Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

Min mave KLØR!!

Huden bliver godt nok strukket til max her til sidst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mave KLØR!!

Huden bliver godt nok strukket til max her til sidst :)

Min er blevet mindre :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er blevet mindre :lol

Hehe mindre her til sidst?

Det var sørens :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe mindre her til sidst?

Det var sørens :D

Ja det er bare SÅ mærkeligt! Som om den har bredt sig mere ud i stedet for at sidde flot rund midt på maven er den som en lidt slatten ballon der har kidnappet noget af min talje. Min navle har længe været poppet men nu er poppet væk og den er mere flad, til tider med et lille pop, andre gange med rigtig "hulning" ind i navlen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er bare SÅ mærkeligt! Som om den har bredt sig mere ud i stedet for at sidde flot rund midt på maven er den som en lidt slatten ballon der har kidnappet noget af min talje. Min navle har længe været poppet men nu er poppet væk og den er mere flad, til tider med et lille pop, andre gange med rigtig "hulning" ind i navlen.

Mystisk :D

Det er nok bare tegn på, den lille rykker rundt derinde :)

Min skifter også form i løbet af dagen.

Når jeg ligger ned om morgenen, ser jeg næsten ikke gravid ud.

Så får jeg mad, og så skal jeg love for, maven kommer frem, og når jeg går i seng er den så kæmpe, at jeg tror den skal sprænges.

Krydser stadig fingre for, jeg slipper for strækmærker, selvom jeg frygter de er på vej her til sidst, når huden netop klør så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mystisk :D

Det er nok bare tegn på, den lille rykker rundt derinde :)

Min skifter også form i løbet af dagen.

Når jeg ligger ned om morgenen, ser jeg næsten ikke gravid ud.

Så får jeg mad, og så skal jeg love for, maven kommer frem, og når jeg går i seng er den så kæmpe, at jeg tror den skal sprænges.

Krydser stadig fingre for, jeg slipper for strækmærker, selvom jeg frygter de er på vej her til sidst, når huden netop klør så meget.

Ja der sker hvertfald noget derinde. I nat havde han en fest uden lige. Aldrig oplevet ham så aktiv! Det var helt vildt!

Smør den godt med fugtighedscreme og/eller fed creme/olie. Ved godt man siger det ikke kan undgåes osv men føler at fugtigheden i creme/olier gør at det klør mindre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der sker hvertfald noget derinde. I nat havde han en fest uden lige. Aldrig oplevet ham så aktiv! Det var helt vildt!

Smør den godt med fugtighedscreme og/eller fed creme/olie. Ved godt man siger det ikke kan undgåes osv men føler at fugtigheden i creme/olier gør at det klør mindre

Det er fantastisk at mærke dem sparke :kuller

Kommer så meget til at savne det :)

Jeg smører med Bio Oil morgen og aften.

Det har jeg gjort i mange måneder efterhånden.

Det er bare som om, det ikke er nok nu, så har fundet en federe creme her til sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens optur er at jeg er 2 kg fra før graviditetsvægten og kan nu hoppe i mit normale tøj også fordi såret ikke driller mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens optur er at jeg er 2 kg fra før graviditetsvægten og kan nu hoppe i mit normale tøj også fordi såret ikke driller mere :)

Lækkert :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt dårlig hjemmebrygget poesi:

Sidder bare her

Og venter på de der veer

Hver gang jeg skal op og stå,

Jeg håber at vandet vil gå

Gad vide om lidt fløde

Kan få mig til at føde

Eller om lidt æblekage

Kan ende de her lange dage

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt dårlig hjemmebrygget poesi:

Sidder bare her

Og venter på de der veer

Hver gang jeg skal op og stå,

Jeg håber at vandet vil gå

Gad vide om lidt fløde

Kan få mig til at føde

Eller om lidt æblekage

Kan ende de her lange dage

:lol

:lol hvor er du kreativ :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens optur er at jeg er 2 kg fra før graviditetsvægten og kan nu hoppe i mit normale tøj også fordi såret ikke driller mere :)

Hvad laver og taler man om ved første besøg af sundhedsplejersken?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad laver og taler man om ved første besøg af sundhedsplejersken?

Jamen min målte og vejede barnet. Vi snakkede om fødslen. Alle tager udgangspunkt i, at der er gået godt og for mig var der mere en traumatisk oplevelse, der absolut ikke var gået efter planen. Hun informerede om hvordan man fik fat i hende, kommunens sp og regionens sp. Informerde om hvor jeg kunne læse hendes notater og følge Asgers kurve.

Man bliver spurgt om man vil i mødregruppe.

Og så stiller man jo bare alle de spørgsmål man har på hjertet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft første sp-besøg i dag. Lidt tør i det i forhold til hende jeg havde første gang.

Britta: jeg er misundelig på dig ;)

Men anyway er Laura helt som hun ska være - hun gør det hun ska osv. Vægten hedder 3200 g, hvilket er flot på 5. Dag og længden: 51,5 ca.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gider ikke være gravid mere nu!!!

For pokker da, hvor er jeg træt af at have det elendigt og ikke kunne sove og være så oppustet, at jeg knap kan trække vejret.

Det er straffen for en graviditet uden gener :( :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen min målte og vejede barnet. Vi snakkede om fødslen. Alle tager udgangspunkt i, at der er gået godt og for mig var der mere en traumatisk oplevelse, der absolut ikke var gået efter planen. Hun informerede om hvordan man fik fat i hende, kommunens sp og regionens sp. Informerde om hvor jeg kunne læse hendes notater og følge Asgers kurve.

Man bliver spurgt om man vil i mødregruppe.

Og så stiller man jo bare alle de spørgsmål man har på hjertet :)

Tusinde tak :)

Sp kommer i morgen og jeg glæder mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gider ikke være gravid mere nu!!!

For pokker da, hvor er jeg træt af at have det elendigt og ikke kunne sove og være så oppustet, at jeg knap kan trække vejret.

Det er straffen for en graviditet uden gener :( :(

Enig! Jeg gider heller ikke mere! Men tror ikke han har tænkt sig at komme ud :s der er åbenbart blødt og varmt inde! Og ingen tegn på at han vil videre i processen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig! Jeg gider heller ikke mere! Men tror ikke han har tænkt sig at komme ud :s der er åbenbart blødt og varmt inde! Og ingen tegn på at han vil videre i processen :(

Nej, heller ingen tegn her.

Min tålmodighed bliver godt nok testet.

Skal til jm senere idag, og det eneste jeg kan overskue idag er at sove, fordi jeg ikke kan holde ud at være i min egen krop.

Tog lige mit blodtryk. Det er alt for højt, så hun måler det garanteret endnu højere ligesom sidst, og så skal jeg sikkert til flere tjek.

Magter det ikke.

Glad for jeg ikke er den eneste, der bøvler.

Så kan vi da brokke os sammen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, heller ingen tegn her.

Min tålmodighed bliver godt nok testet.

Skal til jm senere idag, og det eneste jeg kan overskue idag er at sove, fordi jeg ikke kan holde ud at være i min egen krop.

Tog lige mit blodtryk. Det er alt for højt, så hun måler det garanteret endnu højere ligesom sidst, og så skal jeg sikkert til flere tjek.

Magter det ikke.

Glad for jeg ikke er den eneste, der bøvler.

Så kan vi da brokke os sammen :D

Træls med højt blodtryk! :( men ja så skal du nok til ekstratjek..

Men ja, fællesbrok er bare lidt hyggeligere :), det trøster også mig lidt, at alle andre heller ikke er i gang med fødsel endnu, det er jo kun et par stykker der har født naturligt indtil videre :p så man sidder i det mindste ikke helt alene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft første sp-besøg i dag. Lidt tør i det i forhold til hende jeg havde første gang.

Britta: jeg er misundelig på dig ;)

Men anyway er Laura helt som hun ska være - hun gør det hun ska osv. Vægten hedder 3200 g, hvilket er flot på 5. Dag og længden: 51,5 ca.

Ha ha Nicki kommer på fredag :) Jeg glæder mig til endnu et besøg men har snakket med hende og sms'et under indlæggelsen. Men ja du har jo ret. Hun er god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træls med højt blodtryk! :( men ja så skal du nok til ekstratjek..

Men ja, fællesbrok er bare lidt hyggeligere :), det trøster også mig lidt, at alle andre heller ikke er i gang med fødsel endnu, det er jo kun et par stykker der har født naturligt indtil videre :p så man sidder i det mindste ikke helt alene

Præcis.

Det ville trist at være den eneste, der stadig ventede på baby.

Ja, frygter lidt en masse ekstra tjek, for det ender det nok med.

Men hellere det end at fejle noget.

Bare svært at sætte sig mentalt op til, når man har det af h til.

Men måske fint at det netop er så højt idag, hvor jeg skal afsted, så vi kan tage en snak om, hvordan jeg har det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis.

Det ville trist at være den eneste, der stadig ventede på baby.

Ja, frygter lidt en masse ekstra tjek, for det ender det nok med.

Men hellere det end at fejle noget.

Bare svært at sætte sig mentalt op til, når man har det af h til.

Men måske fint at det netop er så højt idag, hvor jeg skal afsted, så vi kan tage en snak om, hvordan jeg har det.

 

Ja det er nok rigtig fint du lige kommer til tjek, det er trods alt babys helbred det gælder :).. 

Håber det ikke er noget slemt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min lille dreng har taget 400g på siden vi kom hjem (shp har lige været her på sit 2. Besøg.) bliver spændende at se hvad han vejer når hun kommer igen i næste uge :) og så har vi endelig fået henvisningen til ham så vi forhåbentlig kan få en afklaring på albuen.

Til jer der stadig venter - sørg for at have rigeligt i fryseren. Synes virkelig vi har manglet det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min lille dreng har taget 400g på siden vi kom hjem (shp har lige været her på sit 2. Besøg.) bliver spændende at se hvad han vejer når hun kommer igen i næste uge :) og så har vi endelig fået henvisningen til ham så vi forhåbentlig kan få en afklaring på albuen.

Til jer der stadig venter - sørg for at have rigeligt i fryseren. Synes virkelig vi har manglet det.

Hvad er det med hans albue???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste jm besøg inden terminen klaret.

Startede ud med et blodtryk på 168/112 :(

Vidste det ville ligge højt, men de havde heldigvis dejlig god tid, så kom ind og ligge på en briks og slappe af.

Mens jeg lå der sad den ene jm (de var der alle 3 fra Kendt jm ordning) og snakkede med mig om alt muligt.

Så fik forklaret, hvor træt jeg er af at være gravid og snakkede også lidt fødsel og igangsættelse, hvis ikke jeg når at føde selv inden.

Så lod hun mig ligge alene i 5 min og så skulle jeg selv måle blodtrykket, og det endte på 130/90, så hun var tilfreds.

Skal dog ringe ind imorgen tidlig med min egen morgen måling bare for en sikkerheds skyld.

De tror det er så højt, fordi jeg har det småskidt og måske går og er nervøs, hvilket giver god mening, for jeg havde det fint da jeg gik derfra.

Mit humør steg lige voldsomt af lige at få vendt og drejet det hele.

Endte med at sidde og snakke med alle 3 til sidst, fordi jeg var den sidste, og det havde jeg virkelig brug for idag.

Har desuden fået tid på onsdag til indvendigt tjek, og så en plan for hvornår jeg skal ringe vedr. evt. igangsætning.

Bettemanden har det godt derinde og blev skønnet til 37-3800 g, så det er jo fint her 3 dage før termin.

Sf mål hed 40.

Så chance for en stor dreng, men det er de obs på, så hvis der ikke sker noget den næste uge, skal jeg nok scannes for at få en mere præcis størrelse, så jeg ikke risikerer at føde en kæmpe baby.

Så jeg har mere ro i kroppen nu :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER