Guest

Min baby vil ikke spise.. :(

16 indlæg i dette emne

De sidste to-tre dage har Storm ikke rigtig gidet at spise! :( Han kan virke hundesulten og vi kan jo også regne ud han må være sulten når det er 4-5 timer siden han sidst fik mad.. Men så snart flasken nærmer sig, så kaster han sig rundt og skriger som besat! :boo Humøret er ellers fint! Vi har prøvet at putte MME i en tudkop og i en almindelig kop, og det går måske lidt lettere, men det er ikke meget. Vand i hans lille kop er et hit, men det bliver han jo ikke mæt af, ej heller de 2-3 skefulde grød der efterhånden havner i hans mave, og ikke i ansigtet på enten ham eller mig. :blush

Hvad søren stiller vi op?? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen gyldne råd, men hos os virkede det at give MME kold. :) Hun ville slet ikke spise hvis den var varm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er flasken heller ikke lige så spændende som den har været.. Det hjælper for os bare at lade som ingenting og tilbyde igen senere. Så længe han trives, har våde bleer og alt det der, så ville jeg tage den med ro. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Her har vi altid haft perioder hvor han stort set har nægtet at spise, dog har han næsten altid kunnet få ham til at spise om natten - gider Storm det?

Ditto!

Dog med amning, men problemerne er de samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme spiser han også uden problemer en hel flaske om natten. Han er nok for træt til at brokke :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan som regel få godnatflasken og drømmeflasken i ham, så det hjælper jo en del (især på mors humør! :rolleyes)..

Det er skægt du med den kolde MME, i nat ville han ikke have den helt friske og lunede flaske, men den der havde stået i to timer og var blevet kold (fordi han ikke gad sin drømmeflaske i går..), den var et hit! Sære unge! :rolleyes

Nå, jeg prøver at slå koldt vand i blodet, og i højere grad lade ham selv styre hvornår han vil have mad (selvom mor VED hvornår han er sulten... Jeez det er frustrerende! :lol), og så håbe det bare er en fase! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også haft dage/perioder (inden grødopstart dog), tror hun har været 4-5 mdr, hvor hun ikke ville ammes, men var sulten.. Skulle virkelig snyde hende med sut og amme, mens hun sov mv.. Heldigvis var det kun et par dage i træk, men har prøvet det af to omgange..

Det er hårdt, når det står på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også haft dage/perioder (inden grødopstart dog), tror hun har været 4-5 mdr, hvor hun ikke ville ammes, men var sulten.. Skulle virkelig snyde hende med sut og amme, mens hun sov mv.. Heldigvis var det kun et par dage i træk, men har prøvet det af to omgange..

Det er hårdt, når det står på..

Det er SÅ frustrerende! Især fordi Tim tager det helt roligt, og mener vi bare skal lade ham styre det selv, og han har måske ret! Men bliv nu en smule frustreret sammen med mig.. :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa, nu var Noah jo ammebarn, men ser ikke en grund til ikke at give dig min mening - der behoever jo ikke vaere en stor forskel paa vores drenge ;)

Noah gik nogle gange paa ammestrejke, saa for mig lyder det som noget af det samme? Her hjalp det ogsaa ikke at gaa helt i selvsving over det og saa efter et par dage, var han faerdig med at strejke :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi også lige haft et par dage hvor han næsten ikke ville spise (amme). Han suttede i et par minutter, og

kastede sig så bagover og skreg. Megafrustrerende, men det gik over. Han spiste også om natten. Håber han snart vil spise igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afhængigt af hans alder vil jeg gætte på, at han måske protesterer over at der skal lidt mere fast føde til?

Vi gjorde det at vi tilbød grød først og flaske bagefter, først til aftensmåltidet, og derefter også til frokost måltidet, og i løbet af hendes 5.-6. Levemåned spiste hun grød før flaske/amning tre gange om dagen ca. Jeg mener faktisk at amning/flaske helt blev erstattet til morgenmad og aftensmad fra hun var 6-6,5 måneder. Så fik hun modermælkserstatning i kop til. Hun virkede sulten, men ville ikke have flasken. Men det var en balancegang at nå at få lavet grøden før hun blev febrilsk sulten ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa, nu var Noah jo ammebarn, men ser ikke en grund til ikke at give dig min mening - der behoever jo ikke vaere en stor forskel paa vores drenge ;)

Noah gik nogle gange paa ammestrejke, saa for mig lyder det som noget af det samme? Her hjalp det ogsaa ikke at gaa helt i selvsving over det og saa efter et par dage, var han faerdig med at strejke :)

Jeg tror ikke det gør den store forskel på det punkt i hvert fald, for mig lyder det af meget af det samme.. :)

Her har vi også lige haft et par dage hvor han næsten ikke ville spise (amme). Han suttede i et par minutter, og

kastede sig så bagover og skreg. Megafrustrerende, men det gik over. Han spiste også om natten. Håber han snart vil spise igen!

Det er præcis sådan han reagerer! Spiser et par minutter, og reagerer så som om flasken har bidt ham! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afhængigt af hans alder vil jeg gætte på, at han måske protesterer over at der skal lidt mere fast føde til?

Vi gjorde det at vi tilbød grød først og flaske bagefter, først til aftensmåltidet, og derefter også til frokost måltidet, og i løbet af hendes 5.-6. Levemåned spiste hun grød før flaske/amning tre gange om dagen ca. Jeg mener faktisk at amning/flaske helt blev erstattet til morgenmad og aftensmad fra hun var 6-6,5 måneder. Så fik hun modermælkserstatning i kop til. Hun virkede sulten, men ville ikke have flasken. Men det var en balancegang at nå at få lavet grøden før hun blev febrilsk sulten ;-)

Vi giver grød til formiddag, og det får han lov at snaske med til han ikke gider mere, og så får han flaske bagefter.. Så det lyder til vi har samme tankegang der! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Betty87 nævner i en anden tråd, så skal man bare oprette er nyt emne om problemet, og så kører det.. :lol Han har spist ganske pænt resten af dagen i dag (omend en smule mindre end ellers), så det ser ud til, at I (som altid! :kiss) havde ret.. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille bandit! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa, nu var Noah jo ammebarn, men ser ikke en grund til ikke at give dig min mening - der behoever jo ikke vaere en stor forskel paa vores drenge ;)

Noah gik nogle gange paa ammestrejke, saa for mig lyder det som noget af det samme? Her hjalp det ogsaa ikke at gaa helt i selvsving over det og saa efter et par dage, var han faerdig med at strejke :)

Lise gik også indimellem i ammestrejke og nægtede at sutte i et par dage ad gangen. Dog kunne jeg som regel få hende til at sutte om natten, når hun halvsov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER