My love

Bruger dp ikke normalt hagesmækkef???

48 indlæg i dette emne

Jeg er selv dagpleje og bruger hagesmækker ved hvert måltid. Jeg vill ikke have på mig at børnenes tøj ikke er passet godt nok på.

Min datter går ved en anden dp og nu har jeg flere gange måtte smide bluser eller bodyer ud fordi der er kommer pletter på jeg ikke kan få af. Det er hovedsageligt fra frugt. Jeg undre mig bare over der ikke bruges hagesmækker ved hvert måltid.

Vi har ikke mange penge at gøre med og nu er jeg nødt til at købe nogle bluser så vi har nok. Heldigvis køber jeg dem hos H&M. Men det er da ærgerligt alligevel at få ødelagt flere bluser.

Bruger jeres dp ikke hagesmækker ved hvert måltid??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores DP har de lange fra Bilka, som kan gå med ned under tallerknerne. Og han har aldrig en plet på tøjet (af mad i hvert fald)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu går Simon i vuggestue, men tiltrods for hagesmæk kan han altså godt få mad på tøjet.

 

Jeg synes at det er vigtigt at han selv får lov at spise, så må vi plet behandle når han kommer hjem, og hvis jeg skifter bluse på ham når vi kommer hjem og gnider pletterne med vanish og vand har jeg hidlit fået det hele af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores DP bruger hagesmække og der kan snildt være pletter alligevel.. De skal have IMO have lov til at gratte i og spise maden selv - også selvom det er vandmelon, som sviner helt vildt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spørg hende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm Valdemar har i hvert fald ikke smæk på, når de får eftermiddagssnack, men ved faktisk ikke, om han har til frokost :chin:

Jeg tror, vores dp har nogle smække og vurderer lidt, hvornår de er nødvendige, for jeg kan huske at hun en dag fortalte, at Mar og en anden knægt havde fået makrel i tomat, hvor hele bordet var grattet ind (:D) men der var ikke noget at se på hans tøj. Men jeg har aldrig set ham have smæk på, når jeg henter ham, og det synes jeg er fint, for det er begrænset, hvor meget det sviner, og jeg synes "ingen smæk" indbyder mere til at lære at spise pænt :)

Jeg tænker også, at alderen spiller ind. Valdemar er 20 måneder og spiser relativt pænt, så jeg synes ikke, han behøver smæk, hvis han f.eks. bare spiser rugbrød med pålæg eller et stykke banan.

Han har i øvrigt flere bodyer og bluser med pletter, og jeg smider dem ikke ud af den grund, tvært imod bliver det tøj reserveret til "dp-tøj", hvor de så ikke behøver bekymre sig om at grisse :)

Men jeg tænker da nok, at din dp vil bruge smæk, hvis du beder om det, især hvis du selv tager nogle med? Ellers ville jeg købe en sæk brugte bluser og så bruge dem til dp :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dagpleje bruger ikke hagesmække

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bruger ikke... Hun glemmer det, siger hun. Men Luna er nu også ret god til at spise selv, så her kommer hun hjem uden pletter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores DP giver ungerne hagesmæk på til frokost, tror dog kun hun gør det til snacks, hvis det er mad med en "hidsig farve".

Vi oplevede det samme da Sophia var i gæstehus i sommers, at der var enormt mange madpletter på tøjet når hun kom hjem, og vi brokkede os over det. De indrømmede også at det var en "forglemmelse", og at de normalt giver dem hagesmække på. Det var bare sket i så mange dage, at det ikke var en enkelt upser til at vi kunne leve med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min filosofi er at jeg ikke sender Mie afsted i tøj jeg er ked af bliver ødelagt! Plettet tøj er bare DP tøj. DP er ligeglad, de andre børn er ligeglad og Mie er ligeglad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bruger ikke hagesmæk.. Men har aldrig rigtig oplevet pletter på tøjet, men Camille spiser også utrolig flot :)

 

Vores dagplejemor har sagt at vi skulle give hende tøj på som måtte "ødelægges", da de ofte laver noget der kan give pletter.. Så det slidte tøj bruges i dagplejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu går Simon i vuggestue, men tiltrods for hagesmæk kan han altså godt få mad på tøjet.

 

Jeg synes at det er vigtigt at han selv får lov at spise, så må vi plet behandle når han kommer hjem, og hvis jeg skifter bluse på ham når vi kommer hjem og gnider pletterne med vanish og vand har jeg hidlit fået det hele af.

Jeg har set at de til frugt ikke har hagesmækker på. Men jeg har prøvet vanish og det kan ikke tage det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dp bruger nogle gange savlesmække som havesmække, og nogle gange de der fra ikea med ærmer. Men burde måske lige høre vores nye dp om hvorvidt hun skaffer hagesmække eller om Aron selv skal have nogen med :)

 

Men jeg synes da bare at hvis det er et problem, at du lige smider en eller 2 hagesmække i din datters taske, og så fortæller dp med et smil at din datter lige har brug for en hagesmæk, så om hun ikke lige vil give hende en af dem på som du har puttet i tasken. Så kan jeg ikke se det kan blive et problem :)

Det underlige er bare det kun er til frugt de ikke har hagesmækker på. Jeg overvejede nemlig den med at tage med. Men så vender min mand den om. Hvordan ville jeg have det hvis en forældre kom og sagde sådan til mig, ikke så fedt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores DP bruger hagesmække og der kan snildt være pletter alligevel.. De skal have IMO have lov til at gratte i og spise maden selv - også selvom det er vandmelon, som sviner helt vildt ;)

De har slet ikke noget på til frugt.

Det er også okay de gratter. Med det er fjerde trøje siden 1/2 jeg har måtte smide ud. Og de er plet behandlet og vasket ved 60 grader. Gudskelov har det ikke været nogle dyre bluser. Men ærgerligt alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bare jeg ville vælge at sørge for hun kun fik mørke trøjer på, eller trøjer der er plettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm Valdemar har i hvert fald ikke smæk på, når de får eftermiddagssnack, men ved faktisk ikke, om han har til frokost :chin:

Jeg tror, vores dp har nogle smække og vurderer lidt, hvornår de er nødvendige, for jeg kan huske at hun en dag fortalte, at Mar og en anden knægt havde fået makrel i tomat, hvor hele bordet var grattet ind (:D) men der var ikke noget at se på hans tøj. Men jeg har aldrig set ham have smæk på, når jeg henter ham, og det synes jeg er fint, for det er begrænset, hvor meget det sviner, og jeg synes "ingen smæk" indbyder mere til at lære at spise pænt :)

Jeg tænker også, at alderen spiller ind. Valdemar er 20 måneder og spiser relativt pænt, så jeg synes ikke, han behøver smæk, hvis han f.eks. bare spiser rugbrød med pålæg eller et stykke banan.

Han har i øvrigt flere bodyer og bluser med pletter, og jeg smider dem ikke ud af den grund, tvært imod bliver det tøj reserveret til "dp-tøj", hvor de så ikke behøver bekymre sig om at grisse :)

Men jeg tænker da nok, at din dp vil bruge smæk, hvis du beder om det, især hvis du selv tager nogle med? Ellers ville jeg købe en sæk brugte bluser og så bruge dem til dp :)

Tøjet er i forvejen købt brugt men det er stadig som nyt. Jeg kan slet ikke have at hun sendes afsted i tøj med pletter eller fnulder. Så det er absolut ikke nogen mulighed for mig.

Hun er 21 mdr, og godt nok siger dp hun spiser pænt hos hende, men saft fra en appelsin kan hun jo ikke styrer. Og så skal det siges hun her hjemme har smæk på ved alle måltider, for hos os kaster hun med maden og sviner :(

Men jeg har det ikke sp godt med at sige det til hende. For jeg ville selv tage det lidt personligt hvis et hold forældrene kom til mig og sagde om ikke deres barn kunne få hagesmækker på For deres tøj var altid beskidt.

Vi er rigtig glade for hende. Og der er ikke noget ondt at sige om hende. Det er bare pænt øv med de bluser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores DP giver ungerne hagesmæk på til frokost, tror dog kun hun gør det til snacks, hvis det er mad med en "hidsig farve".

Vi oplevede det samme da Sophia var i gæstehus i sommers, at der var enormt mange madpletter på tøjet når hun kom hjem, og vi brokkede os over det. De indrømmede også at det var en "forglemmelse", og at de normalt giver dem hagesmække på. Det var bare sket i så mange dage, at det ikke var en enkelt upser til at vi kunne leve med det :)

Nej det vil jeg heller ikke kalde en upser.

Denne gang var det appelsin saft der var kommet på :( og det er svært selv for en voksen at styrer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min filosofi er at jeg ikke sender Mie afsted i tøj jeg er ked af bliver ødelagt! Plettet tøj er bare DP tøj. DP er ligeglad, de andre børn er ligeglad og Mie er ligeglad!

Alt plettet tøj samt det med fnuller er røget ud. Det strider meget mod mig at sende mit barn afsted i sådan noget.

Jeg kan kun tale fra mit eget job og erfaring. Jeg har set børn komme i virkelig plettet og forvasket tøj og jeg synes det er så synd. De kans e så sølle ud. Og det skal mit barn ikke.

Og vil lige skynde mig at sige at det er jeg sikker på ikke er tilfældet ved jeres børn.

Vi har købt tøjet brugt. Men det er stadig i rigtig pæn stand. Men derfor kan det godt passes på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bruger ikke hagesmæk.. Men har aldrig rigtig oplevet pletter på tøjet, men Camille spiser også utrolig flot :)

 

Vores dagplejemor har sagt at vi skulle give hende tøj på som måtte "ødelægges", da de ofte laver noget der kan give pletter.. Så det slidte tøj bruges i dagplejen :)

Den melding har vores ikke givet. Og synes også de andre børn er pæne i tøjet. Har ikke oplevet problemet når de feks er kreative. Jo hun kom og sagde vores datter havde tusch på hånden. Jeg kunne nærmest intet se. Når hun tegner hjemme har hun det i hovedet så det var ingenting ;) men argh den med mad pletter er træls. Især feks appelsin som var problemet denne gang.

Men har ikke noget tøj til hende som er slidt eller plettet for sådan noget ryger ud med det samme. Kan ikke have når det ser sådan ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bare jeg ville vælge at sørge for hun kun fik mørke trøjer på, eller trøjer der er plettet :)

Vi ejer bare intet mørkt tøj ;) det er lyse dejlige farver ;) og heller ikke plettet tøj gar vi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophia må bestemt også gerne blive beskidt når hun er i dagpleje, og når hun leger generelt. Men jeg synes sgu ikke at frugtsaft og diverse ned af tøjet hører til kategorien at blive beskidt af leg. Det er da ikke særlig rart for nogen at rende rundt med en bluse der er helt fugtig af vand/mælk/mad. Synes IKKE det er for meget at forlange at ens barn får hagesmæk på ved måltider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophia må bestemt også gerne blive beskidt når hun er i dagpleje, og når hun leger generelt. Men jeg synes sgu ikke at frugtsaft og diverse ned af tøjet hører til kategorien at blive beskidt af leg. Det er da ikke særlig rart for nogen at rende rundt med en bluse der er helt fugtig af vand/mælk/mad. Synes IKKE det er for meget at forlange at ens barn får hagesmæk på ved måltider.

Meget enig!!! Hos os skifter DP tøjet, hvis der er kommet alt muligt mælk/frugtsaft osv på..

Jeg synes godt du ka sige det til DP. Evt sig, at du har svært ved at få frugtsaft/mad vasket af tøjet, så om ik hun vil smøre ærmerne ekstra godt op på din datter? Så er det indirekte sagt at der skal hagesmæk på, hvis du ik har det så godt med at sige det direkte.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror kun dp bruger hagesmækken ved frokost - til formiddagssnack og eftermiddags bruger de ikke.

Dp har selv sagt til os at vi ska ikk smide tøjet ud bare fordi det er lidt plettet for det er hun ligeglad med - tøjet må jo godt ku holde til lidt af hvert og ja det kan ikke undgåes at de blir beskidte.

Hvad vil du så gøre med græspletter på bukser, når det blir varmere i vejret og de er ude på græsset? Mig bekendt er det heller ikk nemt at få af.

Har du prøvet at lægge det i blød i vanish i mere end 5 timer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn er ikke pyntedukker, men individer der skal lære ved at føle, smage og bruge deres sanser.

Tøj er en TING, en genstand!

Er dit barns velvære ikke vigtigere end din forfængelighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn er ikke pyntedukker, men individer der skal lære ved at føle, smage og bruge deres sanser.

Tøj er en TING, en genstand!

Er dit barns velvære ikke vigtigere end din forfængelighed?

Det er også min tankegang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER