9000a

Halsbrand uge 33

10 indlæg i dette emne

Jeg har døjet rigtig meget i starten af graviditeten med kvalme og opkast, da det så endelig gik væk fik jeg engang imellem halsbrand. Det kunne jeg ligesom leve med. Men nu her igen sidst i graviditeten er jeg begyndt at have så meget halsbrand, altså som i hele dagen. Jeg føler mig sulten og har alligevel ikk lyst til noget.

Er der andre som har det som mig? Og hvad gør I? Det er virkelig ulideligt at være så skidt hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan gøre noget med kosten i forhold til halsbrand:

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/halsbrand/god-og-daarlig-mad-imod-halsbrand/

Ellers kan man købe forskellige håndkøbsmidler på apoteket, som man gerne må bruge som gravid. Jeg har købt balancid - det virker så godt at jeg ikke har åbnet pakken endnu.. Har ikke haft halsbrand siden jeg købte den :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også rigtig meget halsbrand. Jeg forsøger at undgå sukker, fed mad og syrlige ting. Det hjælper en del, og så tager jeg balancid. Har fundet ud af, at de virker bedst for mig, hvis jeg tager dem ligeså snart halsbranden kommer sniffende. Bliver den for slem, kan de ikke dæmpe den. Og generelt synes jeg også, det hjælper at sørge for at spise. Hvilket dog ikke er verdens nemmeste opgave, når manglende appetit, kvalme og opkastninger går hånd i hånd med mig hele tiden :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nemlig også købt det der oppe på apoteket, men jeg er sån lidt i tvivl om hvor mange man må spise, for de hjælper egentlig også, men max i en time så kommer halsbranden igen :-(

kakao mælk hjælper også mig meget, men det er bare ikke lige det sundeste at drikke hele tiden, det er som om at det ligger sån en hinde i maven.

Syns bare at det er hårdt at jeg ingenting kan i løbet af en dag for bare jeg bukker mig ned for at samle noget op er det helt galt og meget tæt på jeg kaster op :-(:-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt normalt. Der bliver mindre og mindre plads til mavesækken.

Derfor er det en rigtig god ide at spise mange små måltider og fortsætte med at spise sundt og varieret.

Jeg spiser gerne 8 gange dagligt. Mellemmåltiderne består typisk af en gulerod, lidt peberfrugt, en banan før træning m.m. Jeg kan ikke have plads til ret meget ad gangen, men når jeg spiser små mængder hyppigt går det bedre :)

Jeg vil ikke tage "medicin" mod det. Undgå hellere sukker og syrlige ting, som bidrager til mere mavesyre. F.eks. kaffe eller æbler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mælk og mandler hjalp mig. Om aftenen tog jeg altid en cocktail af et glas mælk, 3 mandler og en balancid tablet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan gøre noget med kosten i forhold til halsbrand:

http://www.sundhedsg...imod-halsbrand/

Ellers kan man købe forskellige håndkøbsmidler på apoteket, som man gerne må bruge som gravid. Jeg har købt balancid - det virker så godt at jeg ikke har åbnet pakken endnu.. Har ikke haft halsbrand siden jeg købte den :lolhit

Dette samme her - det hjælper totalt at have en uåbnet pakke Balancid liggende på natbordet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste sodavands is.

Altså dem der hedder Swipper(mener jeg :P)

De hjalp rigtig meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Balancid virker nu også effektivt at tygge!!

Her er de en lifesaver...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER