louisezz

Hvor hurtigt efter fødslen havde i sex

11 indlæg i dette emne

Det er i dag 7 dagen siden jeg har født den dejligste lille dreng... Jeg havde en nem fødsel på 3 timer og gik ikke det mindste i stykker... Min blødning er stort set stoppede... Jeg bløder kun meget lidt når jeg ammer... Min elskede mand og jeg har haft et dejligt sexliv under hele min gravidet helt frem til fødslen... Nu er mit spøgsmål så hvor hurtigt efter i havde født at i genoptog jeres sex liv???? På trods af meget træthed pga flere gange amning om natten, kan jeg bare mærke jeg savner den tæt/nærhed med min mand.... Jeg savner så meget at være helt tæt på ham.... Hvis i forstår for selvfølgelig er vi også tæt på hinanden uden for sengen :-)...... Tænker på om det overhovedet vil være godt for ham så tæt på fødslen...., der mener jeg vil han kunne mærke stor forskel nu det kun er en uge siden der den vej kom en baby på 4300 gram ud.... ;-)??? Håber der er nogle som har lyst til at svare og evt fortælle om hvordan det var hos jer den første gang efter fødslen.... Jeg har jo født 2 gange før men der er gået ca 8 uger før mine tanker faldt på sex den gang.. Har lige haft en tude dag her på 7 dagen.... Tror bare det er den berømte dag 3 som er kommet lidt forsinket her også forde jeg savner at være HELT tæt på min mand...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tjah, jeg gav ham et blowjob, da der var gået en uge, og vi var i seng sammen efter 14 dage. Jeg fik et ikke-planlagt kejsersnit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh der gik vistnok en tre måneder. Men det var nu ikke fordi lysten manglede (ikke hele tiden i hvert fald), men fordi jeg var bristet en del og lægen derfor frarådte det medmindre vi brugte kondom hvilket ingen af os rigtig kunne forholde os til :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm tror der gik en uge... Min mand fik dog nærmest et traume fordi jeg begyndte at bløde lidt. Jeg mistede meget blod under fødslen så det kunne han ikke have.. Men ellers var vi begge klar der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først efter 8 ugers undersøgelsen, jeg fik også et par 2. grads bristninger.

 

Men der er jo ikke noget i vejen for at I kan genoptage sexlivet med det samme, ville nok bare bruge kondom fordi der jo er et sår hvor moderkagen har siddet, og der skal helst ikke komme betændelse i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes da også bare i skal komme igang, hvis I begge er klar og I bruger kondom :) Og pak du bare dine bekymringer væk mht om det nu vil være godt for din mand - jeg er sikker på det nok skal være godt, men derfor kan det da godt være at det vil føles en smule anderledes for ham (og for dig også). Men det finder I jo kun ud af på en måde! Og så må han jo fortælle dig hvordan det føles. Og hvis det så er at du er lidt "slap", så trøst jer begge med at der er noget der hedder knibeøvelser ;) Så det skal nok vende tilbage til normalen efter noget tid. Men indtil da er der da intet til hindring for at I kan hygge jer lidt! Det er jo også med til at træne dit underliv! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i gang igen efter en 1 måned og jeg var helt stoppet med, at bløde.. Bristede ikke eller noget ved fødslen og det gjorde ikke ondt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bristede (fødte i dyb tværstand), og her 3,5 mdr efter bløder jeg stadig. Så vi har ikke gang i noget endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft hurtige, ukomplicerede fødsler og er ikke gået i stykker nogen af gangene. Men min første mand var ikke "klar" efter fødslen så der gik nogen mdr med de første to. Efter min 3. fødsel følte jeg mig meget forelsket i faderen lige efter (noget med al den oxytocin eller hvordan det staves :rolleyes ) Vi havde et lille put 8 dage efter fødslen, de første gange vil jeg sige jeg ikke mærkede så meget som normalt, men sex er jo andet end friktion. Her 4. gang oplevede jeg samme forelskelse og savn af sex og samtidig, trods at fødslen var gået ukompliceret, så er det lidt en voldsom oplevelse for kroppen, vi havde sex første gang 10 dage efter fødslen, i brusebad, og jeg tudede, selv om det var dejligt. Det er lidt en omvæltning for kroppen det her med smerte og lyst, syns jeg. Altså sex gjorde ikke ondt, men kroppen "husker" bare fødselssmerterne - ved ikke om det gir mening som jeg prøver at forklare. Jeg syns jeg var mindre følsom down there de første gange, jeg fik ingen klager fra min kæreste, han var bare glad for at vi ku være intime "alene" uden baby i maven igen.

 

Jeg syns da bare I skal kaste jer ud i lidt blid romantik  hvis lysten er der, husk kondom af hensyn til infektionsrisiko de første uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik vel 10 uger - måske lidt mere. Jeg bristede en del, så det spillede selvfølgelig ind. Havde i øvrigt heller ikke den vilde lyst - det gjaldt egentlig os begge. Og sådan er det stadig. Hehe. Men mon ikke det nok skal komme en dag, når jeg ikke længere føler mig i konstant søvnunderskud ;)

 

 

Jeg kan slet ikke forholde mig til at skulle have lyst til hurtigt efter fødsel, men hvis I er klar og blødning er stoppet, er det vel bare at springe ud i det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har begge gange ventet til efter 8 ugers undersøgelsen. Vi gider ikke kondom og vil ikke lige risikere en graviditet ... Men synes det efterhånden føltes som før graviditet og fødsel nu :-) jeg bristede meget ved første fødsel men kun en lille rift ved nr 2 der skulle syes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER