Guest Felixmor

De første indkøb

257 indlæg i dette emne

Kan jeg godt forstå :)

Hvordan er det nu? Du kender heller ikke kønnet endnu, vel?

Nej ikke endnu, men forhåbentlig får jeg det at se som den bedste fødselsdagsgave i overmorgen :kuller

I skal også til en tidlig scanning, ikk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jep, det er nemlig også mine tanker, og så vandt den en tænk test af kombivogne, det tager jeg som et godt tegn :) og så tror jeg næsten det er billigere at købe en billig gammel barnevogn, der kan stå i vores "have" hvis vores baby nu elsker at sove udenfor, end at købe en ny lækker klapvogn når tiden til det kommer :)

Det lyder fornuftigt i min verden i hvert fald. Ikke at jeg har en dyt forstand på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke endnu, men forhåbentlig får jeg det at se som den bedste fødselsdagsgave i overmorgen :kuller

I skal også til en tidlig scanning, ikk?

Jo vi var afsted i mandags men Lille lå med krydsede ben og SOV, så vi tager afsted igen den 5. Maj :) GLÆDER mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder fornuftigt i min verden i hvert fald. Ikke at jeg har en dyt forstand på det :)

Har jeg heller ikke :p, jeg syntes den var pæn, alt det andet er det jeg brugte for at overbevise min kæreste, jeg faldt for udseendet XD.. Hvilken en drømmer du om :)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo vi var afsted i mandags men Lille lå med krydsede ben og SOV, så vi tager afsted igen den 5. Maj :) GLÆDER mig

Øv.

Så er h*n forhåbentlig mere samarbejdsvillig der :)

Kan jeg godt forstå.

Det bliver noget nemmere at forholde sig til baby, når man ved, om det bliver en Åge eller Åse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeg heller ikke :p, jeg syntes den var pæn, alt det andet er det jeg brugte for at overbevise min kæreste, jeg faldt for udseendet XD.. Hvilken en drømmer du om :)?

Jamen vi drømmer om "klassikeren" Emmaljunga Big Star Surprime med roterbare forhjul... Den kan manden også bruge, hvis man tænker på hans højde...

Jeg læste alle mulige facts om den og brugte det som overtalelse. Jeg synes også bare den er pæn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv.

Så er h*n forhåbentlig mere samarbejdsvillig der :)

Kan jeg godt forstå.

Det bliver noget nemmere at forholde sig til baby, når man ved, om det bliver en Åge eller Åse ;)

Jeg håber h*n er mere samarbejdsvilling, men det nærmest lovede jordemoderen, idet hun sagde vi skulle komme tilbage efter 1-1,5 uge, og vi vælger at vente tre uger. Så chancerne burde være store for at vi kan se kønnet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber h*n er mere samarbejdsvilling, men det nærmest lovede jordemoderen, idet hun sagde vi skulle komme tilbage efter 1-1,5 uge, og vi vælger at vente tre uger. Så chancerne burde være store for at vi kan se kønnet...

Ja, så burde der være garanti næste gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen vi drømmer om "klassikeren" Emmaljunga Big Star Surprime med roterbare forhjul... Den kan manden også bruge, hvis man tænker på hans højde...

Jeg læste alle mulige facts om den og brugte det som overtalelse. Jeg synes også bare den er pæn :)

Jeg har også forelsket mig i en Emmaljunga, men jeg svinger stadig mellem en Big Star og en Kombi Duo Edge.

Har så svært ved at bedømme, hvad vi får mest brug for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen vi drømmer om "klassikeren" Emmaljunga Big Star Surprime med roterbare forhjul... Den kan manden også bruge, hvis man tænker på hans højde...

Jeg læste alle mulige facts om den og brugte det som overtalelse. Jeg synes også bare den er pæn :)

Den var også med på listen :p min drøm var en Odder, men havde desværre ikke lige pengene til det, det bliver til næste barn hvor vi begge eller bare den ene af os er færdiguddannede :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også forelsket mig i en Emmaljunga, men jeg svinger stadig mellem en Big Star og en Kombi Duo Edge.

Har så svært ved at bedømme, hvad vi får mest brug for.

Vi er klart på en Edge Duo, da klapvognsdelen fungerer så godt med en god soft lift eller kørepose (også om vinteren).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er klart på en Edge Duo, da klapvognsdelen fungerer så godt med en god soft lift eller kørepose (også om vinteren).

Ja, jeg tænker også, at det fungerer fint med en Voksipose, som også kan bruges som lift i barnevognen.

Jeg er nemlig ikke sikker på, jeg kan have den store barnevogn i min bil, og da jeg gerne vil kunne komme ind til byen, mens jeg går hjemme, er det en god grund i min verden.

Vi ved jo heller ikke, hvor længe og OM baby vil sove udenfor, så det er slet ikke sikkert vi får brug for så stor en vogn.

Svært at sige på forhånd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tænker også, at det fungerer fint med en Voksipose, som også kan bruges som lift i barnevognen.

Jeg er nemlig ikke sikker på, jeg kan have den store barnevogn i min bil, og da jeg gerne vil kunne komme ind til byen, mens jeg går hjemme, er det en god grund i min verden.

Vi ved jo heller ikke, hvor længe og OM baby vil sove udenfor, så det er slet ikke sikkert vi får brug for så stor en vogn.

Svært at sige på forhånd :)

Da tænk testede den i 2012 var Edge den eneste der dumpede mht. Til ftalater, så jeg ville lige skrive til dem og tjekke at det problem var løst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte emmaljunga kombi i postkasse rød da vi skulle have Josefine og jeg var sååååå glad for den...

Men da hun startede i dagpleje var jeg mindre stolt af mig selv, for der var tøsebarnet vokset ud af den så måtte købe en til dagpleje også :-)

Men fantastisk barnevogn ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er lavet en guide til diverse kombivogne, som kan læses her http://tingtilbaby.dk/vogne/den-bedste-guide-til-duo-kombivogne-2013 (den virker dog ikke helt opdateret, da Edge Duo godt kan fås med svingbare forhjul). Jeg kan ikke selv læse testen fra Tænk - ville jeg ellers gerne.

Fordi jeg føder i efteråret er det vigtigste for mig at den lille kan sove i barnevognen i de kolde måneder og så kan man skifte til klapvognsdelen om foråret. Jeg har tidligere haft en Edge Duo til første barn og jeg var meget glad for den. Jeg har aldrig hørt om at barnet ikke kan ligge uden opsyn i klapvognsdelen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der fik os til at gå væk fra kombivognen var, dels det relativt korte liggemål (kan så se der er kommet længere liggemål på markedet end min nysgerrige næse fik opsnappet) men vigtigst af alt at når baby bliver lagt i klapvognsdelen, når h*n er for lang til barnevognsdelen, så kan baby ikke ligge fladt.. Alle de klapvognsdele til kombivognene som vi kiggede på kunne ikke lægges 100% vandret ned. Og det har jeg hørt fra en fys. er usundt for babys ryg...

MEN der er jo tusindevis af mange mærkelige "regler" for gravide, babyer etc...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der fik os til at gå væk fra kombivognen var, dels det relativt korte liggemål (kan så se der er kommet længere liggemål på markedet end min nysgerrige næse fik opsnappet) men vigtigst af alt at når baby bliver lagt i klapvognsdelen, når h*n er for lang til barnevognsdelen, så kan baby ikke ligge fladt.. Alle de klapvognsdele til kombivognene som vi kiggede på kunne ikke lægges 100% vandret ned. Og det har jeg hørt fra en fys. er usundt for babys ryg...

MEN der er jo tusindevis af mange mærkelige "regler" for gravide, babyer etc...

Emmaljungas klapvogn kan man altså ligge ned helt vandret. Meget bedre end fx Bugaboo og andre lignende modeller, hvor børnene ligger i en skål med numsen. Dét kan ikke være sundt på sigt for bækken, ryg, mv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emmaljungas klapvogn kan man altså ligge ned helt vandret. Meget bedre end fx Bugaboo og andre lignende modeller, hvor børnene ligger i en skål med numsen. Dét kan ikke være sundt på sigt for bækken, ryg, mv.

Ok det var sådan det var... :)

Jeg synes bare, da vi "prøvede" Emmaljunga'en, at der stadigvæk var vinkel på, da vi havde lagt den helt ned. Men hvad fanden, vi arbejder os jo frem i blinde, når alt sammen er vores første gang i baby-universet... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, de nu bliver jeg jo så i tvivl igen efter, I fortæller alt det her.

Det er en jungle at bevæge sig ud i, når man ikke har prøvet noget af det før.

Godt der er længe til oktober :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den var også med på listen :p min drøm var en Odder, men havde desværre ikke lige pengene til det, det bliver til næste barn hvor vi begge eller bare den ene af os er færdiguddannede :p

For at være helt ærlig, har vi heller ikke råd til Emmaljunga'en... Men mine forældre har været så søde at forære os den til min fødselsdag til juli hvor jeg fylder 30... (Aaaargh KRISE) så det er jeg / vi vildt glade for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, de nu bliver jeg jo så i tvivl igen efter, I fortæller alt det her.

Det er en jungle at bevæge sig ud i, når man ikke har prøvet noget af det før.

Godt der er længe til oktober :)

Nemlig, EN JUNGLE!!! Og ekspedienterne synes jeg ikke gør det meget nemmere for førstegangsforældre at forstå hvad der er "Nice to have" eller "Need to have"...

Fuldstændigt som med bryllupper... Alt er dyrere når ord som bryllup eller baby er foran og alt er i kategorien "Need to have" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For at være helt ærlig, har vi heller ikke råd til Emmaljunga'en... Men mine forældre har været så søde at forære os den til min fødselsdag til juli hvor jeg fylder 30... (Aaaargh KRISE) så det er jeg / vi vildt glade for :)

Jeg spekulerer også over prisen, for det er godt nok mange penge, men det er en af de ting, jeg bare vil have fra ny.

Mine forældre har så heldigvis sagt, at de vil donere til den, men ved endnu ikke hvor meget.

30 er ingen alder ;)

Jeg bliver 31 imorgen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemlig, EN JUNGLE!!! Og ekspedienterne synes jeg ikke gør det meget nemmere for førstegangsforældre at forstå hvad der er "Nice to have" eller "Need to have"...

Fuldstændigt som med bryllupper... Alt er dyrere når ord som bryllup eller baby er foran og alt er i kategorien "Need to have" :)

Ja, de får godt nok dollartegn i øjnene, når man siger, det er den første.

Jeg har valgt at spørge dem med børn i stedet.

Min svigerinde og en kollega har fået deres første indenfor det sidste år, så dem lytter jeg en del til.

Men det er svært, for man vil jo ikke mangle noget.

Vi prøver at tænke i babys alder.

I starten skal den ikke bruge særlig meget.

Så må vi købe tingene hen af vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spekulerer også over prisen, for det er godt nok mange penge, men det er en af de ting, jeg bare vil have fra ny.

Mine forældre har så heldigvis sagt, at de vil donere til den, men ved endnu ikke hvor meget.

30 er ingen alder ;)

Jeg bliver 31 imorgen :(

Jeg VIL også have den fra ny af, det er bare det største "mor-symbol" og uden det skal lyde overfladisk, så skal det sgu være i orden... Tænk hvor mange timer baby skal tilbringe i den..

Og tillykke med i morgen og forhåbentlig afsløringen af kønnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er lavet en guide til diverse kombivogne, som kan læses her http://tingtilbaby.dk/vogne/den-bedste-guide-til-duo-kombivogne-2013 (den virker dog ikke helt opdateret, da Edge Duo godt kan fås med svingbare forhjul). Jeg kan ikke selv læse testen fra Tænk - ville jeg ellers gerne.

Fordi jeg føder i efteråret er det vigtigste for mig at den lille kan sove i barnevognen i de kolde måneder og så kan man skifte til klapvognsdelen om foråret. Jeg har tidligere haft en Edge Duo til første barn og jeg var meget glad for den. Jeg har aldrig hørt om at barnet ikke kan ligge uden opsyn i klapvognsdelen.

Det her er hvad tænk skriver om Edge duo, bare vær opmærksom på at de testede den i 2012

Både som barnevogn og som klapvogn er det den vogn som brugerne syntes mindst godt om primært fordi der er mange af justeringerne f.eks. af håndtag, benstøtte og sele samt selve sammenfoldningen, der ikke fungerer specielt godt. Der var også lidt delte meninger om, hvor god den var at køre med blandt andet fordi den føles meget lang.

Derudover fandt vi et indhold af DINP i kunstlæderet på blandt andet forlæderet af denne vogn i en koncentration lige over hvad der er tilladt i legetøj og andre børneprodukter, der kan komme i munden. Men koncentrationen er lav så det udgør ikke umiddelbart nogen risiko for det enkelte barn. Alligevel opfordrer vi Emmaljunga til at sørge for at få det fjernet.

Emmaljungas duovogne kan kun købes samlet med både barnevognskasse og klapvognssæde. Til vognen medfølger både fodpose og regnslag. Den kan fåes med forskellige stel. Vi har testet den med UniQ310 Alustel.

Fordele:

+ stor bagagekurv

+ stor god kaleche, med lomme

+ indbygget insektnet i barnevognskassen

Ulemper:

- bagagekurven er ikke rigtig til at komme til, når ryglænet i klapvognen er slået ned så barnet kan sove

- vognen fylder meget, også når den er foldet sammen

- sammenfoldningen er mere besværlig end mange af den andre blandt andet fordi knapperne er hårde

- fodstøtten er vanskellig at justere

- vognen føles meget lang at køre med, specielt som barnevogn, hvor man har fornemmelsen af at miste forbindelsen til sit barn. Og fordi håndtaget er langt kan det være besværligt at nå ind til bremsen

- lille manøvredygtighed pga faste hjul

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER