Fru_Simonsen

Sidste opdatering #62

77 indlæg i dette emne

Jeg er af den opfattelse at hvis der er kærlighed til et barn, ja så handler det i bund og grund om at prioritere de andre ting omkring sig. Økonomien er måske stram, men er sikker på at det løser sig. Der er så mange muligheder for at blive hjulpet og valg som man selv kan tage for at ændre ens situation. Handlede det om en familie der skulle splittes ad pga. et barn mere, et voldelig ægteskab mm. havde jeg været fortaler for abort. Men det lyder til at i godt kan rumme et barn og det ,,bare'' er økonomien der skal på plads. 

Mange skriver . tænk på de børn i har, men dette forstår jeg ikke ? de får jo en søster eller bror mere, jeg tvivler stærkt på at børn vil føle at de går glip af ting de ikke engang vidste de havde i vente- det er en voksen måde at tænke på. Som jeg ser det skal børn høres, ses og elskes, så de har en tryg opvækst. Men ferie, spise ude, nyt tøj mm. er jo noget vi voksne tillægger værdi. 

 

Så jeg vil sige: følg dit hjerte! Og få alt det hjælp der er muligt  :kram

Nu er jeg en af dem hvis forældre ikke havde råd til at tage på ferie da jeg var lille og jeg synes bestemt ikke det var særlig sjovt at komme tilbage fra sommerferie og være den eneste der ikke havde været nogen steder. Derfor jeg idag ønsker at give mine børn det jeg ikke fik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har skrevet et langt brev til min veninde i dag, og hun blev rigtig glad for at jeg rakte ud til hende... Hun forslog at vi ses en af dagene, så kan vi alle 4 tale om det sammen. Vi har brug for andre øjne på den her "sag"...

Det synes jeg lyder som en rigtig god idé. Jeg synes personligt at begge valg kan være gode og 100% i orden, men det er vigtigt, at du/ passer på dig/jer selv undervejs :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot, at du har rakt ud efter hjaelp! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg en af dem hvis forældre ikke havde råd til at tage på ferie da jeg var lille og jeg synes bestemt ikke det var særlig sjovt at komme tilbage fra sommerferie og være den eneste der ikke havde været nogen steder. Derfor jeg idag ønsker at give mine børn det jeg ikke fik

Men ts børn er jo små børn, og ikke i skolealderen, og der er der jo ikke noget behov endnu. Jeg kan sagtens sætte mig ind i at der er træls og svært at forstå for et barn at vedkommende ikke kan det som vennerne kan fx. at komme på ferie. Men jeg mener altså ikke at det er noget der ødelægger lykken i familien, og ser det bestemt heller ikke som et grundlag for at vælge jeg skulle vælge en abort hvis det var mig der stod i situationen. Men alle er jo forskellige, og kommer med forskellige baggrunde for deres valg, så jeg skal ikke retfærdiggøre mig på andres vegne, blot dele mine tanker. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan virkelig godt forstå det er hårdt men jeg synes også man skal tænke på økonomien, hvordan vil det se ud hvis faren/din mand pludselig mistede sit job/blev syg og skulle på akassen, hvis det allerede ser sort ud med hans indtægt på 400 tusind om året så ser det jo bestemt ikke bedre ud hvis han mistede sit job, nu kan de/i nøjes med at sælge bilen men ville de/i også skulle gå fra hus og hjem så hvis han mistede det.. Mange folk skriver man kan få det og det hjælp på kommunen men synes ikke man skal få børn på "kommunen/andres penge" hvis man allerede inden man får barnet ved ens egen økonomi ikke kan bære et barn så synes jeg helt sikkert man skal vælge fra når man stadig har muligheden..

Økonomi er ikke alt men dårlig økonomi er roden til alt ondt og sådan er det bare..

Håber du og din Mand vælger det bedste og det klogeste for jer uanset hvad valget bliver..

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er pt ret sikker i sit job. Der skal der ske noget drastisk hvis det ændre sig for han har lige fået en lønforhøjelse på knapt 15% og har fået nye opgaver, så jeg tror ikke umiddelbart han er truet af fyring de næste par år.

 

Ifht. økonomi, så har vi aldrig prioriteret udlandsrejser. Vi tager i sommerhus 1 gang om året, og ellers tager vi på udflugter til div. sommerlande, tivoli, dyreparker mv. i løbet af året. Vi tager også i vandland 2 gange om året hvor vi hygger på et feriecenter. Jeg synes umiddelbart ikke at det er for lidt ifht børnene nu. Jeg håber da at vi får råd til mere, fx en uge i lalandia når børnene bliver lidt større.

 

Min mand kom hjem fra arbejde i går og havde brugt dagen på at tænke alting igennem. Det virker som om han er lidt mere afklaret nu. Som om det har været godt for ham lige at få det lidt på afstand og "sunde sig" oven på nyheden.. Jeg var selv rigtig ked af det hele dagen i går, og kunne slet ikke få mig selv ned til den læge :( Jeg ringede derned og sagde at jeg har brug for betænkningstid. Heldigvis er han rigtig flink, og sagde at jeg bare kunne ringe hvis jeg havde brug for det.

 

Min veninde ringede også til mig i går aftes.. åh det var rart at tale med hende om det. Hun har bare en ro, som smitter af på en. Nu kommer hendes mand og hende på søndag, og så taler vi allesammen om det. Det bliver faktisk rigtig rart, selvom jeg ikke er vandt til at dele sådan noget med andre på den måde.

 

Så det er status lige nu. Vi snakker, regner på det og mærker efter.... Jeg tror det ender med at vi beholder den lille spire, og får det bedste ud af det <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtig godt, hold sammen du og din mand og gi hinanden en masse kram og hver ærlige over for hinanden så i ikke glemmer hinanden og forholdet nu også skal på prøve også ønsker jeg jer det bedste uanset hvad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bliver jeg glad for at din veninde og hendes mand kommer og stoetter jer! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om i uanset hvad får hjælp og mærker efter til at få taget den rigtige løsning for jer, hvor er det godt :) Dejligt med en veninde der vil være med til at støtte og hjælpe, det betyder da bare rigtig meget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at du rakte ud efter hjælp. Det kan være så umenneskelig hårdt at træffe valg når der er følelser på spil.

Jeg ønsker jer alt det bedste. Uanset beslutning.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her bliver sidste opdatering i denne tråd - så tak for alle jeres kommentarer :)

 

- Alting er faldet til to herhjemme. Min mand har gået og vænnet sig til tanken og har besluttet sig for at se graviditeten som noget positivt istedet for noget negativt. Han er da selvfølgelig stadig lidt ængstelig omkring fremtiden, men nu vælger at han aktivt arbejde med det vi kan for at gøre det så godt som muligt, istedet for at gå helt i sort. Det er jeg virkelig glad for! Jeg var SÅ ked af det. Jeg kunne slet ikke forstå hvordan han kunne knuseelske de andre børn vi har, og ikke have bare lidt empati og kærlighed til lillemyr i maven. Følelsesmæssigt er jeg all-in :wub Det er utroligt så hurtigt man går fra at være et rationelt tænkende menneske til en blød-som-smør-dagdrømmende-hormonella med beskyttertrang und alles...

 

men vi lader tingene ske som de sker.. og jeg er rigtig glad for den her beslutning. Det føltes SÅ forkert at vælge fra. Det kan jeg ikke.. Jeg vil ikke... Vi skal nok få det til at gå. Uanset hvad der kommer til at ske, så er en graviditet jo ikke lig med at der kommer et barn ud i den anden ende :unsure Vi må se hvad der sker..

 

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det siger meget om jer som par - I er staerke sammen og jeg oensker jer alt det bedste med jeres 3 boern og lillemyr :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt i fandt et valg der passer til jer :) STORT tillykke med graviditeten :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder med tåre i øjnene, nej faktisk triller de ned af kinderne! Er så glad for jeres beslutning trods alt!!!!! <3 held og lykke med alt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som om I har fundet hinanden og fået taget en god fælles beslutning.

Stort tillykke med graviditeten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i bare mega sødt af jer :wub

og hvor bliver jeg glad inde i når i ønsker mig tillykke med graviditeten, det betyder faktisk noget for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med den gode beslutning og graviditeten! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er jeg glad på jeres vegne :loveshower det lyder som om I har det rigtig godt nu med jeres beslutning. Stort tillykke med graviditeten! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kuller 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjertelig tillykke med graviditeten, og dejligt at det blev en fælles beslutning.

Spændende med Lillemyr ;) :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med at i beholder Bebsen.. Det skal nok gå godt, det er jeg sikker på.. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe stort tillykke med beslutningen :D hvornår har du termin så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med beslutningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det bliver omkring 14.dec.. Jeg forventer en tidlig scanning når jeg ringer til lægen, da jeg er blevet gravid på trods af spiral.. Venter til efter påske med at ringe til ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med det!! Jeg vil ski også have 4 børn... Unger er så dejlige og ligegyldigt hvor hårdt I kommer til at sidde i det - så kommer det aldrig til at overskygge glæden ved flere søskende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER