tazdiginez

Skriger efter bad.

12 indlæg i dette emne

Logan ELSKER at komme i et bad og han ELSKER at ligge der og svømme rundt, men når han kommer op, så skriger han og det er HVER gang. Han skriger til han ikke kan mere og falder i søvn og det er uanset om badet er kort, langt eller hvordan han kommer op. Han kan ikke trøstes, jeg prøver at synge, vugge, sut, bryst og intet hjælper.

Så jeg er begyndt at komme ham i tøjet og hans sovedragt og så giver jeg ham lidt bryst, hvor han hvert 2. Minut lige får en skrigetur.

Han falder i søvn i armene på mig og jeg putter ham.

Men ihh.. Piger.. Det gør så ondt i mit hjerte, at han skriger sådan efter et bad :(

Hvad kan det være? Hvad kan jeg gøre for ham?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh det lille pus da. Er det lige meget hvornår på dagen han får bad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det lille pus da. Er det lige meget hvornår på dagen han får bad?

Jep..

Har prøvet lige efter vi er stået op, lige når han er vågnet fra lur, 30 min. Efter han har spist, inden sengetid - det er fuldstændigt lige meget :(

Og det er så synd, for han elsker at bade...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sikkert et dumt spørgsmål, men han fryser ikke når han kommer op? Det hænger ikke rigtig sammen med at han bliver ved med at skrige, men tænker at alt er et forsøg værd nu.. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis det er fordi han blir kold kan det måske hjælpe med et stort, blødt, varmet håndklæde.

 

Normalt hvis et barn er meget ked af eller bange for at skulle i bad ville jeg anbefale at lade være i et stykke tid. Han kan godt klare sig med etage vask i et stykke tid. Men det er selvfølgelig lidt synd når han nu elsker at være nede i badet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hans håndklæde og tøj varmes op på radiatoren inden badet og under badet..

Vi går først ud fra badeværelset, når han er klædt på, så temperatur forandringen ikke er så slem.

Og det er med det samme han kommer op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje var ikke så glad for bad.. vi gjorde tit det at vi brugte 2 håndklæder når vi skulle tøre hende.. først tørrede vi hende hurtigt i 1 så det meste vand var væk og så kom hun over i et nyt tørt håndklæde så hun ikke blev så let kold.. måske virker det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt huske - lige meget hvornår, hvordan hvor længe så skreg han helt vildt.. - liiige ind til min mand tændte føntørren.

Han blev tørret med kun luft og var helt optaget af det og bød det tydeligt :)

- pas på, de tisser når man slukker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også føntørre :) prøv det. Et forsøg værd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger føntørrer til bare lige at tørre Lises hår efter bad og til at tørre numsen, når hun bliver skiftet - hun ELSKER det! (og har gjort det siden hun var bitte lille).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er føntørren prøvet og det virkede heller ikke.. :(

Jeg snakkede med SP om det og det eneste råd hun kunne give var; at give ham tid. Holde ham og sørge for at han blev god igen fremfor at tørre og gøre ved.

Det må være fordi at han er enormt tryg i vandet og bliver enormt utryg når han kommer op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER