tazdiginez

Er det forkert?

9 indlæg i dette emne

J og jeg er uenige om noget til barnedåben.

Logan har alt, vi mangler intet til ham udover et fedt børneværelse.

Jeg vil så gerne at der er en ønskeseddeæ og at der på den så står "Gave kan gives i form af enten hjælp eller pengegave til fedt børneværelse"

Det mener J er griskt og at man ikke kan tillade sig.

Han mener at en ønskeseddel i det hele taget er griskt og at det sender et forkert signal - hvor jeg har sagt at så bliver vi kimet ned fra folk der spørger "hvad ønsker i jer til barnedåben".

Hvad mener i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er opdraget med, at man godt må lave en ønskeseddel, men at man ikke sender den samtidig med invitationen, netop fordi det kan virke grisk (selvom det er praktisk).

 

Kunne det ikke være en idé, at finde nogle specifikke ting, I kunne tænke jer til værelset, fx. en lampe, gardiner eller hvad det nu måtte være, som I godt kunne tænke jer? Jeg tror mange vil sætte pris på, hvis der er nogle ting, de kan gå ud og købe og ikke kun ønske om pengegaver...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes sagtens I kan lave en ønskeliste, hvor der står tilskud til børneværelse og så bare give den, når folk spørger efter den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Kunne det ikke være en idé, at finde nogle specifikke ting, I kunne tænke jer til værelset, fx. en lampe, gardiner eller hvad det nu måtte være, som I godt kunne tænke jer? Jeg tror mange vil sætte pris på, hvis der er nogle ting, de kan gå ud og købe og ikke kun ønske om pengegaver...

Synes dette er et godt forslag.

I forhold til ønskeseddel, så synes jeg sagtens den kan sendes med, det gjorde vi også til Caroline's barnedåb, og vi gør det også når vi holder fødselsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bryder mig ikke om at sende ønskeseddel med. Men - da tilpas mange havde spurgt om ønsker til Vitus barnedåb, sendte jeg den ud til ALLE - uanset om de havde spurgt eller ej! ;) Jeg synes sagtens, man kan ønske sig penge. Min veninde, som som dig har absolut alt til deres yngste datter, ønskede jeg penge til børneopsparingen. Helt genialt, synes jeg, så det gav vi hende med glæde og havde det i øvrigt selv på som ønske til Vitus. 

Men ellers - hvis I ved, hvor I regner med at købe møbler til børneværelset, kunne I måske ønske jer gavekort til Ikea, eller hvor det nu er, I regner med at handle..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser intet galt i, at have en ønskeliste til barnedåben - dog ville jeg ikke sende den med invitationen, men efterfølgende evt. pr. efterspørgsel eller via mail til alle. Vi havde selv en ønskeliste til vores barnedåb og alle andre i vores familie har haft ønskelister til deres. 

Jeg synes også I kan ønske jer enten tilskud til børneværelset - evt. i form af gavekort til de steder i vil handle eller de specifikke møbler/ting I vil have. Derudover er tilskud til en børneopsparing en god ide synes jeg. Hvad med ting, som Logan evt. ville blive glad for senere hen, når han bliver ældre? En gyngehest, et legehus osv. Eller tøj/sko i større størrelser. Et finere sølvbestik med navnet indgraveret. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes slet ikke det er forkert - og heller ikke at sende med i indbydelsen. Gjorde vi selv, og det har jeg alle dage gjort til fester, bryllup, fødselsdage mv. Det er jo kutyme, at når man bliver inviteret til noget, at man giver gave. Synes ikke det er grisk.

Synes selv det er mega irriterende, når folk ikke sender ønskeliste med :) altså, havde de regnet med at jeg kom uden gave? ;) men heldigvis sender de fleste ønsker med i indbydelse.

Synes btw sagtens at man kan ønske sig penge - især hvis der står, hvad pengene skal gå til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, som du kan høre, er der jo mange holdninger og næppe noget rigtigt eller forkert:-)

Jeg udleverer selv kun ønskeseddel på opfordring, men jg ved godt, at det er gammeldags, og jeg bliver ikke stødt over, at andre sender den med.

Jeg synes selv, at det er noget sært noget, når folk bare ønsker sig penge (igen gammeldag), MED MINDRE det netop er til noget bestemt - så penge til indretning af børneværelset eller til børneopsparingen giver da god mening i mine ører.

Jeg ville dog omformulere lidt... Måske bare skrive i slutningen af invitationen, at Logan ikke rigtig mangler noget, men at hvis man har lyst til at give ham en gave, så vil I/han blive glade for tilskud til et dejligt værelse:-)

Ellers synes jeg nu også, at ideen med at finde specifikke ting at ønske sig til værelset er god. Lige præcis dåbsgaver vil mange jo gerne give som en varig ting, som kan identificeres og gemmes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hopper altså på holdet, der siger ja tak til ønskeliste, og mener heller ikke, at det er forkert, at ønske sig penge/tilskud, hvis man skriver, hvad det er til :)

Det bliver man ofte nød til, hvis det er dyrere ting. Der er dog intet i vejen for at have en ønskeliste, hvor man så kan skrive fx "tilskud til X's drømmeværelse".

 

Jeg synes ærlig talt også, at det er MONSTER belastende at skulle skrive og spørge om en gave/ønskeliste- man kommer jo altid med gave! Det er da kun logisk. 

Og det er da en del nemmere, at alle har fået den fra begyndelsen af, så man ikke skal sidde og sende den efterfølgende til alle :)

 

At det skulle være "grisk" er enormt olds chool i min optik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER