My love

Bruger dp ikke normalt hagesmækkef???

48 indlæg i dette emne

Børn er ikke pyntedukker, men individer der skal lære ved at føle, smage og bruge deres sanser.

Tøj er en TING, en genstand!

Er dit barns velvære ikke vigtigere end din forfængelighed?

Sådan tænker jeg også lidt.

Ida har dptøj(altså tøj ned pletter på) og så har hun noget tøj vi bruger til når vi skal i byen og fødselsdage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godt formuleret Taz :)

 

Synes du i fremtiden My Love, skal gemme tøjet.

 

Altså.. jeg tænker også, at hvis dp-moren "SELV" har lavet pletterne, så kan hun vel ikke synes det er "forkert".. Jeg mener - hvis hun synes børnene skulle være "pæne og rene altid", så kom hun jo nok hagesmækken på ;) ?

 

I øvrigt forstår jeg dig godt.. Camille havde den anden dag, fået gnedet sig op af vores ret så beskidte bil, da jeg tog hende ud af bilen.. Og jeg var altså næsten på vej hjem, fordi jeg synes det var SÅ pinligt, at aflevere et beskidt barn!

Heldigvis var (gæste)DPmorens respons på mit "Hun var altså ren da vi tog hjemmefra" at "Uff, så kan vi RIGTIG gratte i jorden i dag, når vi ikke skal passe på at blive snavset", og hun lød nærmest helt glad ;)

 

Jeg synes der er kæmpe forskel på "snusket" tøj, også på det jeg vil kalde "Dp-tøj".. Camilles dagplejetøj er såmen fint nok - Men jeg må indrømme at jeg tænker lidt at en svag plet, eller lidt fnuller er fuldstændig ligegyldigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dp bruger ikke smæk. Vi har aldrig snakket om det men vi kan altid se på Zoey hvad hun har spist :-P vi har dog aldrig måtte smide tøj ud. Det meste kan klares med opvaskemiddel og iblød sætning. Jeg har bestemt tøj der er weekend tøj som ikk blir brugt i dp. Men 90 procent af hendes tøj bruges i dp. Det er dog ikke fordi de går rundt med vådt tøj. Ca 2 gange i ugen er Zoey i sit skiftetøj fordi hun er blevet våd af mad eller andet. Så har dp skyllet hendes tøj op og lagt våd i en pose. Så er det nemt at vaske når vi kommer hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn er ikke pyntedukker, men individer der skal lære ved at føle, smage og bruge deres sanser.

Tøj er en TING, en genstand!

Er dit barns velvære ikke vigtigere end din forfængelighed?

 

Uh jeg har det svært ved den udmeldelse. jeg synes det er lidt strid over for TS at hentyde hun mener børn er 1. pyntedukker og at tøj er TING med stort behøves vel ikke "råbes" ud. jeg er virkelig helt åben overfor man kan have den ene frem for den anden holdning og TS skriver vel også her for at høre hvad vi allesammen synes, men jeg tror ting hurtig kan misforståes på skrift og at du måske ikke mente det sådan.

men prøv at forestille dig hvis jeg i tråden omkring " bruger du parfume" havde skrevet

Er dit barns velvære ikke vigtigere end din forfængelighed? man kan få ALLERGI af det etc. så ville jeg godt nok være ked af det hvis jeg brugte parfume i ny og næ.

 

Anyways, har tænkt over dette indlæg i mange dage og synes bare man skal passe på tonen herinde, den plejer jo at være god, men jeg tillader mig derfor at bringe dette op.

 

Og det skal nu ikke starte en helt ny diskussion ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg har det svært ved den udmeldelse. jeg synes det er lidt strid over for TS at hentyde hun mener børn er 1. pyntedukker og at tøj er TING med stort behøves vel ikke "råbes" ud. jeg er virkelig helt åben overfor man kan have den ene frem for den anden holdning og TS skriver vel også her for at høre hvad vi allesammen synes, men jeg tror ting hurtig kan misforståes på skrift og at du måske ikke mente det sådan.

men prøv at forestille dig hvis jeg i tråden omkring " bruger du parfume" havde skrevet

Er dit barns velvære ikke vigtigere end din forfængelighed? man kan få ALLERGI af det etc. så ville jeg godt nok være ked af det hvis jeg brugte parfume i ny og næ.

Anyways, har tænkt over dette indlæg i mange dage og synes bare man skal passe på tonen herinde, den plejer jo at være god, men jeg tillader mig derfor at bringe dette op.

Og det skal nu ikke starte en helt ny diskussion ;)

Jeg er helt enig.

Vi havde også en DP til vores ældste, som aldrig gav hagesmæk på. Og det var da irriterende at hendes tøj blev ødelagt.

Jeg er ligeglad om mine børn bliver beskidte på deres tøj, men hvis man kan undgå pletter som ikke kan gå af ved at give en hagesmæk på, så er det da at foretrække.

Jeg kunne forstå forargelsen hvis man forbød barnet at deltage i måltider og leg fordi det ikke måtte blive beskidt, men det er der jo slet ikke tale om.

Et barn bliver jo ikke mindre lykkeligt eller hæmmet i sin udvikling fordi det for en hagesmæk på.

Jeg sender ikke mine børn afsted i plettet tøj. Hvis pletterne ikke kan gå af, så ryger tøjet ud.

Jeg synes at det ser nusset ud med plettet tøj, og det skal mine børn ikke. Og det betyder ikke at jeg mener at de er små pyntedukker. Det vil folk der kender mig (og dem) i hvert fald gerne skrive under på at de ikke er :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg har det svært ved den udmeldelse. jeg synes det er lidt strid over for TS at hentyde hun mener børn er 1. pyntedukker og at tøj er TING med stort behøves vel ikke "råbes" ud. jeg er virkelig helt åben overfor man kan have den ene frem for den anden holdning og TS skriver vel også her for at høre hvad vi allesammen synes, men jeg tror ting hurtig kan misforståes på skrift og at du måske ikke mente det sådan.

men prøv at forestille dig hvis jeg i tråden omkring " bruger du parfume" havde skrevet

Er dit barns velvære ikke vigtigere end din forfængelighed? man kan få ALLERGI af det etc. så ville jeg godt nok være ked af det hvis jeg brugte parfume i ny og næ.

Anyways, har tænkt over dette indlæg i mange dage og synes bare man skal passe på tonen herinde, den plejer jo at være god, men jeg tillader mig derfor at bringe dette op.

Og det skal nu ikke starte en helt ny diskussion ;)

Tak fordi du kunne sætte ord på det jeg ikke kunne :)

Jeg følte mig i hvert fald en smule truffet af taz' kommentar, fordi jeg længere oppe i tråden har skrevet at vi havde brokket os til gæstehuset over at der ikke blev brugt hagesmække. Og det har absolut intet at gøre med at Sophia ikke må blive beskidt, eller hun er en pyntedukke for den sags skyld. Jeg synes bare ikke det er specielt lækkert at tøjet bliver vådt og fedtet ind i mad.

For mig handler det netop om at Sophia skal have mulighed for at gratte i maden og SELV spise og drikke. Men samtidig ønsker jeg ikke at hun skal rende rundt og være våd og fedtet ned af blusen, og uden en hagesmæk kræver det at hun bliver madet, hvilket jeg ville synes var ærgerligt. Og der går vel ikke noget af nogen DP/pædagog, ved at give børnene hagesmække på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Silas Vuggestue, bruger de hagesmækker, vi kan sjældent se hvad de har spist dernede. Og jeg synes da det er ok, på en pæn måde, at nævne at man gerne vil at ens barn får hagesmæk på, og det synes jeg ikke har noget at gøre med om man synes barnet er en pyntegenstand. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skrev kommentaren fordi jeg havde læst TS svar omkring DP tøj, pletter osv. Som meget fordømmende.

At TS ikke ville lade hendes barn komme i brugs-slidt tøj fordi det synes hun var synd. Det vil jeg vælge at mene er forfængeligt.

Jeg kan forstå man klager over flere dages gennemblødte trøjer, men hvis man ikke har råd til at hverdags tøjet bliver slidt og brugt, så synes jeg igen; at det er forfængeligt.

Jovist, brug af smæk er langt at foretrække fremfor pletter på tøjet, men hvis børn ikke lære at det er OKAY at blive grattet, fedtet, beskidt og lege med alle sanserne (og maden) - så kan det ende ud i at børn ender med ret så seriøse lidelser senere i livet.

Ja, min besvarelse var og er provokerende, men kun fordi jeg blev provokeret.

Jeg har nemlig ikke råd til at købe nyt brugt tøj, hver gang der kommer en plet og jeg blev dybt provokeret af ts svar med mørkt tøj og hvordan hendes syn på tøj skulle være.

Jeg er bare ovenud glad for at min datter ikke kommer ved hende - for hvad hun ikke ville tænke om hende og min familie så!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skrev kommentaren fordi jeg havde læst TS svar omkring DP tøj, pletter osv. Som meget fordømmende.

At TS ikke ville lade hendes barn komme i brugs-slidt tøj fordi det synes hun var synd. Det vil jeg vælge at mene er forfængeligt.

Jeg kan forstå man klager over flere dages gennemblødte trøjer, men hvis man ikke har råd til at hverdags tøjet bliver slidt og brugt, så synes jeg igen; at det er forfængeligt.

Jovist, brug af smæk er langt at foretrække fremfor pletter på tøjet, men hvis børn ikke lære at det er OKAY at blive grattet, fedtet, beskidt og lege med alle sanserne (og maden) - så kan det ende ud i at børn ender med ret så seriøse lidelser senere i livet.

Ja, min besvarelse var og er provokerende, men kun fordi jeg blev provokeret.

Jeg har nemlig ikke råd til at købe nyt brugt tøj, hver gang der kommer en plet og jeg blev dybt provokeret af ts svar med mørkt tøj og hvordan hendes syn på tøj skulle være.

Jeg er bare ovenud glad for at min datter ikke kommer ved hende - for hvad hun ikke ville tænke om hende og min familie så!

Jeg læser altså ingen steder, at ts skriver at hendes barn ikke må lege/fedte/gratte med maden :)

Og hun skriver jo hvordan hendes mening er omkring hendes barns tøj - det er jo på ingen måde henvendt til hvorvidt andre lader deres børn have plettet tøj på i dp.

Jeg mener at dpmor da godt lige kan passe lidt på børnenes tøj under måltider. Der kan ske uheld, og de får pletter der ikke kan gå af, men at decideret lade være med at passe på tøjet synes jeg ikke er ok. Vi som forældre bruger både penge og tid på at finde pænt tøj til vores unger, og såååå meget kan en lille hagesmæk Vel ikke hæmme et barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undskylder for min tone, men som jeg skrev; så blev jeg provokeret af at ts svar omkring mørkt tøj og hendes mening til tøjets stand.

F.eks. det at det er "synd", hvis et barn kommer i "nusset" tøj.

Det vil jeg da mene er lige så fordømmende som min besvarelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undskylder for min tone, men som jeg skrev; så blev jeg provokeret af at ts svar omkring mørkt tøj og hendes mening til tøjets stand.

F.eks. det at det er "synd", hvis et barn kommer i "nusset" tøj.

Det vil jeg da mene er lige så fordømmende som min besvarelse.

Vi har åbenbart de samme knapper at trykke på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undskylder for min tone, men som jeg skrev; så blev jeg provokeret af at ts svar omkring mørkt tøj og hendes mening til tøjets stand.

F.eks. det at det er "synd", hvis et barn kommer i "nusset" tøj.

Det vil jeg da mene er lige så fordømmende som min besvarelse.

Mørkt tøj er praktisk tøj ;)

Jeg synes lyst tøj er så fint men har indset at mine børn er små grisebasser, som altid finder en pøl ;)

Vi ejer vist alle tøj med pletter herhjemme og jeg anser os ikke for at være nusset.

Jeg kan ikke se hvordan det kan være en negativ kritik på dp, hvis man kommenterer på at de ikke bruger hagesmæk. Det er jo konstruktiv kritik, som man får alle steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har åbenbart de samme knapper at trykke på ;)

:ditto ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Taz ;)

 

 

Jeg har masser mørkt tøj, og det samme med Camille.. Vi er begge grissebasser. Men vi er altså rene.. Jeg skulle bare være millionær, hvis vi begge skulle smide tøj ud, så snart der kom en plet eller hvis det blev nusset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget enig!!! Hos os skifter DP tøjet, hvis der er kommet alt muligt mælk/frugtsaft osv på..

Jeg synes godt du ka sige det til DP. Evt sig, at du har svært ved at få frugtsaft/mad vasket af tøjet, så om ik hun vil smøre ærmerne ekstra godt op på din datter? Så er det indirekte sagt at der skal hagesmæk på, hvis du ik har det så godt med at sige det direkte.. :)

  

Sophia må bestemt også gerne blive beskidt når hun er i dagpleje, og når hun leger generelt. Men jeg synes sgu ikke at frugtsaft og diverse ned af tøjet hører til kategorien at blive beskidt af leg. Det er da ikke særlig rart for nogen at rende rundt med en bluse der er helt fugtig af vand/mælk/mad. Synes IKKE det er for meget at forlange at ens barn får hagesmæk på ved måltider.

Det er heldigvis ikke så hun er våd men bare lidt små pletter, og det er helt okay at blive beskidt. Men det irritere mig det er frugt pletter som ikke kan komme af.

Nu har der ikke været noget siden jeg oprettede indlægget. Men jeg vil klart nævne det for hende på en pæn måde hvis det sker igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror kun dp bruger hagesmækken ved frokost - til formiddagssnack og eftermiddags bruger de ikke.

Dp har selv sagt til os at vi ska ikk smide tøjet ud bare fordi det er lidt plettet for det er hun ligeglad med - tøjet må jo godt ku holde til lidt af hvert og ja det kan ikke undgåes at de blir beskidte.

Hvad vil du så gøre med græspletter på bukser, når det blir varmere i vejret og de er ude på græsset? Mig bekendt er det heller ikk nemt at få af.

Har du prøvet at lægge det i blød i vanish i mere end 5 timer?

Jeg bruger ikke vanish mere da jeg ikke synes det virkede. Jeg putter opvaskemiddel på pletter oh det tager stort set alt. Undtagen frugt pletter. Græs pletter har jeg også hørt er svære at få af men det synes jeg så ikke, men det er nok forskellihy

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn er ikke pyntedukker, men individer der skal lære ved at føle, smage og bruge deres sanser.

Tøj er en TING, en genstand!

Er dit barns velvære ikke vigtigere end din forfængelighed?

Mit barn skal være pæn i tøjet. Og det må gerne være beskidt. Det meste kan gå af i vask. Men jeg synesd et ser sjusket ud at tøjet hat pletter på. Sådan noget ville jeg heller ikke selv gå i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg måske bare underligt, men jeg ville personligt være totalt ligeglad hvis jeg var dp, alt efter hvordan det formuleres, selvfølglig... Man kan jo vælge om man ville sige "Min datter er altid beskidt når hun kommer hjem, så brug lige en hagesmæk" eller "Min datter er ikke altid så god til at styre det der med at gratte, så vil du ikke være sød lige at give hende en hagesmæk på?"

 

Jeg synes der er kæmpe forskel på formuleringen. Men dit valg :)

Man skal selvfølgelig sige det på en pæn måde. Og det gør mig ikke noget hun er beskidt når jeg henter jeg synes bare det er ærgerligt når det ikke kan gå af igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt formuleret Taz :)

 

Synes du i fremtiden My Love, skal gemme tøjet.

 

Altså.. jeg tænker også, at hvis dp-moren "SELV" har lavet pletterne, så kan hun vel ikke synes det er "forkert".. Jeg mener - hvis hun synes børnene skulle være "pæne og rene altid", så kom hun jo nok hagesmækken på ;) ?

 

I øvrigt forstår jeg dig godt.. Camille havde den anden dag, fået gnedet sig op af vores ret så beskidte bil, da jeg tog hende ud af bilen.. Og jeg var altså næsten på vej hjem, fordi jeg synes det var SÅ pinligt, at aflevere et beskidt barn!

Heldigvis var (gæste)DPmorens respons på mit "Hun var altså ren da vi tog hjemmefra" at "Uff, så kan vi RIGTIG gratte i jorden i dag, når vi ikke skal passe på at blive snavset", og hun lød nærmest helt glad ;)

 

Jeg synes der er kæmpe forskel på "snusket" tøj, også på det jeg vil kalde "Dp-tøj".. Camilles dagplejetøj er såmen fint nok - Men jeg må indrømme at jeg tænker lidt at en svag plet, eller lidt fnuller er fuldstændig ligegyldigt :)

Jeg kunne bare aldrig selv drømme om at gå i tøj med pletter så det skal mit barn heller ikke. Det hun har må godt blive beskidt. Det kan jo vaskes. Men når det sp en gang i mellem er pletter der ikke går af så ærger jeg mig. Men jeg er også sådan en der virkelig passer på mine dp børns tøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dp bruger ikke smæk. Vi har aldrig snakket om det men vi kan altid se på Zoey hvad hun har spist :-P vi har dog aldrig måtte smide tøj ud. Det meste kan klares med opvaskemiddel og iblød sætning. Jeg har bestemt tøj der er weekend tøj som ikk blir brugt i dp. Men 90 procent af hendes tøj bruges i dp. Det er dog ikke fordi de går rundt med vådt tøj. Ca 2 gange i ugen er Zoey i sit skiftetøj fordi hun er blevet våd af mad eller andet. Så har dp skyllet hendes tøj op og lagt våd i en pose. Så er det nemt at vaske når vi kommer hjem.

Jeg har engang oplevet at få tøj med hjem. Og det var fordi min datter havde skidt igennem. Men ellers ikke. Og det er sku også fint med pletter. Og jeg gør nemlig også det med opvaskemiddel men det kunne desværre ikke tage appelsin saft

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg har det svært ved den udmeldelse. jeg synes det er lidt strid over for TS at hentyde hun mener børn er 1. pyntedukker og at tøj er TING med stort behøves vel ikke "råbes" ud. jeg er virkelig helt åben overfor man kan have den ene frem for den anden holdning og TS skriver vel også her for at høre hvad vi allesammen synes, men jeg tror ting hurtig kan misforståes på skrift og at du måske ikke mente det sådan.

men prøv at forestille dig hvis jeg i tråden omkring " bruger du parfume" havde skrevet

Er dit barns velvære ikke vigtigere end din forfængelighed? man kan få ALLERGI af det etc. så ville jeg godt nok være ked af det hvis jeg brugte parfume i ny og næ.

 

Anyways, har tænkt over dette indlæg i mange dage og synes bare man skal passe på tonen herinde, den plejer jo at være god, men jeg tillader mig derfor at bringe dette op.

 

Og det skal nu ikke starte en helt ny diskussion ;)

  

Jeg er helt enig.

Vi havde også en DP til vores ældste, som aldrig gav hagesmæk på. Og det var da irriterende at hendes tøj blev ødelagt.

Jeg er ligeglad om mine børn bliver beskidte på deres tøj, men hvis man kan undgå pletter som ikke kan gå af ved at give en hagesmæk på, så er det da at foretrække.

Jeg kunne forstå forargelsen hvis man forbød barnet at deltage i måltider og leg fordi det ikke måtte blive beskidt, men det er der jo slet ikke tale om.

Et barn bliver jo ikke mindre lykkeligt eller hæmmet i sin udvikling fordi det for en hagesmæk på.

Jeg sender ikke mine børn afsted i plettet tøj. Hvis pletterne ikke kan gå af, så ryger tøjet ud.

Jeg synes at det ser nusset ud med plettet tøj, og det skal mine børn ikke. Og det betyder ikke at jeg mener at de er små pyntedukker. Det vil folk der kender mig (og dem) i hvert fald gerne skrive under på at de ikke er :P

Tusinde tak begge to.

Jeg har det heller ikke godt med plettet tøj og smider det også ud. Det er nemlig ikke pænt at se på. Hun får dog ikke dyrt tøj på i dp som ikke må blive beskidt. Men man kan da godt ærge sig lidt når det alm tøj får pletter der ikke går af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skrev kommentaren fordi jeg havde læst TS svar omkring DP tøj, pletter osv. Som meget fordømmende.

At TS ikke ville lade hendes barn komme i brugs-slidt tøj fordi det synes hun var synd. Det vil jeg vælge at mene er forfængeligt.

Jeg kan forstå man klager over flere dages gennemblødte trøjer, men hvis man ikke har råd til at hverdags tøjet bliver slidt og brugt, så synes jeg igen; at det er forfængeligt.

Jovist, brug af smæk er langt at foretrække fremfor pletter på tøjet, men hvis børn ikke lære at det er OKAY at blive grattet, fedtet, beskidt og lege med alle sanserne (og maden) - så kan det ende ud i at børn ender med ret så seriøse lidelser senere i livet.

Ja, min besvarelse var og er provokerende, men kun fordi jeg blev provokeret.

Jeg har nemlig ikke råd til at købe nyt brugt tøj, hver gang der kommer en plet og jeg blev dybt provokeret af ts svar med mørkt tøj og hvordan hendes syn på tøj skulle være.

Jeg er bare ovenud glad for at min datter ikke kommer ved hende - for hvad hun ikke ville tænke om hende og min familie så!

Vi har hver vores mening og sådan er det. Men da jeg aldrig selv vil gå i tøj med pletter så skal min datter i hvert fald heller ikke,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men vi er alle forskellige. Men jeg kunne aldrig selv drømme om at gå i plettet tøj og det skal min datter heller ikke. Min mening er at det ser sjusket ud. Hvad andre gør må de jo om,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER