Marianne1983

Mødregruppe! What to do

20 indlæg i dette emne

Hej piger

Kan I hjælpe mig? Går med tanker om hvorvidt jeg skal melde mig ud af mødregruppen.

Jeg synes ikke der er nogen støtte i gruppen. Men det er også bare så definitivt at melde sig ud.

Hvad taler I om i jeres mødregrupper? Og mødes I udover den faste mødedag?

Jeg havde forestillet mig at man kunne støtte hinanden og snakke om det der er svært ved at være mor, men de andre har ikke brug for at snakke om noget svært og tager ikke imod det når jeg har åbnet op for noget.

Hører meget gerne jeres tanker. Hvad skal man kunne bruge en mødregruppe til??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var ikke i mødregruppe med min datter. Og jeg føler heller ikke jeg havde brug for det og fortryder ikke mit valg overhovedet.

Hvis ikke du føler du får noget ud af det så synes jeg også du skal melde dig ud. Evt snak med veninder eller familie med små børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mødtes med pigerne enkeltvis i mg dagligt (fordi de bor på vejen!)

Nu er den slut, fordi alle de andre er startet på arbejde :(

Men vi har talt om ALT! Både børn, parforhold, politik, film, bøger, mænd, musik, kur - you name it!

Jeg synes altid der var plads til, hvis en enkelt havde noget specifikt, som vi skulle tale om.

Ville det være muligt at sige næste gang: "jeg har brug for at høre jer om jeres mening om xxxx?"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til mødregruppe 2 gange. De andre mødre var såmænd flinke nok, og vi kunne da også snakke sammen, men det eneste jeg havde til fælles med dem var at vores børn var jævnaldrende. 

Jeg havde ikke brug for det sociale, for min mand tog al den barsel han overhovedet kunne, mens jeg forsatte i skole så godt jeg kunne. Og det med at få sparring og stille alle de spørgsmål man har som nybagt mor, der havde jeg en masse skønne piger herinde  :bk

 

Så jeg meldte mig hurtigt ud. 

 

 

Men jeg kan godt se fordelen i at have en gruppe, hvor man er fælles om at have små børn og at gå på barsel. Hvis jeg havde haft så lang tid alene på barsel, havde jeg nok også virkelig haft brug for at komme ud - og det er man jo "tvunget" til, når man har en mødregruppe :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mødtes kun en gang om ugen. I et par måneder gik vi alle på det samme efterfødselsgymnastik hold, så der mødtes vi hver uge til gym og hver anden uge privat.

Vi snakkede meget børn, og især om de udfordringer vi havde. Men også om familie, ferier, tips og tricks, bolig osv. Intet var helligt :)

Kan du evt høre din SP om der er en anden MG du kan være med i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. :-)

Tror jeg melder mig ud. Har veninder med børn, som jeg kan sparre med.

Men også god ide at høre SP om jeg kan komme i en anden.

Hvad siger man til gruppen???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var meget kortvarigt i mødre gruppe da jeg fik min søn.

Nogle af dem vart søde nok og en har jeg stadig kontakt med, da vores sønner kom i dp sammen og senere børnehave og var rigtig gode venner.

Men jeg meldte mig hurtigt ud. Der var en der fyldte enormt og hun gad ikke høre på os andre, hun vidste bedre osv i den dur og alle lod hende fylde, efter min mening alt for meget.

En anden mødte mig med et nedladende blik og sagde " nåh så det er dig der KUN har et barn" jeg tænkte lidt ja og det begynder de fleste med.

Nogle var søde nok, men de fleste klingede jeg ikke med og meldte mig ud efter 2-3 gange.

Jeg ringede til hende der skulle lægge hus til da jeg havde besluttet mig. Sagde at det havde været hyggeligt, men jeg ikke havde lyst til det mere. Det var fint. Derefter gav jeg sp besked, der var ikke mulighed for anden gruppe i den kommune vi boede i.

Tilgengæld havde jeg via et andet baby site fundet 7 skønne piger og vi dannede vores egen mødre gruppe. Vi var spredt ud over kbh og Nordsjælland men mødtes alligevel minimum 1 gang om ugen - gerne mere. Vi mødtes også af og til uden børnene. Vi har stadig kontakt, men ses desværre alt for sjældent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sendte dem bare en mail (vi snakkede over mail de første gange vi skulle aftale hvornår vi skulle mødes) hvor jeg skrev, at jeg ikke kom mere, at det havde været hyggeligt at lære dem at kende, men at det ikke var så meget mig det der med MG. Altså gjorde det klart, at det ikke var fordi jeg ikke kunne lide dem, men det sagde mig bare ikke så meget. Det blev taget helt fint imod :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret glad for min mødregruppe. Det har været rart at have nogen at være på barsel med, hvis man kan sige det sådan. Jeg ser et par stykker af dem udenfor mødregruppen fordi vi bor i samme by og har en del til fælles. Jeg bruger mest BK til at spørge om hjælp vedr putning, mad osv., for jeg føler der er mere ekspertise herinde - også fordi vi allesammen er førstegangsmødre i min mødregruppe, så de ved jo ikke så meget mere end jeg gør. Til gengæld snakker vi en del parforhold, arbejde osv.. og så hygger vi bare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til mødregruppe 2 gange. De andre mødre var såmænd flinke nok, og vi kunne da også snakke sammen, men det eneste jeg havde til fælles med dem var at vores børn var jævnaldrende. 

Jeg havde ikke brug for det sociale, for min mand tog al den barsel han overhovedet kunne, mens jeg forsatte i skole så godt jeg kunne. Og det med at få sparring og stille alle de spørgsmål man har som nybagt mor, der havde jeg en masse skønne piger herinde  :bk

 

Så jeg meldte mig hurtigt ud. 

 

 

Men jeg kan godt se fordelen i at have en gruppe, hvor man er fælles om at have små børn og at gå på barsel. Hvis jeg havde haft så lang tid alene på barsel, havde jeg nok også virkelig haft brug for at komme ud - og det er man jo "tvunget" til, når man har en mødregruppe :)

 

:ditto  Jeg meldte mig også hurtigt ud af min mødregruppe. Søde piger, men kunne bare ikke holde ud at sidde og drikke kaffe/spise kage og småsludre om løst og fast 4-5 timer en fastlagt dag hver uge. Det var en lettelse at melde mig ud og følte, at jeg fik langt mere overskud :D

Men jeg havde heller ikke det samme behov for at snakke om noget egentlig svært, det fik jeg klaret med mit eget netværk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sendte dem bare en sms, hvor jeg skrev, at de var nogle dejlige piger, men at MG ikke var noget for mig. Og ønskede dem det bedste fremover. Noget i den dur. Nogle svarede, nogle gjorde ikke, og det er jo fint nok. Havde forsøgt at formulere mig, så det ikke blev taget personligt, men det kan nok ikke undgås helt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil så også sige at jeg ikke gad mødes en fast dag hver uge.. Det er alligevel lige en tand for meget. Vi mødes ca hver 2 uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde meldte sig også ud - og hendes SP fik hende ind i en ny MG.

Hendes første MG var nogle mærkelige mødre, hvor der ingen kemi var :D hun skrev en SMS om, at MG ikke var noget for hende, og fik derefter en ny ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg meldte mig også ud af min. Mødes engang imellem med et par stykker af dem. Vi svingede ikke og til sidst var det mere en træls ting at skulle til end en sjov/hyggelig ting. Jeg har aldrig følt at jeg som sådan havde brug for en mg, da jeg får alt jeg har brug for af viden herindefra og google ;) Jeg ville dog ønske at det havde været en bedre gruppe, så vi kunne hygge os sammen i barslen, men lider intet afsavn. Jeg sagde at dynamikken ikke fungerede for mig ti et af vores møder, og flere af dem var enige, så vi valgte at splitte op derfra ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det ærgerligt, at det ikke er en god MG. Sådan var det også for mig, og jeg savner virkelig en MG nu, især til min dreng så han kunne få lidt input.

 

Men det var overfladisk og handlede mest om "Se hvad mit barn kan, som dit ikke kan" - og jeg søgte - som du - noget helt andet, støtte osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg meldte mig ud, men synes også, at det var en svær beslutning :kram Jeg havde det omvendt af dig, min MG var rigtige gode til at snakke om de ting, der var hårdt og svært, og det havde jeg ikke brug for, jeg savnede noget mere veninde-agtigt og noget "positiv energi" altså at man tog i biografen eller hjalp hinanden med at lave fodaftryk eller snakkede om, hvor GODT det gik, og nye ideer og tips og sådan. Altså at man hev hinanden op :) Anyway, det var søde piger i min MG, men jeg følte bare ikke, at det gav mig noget, så jeg endte med at sende en SMS, hvor jeg skrev, at jeg meldte mig ud. Det lettede SÅ meget, da det først var gjort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget glad for min og vi ses stadig alle sammen en gang om måneden.

Måske har min gruppe været heldig at vi klinker godt sammen - vi snakker om alt og der blir lyttet til hinanden også selvom det er svære emner.

Vi gør nogle gange det at vi siger at nu er det mødrene det handler om og så tager vi enten ud og spise eller i biffen.

Du ska gøre op med dig selv hvor meget du gerne vil mg. Hvis du føler at du kun blir mødt af kolde blikke eller hvad kan man sige, så ville jeg nok også overveje at melde mig ud.

Kan du ikk snakke med den du klinker bedst med i gruppen, om hvordan og hvorledes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været super glad for min mg - og vi prøver stadig at ses fast en gang om måneden, men det er nu ikke altid det lykkes. Under barslen mødtes vi en gang om ugen. Vi talte om stort set alt - både det der havde med fødsel, baby og mor-rollen at gøre, men også mere "veninde-agtige" ting, såsom job, parforhold osv.

Vi lavede også forskellige kreative ting sammen, såsom malerier med hånd-/fodaftryk, tog i babybio, zoo osv.

Et par af os gik til babysalmesang sammen og nogle af os til mor-barn genoptræningshold i fitnessdk sammen. Det fungerede rigtig godt at vi kunne motivere hinanden til at komme ud og afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger.

Jeg talte med min SP i går og hun vil se om der er en anden gruppe jeg kan komme i. Det håber jeg lidt så jeg kan få en succes med mg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger.

Jeg talte med min SP i går og hun vil se om der er en anden gruppe jeg kan komme i. Det håber jeg lidt så jeg kan få en succes med mg

Håber det lykkes :) Har været rigtig glad for min og vi ses stadig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER