Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

Altså, jer der har pakket taske til sygehuset, synes i også det ligner at i har tænkt jer at flytte ind? Jeg synes godt nok man skal have meget med :o. Indtil videre har jeg pakket pusletasken med alle Storms ting, så mangler jeg bare alt det andet :s!

Jeg pakkede begge tasker igår og ja, det ligner en større indflytning :)

Tvivler på man får brugt det hele, men øv at stå og mangle noget lige der, så hellere tage ekstra med.

Jeg har nok også pakket rigeligt tøj til Storm, men for det første aner jeg ikke hvor stor han er, og for det andet er det rart at have lidt at vælge imellem alt efter hvor koldt/varmt det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har pakket en kuffert til mig selv og en pusletaske til Asger. Men kufferten er nu ikke hårdt pakket men det er inkl. Drikkevarer og lidt guf til fødegangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, kan høre at vi pakker nogenlunde samme mængde så :), det er idet mindste rart at vide, min kæreste mente at jeg da bare kunne lade være med at pakke så meget så? Men det er en anelse svært når man ikke lige har prøvet det før og har lidt svært ved at vurdere hvad det essentielle er ;).. Mit ender nok også med at fylde en lille kuffert og pusletasken, og så nok ammepuden ved siden af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, kan høre at vi pakker nogenlunde samme mængde så :), det er idet mindste rart at vide, min kæreste mente at jeg da bare kunne lade være med at pakke så meget så? Men det er en anelse svært når man ikke lige har prøvet det før og har lidt svært ved at vurdere hvad det essentielle er ;).. Mit ender nok også med at fylde en lille kuffert og pusletasken, og så nok ammepuden ved siden af :)

Altså jeg har en stor rejsetaske til mig selv og så pusletasken til bette.

Manden skal nok også have lidt skiftetøj med og så mangler jeg snacks og drikkelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ingen af jer, der har mulighed for, at manden kan tage hjem og hente det nødvendige efter fødslen?

Jeg tænker på, at når jeg skal indlægges efter fødslen med Sara, så må manden alligevel ikke sove der, og han må kun være der til og med kl. 20 eller 21 (husker ikke lige) grundet ro, så kan han jo automatisk tage ting med ind, hvis vi mangler noget...

Har i mulighed for, at manden tager hjem og henter evt. "glemte ting"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jer der har pakket taske til sygehuset, synes i også det ligner at i har tænkt jer at flytte ind? Jeg synes godt nok man skal have meget med :o. Indtil videre har jeg pakket pusletasken med alle Storms ting, så mangler jeg bare alt det andet :s!

Mit fylder en mellem str sportstaske og der er både til mig og baby. Men jeg ska jo nok hjem ca 4 timer efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ingen af jer, der har mulighed for, at manden kan tage hjem og hente det nødvendige efter fødslen?

Jeg tænker på, at når jeg skal indlægges efter fødslen med Sara, så må manden alligevel ikke sove der, og han må kun være der til og med kl. 20 eller 21 (husker ikke lige) grundet ro, så kan han jo automatisk tage ting med ind, hvis vi mangler noget...

Har i mulighed for, at manden tager hjem og henter evt. "glemte ting"?

Vi bor i Silkeborg og jeg skal føde i Viborg.

Det er en tur på ca 40 min hver vej.

Vi skal en tur på patienthotellet efter fødslen, så i vores tilfælde kan det bedst betale sig at få det hele med.

Vi kan overnatte to nætter men satser på det kun bliver en, så det er slet ikke sikkert jeg får brug for alt.

Magter bare ikke at stå og mangle noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ingen af jer, der har mulighed for, at manden kan tage hjem og hente det nødvendige efter fødslen?

Jeg tænker på, at når jeg skal indlægges efter fødslen med Sara, så må manden alligevel ikke sove der, og han må kun være der til og med kl. 20 eller 21 (husker ikke lige) grundet ro, så kan han jo automatisk tage ting med ind, hvis vi mangler noget...

Har i mulighed for, at manden tager hjem og henter evt. "glemte ting"?

Min kæreste må gerne være på patienthotellet, hvor vi bliver overflyttet efter fødslen, med os :)

Og der er selvfølgelig mulighed for at han kan tage hjem (det skal han nok da vi har et par katte, medmindre vi kan få en veninde til det), men der er 7 km og det skal foregå med bus da vi ikke har nogen bil, så det kan han godt, men det ville være træls :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg skal indlægges i op til 5 dage og har alt i en lille skuldertaske :unsure både til mig og junior

Hvad har i pakket?????(opret gerne seperat emne om dette!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg opretter lige et emne så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså har haft mens agtig murren i underlivet det meste af dagen :unsure mon den lille er ved at sætte sig fast?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm mine fødder klør, men på overfladen og ikke trædepuderne? Mine hænder (også oversiden) kløede tidligere.

Hvad mon det kan være? (Har forstået det som graviditetskløe er i håndflader og under fødder? Evt på maven?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan ikke længere ligge på ryggen uden det spænder, strækker og gør umanerlig ondt i maven og skambenet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en nat.

Oppe 5 gange for at tisse.

Kan ikke falde til ro og sove bagefter, for når jeg ligger på ryggen, presser han på blæren og hele maveområdet bliver overstrakt og ømt.

Selv med hævede ben og hoved.

Når jeg ligger på siderne, får jeg efterhånden hurtigt ondt i skulderen og hoften, jeg ligger på.

Resultat: zombie dagen efter :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm mine fødder klør, men på overfladen og ikke trædepuderne? Mine hænder (også oversiden) kløede tidligere.

Hvad mon det kan være? (Har forstået det som graviditetskløe er i håndflader og under fødder? Evt på maven?)

Man kan sagtens have kløe uden det er leverbetinget. Hvis det er leverbetinget vil man ofte klø over hele kroppen (inkl. hænder, føder) og vil ikke rigtig kunne holde ud at være i det. Man vil kunne få røde plamager der hvor det klør. Men hvis du er usikker synes jeg du skal snakke med læge eller en jordemoder om det og evt. få taget en blodprøve (fastende) om ikke andet så for at gå ro. Det betyder bare meget man ikke går og er nervøs :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan sagtens have kløe uden det er leverbetinget. Hvis det er leverbetinget vil man ofte klø over hele kroppen (inkl. hænder, føder) og vil ikke rigtig kunne holde ud at være i det. Man vil kunne få røde plamager der hvor det klør. Men hvis du er usikker synes jeg du skal snakke med læge eller en jordemoder om det og evt. få taget en blodprøve (fastende) om ikke andet så for at gå ro. Det betyder bare meget man ikke går og er nervøs :kram

Tak! Nu prøver jeg lige min eksemcreme for hvis det nu er en begyndende eksem (har siden jeg var 12-13 år haft en uforklarlig eksem som kommer og går og til tider kan klø voldsomt) så tager jeg lægen i morgen eller onsdag hvis ikke det er blevet bedre

Har også fået mig 2 herlige myggestik (lortemyg!) En på mave og en på låret :-/ det klør også så dejligt.

Overvejer at binde mine hænder fast til noget :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en nat.

Oppe 5 gange for at tisse.

Kan ikke falde til ro og sove bagefter, for når jeg ligger på ryggen, presser han på blæren og hele maveområdet bliver overstrakt og ømt.

Selv med hævede ben og hoved.

Når jeg ligger på siderne, får jeg efterhånden hurtigt ondt i skulderen og hoften, jeg ligger på.

Resultat: zombie dagen efter :(

:kram

Det lyder efterhånden som alle mine nætter. Mine skuldre er kronisk ømme skuldre fordi jeg lægger alt vægten på dem :( og når man har tisset og det tager en halv til en hel time at falde i søvn hver gang: AAAARGH :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Det lyder efterhånden som alle mine nætter. Mine skuldre er kronisk ømme skuldre fordi jeg lægger alt vægten på dem :( og når man har tisset og det tager en halv til en hel time at falde i søvn hver gang: AAAARGH :sm

Ja, det er frygteligt :(

Nætterne er lange efterhånden for man ligger bare og venter på næste gang man skal op og tisse.

Kan mærke, der bliver til et par lure idag på sofaen.

Trist at vi ikke kan få lov at sove en hel nat inden der kommer en baby og holder os vågne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er frygteligt :(

Nætterne er lange efterhånden for man ligger bare og venter på næste gang man skal op og tisse.

Kan mærke, der bliver til et par lure idag på sofaen.

Trist at vi ikke kan få lov at sove en hel nat inden der kommer en baby og holder os vågne :)

Ja eller som min mand siger, så er vi ved at forberede os på lange og søvnløse nætter (som om han ligger vågen lige så længe som mig om natten - I THINK NOT, "fjols")

Jeg "frygter" nærmest nætterne efterhånden, fordi jeg ved jeg sover bedre med flere lure fordelt på dagen end jeg gør om natten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ønsker mig også en ordentlig nats søvn!

Heldigvis er det først her på det sidste jeg er begyndt at skulle på toilettet om natten.

Vågner omkring 3-4 tiden og overvejer om jeg vil gå på toilettet. Kl 5 ka jeg ikk holde plukveerne ud længere og går på toilettet. Manden vækkeur ringer kl 6 og så får jeg måske en halv time mere når han er taget afsted kl 7.

Sagde det til jm den anden dag at jeg sov dårligt og mine hænder sov fordi jeg kun kan ligge på siden.

Hun sagde også det med at det er kroppen som vænner sig til ikke at få så meget søvn. Årh altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja eller som min mand siger, så er vi ved at forberede os på lange og søvnløse nætter (som om han ligger vågen lige så længe som mig om natten - I THINK NOT, "fjols")

Jeg "frygter" nærmest nætterne efterhånden, fordi jeg ved jeg sover bedre med flere lure fordelt på dagen end jeg gør om natten ;)

Ja, det er også mandens konklusion.

Men når man så siger undskyld, hvis jeg larmer, når jeg er oppe, og han svarer, at han heldigvis intet har hørt, så bliver jeg sgu lidt knotten :)

Har det også sådan med nætter efterhånden, at de bare skal overstås, så man kan komme op og ind på sofaen til en lur, der er så meget bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ønsker mig også en ordentlig nats søvn!

Heldigvis er det først her på det sidste jeg er begyndt at skulle på toilettet om natten.

Vågner omkring 3-4 tiden og overvejer om jeg vil gå på toilettet. Kl 5 ka jeg ikk holde plukveerne ud længere og går på toilettet. Manden vækkeur ringer kl 6 og så får jeg måske en halv time mere når han er taget afsted kl 7.

Sagde det til jm den anden dag at jeg sov dårligt og mine hænder sov fordi jeg kun kan ligge på siden.

Hun sagde også det med at det er kroppen som vænner sig til ikke at få så meget søvn. Årh altså!

Selvom det giver mening, er det bare så tarveligt, at kroppen er hoppet i baby-mode.

Det er jo nu, vi trænger til søvnen, for vi ved jo det er slut, når først baby er her :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ønsker mig også en ordentlig nats søvn!

Heldigvis er det først her på det sidste jeg er begyndt at skulle på toilettet om natten.

Vågner omkring 3-4 tiden og overvejer om jeg vil gå på toilettet. Kl 5 ka jeg ikk holde plukveerne ud længere og går på toilettet. Manden vækkeur ringer kl 6 og så får jeg måske en halv time mere når han er taget afsted kl 7.

Sagde det til jm den anden dag at jeg sov dårligt og mine hænder sov fordi jeg kun kan ligge på siden.

Hun sagde også det med at det er kroppen som vænner sig til ikke at få så meget søvn. Årh altså!

Årh jeg har sovet dårligt længe. Vågner hver gang jeg skal vende mig, fordi det gør ondt fordi jeg har lagt for længe på den side. Og når jeg vågner skal jeg altså op og tisse :(

Glæder mig til at få Asger ud for når han sover kan jeg i det mindste sove uden dårlig bækken osv. Og jeg kan lægge på maven igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er også mandens konklusion.

Men når man så siger undskyld, hvis jeg larmer, når jeg er oppe, og han svarer, at han heldigvis intet har hørt, så bliver jeg sgu lidt knotten :)

Har det også sådan med nætter efterhånden, at de bare skal overstås, så man kan komme op og ind på sofaen til en lur, der er så meget bedre.

det lyder som os her hjemme. Min mand registrerer heller intet af mit natteroderi, men jeg vågner til gengæld af alt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom det giver mening, er det bare så tarveligt, at kroppen er hoppet i baby-mode.

Det er jo nu, vi trænger til søvnen, for vi ved jo det er slut, når først baby er her :D

Det er nu ikke givet. Og husk i starten at sove når baby sover så må rengøring osv. vente :) Det kan altså gøre en forskel. Men man finder hutigt sit behov, når baby først er ude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER