til rådighed, lave ansøgninger osv. Så synes ikke du skal have dårlig samvittighed :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest synes jeg overhovedet ikke, at der er noget problem i at forældre "holder fri" så længe de også prioriterer at være sammen med deres børn engang imellem og så længe de generelt ser på, hvad der er bedst for barnet. Og det gør du jo, så væk med den dårlige samvittighed :kram2

Vi sender i øvrigt også Valdemar afsted idag, selvom både B og jeg har fri, og selvom Valdemar faldt i søvn på den forkerte side af 22 igår. Men det er også fordi, han startede morgenen kl 7.30 med nærmest at kaste sig ud af sengen og glad råbe "THOR!" (= hans bedste ven i dp), så jeg tror han hygger sig mere der, end hjemme med nogle forældre, der helt ærligt er lidt flade idag ;)

Jeg har det selv sådan, at jeg kan være træt-men-kan-sagtens-overskue-dagen og jeg kan være træt-og-nærmest-døden-nær ;) Og jeg går ud fra, at Mar har det på samme måde. Jeg har før holdt ham hjemme pga træthed, men jeg gør det ikke "automatisk" hvis ham f.eks. bare er stået lidt tidligt op, men er glad og frisk. Det er en bedømmelsessag (og det er det jo kun, fordi jeg har haft muligheden for at holde ham hjemme. Hvis jeg var på arbejde, så var han jo bare kommet afsted).

Jeg kan godt se din kærestes pointe med dp, og synes bestemt at du kan "forsvare" at sende Camille afsted, men omvendt synes jeg heller ikke, at du skal føle at du fratager hende stabilitet ved at hun får en hygge-dag med sin mor. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg selv havde muligheden for at holde Lise hjemme (hvis jeg altså ikke skulle noget super vigtigt, som det jo altså er at søge arbejde!), så ville jeg gøre det. Men det er jo også kun fordi jeg ikke har muligheden for det hver dag. Når nu jeg går på sommerferie, har jeg da også tænkt mig at sende Lise i vs nogle dage og så kun holde hende hjemme engang imellem - alt efter hvordan overskuddet er og hvor meget jeg har der skal laves.

Men Lise plejer altså også at bede om at blive hjemme og bliver ked, når man siger man skal på arbejde og hun skal i vs. Så det spiller også ind. Hvis hun nu selv bad om at komme afsted, så ville jeg heller ikke have det skidt med at sende hende afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sende hende afsted. Både pga. jeg ved at Carl Emil eeelsker sin dagpleje og bliver aktiveret på en anden måde end når han er hjemme og hygger med mig men også af egoistiske grunde. Jeg har også brug for en fridag en gang imellem. Så hvis jeg havde muligheden ville jeg bruge dagen på at sove, se tøsefilm og få ordnet nogle af de ting jeg aldrig får nået derhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo 20 min i bil til dagplejen.. Og to min i bil, så sov hun.. Så hun fik lige en lille lur :)

Sagde til Dorthe, at hun bare skulle ringe - men de er kun to børn i dag så Dorthe mente hun skulle være meget ked eller umulig før hun ringede :)

De skulle på legeplads, og fejre fødselsdag for en anden dagplejemor, og Camille havde lavet en gave - så da vi trådte ind var hun bare SÅ fokuseret op at de skulle holde fødselsdag :)

Jeg vælger at have god samvittighed - hun er trods alt kun i dagpleje max 6 timer om dagen, hvoraf hun sover de 2-3 jo...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyd din dag  :kiss Er sikker på at Camille vil gøre det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bare den artikel gav mig så dårlig samvittighed..

Især fordi jeg bare så gerne vil sikre at gøre det rigtige.. Jeg savner hende jo, og ser hende aaaalt for lidt, så vil jo helst have hende her - men havde så overbevist mig om at det er "mit" behov, og at hendes behov er at der bliver holdt den eneste rutine der er, nemlig dagpleje(det er jo det eneste der alle steder går igen); og så blev jeg pludselig i tvivl, om det om endt var egoistisk at sende hende afsted(når nu jeg bare lægger og spiser saltstænger og ser serie ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv om jeg har været sygemeldt længe nu, har Dicte været i dagpleje stort set hver dag. Hun elsker dagplejen og jeg har heller ikke være i fysisk stand til at have hende hjemme. Men jeg forstår udemærket din tanke/dårlige samvittighed! Jeg føler også hun burde have været mere hjemme.. Men hun har heldigvis verdens bedste dagpleje! Jeg glæder mig til jeg har født, for tror da hun kommer til at være lidt mere hjemme mens jeg er på barsel (eller jeg håber)

I sidste uge havde jeg hende faktisk hjemme en dag fordi hun bare var så træt! Hun faldt i søvn på sofaen kl 11, og ellers sad vi bare og puttede med tegnefilm og bøger fra kl 7 om morgenen, og først et par timer efter middagsluren var hun nogenlunde i omdrejninger igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh bøh søde!

Jeg sender da også M afsted i DP hver dag, selvom jeg går hjemme på barsel og feder den :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah var vaagen 2 timer i nat og som konsekvens heraf ret meget sleepy boy imorges. Det var baade M og jeg ogsaa. I princippet kunne jeg have hioldt ham hjemme, men dagen ville vaere blevet underligt saadan midt i en uge og jeg ville ikke kunne hiolde Noah aktiv og vaagen til og med frokost - saa kedelig er jeg nemlig. Og sleepy mor ;) 

 

Saa han kom afsted de 3 timer, fik leget godt og aktivt, og dagen er som en hverdag normalt er. Og jeg fik da lidt fra haanden ned i familieforetagenet... Win win. 

 

Jeg synes, du har gjort det rigtige :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun har det godt, så ser jeg ingen skam i at sende hende afsted. Slet ikke når hun kun er der 3 vågne timer, og ikke fra 7-17.

Herhjemme er vi begge studerende, så det bliver til nogle fridage engang i mellem. Især her i sommeren. Nogle dage holder vi Karla hjemme, andre dage kommer hun i vuggestue. Hun elsker det, og har ligesom Camille kun ca 3 vågne timer dernede. Imens kan vi få mand og kone tid. Jeg glæder mig til vi skal på formiddagsdate på mandag :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nok en frygtelig mor. Men vi har i tiden mange dårlige nætter. Og i forbindelse med mit job har jeg ofte to fridage om ugen. Og jeg har nogen gange valgt at sende min datter afsted den ene dag sådan at jeg også kunne få hvilet. Så har hun dog haft en dag fra 830-1430.

Har dog også sagt til dagplejen hun bare kunne ringe. Men min datter tager det altid pænt og er i godt humør der, hvor jeg ved hun vil være i dårligt humør herhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER