Guest Felixmor

Jordemoder

29 indlæg i dette emne

Så har jeg været til jordemoder første gang og det var stille og roligt. Rendte ind i endnu en studerende men hun var meget sød og meget gravid, så hende ser jeg vist ikke igen. Min egen jordemoder var der selvfølgelig også.

Jeg fortalte at jeg ikke vil amme. Det havde jeg forventet lidt, at de ville diskutere men nej jeg fik bare at vide at jeg skulle huske at hente ammestop piller på apoteket inden fødsel og så var den skid slået. Dejligt :) blodtrykket var fint og urinen blev ikke tjekket. Men er jo i behandling for blærebetændelse.

Jeg vil blive ringet op af en diætist, der skal hjælpe mig med nemt sund mad pga min kvalme og det er jeg spændt på. Vi aftalte at min kommende sundhedsplejerske skal tage kontakt til mig inden fødsel, pga fødselsdepression med Felix, så hun kan holde øje med mig.

Jeg sagde nej til gruppekonsultation. Prøvede det sidst og synes det var træls.

Så alt i alt et fint møde med jordemoder i Horsens. Skal afsted igen i uge 28, så det er der lang tid til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har jeg været til jordemoder første gang og det var stille og roligt. Rendte ind i endnu en studerende men hun var meget sød og meget gravid, så hende ser jeg vist ikke igen. Min egen jordemoder var der selvfølgelig også.

Jeg fortalte at jeg ikke vil amme. Det havde jeg forventet lidt, at de ville diskutere men nej jeg fik bare at vide at jeg skulle huske at hente ammestop piller på apoteket inden fødsel og så var den skid slået. Dejligt :) blodtrykket var fint og urinen blev ikke tjekket. Men er jo i behandling for blærebetændelse.

Jeg vil blive ringet op af en diætist, der skal hjælpe mig med nemt sund mad pga min kvalme og det er jeg spændt på. Vi aftalte at min kommende sundhedsplejerske skal tage kontakt til mig inden fødsel, pga fødselsdepression med Felix, så hun kan holde øje med mig.

Jeg sagde nej til gruppekonsultation. Prøvede det sidst og synes det var træls.

Så alt i alt et fint møde med jordemoder i Horsens. Skal afsted igen i uge 28, så det er der lang tid til :)

Dejligt at det gik fint. Jeg skal selv afsted på fredag og kan ikke amme, så efter to meget mislykkedede ammeperioder, har jeg også besluttet, at jeg end ikke vil forsøge denne gang. Det er ikke det værd for mig og min familie. Så jeg er også meget spændt på, hvordan JM tager det. Forhåbentlig på samme måde som din:-) Jeg troede at du fik pillerne på hospitalet ifm fødslen? Skal du så have recept fra din egen læge og så købe pillerne og så tage dem lige efter fødslen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er åbenbart forskelligt fra sygehus til sygehus men det er luge meget for mig. Jeg skal nok selv købe dem hvis det er det.

Ja jeg skal have en recept til 3. graviditets undersøgelse ved egen læge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vildt at I allerede har været til/skal til jordmor lige om lidt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ska afsted om en uge - sku ha været afsted i morgen, men det passede ikk med arbejdet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o jeg skal først afsted den 8. Maj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er dybt uretfærdigt at vi allerede begynder med jordemoder når alle ikke har været til nf endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal først d. 30. maj !!! :o Der er jeg så også 18+6 så jeg synes måske det er liiige sent nok.. Men ud fra hvad du, Britta, fortæller, så er det måske heller ikke særlig nødvendigt at komme til før.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også først den 23. :S.. Der er laaaang tid til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal den 2. maj... men kan godt se at det ikke er noget i forhold til 30 maj.... Synes bare det er lang tid.

 

 

Jeg skal også først den 23. :S.. Der er laaaang tid til!

 Har du så ikke været til MD inden første jordmor-besøg? - med mindre du mener april :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal den 2. maj... men kan godt se at det ikke er noget i forhold til 30 maj.... Synes bare det er lang tid.

 

 

 Har du så ikke været til MD inden første jordmor-besøg? - med mindre du mener april :P

Jeg mener april ;)... Der er stadig lang tid til, jeg er et utålmodigt menneske :P.. Men ok skal nok stoppe med at pjevse, når i nu er et par stykker der først skal efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle have været på mandag på Riget, men fordi jeg valgte at rykke til Frederiksberg Hospital skal jeg først den 5. maj ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæd jer kun over at det første JM-besøg ligger senere, så er der større chance for at man kan høre hjertelyd, hvis JM lytter efter det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg til jordemoder og det gik så godt. Hun var rigtig sød og forstod mit ønske om ikke at amme denne gang efter to rimelig kaotiske ammeforløb. Derudover vil hun gøre hvad hun kan for at få gang i fødslen, så jeg ikke går for meget over terminen. Det ville være så skønt at føde før terminsdatoen til en afveksling:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæd jer kun over at det første JM-besøg ligger senere, så er der større chance for at man kan høre hjertelyd, hvis JM lytter efter det :)

Er det ikke normalt at høre det ved NF da? Det gjorde vi i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke normalt at høre det ved NF da? Det gjorde vi i hvert fald :)

Nej det er ikk normalt alle steder. Vi hørte ikke hjertelyd ved nf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er ikk normalt alle steder. Vi hørte ikke hjertelyd ved nf.

Gud, nå, jamen det troede jeg det var :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud, nå, jamen det troede jeg det var :oops

:) hvordan sku du også ku vide det? Man kan ikk vide alt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke normalt at høre det ved NF da? Det gjorde vi i hvert fald :)

Vi hørte den fantastiske lyd til nr med 160 slag i minuttet :loveshower

Men tror det er forskelligt fra sted til sted .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg til jordemoder og det gik så godt. Hun var rigtig sød og forstod mit ønske om ikke at amme denne gang efter to rimelig kaotiske ammeforløb. Derudover vil hun gøre hvad hun kan for at få gang i fødslen, så jeg ikke går for meget over terminen. Det ville være så skønt at føde før terminsdatoen til en afveksling:-)

Dejligt med et godt besøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke normalt at høre det ved NF da? Det gjorde vi i hvert fald :)

Det gjorde vi godt nok, men JM's doptone er nok ikke lige så god til at opfange hjertelyden som scanneren de bruger ved ultralyd. Har i hvert fald hørt om flere, hvor JM ikke har kunnet finde hjertelyd ved uge 15 og 16, fordi det var for tidligt og af samme grund er der mange JM der ikke lytter efter hjertelyd ved første JM-besøg, da det bekymrer den gravide unødigt, hvis man ikke kan finde/høre hjertet, fordi det er for tidligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hørte den fantastiske lyd til nr med 160 slag i minuttet :loveshower

Men tror det er forskelligt fra sted til sted .

Christian og jeg blev helt kuldrede da vi hørte den lille fiskekutter ( sådan lød det i hvert fald) og det var da den mest fantastiske ting at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var til jordmor i går, og kan ikke lade være med at sidde tilbage med en lidt blandet følelse. Det var en studerende med stort s der førte ordet, men følte bare at hun gik slavisk igennem de ting hun skulle sige og samtidig forsøgte hun at lyde erfaren, men jeg følte bare at hun kun havde læst i bøger. Suk. Håber det kun er jordmoren der er der næste gang, så jeg kan finde ud af hvad hun er for en, for lige nu er jeg godt nok ikke tryk ved det. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var til jordmor i går, og kan ikke lade være med at sidde tilbage med en lidt blandet følelse. Det var en studerende med håber s der førte ordet, men følte bare at hun gik slavisk igennem de ting hun skulle sige og samtidig forsøgte hun at lyde erfaren, men jeg følte bare at hun kun havde læst i bøger. Suk. Håber det kun er jordmoren der er der næste gang, så jeg kan finde ud af hvad hun er for en, for lige nu er jeg godt nok ikke tryk ved det. :(

Jeg har ellers gode erfaringer med JM-studerende fra jeg ventede mig første gang. Det var faktisk en studerende der tog imod Maja, da hun blev født :) men øv at du er utryg ved det håber da at du bliver mere tryg gennem graviditeten, for det bliver sandsynligvis ikke sidste gang, at du møder en JM-studerende gennem din graviditet og fødsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har som sådan heller ikke noget imod studerende, vi skal jo alle sammen lære. Men ja, lige hende her kunne jeg bare ikke med. Det er rigtig surt. Havde håbet på jeg bare ville føle mig tryg ved de mennesker. Nu skal jeg først af sted igen i uge 28, men øv altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER