Dorthe

Så vil jeg begive mig ud i kageverden

32 indlæg i dette emne

Jeg har endelig fået taget mig sammen til, at prøve at begå mig i en verden af fondant, smørcreme og alt sådan noget. Jeg har længe gerne ville lave sådan nogle kager, så nu har jeg bestilt ting hjem til det. Glæder mig til at lave den. Jeg vil prøve at lave en fin kage til mandens fødselsdag her den 14. februar. jeg mangler bare at finde på noget fyld, så hvis i har nogle gode idéer, så kom endelig med dem.

Skal nok ligge et billede i denne tråd, når den bliver lavet.

Jeg er i gang med at lave min første kage med fondant, der er kommet hindbærmousse og tobleronemousse i den og den er smøret op med smørcreme. Synes det er lidt svært at smøre den op, synes det er meget stiv i det ;)

Tobleronemoussen er i og der er låg på

2i23dwh.jpg

Hindbærmoussen lagt

28l562v.jpg

Kagen klar til smørcreme

34qwmdz.jpg

1. lag smørcerme

347uvyc.jpg

2. lag smørcreme

2mnneoy.jpg

Den færdige kage

nettk.jpg

jkzkf5.jpg

Hvis jeg tager efter, at det er første gang jeg prøve at lave en kage på denne måde, så er jeg ganske godt tilfreds :) Annika hjalp med at vælge farver og ting der skulle på :) Nu ved jeg til næste gang hvad jeg skal gøre anderledes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor spændende glæder os til at se billeder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endelig fået taget mig sammen til, at prøve at begå mig i en verden af fondant, smørcreme og alt sådan noget. Jeg har længe gerne ville lave sådan nogle kager, så nu har jeg bestilt ting hjem til det. Glæder mig til at lave den. Jeg vil prøve at lave en fin kage til mandens fødselsdag her den 14. februar. jeg mangler bare at finde på noget fyld, så hvis i har nogle gode idéer, så kom endelig med dem.

Skal nok ligge et billede i denne tråd, når den bliver lavet.

Jeg lurer lige med - jeg skal nemlig også have gang i en "rigtig" fødselsdagskage :)

Jeg regner med, at det bliver med tobleronecreme og noget bærmousse - formentlig hindbær eller jordbær :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hinbærmousse og chokolademousse går man aldrig fejl af... glæder mig til at se resultatet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når i ruller fondant ud, drysser i så flormelis på bordet eller hvordan gør man?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej Marizena majs mel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej Marizena majs mel

Okay :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja jeg ved det, spørge Jørgen er kommet :D

Har lige et spørgsmål mere, som i sikkert kan svare på.

Kan man godt lave en kage med fondant dagen før den skal spises?

Vi får nemlig gæster kl. 9.30 til mandens fødselsdag, så ville jo helst gerne lave kagen dagen før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja mange gange bliver kagen blot bedre af at have fået lov til at trække i køleskabet natten over.:sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja mange gange bliver kagen blot bedre af at have fået lov til at trække i køleskabet natten over.:sandie

Jeg ved godt kage har godt af at trække, men jeg tænker mere på hvordan fondanten vil tage sig ud, når det kommer på dagen før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt kage har godt af at trække, men jeg tænker mere på hvordan fondanten vil tage sig ud, når det kommer på dagen før.

Det kan du sagtens, det gør jeg gerne, da jeg får stress hvis jeg først skal stå med det samme dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du sagtens, det gør jeg gerne, da jeg får stress hvis jeg først skal stå med det samme dag.

Det er nemlig også det jeg helt sikkert ville få, hvis jeg skal stå med det tidlig morgen og lave den ;) Men jeg prøver da og lave det hele dagen før så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du skal bare huske ikke at dække kagen over når du er færdig, så kan den komme til at svede i fondanten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du skal bare huske ikke at dække kagen over når du er færdig, så kan den komme til at svede i fondanten...

Det var godt du skrev det, for ellers ville jeg have dækket den til ;) Det plejer man jo og gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

selv tak... det gode ved mmf eller fondant er jo at det lukker så godt om kagen at den ikke bliver tør... og det ville være SÅ ærgeligt om den kom til at svede....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg i gang med at lave P´s fødsellsdagskage til i morgen, er spændt på hvad han siger til den :) Han er nemlig ikke hjemme lige nu, så han ved ikke jeg er i gang med den. Men han opdager det jo nok, når han kigger i køleskabet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

he he ja de kan være noget svære at gemme, ellers må du have den ud i bilen, legehuset iller skuret.... det er jo koldt nok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

he he ja de kan være noget svære at gemme, ellers må du have den ud i bilen, legehuset iller skuret.... det er jo koldt nok...

Jeg tror bare jeg lader den stå i køleskabet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er da blevet kanonflot :glad :glad

MUMS :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er da blevet kanonflot :glad :glad

MUMS :sandie

Tak :kram2

Desværre havde jeg fået for meget smørcreme på den, det var alt for klam ude i kanten :(. Så det ved jeg til næste gang, at jeg skal passe mere på med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dorthe den er da blevet rigtig flot.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dorthe den er da blevet rigtig flot.

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Munms den ser go ud,

Hvordan har du lavet det der værktøj, for tror lige det var noget for August at få en Byggemand Bob kage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Munms den ser go ud,

Hvordan har du lavet det der værktøj, for tror lige det var noget for August at få en Byggemand Bob kage

Tak :)

Jeg fandt nogle udstikker inde på kagebutikken.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har du sq da klaret super godt... du skulle nødig se min første fondant kage så flot din er.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER