Nitzen1987

Nervøs for familiens reaktion på min graviditet

20 indlæg i dette emne

Jeg er 7+3 i dag og regner ikke med, at vi fortæller noget til nogen før efter NF-scanning... Jeg er dog lidt nervøs for, hvordan mine forældre vil tage nyheden, da de klart har ytret deres mening om, at de ikke synes, at vi skal have flere børn, inden jeg har fået et fast arbejde.... Og ja det var da også at foretrække at det var på plads inden, men min mand og jeg blev enige om, at lige så lidt som vi er herre over hvornår jeg bliver gravid lige så lidt er jeg herre over at få et job. Der er i hvert fald ingen garanti for at få et job. Og da vi var igennem to ufrivillige aborter sidst vi forsøgte at blive gravide har vi selvfølgelig været ekstra opmærksomme på, at der var en risiko for, at det ville ske igen...

Er der andre der har oplevet at være nervøs for omgivelsernes reaktion på en graviditet? Og hvordan reagerede de så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, det er ikke helt samme situation, men jeg var lidt nervøs for om familien mon ville tænke, at det havde været smartere at vente, til jeg var færdiguddannet. Men sådan var reaktionen slet ikke, alle blev superglade og ikke særligt overraskede. Håber, I oplever det samme :kram

Og hvis ikke så hop op og spring ned på det. I er voksne mennesker, det er jeres liv og I vælger selv, hvordan I vil bruge det ;) Og eventuelle surmuler skal nok bløde op, om ikke før, så når baby kommer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tillykke, det er jeg ikke sikker på, at jeg har fået sagt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh tillykke Anita! (har jeg ikke fået sagt) :kram

 

Jeg tænker lidt det samme som Barbamama - HVIS de ikke tager det pænt, ja så må I prøve bedst muligt ikke at lade det gå jer på og så skal glæden nok komme efterhånden! Det er udelukkende jeres beslutning og ikke deres! Men I ved jo de ikke vil kunne stå for den lille når han/hun først kommer og de vil nok også bløde op inden da i løbet af graviditeten, når de lige har vænnet sig til tanken ;)

Held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må bare sige stooort tillykke.

Jeg synes ligner utrolig dårlig opdragelse at dine forældre har sagt som de har. Lige meget hvor tætte man er, kan man ikke på den måde lade sin mening komme til kende, når ens sure opstød er SÅ frastødende.

Selvfølgelig skal I have det barn uden at have nogen som helst dårlig samvittighed, om det så ender med at I må sætte huset på tvang.

I gør det rigtige fordi I ved, at I har KÆRLIGHED nok til et barn mere. Så f''' da om I har penge nok!!! <3 <3 <3

Hvor er det fedt for jer. Er jaloux!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anita, tillykke med det - endnu engang ;) 

 

Jeg er saadan set ret enig i, at det er ikke din families bord at vaere dommer over den slags. Et italiensk ordsprog siger: "Tra moglie e marito, non mettere il ditto". Mellem mand og kvinde maa man ikke saette sine fingre. 

 

Jeg synes i skal glaedes over din graviditet uden forbehold og for alt i verden uden tanker paa din families mening herom   :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, Anita, det hade jeg slet ikke set! Tillykke :yay

Måske er det mest fornuftigt at vente til du har fået job, men det optimale tidspunkt til at få børn komme bare aldrig! For når du har fået job, så vil du måske gene lige være der er års tid inden I prøver, så har du en klasse til eksamen, så har du en klasse som virkelig vil savne dig mår du er på barsel osv.

Så glæd du dig bare over din graviditet, og glem hvad dine forældre har sagt.

Det kan også ligefrem være det er lettere at få job når man har to børn frem for et, da mange måske tænker at man så ikke skal have flere (selvom de ikke må, men det er jo en anden side af sagen...)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange er det mest fornuftige altså ikke det bedste valg ;) Jeg forstår godt din bekymring, men mon ikke de bliver glade for et barnebarn mere?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih stort tillykke :loveshower

Der vil altid være nogen som har en anden mening om de valg vi træffer.

Du kan vælge at se sådan på det, at så står du bedre mht job, for så risikerer din nye arbejdsplads ikke at du skal på barsel. Det kan faktisk vægte rethhøjt mange steder, at man er "færdig" med at få børn.

Desuden er det dit liv og dine beslutninger, ikke dine forældres :kram2

Jeg frygtede også folks meninger, men de tog ret positivt imod det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres skønne svar, piger :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sikker på at de tager godt imod det... Som tiderne er nu kan man bare ikke vente på et job, for der er ingen garantier...Jeg tror at det er en fordel at kunne sige at man har fået to børn når man er til jobsamtale. Jeg har selv fået Olivia uden fast job og her var der ingen der stillede spørgsmål til vores valg, de var bare glade på vores vegne :) Når jeg stopper min barsel har jeg 1 år tilbage på dagpenge :)

Og stort tillykke med graviditeten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 7+3 i dag og regner ikke med, at vi fortæller noget til nogen før efter NF-scanning... Jeg er dog lidt nervøs for, hvordan mine forældre vil tage nyheden, da de klart har ytret deres mening om, at de ikke synes, at vi skal have flere børn, inden jeg har fået et fast arbejde.... Og ja det var da også at foretrække at det var på plads inden, men min mand og jeg blev enige om, at lige så lidt som vi er herre over hvornår jeg bliver gravid lige så lidt er jeg herre over at få et job. Der er i hvert fald ingen garanti for at få et job. Og da vi var igennem to ufrivillige aborter sidst vi forsøgte at blive gravide har vi selvfølgelig været ekstra opmærksomme på, at der var en risiko for, at det ville ske igen...

Er der andre der har oplevet at være nervøs for omgivelsernes reaktion på en graviditet? Og hvordan reagerede de så?

 

Allerførst stort tillykke.

 

Hvis I er glade er det jo sådan set ligegyldigt med omgivelserne. Man kan ikke planlægge børn, de kommer når de vil og det er sikkert nemmere at få job, når du har været på barsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jonas og jeg ventede med den første fordi vi begge gerne ville være i arbejde inden vi fik en. Det endte med vi begge kom i arbejde og jeg blev gravid, men 4 dage før jeg testede positiv blev jeg fyret. Så selvom dine forældre måske synes det er bedst at vente kan det lige så hurtigt gå den anden vej alligevel. Det er ikke til at forudse i dag.

Så min tanke er bare et stort tillykke og nyd at du har endnu en lille blob i maven :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til lykke med graviditeten!

 

Jeg er desværre heller ikke i den bedste jobsituation, men derfor kan det godt lade sig gøre at give ens børn et godt liv :-)) Men jeg forstår sagtens tankegangen omkring det.

 

Jeg er super glad på jeres vegne og i skal da bare nyde det! Håber på det bedste og at de nok tager godt imod nyheden

 

Kram herfra

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skylder vist en opdatering herinde :)

 

Mine forældre fik nyheden for 1½ uge siden og reagerede rigtig positivt :) så det var jo dejligt. Min mor er allerede begyndt at snakke om, hvad hun skal strikke til den lille :D Mine søskende tog også godt imod nyheden, da min mor ikke kunne lade være med at komme med hints om min graviditet, da vi var til påskefrokost i lørdags :D Hints á la " Jeg så for resten, at der var nogle der havde en brugt Trip Trap stol til og tænkte på om I var interesseret i den," hvortil min søster så spurgte om de skulle være mostre igen? :D Så min mor var ivrig efter at skulle fortælle nyheden videre  og det må vel være positivt :D

 

Mandens familie fik det at vide i søndags, men det var åbenbart langt fra nogen overraskelse, da de havde draget deres egne konklusioner, da jeg havde takket nej til vin 4 uger tidligere, da vi var derude (har ellers drukket et kvart glas vin de andre gange vi havde været derude, men lige nøjagtig den dag havde jeg bare haft en træls hovedpine det meste af dagen, og derfor takkede jeg nej til vin med argumentet, at jeg havde hovedpine, hvilket var sandt.) At de så ikke lå mærke til, at jeg faktisk drak vin 2 uger senere til barnedåb, det har så ikke betydet noget for deres mistanke omkring, at jeg var gravid :rolleyes men de blev glade på vores vejne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skylder vist en opdatering herinde :)

 

Mine forældre fik nyheden for 1½ uge siden og reagerede rigtig positivt :) så det var jo dejligt. Min mor er allerede begyndt at snakke om, hvad hun skal strikke til den lille :D Mine søskende tog også godt imod nyheden, da min mor ikke kunne lade være med at komme med hints om min graviditet, da vi var til påskefrokost i lørdags :D Hints á la " Jeg så for resten, at der var nogle der havde en brugt Trip Trap stol til og tænkte på om I var interesseret i den," hvortil min søster så spurgte om de skulle være mostre igen? :D Så min mor var ivrig efter at skulle fortælle nyheden videre  og det må vel være positivt :D

 

Mandens familie fik det at vide i søndags, men det var åbenbart langt fra nogen overraskelse, da de havde draget deres egne konklusioner, da jeg havde takket nej til vin 4 uger tidligere, da vi var derude (har ellers drukket et kvart glas vin de andre gange vi havde været derude, men lige nøjagtig den dag havde jeg bare haft en træls hovedpine det meste af dagen, og derfor takkede jeg nej til vin med argumentet, at jeg havde hovedpine, hvilket var sandt.) At de så ikke lå mærke til, at jeg faktisk drak vin 2 uger senere til barnedåb, det har så ikke betydet noget for deres mistanke omkring, at jeg var gravid :rolleyes men de blev glade på vores vejne :)

 

Hvor dejligt med så positive reaktioner :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig opdatering :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtig godt!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skoent, Anita - det er jo ogsaa bare dejligt, altsaa  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER