Påskesen

Hvornår vil i skifte til klapvogn ?

36 indlæg i dette emne

Er ved at blive sindsyg af at skulle ud med barnevognen efterhånden. Jeg er ude de fleste dage i omkring 7 timer med min datter i barnevogn, men den sidste mdr. er hun begyndt ikke at ville ligge ned i barnevognen, medmindre at hun sover. Indtil videre har jeg klaret det ved at stable et tæppe op bag ryggen på hende således at hun sidder stabilt op i barnevognen. Men er efterhånden så træt af at skulle skifte med at ligge hende ned og sætte hende op konstant. Nu er det blevet så slemt at hun slet ikke vil ligge ned, og falder i søvn siddende, og medmindre hun er helt slået ud, så bliver hun sur når jeg fjerner tæppet og ligger hende ned. Det er også et problem med vejret efterhånden, for når det regner kan hun jo altså ikke sidde op i barnevognen. Jeg er også nervøs for om det kan skade hendes ryg at blive sat op , når det nu handler om så meget tid, da det jo ikke er helt ergonomisk korrekt, med sådan et tæppe som støtte.

 

Jeg tænker derfor at vi måske snart burde skifte til klapvognsdelen. Er den lykkelige ejer af en Bugaboo, hvor klapvognsdelen kan ligges helt ned (dog er der stadig et indhak hvor siddepladsen er. Syntes at det vil blive lettere med denne del i stedet for barnevognen, men samtidig er jeg også ked af at hun ikke kan ligge helt fladt og ikke er pakket ind og skærmet bedre af når hun sover i den. Jeg kan også læse mig frem til at man råder til først at begynde med klapvogn når barnet er 6 mdr. ( men jeg tænker at dette er for at sikre sig at de kan sidde ordentlig inden de kommer i den ?) 

Hun er 4 mdr. og en uge, og sidder næsten selv ( kan gøre det af korte intervaller på 1 min. ) og ellers med meget lidt støtte. 

 

Hvad tænker i tøser ? Skal jeg fortsætte som nu, med tæppe i ryggen eller skal jeg skifte ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Wow det er meget i er ude hver dag.

 

Jeg tror du skal passe meget på hendes ryg. Jeg tror personligt at jeg nok ville være slem til at lade William sidde for meget hvis vi var af sted med klapvognen - derfor bruger jeg barnevognen medmindre vi kun skal køre en meget lille tur. Jeg tror heller ikke at de ligger ligeså godt i klapvognen som i barnevognen. Kan du eventuelt bære hende lidt hvis hun bliver alt for ked, i en bæresele/vikle? Eller prøve for så vidt at gå med vognen når hun skal sove? Og så lade hende sidder lidt i barnevognen som du allerede gør nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow det er meget i er ude hver dag.

 

Jeg tror du skal passe meget på hendes ryg. Jeg tror personligt at jeg nok ville være slem til at lade William sidde for meget hvis vi var af sted med klapvognen - derfor bruger jeg barnevognen medmindre vi kun skal køre en meget lille tur. Jeg tror heller ikke at de ligger ligeså godt i klapvognen som i barnevognen. Kan du eventuelt bære hende lidt hvis hun bliver alt for ked, i en bæresele/vikle? Eller prøve for så vidt at gå med vognen når hun skal sove? Og så lade hende sidder lidt i barnevognen som du allerede gør nu.

 

Ja, det svinger også lidt, men er ret meget ude med hende ;) Det er også ryggen jeg er ret nervøs ved. Jeg har vikle med til hende hver dag, og har da også brugt den en del, men hun er altså ved at være tung, så kan simpelthen ikke bære hende i alt for lang tid af gangen i den. Jeg prøver allerede nu at planlægge at tage afsted så det passer med hendes lure, men hun vågner jo efter en time, og så vil hun altså gerne op :)

 

Syntes bare det er så træls at skulle bøvle med både tæpper, slynge mm. og ved slet ikke hvad jeg skal gøre når det regner haha :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil vente med klapvognen, når hun ikk er ældre og fordi at de små ikk ligger 100 % fladt i en klapvogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes også hun for lille til klapvogn. Sørg for at hun ikke sidder ret med tryk lige ned i rygsøjlen, men prøv om hun ikke vil ligge skråt på tæppe, så du for fordelt trykket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg venter som minimum til hun er 6 mdr, men har jo samme problem som dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg tænkte nok at jeg skulle vente haha :)

Åhh altså de er sku nogle bestemte damer Vigga og Olivia :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Ka du på nogen måde time det med, at hun sover når du er på farten og så holder pause steder, hvor du ka have hende oppe og lege?

Evt øve i at sove længere end en time?

Ved ikke, om det er noget du allerede har øvet! Men jeg vil også mene, at det er alt for tidligt at komme op at sidde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige at det er for tidligt med klapvognen.

Hvis vi er ude så sover hun også kun en lille time og der er længere mellem lurerne. Men hvis vi er hjemme så er hun hurtigere træt og sover længere lurer. Vi er også en del ude men jeg prøver altid at prioritere at vi er hjemme så hun kan få minimum en lang lur om dagen.

Og jeg tænker ikke at der sker noget ved at stable hende op så hun kan se noget i barnevognen engang imellem, men jeg ville ikke gøre der ret længe ad gangen og ikke hver dag endnu for hendes ryg. Det er bedre at hun får lidt mere tid på gulvet til at øve og bruge sin krop. Tror at du vil opdage at det bliver sværere at være helt så meget ude i den tid der kommer. I den alder vil børnene gerne bruge deres krop og øve sig i at komme omkring selv og det er jo svært i en barnevogn. Men tænker at det jo ikke kun er at du går rundt med hende i barnevognen hele dagen men også er på besøg hvor hun kommer op og lege. Men nej vent med klapvognen et par mdr endnu. Man kan evt bruge en ammepude el babydyne til at sætte bag dem i barnevognen så de sidder lidt skråt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, har hun fået undersøgt ørene? min mor, der er dagplejer kan i hvert fald kun få ørebørn til at sove når deres hoved er løftet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil vente med klapvognen, når hun ikk er ældre og fordi at de små ikk ligger 100 % fladt i en klapvogn.

 

 

Jeg syntes også hun for lille til klapvogn. Sørg for at hun ikke sidder ret med tryk lige ned i rygsøjlen, men prøv om hun ikke vil ligge skråt på tæppe, så du for fordelt trykket.

 

Tak for svar :) Hun ligger op ad tæppet, så jeg tænker at det ca. er ligesom en baby sleeper autostol. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Ka du på nogen måde time det med, at hun sover når du er på farten og så holder pause steder, hvor du ka have hende oppe og lege?

Evt øve i at sove længere end en time?

Ved ikke, om det er noget du allerede har øvet! Men jeg vil også mene, at det er alt for tidligt at komme op at sidde!

 

Prøver allerede at time det, så jeg får flest timer med søvn i barnevognen. Når vi er ude sidder hun jo ikke i barnvognen hele tiden, så er det fordi vi tager til rytmik, yoga, i svømmehallen mm. Så hun kommer op indimellem. Men hvis hun er vågen er det stensikkert at så vil hun ikke ligge ned :) Jeg har dog ikke nogle søvnproblemer, hun har n fin rytme, og skal derfor ikke sove længere ;)

 

Enig med de andre. Og er egentlig også ret imponeret over at Olivia kan magte at være på farten 7 timer hver dag :huh

 

Det er nu heller ikke hver dag vi er ude. Men ja, det er ikke tit at der er hjemmedage, det har nu altid været sådan, så hun har aldrig prøvet andet haha Når vi er ude er det jo også fordi vi tager i svømmehallen, til yoga, rytmik og andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige at det er for tidligt med klapvognen.

Hvis vi er ude så sover hun også kun en lille time og der er længere mellem lurerne. Men hvis vi er hjemme så er hun hurtigere træt og sover længere lurer. Vi er også en del ude men jeg prøver altid at prioritere at vi er hjemme så hun kan få minimum en lang lur om dagen.

Og jeg tænker ikke at der sker noget ved at stable hende op så hun kan se noget i barnevognen engang imellem, men jeg ville ikke gøre der ret længe ad gangen og ikke hver dag endnu for hendes ryg. Det er bedre at hun får lidt mere tid på gulvet til at øve og bruge sin krop. Tror at du vil opdage at det bliver sværere at være helt så meget ude i den tid der kommer. I den alder vil børnene gerne bruge deres krop og øve sig i at komme omkring selv og det er jo svært i en barnevogn. Men tænker at det jo ikke kun er at du går rundt med hende i barnevognen hele dagen men også er på besøg hvor hun kommer op og lege. Men nej vent med klapvognen et par mdr endnu. Man kan evt bruge en ammepude el babydyne til at sætte bag dem i barnevognen så de sidder lidt skråt

 

Tusind tak for svar ! Hun sover faktisk fint når vi er ude med barnevognen, tager hendes lurer som hun også ville have gjort derhjemme. En kort formiddag og en lang til middag :) Men hvad er ret længe af gangen ? Jeg syntes nemlig at jeg selv begynder at tænke at det altså er for meget, og har svært ved at undgå det, da jeg jo ellers slet ikke kan komme ud af huset medmindre hun sover. Jeg tror du har helt ret i det med at det bliver sværer at have dem så meget ude som nu, syntes jo allerede jeg kan mærke det. Men heldigvis så tager vi jo ud netop for at bruge krudt i svømmehallen, på legeplads, til yoga og rytmik mm. Men så skal der jo handles mm. bagefter :)

Det kunne være jeg skulle prøve med ammepuden ;) Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, har hun fået undersøgt ørene? min mor, der er dagplejer kan i hvert fald kun få ørebørn til at sove når deres hoved er løftet

 

Jeg har jo ikke nogle søvnproblemer, så kan ikke lige se at det skulle være en hjælp ;) Hun sover fint, og har altid gjort det ;) Spørgsmålet gik på om jeg skulle skifte til klapvognsdelen pga. at hun gerne vil op og sidde når hun er vågen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror lige at jeg bliver nød til at udpensle at jeg altså ikke går rundt med hende i barnevognen i 7 timer dagligt  :lol Men vi er ofte ude af huset i det tidsum. Så tager vi i svømmehallen, til mødregruppe, til yoga, rytmik, på legeplads, tur i skoven, shopper, handler ind og besøger venner :) 

 

Jeg har altså heller ikke nogle søvnproblemer ;) Hun sover perfekt, og det emne har vi da heldigvis aldrig bøvlet med. Hun tager en formiddagslur på en time, og en middagslur på et par timer samt eftermiddagslur og en powernap om aftenen inden hun skal i seng. 

 

Spørgsmålet gik på hvornår klapvognsdelen skal på, da hun jo allerede nu kun vil sidde når hun er vågen. Samtidig er jeg lidt nervøs ved om det kan skade, at stable op med tæppe. Hun ligge stadig ned, men vinklen er jo meget mere ret end hvis hun lå helt fladt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar ! Hun sover faktisk fint når vi er ude med barnevognen, tager hendes lurer som hun også ville have gjort derhjemme. En kort formiddag og en lang til middag :) Men hvad er ret længe af gangen ? Jeg syntes nemlig at jeg selv begynder at tænke at det altså er for meget, og har svært ved at undgå det, da jeg jo ellers slet ikke kan komme ud af huset medmindre hun sover. Jeg tror du har helt ret i det med at det bliver sværer at have dem så meget ude som nu, syntes jo allerede jeg kan mærke det. Men heldigvis så tager vi jo ud netop for at bruge krudt i svømmehallen, på legeplads, til yoga og rytmik mm. Men så skal der jo handles mm. bagefter :)

Det kunne være jeg skulle prøve med ammepuden ;) Tak :)

Til det med rødt:

 

Haha, velkommen til min verden. Eller, jeg kan så ikke gå ud når William sover for så kan han ikke sove ret længe. Tro mig, jeg ommøblerer snart, eller maler væggene gule, eller river en væg ned - bare for at se på noget andet ;) Men William vil lege og møve og sidde og spise og fjolle HERHJEMME og han vil sove i carporten HERHJEMME som altid ;) Og så må jeg ligesom rette ind :lol

 

Vi er i snit ude 1-2 gange om ugen (i hverdagene). Men altså, man må jo også lytte til hvad babyerne siger og så leve lidt efter det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til det med rødt:

 

Haha, velkommen til min verden. Eller, jeg kan så ikke gå ud når William sover for så kan han ikke sove ret længe. Tro mig, jeg ommøblerer snart, eller maler væggene gule, eller river en væg ned - bare for at se på noget andet ;) Men William vil lege og møve og sidde og spise og fjolle HERHJEMME og han vil sove i carporten HERHJEMME som altid ;) Og så må jeg ligesom rette ind :lol

 

Vi er i snit ude 1-2 gange om ugen (i hverdagene). Men altså, man må jo også lytte til hvad babyerne siger og så leve lidt efter det.

 

Haha ja jeg kan godt fornemme at det går i den retning :) Men heldigvis har hun jo været nem at have med ude indtil videre, så håber da at jeg kan fortsætte. Ville også blive tosset af at kigge på de samme vægge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan slet ikke hjælpe med gode råd. Men hvor er det FEDT, at du laver så meget med hende! Det måtte jeg bare lige sige :) Håber det er mig om nogle måneder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi begyndte med klapvogn lige omkring 6 måneders alderen, og det var tydeligt, at Theo ikke var klar til turer på mere end et kvarters tid. Og det på trods af han sad ret godt ellers.

 

Theo har taget et par lure i klapvognen, men det er bestemt ikke optimalt. Han er slet ikke så skærmet for vind og vejr, han skal have meget mere tøj på (da vi jo heller ikke kan bruge dunien deri), og så ligger han bare ikke nær så godt i den, som i barnevognen.

 

Hvis jeg skal gå en længere tur, mødes med nogen eller lign., og jeg ved, at Theo muligvis skal sove, så vil jeg til en hver tid tage barnevognen. Men nu har Theo også nået en alder, hvor han sidder rigtig godt deri. Klapvognen bruger vi til vågne ture, og hvis han mod forventning skulle blive træt, så er det bare rart at man trods alt kan ligge ryggen helt ned, så han kan sove. Men jeg vil bestemt ikke planlægge en lur i klapvognen.

 

 

Det er vist tydeligt, at jeg lige som de andre vil anbefale at vente med klapvogn. :) Og så vil jeg nok oven i det anbefale, at tage på færre udflugter, så længe Olivia gerne vil sidde, men ikke helt kan. Det er skide træls, men det er nok sjovere for hende at være mere hjemme, hvor hun kan "gøre hvad hun vil", end være tvunget til at sidde i en barnevogn. :)

 

 

Men GLÆD dig til det bliver klapvognstid - det er dødhyggeligt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke lige 100% læst de andre besvarelser..  Bella Gry er mildt sagt IKKE glad for sin barnevogn og nægter for det meste, at ligge i den, men har nu undet ud af, at hun en gang i mellem kan lokkes til, at ligge i den, hvis jeg ligger hende på maven sammen med lidt legetøj.. Måske det kan være en ide?  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan slet ikke hjælpe med gode råd. Men hvor er det FEDT, at du laver så meget med hende! Det måtte jeg bare lige sige :) Håber det er mig om nogle måneder!

Tusind tak skal du have! Jamen jeg er også rigtig glad og stolt af at kunne have hende med til så meget :) Man kan selvfølgelig få et barn der er svær at have med ude, men man skal bare springe ud i det, og ikke være nervøs for alle de ting der kan gå galt haha :) Og det er så meget nemmere når de er små, for det eneste de laver er at sove og spise  :D Så selvfølgelig kommer u da til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi begyndte med klapvogn lige omkring 6 måneders alderen, og det var tydeligt, at Theo ikke var klar til turer på mere end et kvarters tid. Og det på trods af han sad ret godt ellers.

 

Theo har taget et par lure i klapvognen, men det er bestemt ikke optimalt. Han er slet ikke så skærmet for vind og vejr, han skal have meget mere tøj på (da vi jo heller ikke kan bruge dunien deri), og så ligger han bare ikke nær så godt i den, som i barnevognen.

 

Hvis jeg skal gå en længere tur, mødes med nogen eller lign., og jeg ved, at Theo muligvis skal sove, så vil jeg til en hver tid tage barnevognen. Men nu har Theo også nået en alder, hvor han sidder rigtig godt deri. Klapvognen bruger vi til vågne ture, og hvis han mod forventning skulle blive træt, så er det bare rart at man trods alt kan ligge ryggen helt ned, så han kan sove. Men jeg vil bestemt ikke planlægge en lur i klapvognen.

 

 

Det er vist tydeligt, at jeg lige som de andre vil anbefale at vente med klapvogn. :) Og så vil jeg nok oven i det anbefale, at tage på færre udflugter, så længe Olivia gerne vil sidde, men ikke helt kan. Det er skide træls, men det er nok sjovere for hende at være mere hjemme, hvor hun kan "gøre hvad hun vil", end være tvunget til at sidde i en barnevogn. :)

 

 

Men GLÆD dig til det bliver klapvognstid - det er dødhyggeligt! :)

 

Tusind tak for et godt uddybende svar ! Ja jeg venter også, og glæder mig i stedet til at skulle starte på klapvognen :) Jeg kan jo allerede mærke nu at det bliver mere bøvlet at skulle tage så meget ud, så tror vi laver en plan om at vi tager ud så effektiv som muligt. Vi er jo også lige gået igang med grød, og der kan jeg også mærke at det skal hun have lov at koncentrere sig om, så den sidste uge er det ikke blevet til meget mere end mg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke lige 100% læst de andre besvarelser..  Bella Gry er mildt sagt IKKE glad for sin barnevogn og nægter for det meste, at ligge i den, men har nu undet ud af, at hun en gang i mellem kan lokkes til, at ligge i den, hvis jeg ligger hende på maven sammen med lidt legetøj.. Måske det kan være en ide?  :)

 

Jeg har faktisk tit tænkt om det kan lade sig gøre at ligge dem på maven. Dejligt at høre at du har gode erfaringer med det. Kan ikke lige huske hvordan din barnevogn så ud, men min er meget smal og med voksi i er der næsten ikke noget plads. Hvor meget plads har Bella gry? Og hvad gør du med voksi/dyne mm. ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan da i øvrigt tilføje, at Theo også har ligget på maven i barnevognen ind i mellem. Det har dog været om sommeren. Kan ikke lige umiddelbart greje hvordan det skulle kunne lade sig gøre på denne tid af året. Men man kan da prøve. :) Det er jo hvertfald slut så snart barnevognselen skal til at i brug, men til den tid sidder vi jo også gerne noget bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan da i øvrigt tilføje, at Theo også har ligget på maven i barnevognen ind i mellem. Det har dog været om sommeren. Kan ikke lige umiddelbart greje hvordan det skulle kunne lade sig gøre på denne tid af året. Men man kan da prøve. :) Det er jo hvertfald slut så snart barnevognselen skal til at i brug, men til den tid sidder vi jo også gerne noget bedre :)

 

Jamen jeg tror da jeg skal prøve at ligge hende på maven så :) Hun er et meget varmt barn, så det eneste der kan hindrer er regn eller min smalle barnevogn haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER