Morpige

hvad koster børnepasning?

21 indlæg i dette emne

Der er en stor sansynlighed for at jeg kommer på SU nu og intet andet. Jeg tænker så lidt, da det er et netbaseret uddannelse, at hvis der er nogen der har syge børn, kan jeg jo godt passe dem.

Men hvad kan jeg forlange i timen?

jeg vil ikke gøre det sort.

jeg nævnte det for sjov for Alexanders kammerats mor og der sagde jeg 100 kr. i timen. Det synes hun godt nok var meget. Og det er det nok også når det lige er hende. men hvis jeg nu skal have ungen her i 8 timer en dag, hvad synes I så jeg kan tage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ingen anelse - men jeg tænker lidt om man kunne tage en vuggestuepris, og så dele den med 22 (da der ca er 22 hverdage i en måned) Så har du en dagspris?

Umiddelbart synes jeg også 800 kr for at passe et barn er mange penge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen anelse - men jeg tænker lidt om man kunne tage en vuggestuepris, og så dele den med 22 (da der ca er 22 hverdage i en måned) Så har du en dagspris?

Umiddelbart synes jeg også 800 kr for at passe et barn er mange penge...

ja det lyder af meget ikke. Men 180 kr. for en hel dag er nok for lidt. Det er kun 22,50 i timen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syndes da at 100 kr ville være okay.

Jeg har lige prøvet at renge på hvad det koster at have Magnus i VS (betalder stadig for VS selv om han er kommet i BH).

3050 kr/30 dage = 101,60 kr.

Jeg jeg ville også tage 100 kr pr. time.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er jo også det. Det var noget andet hvis det var sort. Så ville 50 i timen være ok synes jeg.

Men jeg tænker selv lidt at 80 i timen, kan gå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syndes da at 100 kr ville være okay.

Jeg har lige prøvet at renge på hvad det koster at have Magnus i VS (betalder stadig for VS selv om han er kommet i BH).

3050 kr/30 dage = 101,60 kr.

Jeg jeg ville også tage 100 kr pr. time.

[/quot. Men nu får man jo ikke passet sit barm 30 dage om måneden så timeprisen er jo ikke korrekt? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor vil du ikke tjene det sort?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm den er lidt svær synes jeg..

For umildbart synes jeg ikke 100 kroner lyder ad meget, men jeg kan godt se hvis det er en hel dag, så er det som du selv nævner 800 kroner og hvis man nu antager, at man har brug for din hjælp 2-3 gange om måneden, så kan det jo hurtigt løbe op :)

Men man skal jo heller ikke gøre tingene gratis og hvis du eks skal lave mad til dem og købe ind koster det jo også lidt, men hvis det var mig ville jeg nok sige 100 kroner i timen og 400 kroner for en hel dag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm den er lidt svær synes jeg..

For umildbart synes jeg ikke 100 kroner lyder ad meget, men jeg kan godt se hvis det er en hel dag, så er det som du selv nævner 800 kroner og hvis man nu antager, at man har brug for din hjælp 2-3 gange om måneden, så kan det jo hurtigt løbe op :)

Men man skal jo heller ikke gøre tingene gratis og hvis du eks skal lave mad til dem og købe ind koster det jo også lidt, men hvis det var mig ville jeg nok sige 100 kroner i timen og 400 kroner for en hel dag..

Ja det lyder også som en god idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor vil du ikke tjene det sort?

Fordi det er ulovligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi det er ulovligt.

Haha... skulle lige til at skrive det samme som dig Pernille...

Øhhh... fordi det er ulovligt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha... skulle lige til at skrive det samme som dig Pernille...

Øhhh... fordi det er ulovligt!!

Ja, jeg tror også jeg har for meget at miste hvis det blev opdaget. Og samtidig så kan jeg jo godt selv mugge over alle dem som snyder med det. Men jeg må jo tjene omkring 5000 ved siden af så det går nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha... skulle lige til at skrive det samme som dig Pernille...

Øhhh... fordi det er ulovligt!!

:ba :ba

Ret logisk svar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syndes da at 100 kr ville være okay.

Jeg har lige prøvet at renge på hvad det koster at have Magnus i VS (betalder stadig for VS selv om han er kommet i BH).

3050 kr/30 dage = 101,60 kr.

Jeg jeg ville også tage 100 kr pr. time.

Men nu får man jo ikke passet sit barm 30 dage om måneden så timeprisen er jo ikke korrekt? 

-----------------------------------------------------

:) næh men nu er de 101,60 kr som du har regnet ud jo også for hele dagen og IKKE pr time. For så ville det lige pludselig blive HELT VILDT dyrt at få passet sit barn.

Jeg synes godt nok 100 kr i timen lyder pænt dyrt, især hvis det er 8-9 timer hver dag det drejer sig om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes de andres forslag med 100 kr i timen og 400 for en hel dag lyder fornuftigt, egentlig en ret god ide du har fået dig søde.

Om prisen er "korrekt" ved jeg ikke men kan fortælle at vi har fået til Emil's barnepige 112,- i timen af kommunen så den ligger ret godt op ad den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen piger :) Nu har jeg da noget jeg kan melde ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke 100 kr i timen er dyrt, og princippet heller ikke 400 kr for en dag. Men jeg ville dog sige, at jeg også ville veje prisen op imod, hvad det koster mig at tage på arbejde samt graden af sygdom. Jeg mener, at hvis man f.eks får 600 kr (udbetalt) pr dag man er på arbejde, og så giver 400 for at få pasning- og så lige taget tiden og transport i betragtning, ville jeg nok ikke benytte mig af det og da slet ikke hvis hun var syg, med mindre det var SINDSYGT vigtigt at jeg kom på arbejde.

Til gengæld ville jeg gerne give 400 kr for at få hende passet hel aften/overnatning når hun ikke er syg.

Men jeg måske også bare lidt pyldret, for jeg synes ideen er rigtig god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke 100 kr i timen er dyrt, og princippet heller ikke 400 kr for en dag. Men jeg ville dog sige, at jeg også ville veje prisen op imod, hvad det koster mig at tage på arbejde samt graden af sygdom. Jeg mener, at hvis man f.eks får 600 kr (udbetalt) pr dag man er på arbejde, og så giver 400 for at få pasning- og så lige taget tiden og transport i betragtning, ville jeg nok ikke benytte mig af det og da slet ikke hvis hun var syg, med mindre det var SINDSYGT vigtigt at jeg kom på arbejde.

Til gengæld ville jeg gerne give 400 kr for at få hende passet hel aften/overnatning når hun ikke er syg.

Men jeg måske også bare lidt pyldret, for jeg synes ideen er rigtig god :)

Ja det forstår jeg godt. Men mange tænker jo også at hvis de kan slippe for at blive væk fra arbejdet, så er det måske ikke dem der bliver fyret næste gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det forstår jeg godt. Men mange tænker jo også at hvis de kan slippe for at blive væk fra arbejdet, så er det måske ikke dem der bliver fyret næste gang :)

Ja selvfølgelig- god pointe :) Jeg er vist alt for privilligeret mht sådan noget :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

100 kr timen. Mindre kan vel ikke gøre det. Der skal jo også betales told, moms, skat og færgebillet af beløbet ;) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

100 kr timen. Mindre kan vel ikke gøre det. Der skal jo også betales told, moms, skat og færgebillet af beløbet ;) ;)

nemmerlig, og sygedage og pension :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER