blomst27

UV dragt

16 indlæg i dette emne

Hvilken UV dragt kan i anbefale og bruger i den også herhjemme om sommeren eller er sådan en mere til de helt varme steder?

Bliver de kolde i den efter at have siddet ved vandkanten/ bassin noget tid?

Og hvad gør i med sko, så de ikke glider eller skrider, i en pool eller ved strand med sten feks.

Cecilia vil være ca 16-19 mdr når det bliver sommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har brugt en UV-dragt til Lise i sommers, da det var rigtig varmt i vores have. Brugte den så også senere på en ferie til Mallorca. Mener vi købte den i babysam. Det gik fint nok så længe hun var i vandet, men når hun rendte rundt og var våd, synes jeg hurtigt hun blev kold. Men det var også fordi der var lidt vind herhjemme. Så der pillede vi den af hende og tørrede hende lige med håndklædet.

Vi købte en tilhørende UV hat med nakkeskygge og den var faktisk rigtig god - ofte sad hun bare nøgen i bassinet med kun hatten på, så skyggede den for hele ansigtet, skuldrene og ned ad ryggen.

 

Af sko har vi sådan nogle badesko fra ImseVimse - dem har vi været VIRKELIG glade for. Hun bruger dem både i svømmehallen, så hun ikke glider og på stranden, så hun ikke brænder sig i sandet eller skærer sig på sten el. lign. Hun har ikke været generet af dem overhovedet og svømmer fint med dem på i svømmehallen.

Vi har også badebukser fra ImseVimse, som vi ligeledes er rigtig glade for - de er prisbelønnede og kræver ingen ble under, så bevægelsesfriheden er i top samtidig med at de har holdt tæt ved hvert eneste uheld indtil videre. Dem bruger vi så når vi er i svømmehallen eller andre steder uden stærk sol. De fås i rigtig mange farver og designs - og ligeledes i badedragter osv, hvis man mere er til det.

 

Lidt billeder (UV-dragten var noget stor til Lise sidste sommer :D men forhåbentlig passer den hende lidt bedre her den kommende sommer):

 

1078592_10151565242445967_372440811_o.jp

 

1078690_10151565242440967_199110632_o.jp

 

 

4100_watershoes_red-p.jpg

 

badeble_red_dot-p.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar- hvor ser hun fin ud!

Badebukserne har vi allerede :) de er så smarte! Men skoene har jeg ikke set før men det er sådan noget jeg tænkte ville være smart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg koebte en UV dragt fra Molo til Noah, for kunne bare ikke staa for den i lufthavnen sidste aar i maj  :rolleyes

 

Den maa endelig ikke vaere for lille, for saa starekkes stoffet og det mindsker UV-beskyttelsen. Lise maa have vaeret top-beskyttet.

Samme her, badeble fra Imsevimse og i aar skal jeg vist have et par mere, saa vi har til at skifte. Og ekstra UV, bare to-delt. 

 

Og i aar vil jeg ogsaa have badesko fra Imsevimse til Noah. 

 

Jeg tror vi kommer vildt meget til stranden, saa to dragter og bleer at skifte med er nok bedst og saa ellers t-shirts, summersuits og solhatte! Sidste aar havde vi en billig boellehat fra H&M, som kom med i havet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil klart anbefale todelt badetøj, da dragten tørrer hurtigt, men bleen skal skiftes. Ellers gode råd fra de andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan varmt anbefale Petit Crabe UV dragt/hat/bluser - holder godt, falmer ikke, og enkelt i designet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det lige fidusen er med en UV-dragt vs fx at smøre barnet ind i solcreme??? Og hvis man så skal have en UV-dragt - skal den være kortærmet eller langærmet? Bliver en langærmet ikke let for varm når det er varmt udenfor i solen???

Nogen der kan dele do's and don'ts omkring UV-tøj???

 

Den er lidt ligesom en badedragt i stoffet, så den kan tåle at blive våd uden at suge. Så den dækker, uden at være tung eller varm i stoffet. 

Hvis man fx er ved stranden eller bassin, så kan noget af solcremen godt blive vasket af, når de bader, og med en dragt slipper man for at smøre hele kroppen ind hvergang de har været i vandet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men ulempen må vel være at den bliver kold når den er våd? Den tørrer vel langsommere end huden.

Jeg synes de er smarte til lidt større børn, men tænker ikke W skal have i år. Det bliver bare badeshorts, og så hurtig tørre og solcreme på igen. Jeg tror ikke at han kommer til at være særlig meget i vandet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men ulempen må vel være at den bliver kold når den er våd? Den tørrer vel langsommere end huden.

Jeg synes de er smarte til lidt større børn, men tænker ikke W skal have i år. Det bliver bare badeshorts, og så hurtig tørre og solcreme på igen. Jeg tror ikke at han kommer til at være særlig meget i vandet.

 

De bliver kolde, ligesom vi selv gør i en våd badedragt, men de tørrer også lige så hurtigt som en badedragt. 

 

Jeg tror vi skal have en til Karla i år, kan forestille os at vi kommer til at rende udenfor med soppebassin, og så er det altså smart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er immervaek meget solcreme til Noah i aar, hvis ikke vi har to UV saet/dragter - der er timer ved floden og timer ved stranden og det er dagligt og laenge. Plus at jeg generelt ikke er fan af alt for meget syntetisk cremevaek paa mit barn :)

 

Vi har en dragt fra sidste aar og vil saa have et to-delt saet fra nyt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er lidt svært med de UV dragter der.

Jeg er ikke meget for at Sophia skal rende rundt i vådt tøj - badetøj eller ej. Men er bestemt heller ikke fan af at smøre hendes fine hud ind i solcreme, så på Gran Canaria hvordan hun fik varmeknopper over hele kroppen, fordi huden ikke kunne ånde pga solcremen.

Men hun kommer jo heller ikke til at være i solen mellem 12-15, fordi hun skal spise og sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er lidt svært med de UV dragter der.

Jeg er ikke meget for at Sophia skal rende rundt i vådt tøj - badetøj eller ej. Men er bestemt heller ikke fan af at smøre hendes fine hud ind i solcreme, så på Gran Canaria hvordan hun fik varmeknopper over hele kroppen, fordi huden ikke kunne ånde pga solcremen.

Men hun kommer jo heller ikke til at være i solen mellem 12-15, fordi hun skal spise og sove.

 

Altsaa sidste aar havde Noah den paa, naar vi var i vandkanten eller i vandet. Ellers havde vi to parasoller, som vi satte op og han kunne jo nogenlunde holdes derunder, i og med at han kun ovede sig i at gaa og ikke kravlede ud i skoldhedt sand. Han havde en body eller en summersuit paa under parasollen. Men jeg har en fornemmelse af, at han er meget mere krudtugle i aar  :8: Derfor vil jeg gerne have to, saa en kan toerre med lynet hast, mens den anden er til raadighed. Selvom 12-15 ikke er sagen, saa er solen jo ogsaa staerk nok fra 9-12 og fra 15-slut, synes jeg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes helt sikkert at det må være et spørgsmål om: 1) alder 2) hvor man skal være i verden 3) om man har tænkt at barnet skal bade lidt eller meget.

Fx William 1+nogle måneder til sommer, vil nok de fleste dage enten ikke lege med vand eller højst have lidt at sprøjte med. Vi skal ikke sydpå. Til ham tænker jeg at lyse tshirts og shorts er fine til de behov. De der få gange vi tager til stranden vil jeg lade ham plaske i badeshorts + solhat + solcreme i de 10-15 minutter det er sjovt og så tørre og mere tøj på igen.

Jeg vil bestemt ikke overdrive med solcreme, han må altså gerne få liiiidt sol, men jeg vil da give solcreme på i et vidst omfang for han skal da heller ikke blive skoldet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa sidste aar havde Noah den paa, naar vi var i vandkanten eller i vandet. Ellers havde vi to parasoller, som vi satte op og han kunne jo nogenlunde holdes derunder, i og med at han kun ovede sig i at gaa og ikke kravlede ud i skoldhedt sand. Han havde en body eller en summersuit paa under parasollen. Men jeg har en fornemmelse af, at han er meget mere krudtugle i aar  :8: Derfor vil jeg gerne have to, saa en kan toerre med lynet hast, mens den anden er til raadighed. Selvom 12-15 ikke er sagen, saa er solen jo ogsaa staerk nok fra 9-12 og fra 15-slut, synes jeg. 

 

Jeg er fuldstændig enig! Men skal han så rende rundt i en våd dragt? Eller vil du skifte dragt hver gang han har været i vandet? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fuldstændig enig! Men skal han så rende rundt i en våd dragt? Eller vil du skifte dragt hver gang han har været i vandet? :unsure

 

Saa vil jeg nemlig skifte til en toer, naar han ikke laengere render og leger i vandkanten. Saa maa blive toerre og faa toert paa, saa grave i sand under parasol. Men tiden maa jo vise, hvad der er meningen med tumling og sommer... Jeg aner jo ikke, hvordan han bliver at holde styr paa, lille bandit, og han var reeeet vandglad til sidst sidste aar :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en heldragt fra Petit Crabe.

 

Jeg køber, fordi vi skal rejse en del denne sommer.

 

De er ikke til at rende og lege i. Jeg har hørt fra mange, at de bliver meget varme i dem og risikerer varmeknopper, så der er bomuldstøj meget bedre og mere behageligt.

 

Jeg vil helt klart stadig bruge solcreme under UV dragten. De dækker ikke fuldstændig. Men man kan undgå en masse ekstra påsmøring i forbindelse med badning, og det er derfor jeg køber den.

 

Jeg planlægger at skifte til tøj, når vi ikke er ved vandet/poolen.

 

Herhjemme skal man også være opmærksom på, at det hurtigt bliver koldt over vande. Og derfor kan dragten blive klam og barnet koldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER