tusnelda

IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier;-)

3,874 indlæg i dette emne

8 æg - det er da god status... Spændene hvad scanningen viser torsdag... Lørdag er jo snart - håber alt går efter planen! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Var til anden scanning i dag.

Umiddelbart 8 æg på vej.

Tredje scanning torsdag. Hvis alt går efter planen, skal æggene tages på lørdag. Så må vi tage stilling til, om vi går videre med blasto dyrkning.

8 æg hvor blæret, hvilken mediicn får du ?  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undrer mig lidt over hvorfor jeg skal have lang behandling når min mens er regelmæssig og ingen andre udfordringer.. jeg prøvede en halv kort behandling men  jeg reagerede ikke meget på den og lavede kun 1 æg og derfor blev det afsluttet før tid..den medicin jeg fik var 1 injektion med noget forsøgs medicin og menopur nåede jeg ikke at bruge.. jeg kan kun huske at lægens begrundelse er min alder og det er sikrer at få flere æg..hvilket jo ikke er lykkes hos mig. Jeg undrer mig bare fordi i andre skal have kort behandling og laver ligeså mange om end flere æg end mig.. undrer mig bare.. Sparks har du et kvik svar  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 æg hvor blæret, hvilken mediicn får du ?  :loveshower

Jeg er på samme dosis som sidst. Altså en smule heavy. 300 ml gonal-f og tager samtidig prednisolon (da det modvirker min astmamedicin). Men skal nødig jinxe det ved at lave noget om haha! Sidst blev det jo til hele 12 fine æg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 æg - det er da god status... Spændene hvad scanningen viser torsdag... Lørdag er jo snart - håber alt går efter planen! :yay

Tak for det  :loveshower

Ja, vi håber også meget at det går efter planen. Så er jeg fri for at tage en sygedag grundet ægudtagningen. Den gør altså temmelig avs!

Men vi er meget spændte på, om blasto dyrkningen bliver aktuel. Vores klinik taler om, at de mindst skal bruge 8 æg. Så nu må vi se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, hvor spændende!! 8 æg er da super flot!!! :) :)

Ja, vi er også temmelig glade. Det er jo aldrig til at vide, hvordan kroppen reagere fra gang til gang.

Men også spændende med jer!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til anden scanning i dag.

Umiddelbart 8 æg på vej.

Tredje scanning torsdag. Hvis alt går efter planen, skal æggene tages på lørdag. Så må vi tage stilling til, om vi går videre med blasto dyrkning.

 Jammen altså ender jo med I alle sammen bliver gravide i december :loveshower  God nyheder fra dig også!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg lige høre jer... Er det træls jeg stadig hepper med herinde og putter min graviditet In your face om man kan sige det.

I må i øvrigt undskyld jeg ikke har spurgt før!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg lige høre jer... Er det træls jeg stadig hepper med herinde og putter min graviditet In your face om man kan sige det.

I må i øvrigt undskyld jeg ikke har spurgt før!!

På ingen måde!! Du skal bare flashe alt det du vil  :D  Det er en dejlig reminder, at det faktisk kan lade sig gøre!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På ingen måde!! Du skal bare flashe alt det du vil  :D  Det er en dejlig reminder, at det faktisk kan lade sig gøre!!

Det er jeg glad for du syntes, hører lige hvad de andre siger også.

Og ja, det kan det sq - men hvorfor søren skal det tage SÅ længe :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på samme dosis som sidst. Altså en smule heavy. 300 ml gonal-f og tager samtidig prednisolon (da det modvirker min astmamedicin). Men skal nødig jinxe det ved at lave noget om haha! Sidst blev det jo til hele 12 fine æg.

du laver rigtig mange fine æg.. jeg får også gonal-f 300 ml men skal nu på menopur tror jeg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg lige høre jer... Er det træls jeg stadig hepper med herinde og putter min graviditet In your face om man kan sige det.

I må i øvrigt undskyld jeg ikke har spurgt før!!

Du skal flashe helt vildt for det smitter..har jeg hørt..  :loveshower  :kiss .. min kollega er 11 uger henne og jeg nyder at følge hende og hun har lovet at det smitter helt vildt  :D  :D  :D

Kære Janne det giver altid håb når det sker for en af os der kæmper  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På ingen måde!! Du skal bare flashe alt det du vil  :D  Det er en dejlig reminder, at det faktisk kan lade sig gøre!!

SÅÅÅ enig :D :D og fedt at du ikke bare har forladt os helt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undrer mig lidt over hvorfor jeg skal have lang behandling når min mens er regelmæssig og ingen andre udfordringer.. jeg prøvede en halv kort behandling men  jeg reagerede ikke meget på den og lavede kun 1 æg og derfor blev det afsluttet før tid..den medicin jeg fik var 1 injektion med noget forsøgs medicin og menopur nåede jeg ikke at bruge.. jeg kan kun huske at lægens begrundelse er min alder og det er sikrer at få flere æg..hvilket jo ikke er lykkes hos mig. Jeg undrer mig bare fordi i andre skal have kort behandling og laver ligeså mange om end flere æg end mig.. undrer mig bare.. Sparks har du et kvik svar  :D

Har desværre intet kvikt svar, men tak for tilliden :D Her er dog lidt tanker.... Så vidt jeg kan forstå, så var lang protokol standard protokol indtil for et par år siden, hvor standard så blev ændret til kort protokol. Jeg ved faktisk ikke, hvorfor ændringen skete. Mit indtryk er, at det nok lidt er tradition det enkelte behandlingsted, der styrer, hvorvidt man får kort eller lang protokol. Derudover har jeg forstået, at cyklus er en del nemmere at styre, når det er lang protokol. Da du ikke havde succes med kort protokol (selv om det var forsøgsmedicin og ikke normal behandling), så tror jeg, at det er forklaringen på, at de prøver 'noget andet' nemlig den lange protokol. Og når cyklus er nemmere at styre, så kan de være, at de tænker, at det også er nemmere at styre ægudviklingen. Men helt ærligt, så ved jeg det ikke. Jeg tænker, at du skal prøve at spørge dem, så kan de måske hjælpe med en forklaring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HOLD DA OP hvor onsdag bare bliver DAGEN.. jeg hepper og krydser alt hvad jeg kan sparks og Lykke  :kiss  :loveshower  :loveshower  :balloons

Tak skal du have :)

Er også sikker på, at onsdag bare bliver DAGEN, er virkelig spændt. Og så må jeg teste d. 25. December :) ihh kan slet ikke vente

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til anden scanning i dag.

Umiddelbart 8 æg på vej.

Tredje scanning torsdag. Hvis alt går efter planen, skal æggene tages på lørdag. Så må vi tage stilling til, om vi går videre med blasto dyrkning.

Ihh hvor er det altså bare spændende, og dejligt med så mange, det kan kun ende med noget godt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undrer mig lidt over hvorfor jeg skal have lang behandling når min mens er regelmæssig og ingen andre udfordringer.. jeg prøvede en halv kort behandling men  jeg reagerede ikke meget på den og lavede kun 1 æg og derfor blev det afsluttet før tid..den medicin jeg fik var 1 injektion med noget forsøgs medicin og menopur nåede jeg ikke at bruge.. jeg kan kun huske at lægens begrundelse er min alder og det er sikrer at få flere æg..hvilket jo ikke er lykkes hos mig. Jeg undrer mig bare fordi i andre skal have kort behandling og laver ligeså mange om end flere æg end mig.. undrer mig bare.. Sparks har du et kvik svar  :D

Jeg så fortælle dig, at jeg også har en normal cyklus og altid mens efter 29-31 dage.

Jeg startede også med en kort behandling, men lavede kun 3 æg på den, og kun 1 blev befrugtet. Det var kort behandling ivf.

Vores 2. forsøg var en lang behandling, da jeg ikke havde lavet mange æg på kort behandling. De tilbød så ICSI, for at få et større antal befrugtede æg. Det endte så med 4 æg ud, hvor to så blev befrugtet.

Vores 3. Forsøg var også lang behandling, bare flere enheder, for at kunne få flere store æg. Det blev til 6 æg hvor 4 blev befrugtet, og hvor 1 så gik til, så altså 3 æg i fryseren, som så skal tages op og bruges på onsdag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg lige høre jer... Er det træls jeg stadig hepper med herinde og putter min graviditet In your face om man kan sige det.

I må i øvrigt undskyld jeg ikke har spurgt før!!

På ingen måde. Hep du bare løs, og fortæl du bare en masse om din lille spire inde i maven. Du kender jo selv til, at man skal kæmpe lidt for at få bebs, så du kan jo stadig snakke med om vores oplevelser og frustationer.

Så håber jeg snart at resten af os, kan snakke med om opkast over det hele i tide og utide :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så fortælle dig, at jeg også har en normal cyklus og altid mens efter 29-31 dage.

Jeg startede også med en kort behandling, men lavede kun 3 æg på den, og kun 1 blev befrugtet. Det var kort behandling ivf.

Vores 2. forsøg var en lang behandling, da jeg ikke havde lavet mange æg på kort behandling. De tilbød så ICSI, for at få et større antal befrugtede æg. Det endte så med 4 æg ud, hvor to så blev befrugtet.

Vores 3. Forsøg var også lang behandling, bare flere enheder, for at kunne få flere store æg. Det blev til 6 æg hvor 4 blev befrugtet, og hvor 1 så gik til, så altså 3 æg i fryseren, som så skal tages op og bruges på onsdag :D

tak for svar Lykke, jamen det er jo nogenlunde det samme som mig.. og du er endda så meget yngre så det er ikke det der behøver at være grunden til lang behandling.. uuhhh på onsdag på onsdag hvor er det bare spændende. :loveshower alle 3 æg op? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har desværre intet kvikt svar, men tak for tilliden :D Her er dog lidt tanker.... Så vidt jeg kan forstå, så var lang protokol standard protokol indtil for et par år siden, hvor standard så blev ændret til kort protokol. Jeg ved faktisk ikke, hvorfor ændringen skete. Mit indtryk er, at det nok lidt er tradition det enkelte behandlingsted, der styrer, hvorvidt man får kort eller lang protokol. Derudover har jeg forstået, at cyklus er en del nemmere at styre, når det er lang protokol. Da du ikke havde succes med kort protokol (selv om det var forsøgsmedicin og ikke normal behandling), så tror jeg, at det er forklaringen på, at de prøver 'noget andet' nemlig den lange protokol. Og når cyklus er nemmere at styre, så kan de være, at de tænker, at det også er nemmere at styre ægudviklingen. Men helt ærligt, så ved jeg det ikke. Jeg tænker, at du skal prøve at spørge dem, så kan de måske hjælpe med en forklaring.

ja altså jeg har spurgt og får bare det svar at det er sikrest..jeg undrede mig også fordi du skal i kort som begynder behandling og jeg troede at hillerød og riget var under en paraply ..jeg undrer mig fordi det er det eneste jeg kan i øjeblikket hahaha 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg lige høre jer... Er det træls jeg stadig hepper med herinde og putter min graviditet In your face om man kan sige det.

I må i øvrigt undskyld jeg ikke har spurgt før!!

Du er mere end velkommen! I hele dette ræs er det rart med en reminder om, at det kan lykkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du laver rigtig mange fine æg.. jeg får også gonal-f 300 ml men skal nu på menopur tror jeg..

Det gælder jo om at finde det drug der virker, og samtidig finde den behandlingsform der gør udslaget. De har nok tænkt at den korte behandling ikke reagere som de havde håbet, og derfor bedre kan styre processen ved en lang behandling. Men ja, som Sparks siger....spørg dem ad. De må kunne komme med en god forklaring.

Men som jeg sagde til min veninde (der er i gang igen for barn nummer 2) eet æg er jo alt der skal til ;)

 

Men det er jo alt sammen super fint at man laver mange æg. Men hvis de ikke kan sætte sig fast...tja, så er man jo ikke kommet så meget længere!!

 

red: Havde så ikke lige læst din seneste post  :unsure  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det egentlig med spiren Janne? Kan du mærke at der er noget på vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅÅÅ enig :D :D og fedt at du ikke bare har forladt os helt.

Tak Spark og Silke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det egentlig med spiren Janne? Kan du mærke at der er noget på vej :)

Tja kan ikke mærke baby endnu. Men skal til jordemoder mandag så håber jeg sørme den lever. Men kaster stadig on off op mest efter aftensmaden så tror alt er godt. Havde jo lige en god uge hvor der intet var så der gik jeg helt i panik. Men så er det godt at kunne køre til drop in scanning i KBH Min mave er også blevet ret vild allerede og tror ikke det hele er juleguf. Skal på halvtid på arbejdet da det er meget for stressende og det er ikke sundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER