Fru_Simonsen

Sidste opdatering #62

77 indlæg i dette emne

Dette er mit første indlæg på BK. Jeg håber jeg kan beholde min anonymitet 100%, da det her virkelig er et kæmpe dilemma, som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved.

 

For 3 dage siden stod jeg med 2 positive g-teste. Jeg vidste det godt. Har en god fornemmelse for min krop..... PIS....!

Jeg tør næsten ikke at skrive "noget" om mig selv, for jeg er så bange for at blive genkendt :(

 

Men... Det er så svært. Mit moderhjerte ØNSKER det her barn. Jeg ELSKER de dejlige børn vi har i forvejen, også selvom det er rigtig hårdt og opslidende til tider med "så mange børn, og så små børn".

 

For at beholde skal vi:

- Fuldstændig omstrukturere vores økonomi. Jeg er nødt til at droppe det jeg laver nu, og gå hjemme de næste par år (økonomisk kan det ikke hænge sammen ellers)

- Sælge bilen. (Hvordan kommer vi så rundt? Økonomisk set kan det ikke lade sig gøre at have en bil, når der kun er 1 indtægt i huset)

- Vi er "pressede" nu. Uanset om der kommer et barn mere eller ej, så skal vi ændre den måde vi kører vores liv lige nu, men det er kun yderligere "belastning" af at der kommer et barn mere.

 

ALT skriger imod at vi skal have det her barn. ALT. og alligevel leder og leder mit lille hjerte efter måder at omstrukturere vores liv, så vi kan beholde det. Ændre de ting der gør at vi ikke synes vi kan få det til at hænge sammen. Negligerer hvor kæmpestor en forandring det ville blive i hele vores liv og fremtid, hvis vi vælger til. Ser med pooositive briller.. Glemmer hvor OPslidende det er med en lille baby og ingen nattesøvn, og amning. Også selvom vores yngste er under 1 år gammel lige nu.

 

Hvor er det dog bare såre let at vælge fra. Ringe ned til lægen på mandag, spise en pille, og bum, så er alting ligesom før... Ingen forandring behøver at ske...

 

Mit hjerte er i vilrede.. Jeg vil så gerne........

 

:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram 

Jeg synes, dit indlæg bærer præg af, at du ønsker barnet, nu hvor de to streger er der, selvom der er rationelle argumenter imod, at I skulle få et barn mere, og jeg tror, du vil få meget svært ved at få det fjernet. Har du snakket med din mand om det? Hvordan har han det? Jeg har ikke løsningen til jer, men jeg tror, det er vigtigt, at du ikke er alene i beslutningsprocessen... :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig med at i skal være to om at tage den store beslutning det er. Synes at kunne læse at du rigtig gerne vil beholde det men at meget siger imod at beholde.

Tror jeg personligt ville vælge det fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, om jeg kan sige noget brugbart, men et stort knus til dig, for det er godt nok ikke nogen nem situation!

For at komme med et andet input, tænker jeg på, hvor vigtigt det også må være, at have med i overvejelserne, hvordan du (og din mand) vil leve med beslutningen om abort/ikke abort resten af livet. Her og nu er også en svær beslutning at skulle tage, men i fremtiden, hvis i vælger abort, vil der være Mange ting, som minder jer om det barn i kunne have haft.. Ikke for at stille det alt for hårdt op, men synes det er et vigtigt aspekt at have med i overvejelserne.

Ville det evt, være en ide/fordel at vende det med jeres praktiserende læge? Evt. Kommunen, hvis der er nogen form for økonomisk hjælp at hente.. Andre fagpersoner?

Lidt brainstorm herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at du vil fortryde at vælge barnet fra...

Jeg er fuldstændig 100% for fri abort - men det er bestemt ikke et nemt valg. Især ikke når en lille stemme ønsker barnet.

Økonomi er økonomi... Det gør det ikke let, når den er stram. På nogen måde. Ej heller er det let med en del små børn samtidigt.

Nogle gange - når jeg skal finde ud af, om jeg prioriterer rigtigt i mit liv (f.eks hvis jeg skal vurderer om jeg overreagerer i en bekymring), så prøver jeg at forestille mig, hvordan jeg vil tænke/føler om 5 år/25 år/på din dødsseng. Der tror jeg at jeg (hvis jeg var dig) ville tænke på det barn og forestille mig, hvordan det ville have været... Jeg tror jeg mere eller mindre ville have glemt, at der var få penge i nogle år og at det var hårdt med flere blebørn samtidigt.

Hvis din mand har bare en smule af den samme stemme - så skal I nok få det til at fungere. Det kommer sikkert til at betyde I skal ændre nogle ting. Men ingen sulter i Danmark, så det skal nok gå...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at du vil fortryde at vælge barnet fra...

......

Økonomi er økonomi... Det gør det ikke let, når den er stram. På nogen måde. Ej heller er det let med en del små børn samtidigt.

Nogle gange - når jeg skal finde ud af, om jeg prioriterer rigtigt i mit liv (f.eks hvis jeg skal vurderer om jeg overreagerer i en bekymring), så prøver jeg at forestille mig, hvordan jeg vil tænke/føler om 5 år/25 år/på din dødsseng. Der tror jeg at jeg (hvis jeg var dig) ville tænke på det barn og forestille mig, hvordan det ville have været... Jeg tror jeg mere eller mindre ville have glemt, at der var få penge i nogle år og at det var hårdt med flere blebørn samtidigt.

Hvis din mand har bare en smule af den samme stemme - så skal I nok få det til at fungere. Det kommer sikkert til at betyde I skal ændre nogle ting. Men ingen sulter i Danmark, så det skal nok gå...

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først et kæmpe kram :kram2

Syntes der er blevet skrevet nogle gode ting fra de andre, så vil bare fortælle, at hvis I vælger graviditeten til og I beslutter, at du passer børnene hjemme, så er der nogle kommuner, som giver tilskud til pasning af egne børn. Din mand kan også få hele dit fradrag hvis du ingen indtægt har.. Ville bare lige nævne det, hvis I ikke vidste det og kunne læse, at du så måtte gå hjemme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes måske også man skal tænke på de børn der allerede er der.

Selv har jeg valgt et barn fra. Det var på ingen måde nemt at tage den beslutning :( men i forhold til økonomi, plads og parforhold var det det rigtige valg på det tidspunkt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner ikke, hvad du skal, men du har min dybeste medfølelse :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sådan haft lyst til at skrive hele dagen, men jeg kan ikke samle mig om det lige nu. Jeg har alt for meget støj i hovedet til at få det ned på skrift.

 

Ville bare lige sige at jeg læser alt, og gumler på alt.

Det her er så trist og hårdt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sådan haft lyst til at skrive hele dagen, men jeg kan ikke samle mig om det lige nu. Jeg har alt for meget støj i hovedet til at få det ned på skrift.

 

Ville bare lige sige at jeg læser alt, og gumler på alt.

Det her er så trist og hårdt :(

Du får lige et stort kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tænker din mand om det hele??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan jo ogsaa soege om at faa doneret det noedvendige  - der er sikkert flere herinde, de rhar en ting eller to, de gerne vil foraere jer. Hvsi det handler om bleudgifter kan I jo ogsaa bruge stofbleer - det kan goere billiigt, selvom der er en umiddelbar udgift til at starte paa - og jeg vil gerne hjaelpe med at finde den bedste bleloesning. 

 

Jeg tror ikke, man fortryder at faa et barn, men man kan godt fortryde det barn, man ikke faar...  :kram

 

Hvis du er den, jeg taenker, saa skal det nok gaa - og hvis ikke, saa skal det nok gaa alligevel  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tænkt på dig hele dagen og du får lige et kram mere :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tænkt på dig hele dagen og du får lige et kram mere :kram2

 

Ogsaa mig... det er noget rod...  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ogsaa mig... det er noget rod...  :kiss

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres input..

 

Jeg har det simpelthen så råddent med det her... Alle de ting i siger har i ret i. Når vi kigger på de børn vi har nu, så er der jo ingen tvivl om overhovedet, at de er elsket og ønsket hver og en <3

Men jeg har også RIGTIG ondt i maven over den her situation. Jeg kan ikke "overskue" det. Helt ærligt. Talt fra hjertet.

 

Økonomisk handler det ikke om "mærkevarer" eller bare at overføre mit personfradrag. Vi har det vi har, og kan ikke trylle flere penge frem - hvis der kommer et barn mere, så ryger min indtægt. Vi kan ikke have 3 småbørn i institution uden at det koster en FORMUE- selv med søskenerabatten. Bilen ryger, for uden 2 indkomster, så kan det altså ikke lade sig gøre. Det er en udgiftspost på 3000kr om måneden- og jooh, man kan da godt komme rundt inde i byen. Men forestil jer lige at have 3 børn med rundt alene i en bybus? haha. Sikke et cirkus :/

 

Jeg har så svært ved at se det for mig. Vi er trætte nu. Vi er allerede presset. Min mand er helt opgivende og synes det er noget værre rod. Det ER det også....

 

Jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre. Lige nu hælder jeg allermest til at bide tænderne sammen og så ringe til lægen og få den pille :boo og samtidig er mine følelser totalt i oprør og jeg sidder og leder efter alle "smuthuller" der findes.... Det her er bare ikke nemt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også lige give et kæmpe :kram

Jeg kender alt til de følelser du har.. Kan ikke sige andet end at i må overveje mulighederne og vælge det der er den bedste løsning for jer.

Kan man ikke evt få (mere) i boligsikring hvis i da er berettiget til det.. Evt få fulde fripladser til institutioner? I kan jo prøve at regne lidt på det og se om der virkelig ikke ER råd til en lille ny. Og så held og lykke med det hele ligemeget hvad i beslutter :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare sige, at det er ok at vælge fra pga praktik og økonomi. Det er altså ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Vil bare sige, at der er noget, der hedder "økonomisk friplads" til daginstitution - hvis I har en lille samlet indtægt, så kan I få (delvis) friplads.

Undersøg det endelig. Det kan jo være, at det godt KAN hænge sammen økonomisk.

Måske kunne det være en mulighed, at du går på deltid i nogle år eller går hjemme, mens børnene stadig kan komme i institution i nogle timer hver dag pga. at I får friplads? (jeg tænker, at det kan være svært at arbejde fuld tid med tre små børn).

 

Jeg ved heller ikke hvor I bor, men hvis det er en større by, så findes der nogle ordninger, hvor man er flere om at dele en bil eller flere biler. Det kan være en mulighed, hvis I kun har brug for en bil engang imellem.

 

Her er lidt om økonomisk friplads:

"Samlet aktuel husstandsindkomst omregnet til årsindtægt på under 158.801 kr. berettiger til 100% økonomisk friplads. Samlet aktuel husstandsindtægt omregnet til årsindtægt mellem 158.801 kr. og 493.299 kr. berettiger til delvis økonomisk friplads. Er der mere end ét barn under 18 år i hjemmet, forhøjes de nævnte indtægtsgrænser med 7.000 kr. for hvert barn ud over det første."

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, sikke en situation. Jeg vil bare sende dig et stort kram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand tjener over 400.000kr. om året, så den økonomiske friplads er ike rigtig en mulighed for os.

Men det er klart at vi skal have vendt tallene og set ordenligt på det.

 

Jeg føler mig lidt opgivende lige nu og det gør min mand også, men personligt er jeg dyb modstander af "fri abort" fordi jeg etisk føler det er helt udelukket at man på den måde skal lege gud, og går ind og vælger om barnet skal leve eller ej- barnet lever! Og vælger man abort så har man slået sit eget barn ihjel. Problemet er jo så bare hvis man føler man ikke kan give barnet det man gerne ville.. men er det ikke altid kun et spørgsmål om prioritering? Hvis man nu prioriterede anderledes, levede anderledes så ville der blive plads? Men hvad så med fremtiden? Hvad så med alle de der ting vi ville. Kan vi dem?

 

Uanset hvordan man vender og drejer det, så kan man ikke gøre et menneskeliv op i kroner og ører og praktiske hensyn.. og ligepræsis derfor er det så hårdt :( Er simpelthen så ked af det. Jeg har ikke lyst til at vælge fra, men jeg kan ikke overskue vores liv efterfølgende hvis jeg vælger til :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ikke en god laege eller en person, der staar dig og din lille familie naert og som du/I kan tale fortroligt med?  Jeg synes det er meget for dig at vaere ene med det, selvom I er to - din mand kan ogsaa have behov for at du/han/I vender det med en fortrolig person eller at I vaelger en person hver, som I hver isaer kan tale med om det.

 

Jeg har vaeret min venindes fortrolige, kan jeg afsloere. Det var en anden tid, men der er i mine oejne brug for en naervaerende person, der kan give stoette, uanset, hvad enden herpaa saa bliver. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt på det Camillat, og det kunne måske være en god ide..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt i den anden grøft...

Jeg er ikke imod abort, på ingen måde..

Men jeg kunne ikke vælge et barn fra...

Der er stor forskel på årlig rejser til Italien og kærlighed...

Jeg læser du har kærlighed til endnu et barn..

Jeg er ikke naiv, ved godt der er noget ( grimt) der hedder økonomi, men børn og økonomi er ikke en god ligning...

Der er mange praktiske ting der skal gå op når man får børn og jo flere man får jo flere praktiske ender..

Lyt til dit hjerte :-)

Kh Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER