Guest Felixmor

Jordemoder

29 indlæg i dette emne

jeg var til jordmor i går, og kan ikke lade være med at sidde tilbage med en lidt blandet følelse. Det var en studerende med stort s der førte ordet, men følte bare at hun gik slavisk igennem de ting hun skulle sige og samtidig forsøgte hun at lyde erfaren, men jeg følte bare at hun kun havde læst i bøger. Suk. Håber det kun er jordmoren der er der næste gang, så jeg kan finde ud af hvad hun er for en, for lige nu er jeg godt nok ikke tryk ved det. :(

Jeg håber ikke, jeg render ind i studerende i mit forløb.

Jeg har forståelse for, at de skal lære, men jeg har brug for at være i hænderne på nogen med erfaringer fra virkeligheden og ikke bare fra skolebænken, så det bliver ikke i mit forløb, de lærer noget.

Og jeg håber at kunne slippe for dem til fødslen, for det er grænseoverskridende nok at ligge der med spredte ben.

Så kan jeg ikke overskue, hvis det skal vrimle med folk der skal kigge.

Det må jeg vist lige huske at sige til mine jordemødre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg håber ikke, jeg render ind i studerende i mit forløb.

Jeg har forståelse for, at de skal lære, men jeg har brug for at være i hænderne på nogen med erfaringer fra virkeligheden og ikke bare fra skolebænken, så det bliver ikke i mit forløb, de lærer noget.

Og jeg håber at kunne slippe for dem til fødslen, for det er grænseoverskridende nok at ligge der med spredte ben.

Så kan jeg ikke overskue, hvis det skal vrimle med folk der skal kigge.

Det må jeg vist lige huske at sige til mine jordemødre.

Der vil jo altid være en erfaren jordemoder ved den studerendes side og det er hende der bærer ansvaret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der vil jo altid være en erfaren jordemoder ved den studerendes side og det er hende der bærer ansvaret

Det ved jeg også godt, men når man er usikker og frygter fødslen, så skal jeg ikke have at gøre med en studerende, så håber bare jeg kan slippe.

Lige i den situation er mine ønsker vigtigere.

Respekt til dem der har overskuddet til at have studerende med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til min jordemoder besøg var det en studerende mens jordemoderen lyttede. Synes hun var meget grundigt med at huske det hele og spørge jordemoderen ved tvivl.

Under min første fødsel havde jeg en ny opstartet fødselslæge studerende. Det var en rigtig god oplevelse og synes det var meget luksus at have 2 tilknyttet under hele forløbet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER