tusnelda

IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier;-)

3,874 indlæg i dette emne

Nej ikke endnu, syntes ikke der sker så meget - men måske jeg bare skulle komme igang. Kaster ikke engang op sjove steder mere, går bare og venter på at mærke liv. Ja og få svar på NF, fordi min læge havde glemt at sende blodprøverne ind :klap  Men som scannningsdamen sagde, den har en næse - det er gode tegn. Var derinde i 40 min da baby lavede ormen og bølge, og ikke ville ligge stille.

hahaha ormen og bølgen  :D  :D  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selv om I er "gamle" har I så ikke tid til runde 8 og så næste mdr. doner, hvis det er? Så kan I sige, vi gav den galt hvad den kunne trække, med helt ro i maven - og nu gør vi så noget andet.

Men ja - det er sq lidt af en udfordring at få det hele til at spille.  :kiss

det tror jeg også vi gør, vi er bare trætte og kede, efterforløbet efter endt behandling dennegang har været endnu hårdere men klart at vi vælger icsi  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det tror jeg også vi gør, vi er bare trætte og kede, efterforløbet efter endt behandling dennegang har været endnu hårdere men klart at vi vælger icsi :)

Det kan være det blir "nemmere" efterforløb denne gang, fordi I nu har en plan B aftalt og kan se frem til den. Men det er slet ikke sikkert I får brug for den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være det blir "nemmere" efterforløb denne gang, fordi I nu har en plan B aftalt og kan se frem til den. Men det er slet ikke sikkert I får brug for den.

du har helt ret Janne tak for opbakning  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har en icsi behandling tilbage men lige nu taler vi om, om vi kan holde til det eller om vi skal gå direkte til insemination med donor. vi er ved at finde en donor så vi har det klar, det er en sårbar proces men måske "nemmere"  at komme til vores mål at få en baby. min mand har jo 2 teenager i forvejen så han har lavet børn og jeg har jo min datter men fik aldrig chancen for flere børn da min 1. mand døde.. desuden har vi lidt alderen som fjende så det er nu vi skal forsøge.

Puh ha, forstår godt det tager hårdt på jer.

Du har da også været en del igennem så :(

Håber for jer, at I har lysten og overskuddet til at bruge jeres sidste ICSI behandling, så I ligesom har gjort ALT hvad I kan, inden I går videre til donor. Håber og krydser fingrer for jer, at det snart sker for jer <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

CD3. Så har jeg været til den første scanning. Lægen kunne se en masse fine små ægblærer, så jeg blev 'godkendt' til behandlingsopstart :yay Jeg starter i aften med 150 IE Puregon, det bliver spændende, hvor skør i hovedet jeg mon bliver af det :wacko :D Så skal jeg scannes igen på mandag (CD8), så de kan sikre sig at dosis er korrekt. Ih, det er fedt at være i gang :) :)

Jubiiiii hvor skønt, så er der jo ikke lang tid til ægudtagning, bliver så spændende at følge dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UPDATE: Har været til scanning i dag, og havde fine ægblærer, bl.a. en på 9 og en på 12, men skal lige over at scannes igen søndag, og der håber de så på, at den på 12 er vokset til 17, så jeg kan tage hjem og tage ÆL sprøjten, og så over 4 dage efter, og have sat 1 eller 2 guld fryseæg op :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UPDATE: Har været til scanning i dag, og havde fine ægblærer, bl.a. en på 9 og en på 12, men skal lige over at scannes igen søndag, og der håber de så på, at den på 12 er vokset til 17, så jeg kan tage hjem og tage ÆL sprøjten, og så over 4 dage efter, og have sat 1 eller 2 guld fryseæg op :D

Jeg holder heppe armene i sving så længe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UPDATE: Har været til scanning i dag, og havde fine ægblærer, bl.a. en på 9 og en på 12, men skal lige over at scannes igen søndag, og der håber de så på, at den på 12 er vokset til 17, så jeg kan tage hjem og tage ÆL sprøjten, og så over 4 dage efter, og have sat 1 eller 2 guld fryseæg op :D

Ih, hvor spændende!! :) :) Hep hep :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blevet jeg skannet i dag, desværre var de små æggeblærer ikke vokset meget, så skal scannes igen på tirsdag.... Ihhhh hvor jeg synes det trækker ud nu, kan snart ikke vente mere :D

Hvordan mon det går med alle jer andre?!?

Og glædelig 1. advent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blevet jeg skannet i dag, desværre var de små æggeblærer ikke vokset meget, så skal scannes igen på tirsdag.... Ihhhh hvor jeg synes det trækker ud nu, kan snart ikke vente mere :D

Hvordan mon det går med alle jer andre?!?

Og glædelig 1. advent :)

 

Spændende Lykke :) :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

CD 8 - STATUS: Så er jeg blevet scannet i dag. Var ret spændt på forhånd, for til forskel fra pergotime og gonal-f, hvor jeg havde mange bivirkninger i form af træthed og hovedpine, så jeg jeg stort set intet mærket til puregon. Var derfor bekymret for, om der overhovedet var sket noget.

 

Nå, resultatet var ikke så opløftende som jeg havde ønsket. Den venstre æggestok blev kaldt 'doven', og lægen kunne kun se et æg (ca 13-14 mm). På højre side var der to æg på 13-14 mm og en del mindre, som stadig har mulighed for at udvikle sig. Helt ærligt havde jeg håber på flere æg. Men det kan selvfølgelig nå at komme.

 

Jeg skal scannes igen på onsdag 3/12 (CD 10), og så kan jeg nok forvente ÆU allerede på fredag 5/12 (CD 12). Det bliver spændende!! Skal fortsætte med Puregon 150 IE, og så skal jeg starte på Orgalutran i aften også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

CD 8 - STATUS: Så er jeg blevet scannet i dag. Var ret spændt på forhånd, for til forskel fra pergotime og gonal-f, hvor jeg havde mange bivirkninger i form af træthed og hovedpine, så jeg jeg stort set intet mærket til puregon. Var derfor bekymret for, om der overhovedet var sket noget.

 

Nå, resultatet var ikke så opløftende som jeg havde ønsket. Den venstre æggestok blev kaldt 'doven', og lægen kunne kun se et æg (ca 13-14 mm). På højre side var der to æg på 13-14 mm og en del mindre, som stadig har mulighed for at udvikle sig. Helt ærligt havde jeg håber på flere æg. Men det kan selvfølgelig nå at komme.

 

Jeg skal scannes igen på onsdag 3/12 (CD 10), og så kan jeg nok forvente ÆU allerede på fredag 5/12 (CD 12). Det bliver spændende!! Skal fortsætte med Puregon 150 IE, og så skal jeg starte på Orgalutran i aften også.

hvor spændende, de kan jo nå at komme endnu de små æg  :) jeg har heller ikke lavet mange æg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

CD 9: Så blev jeg lige væltet omkuld af Orgalutran :blink :wacko For det første er nålen altså tykkere end de nåle, jeg ellers har prøvet (Ovitrelle, Gonal-f og Puregon), så det går både ondt og er grænseoverskridende at trykke den ind, da den ligesom skal 'presses' ind, hvor de andre nåle bare gled selv. For det andet, så har jeg åbentbart fået alle de bivirkninger nu, som jeg ellers troede at jeg slap for. Gigantisk oppustethed, ondt/murren i maven, træt med træt på (som om jeg er blevet slået i hovedet med en kæmpe hammer), og så fik jeg lidt små-feber i går aftes, så jeg har sovet dårligt i nat. Yikes, hvordan kommer jeg nogensinde igennem denne arbejdsdag? :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

CD 8 - STATUS: Så er jeg blevet scannet i dag. Var ret spændt på forhånd, for til forskel fra pergotime og gonal-f, hvor jeg havde mange bivirkninger i form af træthed og hovedpine, så jeg jeg stort set intet mærket til puregon. Var derfor bekymret for, om der overhovedet var sket noget.

 

Nå, resultatet var ikke så opløftende som jeg havde ønsket. Den venstre æggestok blev kaldt 'doven', og lægen kunne kun se et æg (ca 13-14 mm). På højre side var der to æg på 13-14 mm og en del mindre, som stadig har mulighed for at udvikle sig. Helt ærligt havde jeg håber på flere æg. Men det kan selvfølgelig nå at komme.

 

Jeg skal scannes igen på onsdag 3/12 (CD 10), og så kan jeg nok forvente ÆU allerede på fredag 5/12 (CD 12). Det bliver spændende!! Skal fortsætte med Puregon 150 IE, og så skal jeg starte på Orgalutran i aften også.

Op med hovedet, jeg havde heller ikke mange æggeblærer da jeg var det igennem, første gange 3 stk, hvor et så blev befrugtet. Og husk på, der skal jo bare være ét guldæg deroppe :) Krydser fingrer for dig, og håber de små når at vokse sig gode store :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

CD 9: Så blev jeg lige væltet omkuld af Orgalutran :blink :wacko For det første er nålen altså tykkere end de nåle, jeg ellers har prøvet (Ovitrelle, Gonal-f og Puregon), så det går både ondt og er grænseoverskridende at trykke den ind, da den ligesom skal 'presses' ind, hvor de andre nåle bare gled selv. For det andet, så har jeg åbentbart fået alle de bivirkninger nu, som jeg ellers troede at jeg slap for. Gigantisk oppustethed, ondt/murren i maven, træt med træt på (som om jeg er blevet slået i hovedet med en kæmpe hammer), og så fik jeg lidt små-feber i går aftes, så jeg har sovet dårligt i nat. Yikes, hvordan kommer jeg nogensinde igennem denne arbejdsdag? :o

Fy for en skefuld da... Forestiller mig bare denne kæmpe nål, som næsten er så tyk, at man slet ikke kan stikke den ind!!!! AV AV :)

Er sikker på du nok skal komme igennem dagen, tænk på det snart er tid til ægudtagning :) Du må hjem og have en lille lur på sofaen når du har fri, har jeg selv gjort meget i :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DÅRLIG NYT: Blev scannet igen i dag, og det er som om de ikke rigtig vokser mere derinde de kære små æggeblærer, mens limpinden var dog vokset lidt!!!! Frustrerende :(

Lægen spurgte om jeg ville opgive at få noget ud af dette forsøg, eller om jeg ville prøve en scanning mere på fredag.... Da jeg IKKE bare giver så let op, takkede jeg da ja til en scanning mere fredag, i håb om at der sker lidt inde i den lune hule :) Vi spilder jo ikke noget ved det, da æggene først kommer op af fryseren, når de kan se at alt indeni mig ser fint ud....

Sårhh små æggeblærer, VVVVVOOOOOKKKKKSSSSSS :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Op med hovedet, jeg havde heller ikke mange æggeblærer da jeg var det igennem, første gange 3 stk, hvor et så blev befrugtet. Og husk på, der skal jo bare være ét guldæg deroppe :) Krydser fingrer for dig, og håber de små når at vokse sig gode store :)

 

Fy for en skefuld da... Forestiller mig bare denne kæmpe nål, som næsten er så tyk, at man slet ikke kan stikke den ind!!!! AV AV :)

Er sikker på du nok skal komme igennem dagen, tænk på det snart er tid til ægudtagning :) Du må hjem og have en lille lur på sofaen når du har fri, har jeg selv gjort meget i :D

 

Taaak Lykke :) :kram2 Ja, det kræver jo bare et guldæg :) Og, haha, så tyk er den slet ikke :D Kan faktisk ikke se forskel på den og de andre nåle, men det var ikke den største fornøjelse at trykke den ind :wacko Må bare tidligt i seng, gaaaab.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DÅRLIG NYT: Blev scannet igen i dag, og det er som om de ikke rigtig vokser mere derinde de kære små æggeblærer, mens limpinden var dog vokset lidt!!!! Frustrerende :(

Lægen spurgte om jeg ville opgive at få noget ud af dette forsøg, eller om jeg ville prøve en scanning mere på fredag.... Da jeg IKKE bare giver så let op, takkede jeg da ja til en scanning mere fredag, i håb om at der sker lidt inde i den lune hule :) Vi spilder jo ikke noget ved det, da æggene først kommer op af fryseren, når de kan se at alt indeni mig ser fint ud....

Sårhh små æggeblærer, VVVVVOOOOOKKKKKSSSSSS :D

 

Ih, altså!!! Det skal bare ikke være nemt, hva'?! Egentligt også fjollet, at det er vigtigt at æggene vokser. De skal jo slet ikke bruges, når det er fryseæg.

 

Hepper på at æggene tager et kvantespring til på fredag, voks voks voks :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taaak Lykke :) :kram2 Ja, det kræver jo bare et guldæg :) Og, haha, så tyk er den slet ikke :D Kan faktisk ikke se forskel på den og de andre nåle, men det var ikke den største fornøjelse at trykke den ind :wacko Må bare tidligt i seng, gaaaab.

Haha :) Nej det er sku aldrig en fornøjelse, at skulle stikke de skide nålen ind i maveflæsket hver dag. Det er i hvert fald ikke noget, som jeg nogensinde bliver afhængig af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, altså!!! Det skal bare ikke være nemt, hva'?! Egentligt også fjollet, at det er vigtigt at æggene vokser. De skal jo slet ikke bruges, når det er fryseæg.

 

Hepper på at æggene tager et kvantespring til på fredag, voks voks voks :glad :glad

Nej det er sku ikke nemt :( Hvorfor skal man bare kæmpe for ALT? Jeg håber virkelig snart, at der bare er lidt der går vores vej, så nu har jeg lige købt en Lotto til på fredag, i håb om at det er nu det vender :D

Ja det er egentlig noget underligt noget, men det er jo for at gære klar til ÆL, og for at slimhinden har den bedste tykkelse, så vi har større chancer for, at ægget vil sætte sig fast, så nu håber vi et par dage mere, kan gøre lidt ved det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

CD 9: Så blev jeg lige væltet omkuld af Orgalutran :blink :wacko For det første er nålen altså tykkere end de nåle, jeg ellers har prøvet (Ovitrelle, Gonal-f og Puregon), så det går både ondt og er grænseoverskridende at trykke den ind, da den ligesom skal 'presses' ind, hvor de andre nåle bare gled selv. For det andet, så har jeg åbentbart fået alle de bivirkninger nu, som jeg ellers troede at jeg slap for. Gigantisk oppustethed, ondt/murren i maven, træt med træt på (som om jeg er blevet slået i hovedet med en kæmpe hammer), og så fik jeg lidt små-feber i går aftes, så jeg har sovet dårligt i nat. Yikes, hvordan kommer jeg nogensinde igennem denne arbejdsdag? :o

er det follikelmodner eller ægløsningsinjektion ? kender ikke lige navnet.. puha vi kommer ikke nemt til babydrømmen  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DÅRLIG NYT: Blev scannet igen i dag, og det er som om de ikke rigtig vokser mere derinde de kære små æggeblærer, mens limpinden var dog vokset lidt!!!! Frustrerende :(

Lægen spurgte om jeg ville opgive at få noget ud af dette forsøg, eller om jeg ville prøve en scanning mere på fredag.... Da jeg IKKE bare giver så let op, takkede jeg da ja til en scanning mere fredag, i håb om at der sker lidt inde i den lune hule :) Vi spilder jo ikke noget ved det, da æggene først kommer op af fryseren, når de kan se at alt indeni mig ser fint ud....

Sårhh små æggeblærer, VVVVVOOOOOKKKKKSSSSSS :D

ih guder hvor skal du bare have meget tålmodighed  :D det skal satme lykkes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er det follikelmodner eller ægløsningsinjektion ? kender ikke lige navnet.. puha vi kommer ikke nemt til babydrømmen  :blink

 

Orgalutran (ganirelix er det aktive middel) er ægløsningshæmmende. Jeg skal tage den på CD 8 og CD 9 (indtil videre) for at sikre, at jeg ikke får ægløsning af mig selv. Hmmm.... troede faktisk, at vi alle fik nogenlunde samme 'pakke'?! Men hvad ved jeg :D Nej, vi kommer godt nok ikke let til de drømmebabyer :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orgalutran (ganirelix er det aktive middel) er ægløsningshæmmende. Jeg skal tage den fra på CD 8 og CD 9 (indtil videre) for at sikre, at jeg ikke få ægløsning af mig selv. Hmmm.... troede faktisk, at vi alle fik nogenlunde samme 'pakke'?! Men hvad ved jeg :D Nej, vi kommer godt nok ikke let til de drømmebabyer :blink

nåårrhhh det er fordi du er i kort protokol og jeg tager jo synarella som :rolleyes jo styre cyklus..AHA der blev jeg klogere 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER