lii

16 mdr's hysterianfald?

13 indlæg i dette emne

Ja, gudskelov ikke i rap ;)

Nej, det handler om, at MF er begyndt at få hysteriske anfald, bl.a. når han skal skiftes. Der er ikke noget at se - det lader ikke til at gøre ondt - og han kan godt slappe af efter et lille stykke tid og også gerne, hvis han får noget at lege med imens.

Er det bare egen vilje, der kommer frem der? For jeg skal da lige love for, at man godt kan blive forskrækket og tænke "HOLD da op, gjorde jeg noget, der gjorde ondt???" :o

Andre, der kender det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

lige med skiftningen kender jeg det ALT for godt.. Nadja skriger virkelig meget og gør alt for at komme væk derfra.. hun er så streng... øv øv.. Hos Dp ligger hun stille men brokker sig lidt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er HELT normalt....det kaldes med fine ord "identitetsdannelse" med løsrivelse fra mor og grænsesøgende adfærd ;) Hahaha! :P I gamle dage hed det møgunge - men heldigvis varer det kun et par sekunder eller få minutter... :) Så er vi glade igen! :)

Tror det er lige så hårdt for dem, for de kan ikke udtrykke deres vilje....de kan kun spjætte, skrige og blive sur.....det da træls! :)

Emilie hun kan godt skrige vildt, lægge sig på alle 4 og så hamre panden hårdt ned i vores trægulv flere gange - hvis jeg fx siger nej til hun må få cola - ja i know - dumme svin ;) Men NÅRRHHHH hun ku blive hys....men nu er det vist 1 mdrs tid siden hun gokkede hovedet i gulvet i arrigskab sidst.....

Så jeg tror også bare det er en fase med MF. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årrh jo tak- det kender vi godt! :P

Tror også det er en del af udviklingen samt en del af at finde ud af hvor meget man kan "styre" selv. Altså, hvis nu jeg råber og skriger, hvad sker der så? Mange af de ting de gør nu, er for at prøve af. Ligesom de tømmer indholdet af koppen ud på bordet- faktisk ikke for at være irriterende, men for at undersøge hvad der sker når man gør det :P

Isabella har i en længere periode nu, bare smidt sig på maven på gulvet, hvis der er noget hun var meget utilfreds med. Lille hystade :D

:kram ML, der ikke har tænkt sig at slæbe Isabella med i Bilka før hun er teenager :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh, er (på sin vis) glad for, at I kender det :)

Vi kan bare slet ikke finde ud af at tackle det herhjemme... Skal man blive sur og sige "STOP!!!" eller skal man nærmere nynne lidt "så-sååå, du SKAL skiftes og det SKAL være nu"-agtigt?

Vi er temmelig meget i vildrede her, og det ender med, at vi VOKSNE kommer til at skændes, fordi vi ikke kan tåle at høre hans klagen *griner* Smukt, ik? ;)

Og så skal det lige siges, at jeg fint kan tage de ture, hvor han lægger sig ned og ikke vil med mig eller andet. Dér går jeg simpelthen bare lidt i forvejen og venter på at han signalerer "op" eller gemmer mig for ham... ligesom man gør med hunde, der ikke vil komme, når man kalder...

Men i SKIFTE-situationen... dér går det jo ikke bare at stoppe med det, for så får han jo sin vilje... Skulle man måske stoppe for et stykke tid, sætte ham op, og derefter lægge ham ned igen? Nogen med gode erfaringer? Eller er det bare et spørgsmål om tid?

:help :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nuuuuuiii hvor vi kender den situation herhjemme.. Er ved at blive skingrende sindssyg af det og fustreret. Har det præcis som dig Lii (dit sidst indlæg) med at vi kommer også til at skændes osv. Mangler for guds skyld også gode råd til hvad vi kan gøre? For i VS er Emma helt stille og gør ingenting mens hun virkelig tester mors grænser hjemme. :P

Har også en anden ting, Emma river utrolig meget og lige pludseligt og når hun bliver sur (hvis vi siger nej eller ikke får sin vilje) nogen der har fif til det? For ligner da en eller anden mystisk kattedame med alle de riv-mærker jeg har til tider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det alt for godt, Alma har også kæmpet som var det for sit liv når jeg skiftede hende og kaster sig også rundt i vildskab når hun ikke må få saft, is , ostehaps, you namet it, alt hvad hun ikke må få som hun gerne vil have

Tror også tit hendes arrigskab er hendes endnu sparsomme sprog der irritere hende

jeg prøver at sætte ord på hendes humør som feks. ja du er sur nu Alma, det er okay men du får ikke saftevand, eller ja det er træls at skulle ligge her og have en tør ble men det skal man have lille skat.

Alt dette samtidig med jeg tæller til 10 inden i :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det alt for godt, Alma har også kæmpet som var det for sit liv når jeg skiftede hende og kaster sig også rundt i vildskab når hun ikke må få saft, is , ostehaps, you namet it, alt hvad hun ikke må få som hun gerne vil have

Tror også tit hendes arrigskab er hendes endnu sparsomme sprog der irritere hende

jeg prøver at sætte ord på hendes humør som feks. ja du er sur nu Alma, det er okay men du får ikke saftevand, eller ja det er træls at skulle ligge her og have en tør ble men det skal man have lille skat.

Alt dette samtidig med jeg tæller til 10 inden i :blush

:ditto

Kunne ikke have skrevet det bedre selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vi gør, når Emilie får et anfald i skiftesituationen, er at snakke roligt til hende, lægge hende om på ryggen, distraherer hende med noget legetøj og så skynder vi os at gøre hende færdig.

Jeg tror hvis man "råber" stop!!! Så er det selvforstærkende, da jeg tror det er impuls-styret og ikke "lyst-styret", altså forstået på den måde at det er et udviklingstrin de skal igennem, som de ikke selv er herre over. Derfor ville det heller ikke virke at sige stop, da det ville være ligesom at bede dem fx lade være med at være sulten etc. Hehe, dårligt eksempel, men jeg ved du ved hvad jeg mener.:)

Ja lorteudviklingstrin....jeg ved det godt, men vær vedholdende og rolig, så går det hurtigere i sig selv.

Jeg tror det er en skidt idé at sætte ham op hvis han får et anfald, for derefter at "starte forfra"...det vil være som at sige til ham han må få is og så ikke alligevel..

Ja det er supergodt det med at lade ham ligge og så gå videre selv, ligesom hundetræning! Haha! Altså ikke når han ligger på puslebordet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS: Vi har imens jeg har skrevet den ovenstående besked været til møde i vores bank, og Emilie var med fordi både hun og hendes dp-mor er syg og vi ikke har andre der lige kan tage Emilie....

Ja hurra....du ville ha korset dig og tænkt..."Pyha, SÅ hysterisk er MF dog ikke"!! :D Hahaha! Hun SKREG og græd og KASTEDE sig rundt på gulvet og lå og sprællede og bonkede fødderne skiftevis ned i gulvet og det var REN Hollywood....

Fåååårk....Jeg måtte sig til den unge bankdame som kiggede lidt, "Jaja, om få år er det dig der sidder i min stol med et skrigende barn til møde i banken"! :D Hehehe! Det grinte hun heldigvis bare af! :)

Så det nye her er baglæns rullefald med efterfølgende sparken i gulv med følge af høje hvinende lyde ala godstog der bremser ubehersket hårdt.....

Kommer i til kaffe? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud man skulle tro det var Kian i allesammen skriver om :D

Den episode i banken kunne skam også være ham!

Han finder bare den nærmeste væg og skriger ind i eller løber så langt væk fra mig som muligt, vender sig om, stirre på mig og skriger!

(Er sikker på, at der en dag kravler en djævleunge ud af maven på ham :o)

Når han bliver hys på puslebordet, så tæller jeg til ti inden i, fortæller ham, at han skal skiftes også må vi bare blive færdige så hurtige vi kan.

Når vi er nogle steder går jeg videre og ignorere det, for så stopper han rimelig hurtig og kommer hen til mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jow jow. Min konklusion er også at det må absolut være deres sparsomme sprog samt det udviklingstrin de er på nu. Det er stadig møg irriterende og grænseoverskridende. :lol Tror at alle med børn fra 14 mdr og fremefter er enige om at vi GLÆDER os til det er overstået. :)

Gode fif om at lade barnet ligge på ryggen og distrahere med legetøj (det gør vi i forvejen). Dog er vi nogengange nødt til at være 2 om at skifte vores skrigematrone da hun spræller som en fisk på land, samt holde hende fast på maven.

Skal blive bedre til at sætte ord på de følelser hun har, men det er godt nok svært synes jeg. Meeeen øvelse gør mester ik' sandt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det da for nogle møgunger, vi har fået? *griner* Sådan nogle små selvstændige bøller! Det er nu heldigvis blevet bedre her - har da heldigvis ikke været udsat for de optrin, som I andre beskriver :) - endnu ;)

Men nej, man er stadig ikke i tvivl om, hvad MF gerne vil - og IKKE vil for tiden ;)

Og ha, ja, det er VIRKELIG nu, vi alle burde mødes med vores "sjove" unger - kææææft det ville være sjovt at høre, hvor mange decibel, man kunne komme op på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER