Myliona

Naboens hunde gør hele tiden!!!

21 indlæg i dette emne

Gah!!! Er ved at få pip...!

De som bor "ved siden af" forneden, har to små hunde.

Hundene bliver bare lukket (alene) ud i haven, og de står så derude og gøer hele tiden! Da det var dårligt vejr, var det til at overkomme... Men nu hvor det er godt vejr, står de altså derude næsten hele dagen.. Og seriøst! De gør af ALT! De gør når bladene bevæger sig, når de hører en lyd..

Vi har selv en hund, som praktisk talt ikke gør.. Men deres hunde, hidser ham simpelthen op!! Så når de har gøet i et stykke tid, begynder han først at "øffe", og til sidst begynder han at gø.. Generelt reagerer de fleste hunde der går forbi dernede, ved at begynde at gø.. Det er så bare endnu mere belastende jo!!

Tilfældigt har jeg talt med en anden i min opgang, som siger de faktisk alle herude har været ovre og banke på og sige om ikke de vil gøre et eller andet. Men intet er sket..

Hvad Søren kan man da gøre??

Min altan er næsten lige over, og jeg overvejer at kaste godbidder ned i haven, så de måske bliver optaget af det.. Fx når Camille skal falde i søvn til middag! De lukker dem ud kl 6-7 stykker om morgen.. Og ofte er de også ude ve 22-23 tiden. Så det er virkelig HELE døgnet!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker at du kan klage til boligforeningen / udlejer??? Og eller hvis der er tegn på mishandling er det jo politiet, men at være ude hele dagen er nok ikke det samme som mishandling. Så det er nok boligforeningen / udlejer :)

 

Jeg tror faktisk nok at man kan politianmelde det, hvis hundene gør så meget at det er til gene for naboerne

 

En hurtig google søgning gav pote( :lol )  http://www.bolius.dk/hjaelp-naboens-hund-goer-konstant-9044/

Men det lyder til at der skal rigtig meget til før politiet vil gribe ind :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tror også jeg starter med at klage til boligforeningen.. Det jo bare et sted hvor man MÅ have hund.. En af de andre, har også en hund der gør af alt, men hun går altid ud med hunden, og stopper den eller tager den ind.. Det er bare fedt at hun rent faktisk "gør noget".. Det der er trælst her er jo at det føles som om de er SÅ ligeglade..

Det er to gamle mennesker, som begge er meget dårligt hørende, så tror bare ikke det genere dem når de står i haven og gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stil en optager ud og optag i 24 timer.

Derefter kontakter du naboen og konfrontere vedkommende med hundenes gøen, fortæller vedkommende om optagelsen og hvis vedkommende ikke gør noget derefter (giv det en uges tid) - så gå til politiet og boligforeningen/udlejer.

Det var sådan jeg fik overboen smidt ud; de boede på 50 kvm. Med 2 siberian huskys, der IKKE kunne finde ud af at være alene hjemme. De hylede og hylede og skrattede i gulvene, kradsede på døren og var til stor gene for naboer.. De havde sågar "hjernevasket" naboens gravhund, så den stod og hylede og gøede dagen lang - også efter de var flyttet...

Det er bare ikke holdbart og det er synd for hundene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men din metode med godbiddernr er nok mere konstruktiv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er sådan nogle naboer med en hund der gør :blush Men der gør vores nabos hund nu også - og genboens. :p

Vil bare indskyde, at jeg ville blive noget ked af at blive konfronteret med lydoptagelser og alt muligt. Ville sgu nok føle mig noget truet. Vi holder jo af vores hunde, og en trussel om politianmeldelse ville sgu nok ikke gøre mig super samarbejdsvillig.

Hvis vores naboer er generet af Karla, så håber jeg de kommer og snakker med os om det, og vi så stille og roligt kan tage den derfra.

Jeg ved at hunde kan vænnes af med at gø, men det er et fanden til arbejde, og det er også derfor jeg ikke selv gør noget ved vores egen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg boede i andelsforening var det lovligt at holde (1) hund. Den måtte ikke opholde sig på fællesområderne - altså gården, og den måtte ikke være til gene ved f.eks. gøen som du beskriver der. 

Jeg synes, du skal lade være med at kaste godbider ned til dem (de kan være allergiske over for et eller andet e.l.) Jeg synes, du skal gå til din nabo og stille og roligt bede om, at hundene ikke får lov til at stå ude og gø på den måde. Sker der ingenting, gør du det igen - stille og roligt. Sker der stadig ikke noget går du til boligforeningen, og så måske til sidst til politiet, hvis der er basis for det...

Det tror jeg, er den bedste metode :) Og ps. Jeg føler virkelig med dig - elsker hunde, men hold nu op det der er til at blive sindssyg af!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skriver du godt nok at ændre har klaget til dem, men jeg ville altså aldrig gå til boligforening uden selv at have talt med naboen.

Har selv prøvet at blive meldt for noget naboen aldrig havde nævnt var et problem og det er altså mega ubehageligt at få leveret en officiel klage uden at nogen har nævnt at der er et problem først og du ved jo i princippet ikke hvad naboerne har sagt/ikke sagt.

Synes din idé med godbidder er et godt forsøg på et løsningsforslag men jeg ville snakke med naboen først og foreslå dem at gøre det selv. Man kan jo få så mange forskellige aktivitetsbolde osv som måske var en mulighed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er sådan nogle naboer med en hund der gør :blush Men der gør vores nabos hund nu også - og genboens. :p

Vil bare indskyde, at jeg ville blive noget ked af at blive konfronteret med lydoptagelser og alt muligt. Ville sgu nok føle mig noget truet. Vi holder jo af vores hunde, og en trussel om politianmeldelse ville sgu nok ikke gøre mig super samarbejdsvillig.

Hvis vores naboer er generet af Karla, så håber jeg de kommer og snakker med os om det, og vi så stille og roligt kan tage den derfra.

Jeg ved at hunde kan vænnes af med at gø, men det er et fanden til arbejde, og det er også derfor jeg ikke selv gør noget ved vores egen..

Jeg ville egentlig være enig (jeg eeeeeeeeeeeelsker min hund - men er nu i øvrigt over den som en høg, hvis den gør) - men jeg forstod på indlægget, at de her hundeejere allerede har fået flere pæne henvendelser, og så begynder det jo at knibe lidt med udvejene...

Jeg ville dog klart forsøge med selv at kontakte dem pænt først. Hvis det ikke virker, så en klage til udlejer - og først hvis det er resultatløst, ville jeg begynde at overveje lydoptagelser o.l.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville egentlig være enig (jeg eeeeeeeeeeeelsker min hund - men er nu i øvrigt over den som en høg, hvis den gør) - men jeg forstod på indlægget, at de her hundeejere allerede har fået flere pæne henvendelser, og så begynder det jo at knibe lidt med udvejene...

Jeg ville dog klart forsøge med selv at kontakte dem pænt først. Hvis det ikke virker, så en klage til udlejer - og først hvis det er resultatløst, ville jeg begynde at overveje lydoptagelser o.l.

Jeg synes bare ikke, at man kan bruges andres klager til noget. Men aner ikke hvad der reelt er blevet sagt og gjort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mødte kvinden i dag, eller ja.. Jeg kom gående med en masse indkøbsposer og hu. Stod med begge hunde, og snakkede med en anden..

De løber i flexline og de gør og hopper rundt. Da de får øje på mig går de helt amok, og løber helt hen til mig og springer op og gør og kradser..

Kvinden kigger kort på hundene og gør INTET. Hun trækker dem ikke engang til sig...

Jeg har dog besluttet at skrive et brev og lave det små anonymt - og så vil jeg efter de har fået brevet, vente et par uger også kontakte bestyrelsen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare ikke, at man kan bruges andres klager til noget. Men aner ikke hvad der reelt er blevet sagt og gjort.

Deraf mit forslag om selv at tage kontakt først:-) Jeg mente bare, at jeg med den anden oplysning bedre kunne forstå, at man overhovedet tænkte videre ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad betyder "små anonymt"...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som I at jeg skriver mit navn, men ikke min adresse. Så kan de udfra navnet hvis de føler for det, selv undersøge og finde min adresse.. Jeg føler bare ikke jeg behøver skrive adressen, så de kan gå og skæve herop - for det ville de nok gøre ;) så tænker jeg de skal høre noget aktivt..

På den anden side, kunne det jo også være man bare skulle tage en dialog med dem.. Arg, jeg ved ikke! Bliver helt i tvivl!!! Måske kunne man gribe det an på en eller anden måde, så det ikke virker som et angreb...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træls opdatering i sagen i dag.

Vores hund bed den lille af deres.

Vi kom gående forbi deres have, hundene gør som de plejer.. Da vores snuser til deres låge, dasker den ene ham i hovedet og han får fat i poten..

Hvad jeg kunne se, var der hul i trædepuden, men nu må vi se... Men det ser jo ud til det er vores hund der betaler prisen her :(

(OBS) har talt med en hundeadfærdsterapeut, som forsikre mig at vores hund "blot" er stresset, og reagerer sådan pga de hunde har stresset ham igennem længere tid. Derfor mener hun ikke han er farlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har set og læst opslaget på fb.

Men vil bare sige: Det er også en ganske normal reaktion for 2 hunde der ikke er i en balanceret og fair situation.

Jeres hund var i snor og kunne ikke se den anden hund og den anden hund var på egen matrikel, uden snor og uden at kunne se "sin modstander" ordentligt.

Det er et unaturligt møde, som ofte ender uheldigt.

Plus, som du beskriver, har naboens hunde gejlet jeres op over en længere periode.

Jeg håber at de på facebook har kunne hjælpe dig lidt.

:kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træls opdatering i sagen i dag.

Vores hund bed den lille af deres.

Vi kom gående forbi deres have, hundene gør som de plejer.. Da vores snuser til deres låge, dasker den ene ham i hovedet og han får fat i poten..

Hvad jeg kunne se, var der hul i trædepuden, men nu må vi se... Men det ser jo ud til det er vores hund der betaler prisen her :(

(OBS) har talt med en hundeadfærdsterapeut, som forsikre mig at vores hund "blot" er stresset, og reagerer sådan pga de hunde har stresset ham igennem længere tid. Derfor mener hun ikke han er farlig.

Puh, det var da næsten det værste der kunne ske :O

Mener at have læst et sted at jeres hund er en listehund/ligner en listehund og er født efter forbudet? har naboen snakket om at h*n vil melde det til politiet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den ligner en listehund, men det er en blanding af boxer, beagle og dansk/svensk gårdhund..

Jeg har ikke talt yderligere med hende, ventede 25 min på p-pladsen på hende, da de jo skulle til dyrlæge men de kom ikke ud og vi var på vej i byen..

Jeg køber et pivedyr til hunden, og går derned i morgen og spørger til hunden og situationen.. Håber den lille hund er okay!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den ligner en listehund, men det er en blanding af boxer, beagle og dansk/svensk gårdhund..

Jeg har ikke talt yderligere med hende, ventede 25 min på p-pladsen på hende, da de jo skulle til dyrlæge men de kom ikke ud og vi var på vej i byen..

Jeg køber et pivedyr til hunden, og går derned i morgen og spørger til hunden og situationen.. Håber den lille hund er okay!

Hehe, det er da også noget af en blanding :D

Men hvis bare den ligner, og man ikke kan bevise afstamningen, sååååå :( Krydser fingre for at naboen holder politiet udenfor og at den lille hund er okay :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har meldt det til politiet - men sagt at hun ikke mente den skulle aflives.

Hun var faktisk rigtig flink!

 

Har talt med politiet, og de sagde at det jo reelt var et skambid, men at loven faktisk var ændret, så man nu gik ind og kiggede på årsagen til hvorfor hunden bed - og det kunne så blive redningen her :)

 

I morgen skal jeg ringe og tale med den betjent der har sagen..

 

 

Kan i øvrigt fortælle at den lille hund fik amputeret den ene tå.. Det koster 8564kr i weekenden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik både i går og i dag talt med politiet.

Kim Betjent har været så flink og venlig!

Umiddelbart sagde han i dag, at når han har talt med anmelder om det hele, så lukker han sagen - så længe vi betalte dyrlægeregningen!

Dvs at medmindre anmelderen laver noget stort ud af det, overlever vores vapse!!!!! Er totalt høj, og utrolig glad! Håber anmelderen er okay med det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER