Anna1980

hvornår tjekker lægen om graviditeten ligger uden for livmoderen

15 indlæg i dette emne

er der nogen af jer der ved det? en bekendt har skræmt mig ved at sige at jeg måske kunne være gravid uden for livmoderen fordi jeg i onsdags havde kraftige smerter i venstre side af underlivet. Vedkommende ved ikke at jeg er testet positiv, men nogle af jer der har prøvet det? kender symptomer og ved generelt noget om det?

Vil mine test være så klare positive hvis det er uden for livmoderen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan sagtens have smerter på den måde, når man er gravid, uden det betyder noget. Da jeg ventede Andreas oplevede jeg det samme, jeg havde stærke smerter i flere dage og gik til lægen fordi jeg var bange for en GUL. Jeg blev scannet og alt var helt normalt. Hvis du er utryg, så ring til lægen, GUL kan være temmeligt alvorligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal til læge på tirsdag. jeg havde kun ondt den ene gang.. Har ikke rigtigt haft smerter siden, kun lidt underligt i maven.. Opdagde først i torsdags at jeg var positiv, så det hele er meget nyt endnu... Havde aldrig skænket GUL en tanke, hvis min bekendte ikke havde sagt det i forbindelse med smerterne.. Vedkommende læser lægeleksikon ligeså snart der er den mindste smule og det skræmmer mig hvad vedkommende har sagt inden jeg har sagt noget om jeg er positiv.. Har slet ikke lyst til at fortælle vedkommende det før lægen har sagt alt er normalt.. Skal man være et bestemt antal uger henne inden de kan tjekke det? Eller gør lægen det ved en underlivsundersøgelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal til læge på tirsdag. jeg havde kun ondt den ene gang.. Har ikke rigtigt haft smerter siden, kun lidt underligt i maven.. Opdagde først i torsdags at jeg var positiv, så det hele er meget nyt endnu... Havde aldrig skænket GUL en tanke, hvis min bekendte ikke havde sagt det i forbindelse med smerterne.. Vedkommende læser lægeleksikon ligeså snart der er den mindste smule og det skræmmer mig hvad vedkommende har sagt inden jeg har sagt noget om jeg er positiv.. Har slet ikke lyst til at fortælle vedkommende det før lægen har sagt alt er normalt.. Skal man være et bestemt antal uger henne inden de kan tjekke det? Eller gør lægen det ved en underlivsundersøgelse?

Hejsa.

Jeg havde en GUL i 2006 uden at ha nogen smerter overhovedet.

Denne graviditet prøvede jeg så også at ha kraftige sidestik smerter i højre side, og lægen henviste mig derfor til en Gynækologisk Undersøgelse og scanning, hvor alt heldigvis viste sig at være ganske normalt.

Jeg mener man kan se det allerede fra 6. uge.

Men sig til din læge at du har/har haft disse smerter, og spørg om han/hun ikke kan henvise dig til en tryghedsscanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan altså godt være ligamentsmerter, der kommer fordi din livmoder udvider sig :) Men hvis du er bekymret bør du gå til lægen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg håber og tror mest på det er smerter fra livmoderen. fordi jeg har ikke haft ondt siden overhovedet og jeg ville mene at hvis man havde en GUL så ville der være flere smerter, selvom jeg så kan forstå at det ikke altid gør ondt efter hvad Betina73 skrev...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan sagtens være ligamentsmerter. :)

Jeg havde mange smerter i venstre side af underlivet, lige omkring navlen, de første par uger efter jeg havde testet positivt, og jeg blødte faktisk også. Så jeg troede at jeg havde en GUL, blev undersøgt ved lægen som tog blodprøver på mig af 2 omgange, for at se om mit HCG steg som det skulle, og det gjorde det heldigvis. :)

Så man behøver altså ikke have en GUL bare fordi man har smerter i underlivet.

Der er desværre bare nogen som nyder at sætte en skræk i livet på gravide, det vil du komme til at opleve mange gange igennem din graviditet. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Katrine.. Det var rart at høre fra endnu en som kunne hjælpe med at berolige mig.. Håber det hjælper endnu mere efter læge besøget.

Jeg synes det er rigtigt træls at folk skal jage skræk i livet på andre i stedet for at sige det er en minimal mulighed så siger de at de er sikre på at man har en GUL. det er så ondt synes jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var selv bange for det, da jeg også havde ondt i venstre side omkring 6. uge.

Jeg spurgte min læge og han sagde, at jeg slet ikke ville være i tvivl, hvis jeg var gravid udenfor livmoderen, fordi det ville gøre ufattelig ondt. Han sagde også, at man slet ikke ville kunne klare at blive trykket på maven.

Så det lyder heldigvis ikke som om, at det er det du har :-)

Har du bestilt tid til første lægeundersøgelse? Der bliver du jo i hvert fald tjekket.

Held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det lettede godt nok rigtigt meget at du skriver sådan LilleMi... Jeg har nemlig ingen smerter overhovedet... :P

Forløbig er min lægetid på tirsdag til at få bekræftet hos lægen at jeg virkelig er gravid.. Men regner med det da jeg nu har 5 positive test :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det lettede godt nok rigtigt meget at du skriver sådan LilleMi... Jeg har nemlig ingen smerter overhovedet... :P

Forløbig er min lægetid på tirsdag til at få bekræftet hos lægen at jeg virkelig er gravid.. Men regner med det da jeg nu har 5 positive test :loveshower

lille søde ven...

selvfølgelig er den der... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var selv bange for det, da jeg også havde ondt i venstre side omkring 6. uge.

Jeg spurgte min læge og han sagde, at jeg slet ikke ville være i tvivl, hvis jeg var gravid udenfor livmoderen, fordi det ville gøre ufattelig ondt. Han sagde også, at man slet ikke ville kunne klare at blive trykket på maven.

Så det lyder heldigvis ikke som om, at det er det du har :-)

Har du bestilt tid til første lægeundersøgelse? Der bliver du jo i hvert fald tjekket.

Held og lykke.

Hejsa.

Vil altså lige sige at det ikke altid kan mærkes med en GUL...

I december 2006, begyndte jeg at pletbløde da jeg var 7+8.

Jeg kontaktede min læge som ikke mente det betød noget. Jeg fik ham dog alligevel overtalt til en scanning.

Dagen efter blev jeg scannet på herning sygehus, og de kunne ikke finde noget foster.

De fandt en tom hinde i livmoderen, men ikke noget foster, men pga mine høje tal der steg og steg, var de sikker på der var noget.

De blev ved at følge mig hver anden dag i 2 uger, men blodprøver og scanninger, men uden resultat.

Jeg havde absolut ingen smerter, men da jeg var 9+0 blev jeg opereret for en graviditet uden for livmoderen, fosteret sad halv i livmoderen og halvt i æggestokken.

men jeg havde som sagt slet ingen smerter, hvilket de ikke kunne forstå.

Vil ikke skræmme på nogen måder, men bare sige, at jeg synes en scanning for meget er bedre end en for lidt, om ikke andet, så for den gravides trygheds skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig oplevet det, men har en bekendt der har :( Hun havde så voldsomme smerter at hun ikke engang kunne stå på sine ben og de varede længe, meget mere end ét døgn..

Jeg vil tro at smerterne vil forblive hvis det er en GUL.. Men desuden havde jeg selv mange menssmerter i starten af min graviditet og også ondt i siden, men det viste sig at være ligamentsmerter.. For det kan også godt gøre rigtig ondt.

Der er jo desværre ingen garantier, men jeg tror ikke det er en GUL, men ved godt man bare er så bange og urolig i starten :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter hvad du fortæller synes jeg også det lyder meget mere som ganske almindelige og harmløse ligament-smerter end som en GUL.... Jeg tror altså ikke der er grund til bekymring :kram2

Og :shooter :klap :prik :sm :bask :gal til dem der ikke kan lade være med at skræmme livet af os gravide... Øv hvor jeg bare hader det!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver også mere og mere sikker på at alt er iorden, men ja man er meget nervøs og ængstelig i starten, specielt når det er første gang jeg er gravid, der er så mange forskelllige ting i min mave som jeg jo aldrig har oplevet før...

Jeg synes da også helt sikkert at en scanning for meget er bedre, men nu ser jeg lige hvad min læge siger imorgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER