Guest sarah.gille

Baby vågner hver 2. time om natten!!

9 indlæg i dette emne

Hej alle mødre!

Jeg er ny bruger her på BABYklar, og jeg er desperat efter jeres ekspertise!  :yay 
Jeg har en dejlig søn, Mika, på lige lidt over 6 måneder. Han har indtil nu egentlig sovet meget godt om natten - har dog aldrig sovet igennem, men 4-5 timer uden at vågne er gået fint. Dog har han de sidste par uger fået den trælse idé at han skal vågne hver 2. time i løbet af natten.. gaaab! Det er egentlig ikke fordi han virker specielt sulten, for lægger jeg ham til tager han bare et par sut og så sover han tungt igen. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at vænne ham af med at vågne hele tiden og lære ham at sove i lidt længere træk. Det er virkelig hårdt at vågne så mange gange om natten og jeg bliver mere og mere udmattet. Om dagen er han rigtig glad og tilfreds og spiser godt. Ammes + grød/mos. 

Nogen der har oplevet noget lignende? Nogle gode råd?  :rolleyes 

Venlig hilsen
Sarah

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan nogle perioder har vi også haft.. Har absolut ingen gode råd. :p

Det skal nok gå over før eller siden. Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske det snart er tid at komme på eget værelse?

Mindre service om natten er vejen frem :-) når han ikke er sulten, så lad være med at tilbyde ham brystet, men giv en sut, evt. Kan du jo, når det er mere inden for normalen at han er sulten lægge ham til, og så holde ham hen de to timer efter igen, med sutten, ingen tændt lys og ingen hygge, men et kærligt godnat.

Hvordan mættes han op til nattesøvnen?

Omkring de 6 måneder er der en del babyer, der begynder at få behovfor noget lidt mere tungt i maven, og så begynder de til gengæld at nærme sig at sove igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også sådan et problem da Silje var 7-8 måneder. Løsningen hos os var at vi tog en kold tyrker med natamning. Jeg sov 3 nætter på sofaen så hun ikke kunne lugte min mælk og imens tog K kampen med sutten. Den første nat var hun en del vågen og ulykkelig, anden nat var det kun et par gange og 3. Nat sov hun igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en lignede periode da vigga var 6 mdr. Deromkring har de ifølge vidunderlige uger (bogen om tigerspring) en tryghedsperiode på 14 dage. Vigga skulle hele tiden op i mine arme om natten og så sov hun inden for 10 sekunder. Det gik over efter 1-2 uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar  :) 

Jeg har også overvejet, om det er ved at være på tide at komme på eget værelse, men synes bare det er lidt tidligt. Sidste nat forsøgte jeg det med "mindre service" og det gik bedre - han vågnede dog stadig hver 2. time, men fik kun bryst kl. 00.30 og 05.00, så det var en forbedring på det punkt. Alle de andre gange han vågner, vågner han bare.. enten har han så tabt sutten, sparket dynen af eller begynder pludselig at ligge og pludre lykkeligt eller skrige hysterisk. Det ender så som regel med at jeg giver mig og tager ham over i vores seng for at vi i det mindste skal få lidt søvn. Der ligger jeg så og sover på 40-50 cm  <_< 

Med hensyn til at få ham fyldt godt op inden sengetid er det rigtig svært da han ofte ikke gider spise fast føde om aftenen. Prøver med grød lige inden han skal sove, men det gider han simpelthen ikke. Der vil han bare sutte. Hvad med vælling måske? Tror I det kunne være en idé? Eller er det dumt at gå tilbage til vælling, når først man er begyndt på det mere faste?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville prøve med vælling som dreammeal ved 23 tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er stadig normalen her og vores søn er 8 måneder, han har aldrig gjort andet. Så har desværre ingen gode råd men følger spændt med om løsningen skulle dukke op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er svært at komme med en hulens masse råd, for din søn er netop gået ind i en alder hvor der sker utrolig meget både mentalt og fysisk.

 

Der ligger en appetitspring sammen med et udviklingsspring omkring 6. måned, og det gør at mange børn har svært ved at sove igennem om natten.

 

VI havde lignende udfordring. Hun vågede hver time hele natten igennem i 3 uger. Derefter var det slut. Men der gik yderligere ca. 4 måneder før hun sov igennem om natten. Der var hun ikke vågen så ofte men 2-3 gange var ret normalt.

 

Vi gav MME, når hun vågende, da hun var i appetitspring.

 

Tag en nat af gangen, og prøv og få hvilet i løbet af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER