Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

Gør de?

Det vidste jeg ikke.

Hehe, der er heller ikke så meget, jeg kan gøre :)

Tror vi må have Ria på banen her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror jeg ville satset på str. 50 :) og måske lidt 56 :)

Jeg pakker lige lidt om i tasken tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pakker lige lidt om i tasken tror jeg :)

Hvad har du da pakket? Tror primært du skal satse på str. 50 n

- det lyder til at Sara er et lille nips :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har du da pakket? Tror primært du skal satse på str. 50 n

- det lyder til at Sara er et lille nips :)

Jamen har faktisk pakket hovedsageligt 56 og så noget af den næste størrelse (62??)

Jeg regnede jo med et stort barn pga diabetes'en

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er næstsidste jm besøg klaret.

Kan ikke finde ud af, om det var godt eller skidt.

Jeg er 37+4, og han står fast med hovedet, så det er fint.

Der var 3 jm der målte sf mål, og de fik 3 resultater, som hedder mellem 35 og 39.

De 2 af dem skønnede ham til 33-3400 g, hvilket er 900 mere end ved sidste skøn d. 3.9.

Synes jo det lyder vanvittig voldsomt med så stort et spring, men de kan jo have skønnet lavt sidst, og det er jo et skøn, men de sagde han nok ender omkring 44-4500 g hvis jeg går over tid.

Havde ikke lige regnet med kæmpe baby, selvom jeg er 173 høj og manden er 183.

Derudover er mit blodtryk i den høje ende.

Det har hele tiden ligget højt men indenfor rammen.

Nu hed det først 145/95 og i anden og tredje måling endte det på 129/90.

Hun var ikke helt tilfreds, men nævnte ikke hvorfor.

Jeg skal selv måle det 3 gange imorgen tidlig og forhåbentlig er det så ok der, så sker der nemlig ikke mere.

Ved ikke hvad det kan betyde med for højt. Hun sagde bare, at jeg så skal jeg følges resten af graviditeten.

Så alt i alt et besøg, hvor jeg er mere bekymret efter, end da jeg kom.

Ang blodtrykket så skal det være under 140/90 (begge tal normale) fik jeg at vide. Det er også ok hvis du kan hvile dig lidt og så lave en måling på dette eller under. Højt blodtryk kan være tegn på svangerskabsforgiftning, men man har ikke svangerskabsforgiftning hvis man ikke også har protein i urinen.

Du skal være opmærksom på pludselig væske i kroppen. Fx hvis du tager 2kg på på 7 dage og har elefantfødder der ikke forsvinder efter en nat. Du skal også være opmærksom på pletter for øjnene, synsforstyrrelser, en frontal hovedpine der ikke går væk (lige midt i panden) og smerter i højre side eller smerter som et bælte rundt om brystkassen.

Det var det jeg fik at vide ved jordemoderen den anden dag da min måling sagde 129/92. Jo og at så skulle jeg selvfølgelig kontakte fg hvis jeg oplevede nogle af førnævnte ting. Ellers ingen grund til bekymring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ang blodtrykket så skal det være under 140/90 (begge tal normale) fik jeg at vide. Det er også ok hvis du kan hvile dig lidt og så lave en måling på dette eller under. Højt blodtryk kan være tegn på svangerskabsforgiftning, men man har ikke svangerskabsforgiftning hvis man ikke også har protein i urinen.

Du skal være opmærksom på pludselig væske i kroppen. Fx hvis du tager 2kg på på 7 dage og har elefantfødder der ikke forsvinder efter en nat. Du skal også være opmærksom på pletter for øjnene, synsforstyrrelser, en frontal hovedpine der ikke går væk (lige midt i panden) og smerter i højre side eller smerter som et bælte rundt om brystkassen.

Det var det jeg fik at vide ved jordemoderen den anden dag da min måling sagde 129/92. Jo og at så skulle jeg selvfølgelig kontakte fg hvis jeg oplevede nogle af førnævnte ting. Ellers ingen grund til bekymring :)

Så har jeg vist ingen grund til bekymring, for så meget væske er der slet ikke i mine fødder.

Det er meget mindre idag end i weekenden, så det er værre i varmen.

Håber bare på fine tal imorgen, for så er jm tilfreds.

Har heller ingen af de andre symptomer.

Men det er godt de er obs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg vist ingen grund til bekymring, for så meget væske er der slet ikke i mine fødder.

Det er meget mindre idag end i weekenden, så det er værre i varmen.

Håber bare på fine tal imorgen, for så er jm tilfreds.

Har heller ingen af de andre symptomer.

Men det er godt de er obs :)

Ja helt bestemt. Det var også bare for at fortælle hvad min jordemoder havde sagt. Det er så ubehageligt at gå rundt med ubesvarede spørgsmål i forhold til graviditeten :) håber ikke du er unødigt bekymret og at du får en fin måling i morgen (husk at du ikke må tale når den bliver lavet :p ) vendte han forresten den rigtige vej?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja helt bestemt. Det var også bare for at fortælle hvad min jordemoder havde sagt. Det er så ubehageligt at gå rundt med ubesvarede spørgsmål i forhold til graviditeten :) håber ikke du er unødigt bekymret og at du får en fin måling i morgen (husk at du ikke må tale når den bliver lavet :p ) vendte han forresten den rigtige vej?

Det er også rigtig rart at du lige remsede de symptomer op, for det nævnte jm ikke.

Hun sagde så heller ikke ordet "svangerskabsforgiftning", men jeg kan godt lide at have lidt ekstra informationer :)

Hehe, jeg skal lave den lige når jeg vågner, så jeg ligger så stille jeg kan :)

Ja, han ligger fint med hovedet fast, så det er dejligt at vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør de?

Det vidste jeg ikke.

Hehe, der er heller ikke så meget, jeg kan gøre :)

Jeg fødte uden de store problemer en knægt på 4976 g. Var gået over tid og blev sat igang. Jm sagde til mig at de store babyer hjælper mere til pga de er mere robuste og stærke.

Han kom ud efter en halv times presseveer og jeg bristede ikke. Så jeg vil ikke være nervøs for at føde en basse.

Han startede i str 56, men måtte over i 62 efter 14 dage. Han var så også 57 cm lang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte uden de store problemer en knægt på 4976 g. Var gået over tid og blev sat igang. Jm sagde til mig at de store babyer hjælper mere til pga de er mere robuste og stærke.

Han kom ud efter en halv times presseveer og jeg bristede ikke. Så jeg vil ikke være nervøs for at føde en basse.

Han startede i str 56, men måtte over i 62 efter 14 dage. Han var så også 57 cm lang.

Åhr, er glad for at høre, det godt kan gå godt med en basse :)

Blev lige slået lidt ud af hans størrelse, for havde ikke forventet, han er så stor.

Så rigtig godt at høre, at du havde en god fødsel af en stor dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filmen er total knækket for mig i dag. Har smerter i arret og måtte opgive at varme asparges suppe. Føler mig ynkelig! Jeg har smerter fra epi blokaden op i nakken. Tager bare alle bivirkninger denne gang. Men mest af alt savner jeg at være noget for Felix :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filmen er total knækket for mig i dag. Har smerter i arret og måtte opgive at varme asparges suppe. Føler mig ynkelig! Jeg har smerter fra epi blokaden op i nakken. Tager bare alle bivirkninger denne gang. Men mest af alt savner jeg at være noget for Felix :boo

Ved ikke hvad jeg skal sige, men ville ikke gå uden at sende en kæmpe krammer :) håber det er bedre for dig i morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filmen er total knækket for mig i dag. Har smerter i arret og måtte opgive at varme asparges suppe. Føler mig ynkelig! Jeg har smerter fra epi blokaden op i nakken. Tager bare alle bivirkninger denne gang. Men mest af alt savner jeg at være noget for Felix :boo

Jeg ignorerer lige ubehøvlet alt hvad du har skrevet ovenover og lukker øjnene...

I stedet sender jeg er kæmpe :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filmen er total knækket for mig i dag. Har smerter i arret og måtte opgive at varme asparges suppe. Føler mig ynkelig! Jeg har smerter fra epi blokaden op i nakken. Tager bare alle bivirkninger denne gang. Men mest af alt savner jeg at være noget for Felix :boo

Kæmpe kram - du er ikk ynkelig. Hvis du har ondt i arret i morgen, var det så ikk en ide at ringe til lægen? Jeg har ikk den store erfaring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr, er glad for at høre, det godt kan gå godt med en basse :)

Blev lige slået lidt ud af hans størrelse, for havde ikke forventet, han er så stor.

Så rigtig godt at høre, at du havde en god fødsel af en stor dreng :)

Det ka jeg godt forstå - jeg var heller ikke selv forbedret på at han var så stor. Jm skønnede et kilo forkert.

Nu er jeg så i modsatte grøft - de mener at tøsen er et lille nips.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ka jeg godt forstå - jeg var heller ikke selv forbedret på at han var så stor. Jm skønnede et kilo forkert.

Nu er jeg så i modsatte grøft - de mener at tøsen er et lille nips.

Et helt kg forkert er også meget ved siden af.

Er de sikker på, at de ikke skønnet lillepigen for lavt så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et helt kg forkert er også meget ved siden af.

Er de sikker på, at de ikke skønnet lillepigen for lavt så?

Jeg aner det ikk - min mave er meget mindre denne gang og sf-målet har ligget på 32 i 4 uger nu plus jeg vejer 10 kg mindre i forhold til sidste gang. Hun snakkede om at det sagtens kan snyde pga storebror har lavet god plads, men hun kan slet ikke skønne 100 % og dermed være sikker på hvor stor tøsen er. Så for at være sikker, så må der en scanning til. Men ved de to vækstscanninger jeg har været til, der har hun været lige under gennemsnit.

Godt nok to vidt forskellige graviditeter synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger.

Kan læse at Skejby har en effektiv behandling af bivirkningerne fra blokaden så må nok hellere ringe derind i morgen hvis det ikke er blevet bedre.

Tror desværre ikke det hjælper at snakke med lægen. Man skal altid diskuterer med dem og jeg har en tid fredag formiddag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner det ikk - min mave er meget mindre denne gang og sf-målet har ligget på 32 i 4 uger nu plus jeg vejer 10 kg mindre i forhold til sidste gang. Hun snakkede om at det sagtens kan snyde pga storebror har lavet god plads, men hun kan slet ikke skønne 100 % og dermed være sikker på hvor stor tøsen er. Så for at være sikker, så må der en scanning til. Men ved de to vækstscanninger jeg har været til, der har hun været lige under gennemsnit.

Godt nok to vidt forskellige graviditeter synes jeg.

Ja, det skal jeg da love for :)

Men fint at blive fulgt så tæt, så de er obs på det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg selv målt morgen blodtryk og den siger omkring 123/70 fordelt på 4 målinger inden jeg stod op, så det er ihvertfald ikke for højt nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg selv målt morgen blodtryk og den siger omkring 123/70 fordelt på 4 målinger inden jeg stod op, så det er ihvertfald ikke for højt nu.

 

Det var da dejligt :)! Så behøver du i det mindste ikke være bekymret for lige det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da dejligt :)! Så behøver du i det mindste ikke være bekymret for lige det :)

Nej, det er dejligt. Men vildt at de kan variere så meget.

Så kan fødslen bare komme an :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plukveer hele aftenen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plukveer hele aftenen :(

Øv har du prøvet varmepude?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv har du prøvet varmepude?

Ja, den har ellers været min gode ven den sidste tid. Håber det er bedre i morgen. Vi skal til bryllup med overnatning lørdag, så vil gerne lige have en god dag med afslapning inden, ellers tror jeg ikke jeg kommer igennem så lang en dag, og specielt aften i lang kjole og med væske i fødderne :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER